Irizar Century

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Adrian_

Irizar Century

Post autor: Adrian_ »

Dziwię się, ze na km-forum nie było jeszcze tematu o tak zacnym autobusie turystycznym, tak wiec zakładam go. Co sądzicie o Irizarach? ja jak dotąd jechałem nim tylko raz. Wracałem wtedy z Rzeszowa (to było na początku tego miesiąca) i miałem do wyboru: jechać Autosanem H9-21 z Connexu Brzozów na kursie Rzeszów-Cisna (z 20 minutami postoju w Brzozowie) lub też Scanie Irizar Century na kursie Warszawa-Ustrzyki Dolne (jechał 5 minut po Brzozowie). Jako, że wiozłem wtedy balon otrzymany od jakiejś hostessy na ulicy wybrałem Irizara. I nie zawiodłem się. Jechałem najnowszym, leasingowym Irizarem z PPKS Warszawa o nr. rej. WR 77143. I nie było tak źle. Pierwszym plusem Irizarów są wygodne siedzenia. W przeciwieństwie do H9-21 po jeździe Irizarem nie bolał mnie nawet kręgosłup. Po drugie sprawnie działająca klimatyzacja (pewnie dlatego Irizary nie mają uchylanych okienek). Mimo, iż na dworze było powyżej 30 stopni w Irizarku, którym jechało było zaledwie 23 stopnie. Po trzecie autobus ten, jak mało który dobrze wyczuwa dziury w jezdni. Zawieszenie jest w nim dobrze skonstruowane, dzięki czemu nie buja sie tak, jak np. Lidery. Po czwarte autobus ten posiada bardzo dobre przyspieszenie, które z pewnością ułatwia podróż tymże wozem (notabene z Rzeszowa do Sanoka normalnie jadę 2h, a Irizarem jechałem 1,5h i jeszcze z Sanoka do Ustrzyk odjechał 15 minut przed czasem). Tak więc, jak widać Scanie Irizar to jedne z lepszych turystyków. A co Wy sądzicie na ich temat? zapraszam do dyskusji ;).

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Chyba byl bo pamietam, ze sie wypowiadalem.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ZTCP tamten temat tyczył się najlepszego autobusu turystycznego, czyli kilku modeli, a nie jednego konkretnego. A ten temat założyłem, by porównywac zalety i wady Scanii, jak i ogólnie prowadzic dyskusję nt. tego konkretnego modelu :).

kombino

Post autor: kombino »

Bardzo przyjemny autokar wygodny-jechałem nim 39 godzin-wtedy już tak wygodny nie był ;) Bardzo cichy przy prędkości trasowej. Klima działa bardzo dobrze,nie trzeszczy nic w nim. Po prostu super. Chociaż większe wrażenie zrobił na mnie Volvo B12 Sansundegui Sideral przewoźnika Bus Eireann :mruga:

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Widziałem tego busa. <b>niewiem</b> gdzie dokładnie (miasto), ale gdy jechałem na wakacje to właśnie przejeżdżał ten autobus. Z wyglądu mi się spodobał, a chciałbym jedno zobaczyć: pulpit tego autobusu turystycznego (krócej autokar :P ).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

U nas PPKS Warszawa daje także Volvo Berkhof-Excellence na ten kurs. Nie jechałem co prawda tym wozem, ale jest całkiem ciekawym pojazdem. Co do Irizara zauważyłem także jedną ciekawą rzecz: mianowicie przy zjeżdżaniu przy sporej prędkości z jakiegoś wzniesienia silnik strasznie w nim wyje. Nie wiem, czym jest to spowodowane. Jesli chodzi o Irizary to wydaje mi się, ze są to flagowe autokary warszawskiego PPKS-u. Łącznie mają ich ok. 15 sztuk w różnych wersjach (Inter Century także). A co do zdjęcia deski rodzielczej Irizara to niestety nie miałem czasu zrobić zdjecia samego autobusu, którym jechałem (nie wspominając już o desce), ale coś tam moge pokombinować ;). A tak BTW czy Scania wydała kiedykolwiek Irizara, lub innego turystyka tej marki z automatyczną skrzynią biegów? bo jednak mimo wszystko lewar w Irizarach jest pewnym niewielkim minusem.

kombino

Post autor: kombino »

Raczej powinno być tak: Czy Irizar zabudował kiedyś podwozie Scanii z automatyczną skrzynią biegów :?: Odpowiedź brzmi :tak. W Irlandii jeździ ich bardzo dużo. Ogólnie automatyka: automatyczna skrzynia,luki bagażowe,klimatyzacja ;)

ppln

Post autor: ppln »

Automatyczne luki bagażowe w tych autobusach to chyba standard :)

A według wielu driverów ręczna skrzynia biegów to cecha dodatnia. Automat nie zapewniaaż takiej precyzji nad zmianą przełożeń.

Podam jeden minus tego autobusu - plastikowa część ze światełkami i wentylatorami się rusza co nie sprawia zbyt dobrego wrażenia.

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Scania Irizar to na prawdę ciekawy autobus :retard:
Ostatnio zmieniony 2008-09-20, 16:20 przez S_S, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

No w Scanii Biacomexu były ręczne tak jak skrzynia :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

@S_S: zazdroszczę Twojemu tacie. Tego typu autobus to jeden z lepszych autobusów, jakimi dysponuja polskie PKS-y. A co do klimatyzacji to z tego, co zauważyłem każdy pasażer moze ją regulować samodzielnie, a nie z pomocą kierowcy (co jest oczywiście na plus), niż np. w Liderach, gdzie klimatyzację reguluje kierowca, przez co zdarza się, że działa ona tylko w wybranych częściach autobusu.

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Tak to prawda, nad każdym fotelem jest regulacja i każdy sobie sam reguluje :). Ja często z tatą śmigam sobie. :retard:

kombino

Post autor: kombino »

A wracając do Volvo B12B Sunsundegui Sideral to wygląda tak:

http://www.irishbuses.com/VG6Monaghan.JPG

http://www.irishbuses.com/VG8rear231004.JPG

http://www.irishbuses.com/VG3.JPG

łaaaadny jest ;)

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

Widziałem taki w Poznaniu, nawet zrobiłem mu fotkę. jak trzeba to moge pokazać. :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ten model Volvo nie jest raczej na polskie drogi. Świadczy o tym m.in. jego "lewostronność". Może polska wersja tego autobusu przyjęła by się u nas, ale na pewno byłaby za droga dla polskich PKS-ów. Wystarczy popatrzeć na Irizary. Scanie irizar jeżdżące w polskich PKS-ach są prawie zawsze na leasingu (m.in. PKS Zgorzelec leasinguje Scanię) i jest to coraz częstsze zjawisko, jeśli chodzi o tego typu autobusy w PKS-ach. większość po prostu na nie nie stać (w sumie Irizar kosztuje ok. 750-800 000 zł, wiec nic dziwnego) i często biorą taki wózek w leasing, byleby tylko mieć jakiś eksluzywny autokar. Nawet PPKS Warszawa, który wydawało by się słynie z potężnego kapitału również bierze ostatnio Scanie w leasing. Chociaz z drugiej strony większość PKS-ów nie kupuje tego typu wozów, gdyż obawiaja się wysokich kosztów napraw itd. (notabene taki wózek na pewno jest drogi w naprawie). Opróćz tego nie każdego stać na leasing takiego autobusu i mogą na niego pozwolić sobie jedynie nie-Connexy. Zresztą niektórzy też nie umieją dbać o tabor. Podobno któraś z prywatnych Scanii Irizar spaliła się za granicą, ale nie nie jestem pewien, czyj to był autobus.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

S_S mógłbyś pokazać fotke, bo ja nie widziałem w Poznaniu jeszcze tej Scanii... :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po 1) autobus, o którym pisał S-S to najprawdopodobniej to Volvo, które było pokazane w linkach, a nie Scania a po 2) jako autor tematu proszę o pisanie tutaj tylko o tym, o czym traktuje ten temat, czyli o Scaniach Irizar, a nie o Volvach. W ten sposób zaczynacie robić śmietnik, a ja, jako autor tematu mam praktycznie zwiazane ręce. Jeśli chcecie rozmawiać o turystycznych Volvach to załóżcie stosowny temat. I bardzo bym prosił, by od tej pory dyskusja w tym temacie tyczyła się tylko Scanii Irizar Century.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A zatem wracamy do tematu Scanii Irizar Century
Adrian_ pisze:Co do Irizara zauważyłem także jedną ciekawą rzecz: mianowicie przy zjeżdżaniu przy sporej prędkości z jakiegoś wzniesienia silnik strasznie w nim wyje.
Wiesz zainteresowało mnie to. Może to był hamulec górski, albo kierowca redukował prędkość niższym biegiem. Jak Myślisz ? :P

ppln

Post autor: ppln »

Odpowiedź jest prosta - kierowca włączył retarder (charakterystyczną cechą jego użycia jest właśnie takie wycie) :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Całkiem możliwe. Być moze w ten sposób kierowca regulował sobie prędkość tego kolosa, bo przy każdym zjeździe z góki Irizar wył tak, jak rasowy Tir. Oprócz tego warszawscy kierowcy jeżdżą dosyć dobrze tymi wozami. Nawet na najbardziej ostrych skrętach starają się pokonać je płynnie i bez niepotrzebnego zrzucania pasażerów z siedzeń, co także jest pewnego rodzaju plusem. Gdyby taki autobusów było więcej to jazda PKS-ami byłaby naprawdę miła zamiast podróży innymi wozami, którym w kwestii wygody i komfortu podróży daleko do Irizarów (chociaż pewnie Vacanza jest od nich lepsza) :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”