N270UB
N270UB
Koszalin, dnia 26.09.2006r.
Sprawa: zawiadomienie o wyborze oferty złożonej do przetargu nieograniczonego na dostawę dla MZK czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m.
Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie informuje , że w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m. wybraliśmy ofertę firmy SCANIA POLSKA S.A. Stara Wieś gm. Nadarzyn
Aleja Katowicka 316, 05-830 Nadarzyn.
www.mzk.koszalin.pl
Czyli Koszalin dołacza do grona 3 miast, gdzie obsługiwane są w ilości wiekszej niz 1/2 Scanie. Przyjdą 4 nowe OmniCitki, prawdopodobnie z nowym designem.
Sprawa: zawiadomienie o wyborze oferty złożonej do przetargu nieograniczonego na dostawę dla MZK czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m.
Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie informuje , że w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m. wybraliśmy ofertę firmy SCANIA POLSKA S.A. Stara Wieś gm. Nadarzyn
Aleja Katowicka 316, 05-830 Nadarzyn.
www.mzk.koszalin.pl
Czyli Koszalin dołacza do grona 3 miast, gdzie obsługiwane są w ilości wiekszej niz 1/2 Scanie. Przyjdą 4 nowe OmniCitki, prawdopodobnie z nowym designem.
Cóż, tamtejsze MZK zawsze mogło wybrać coś lepszego, np. Solarisy. Ale niemniej jednak należy pogratulować koszalińskiemu MZK nowego taboru . Mam nadzieję, że MZK właściwie będzie eksploatować nowe autobusy i że nie bedzie ich zaniedbywac (przynajmniej na początku eksploatacji liniowej).Mercury pisze:Czyli Koszalin dołacza do grona 3 miast, gdzie obsługiwane są w ilości wiekszej niz 1/2 Scanie. Przyjdą 4 nowe OmniCitki.
Czy w nowym designie Scanii zmieniono tylko przód, czy też coś jeszcze?Mercury pisze:prawdopodobnie z nowym designem.
Ale mógł kupić równie dobrze Mercedes czy Irisbusa. Scania to bardzo dobty autobus.Adrian_ pisze:Cóż, tamtejsze MZK zawsze mogło wybrać coś lepszego, np. Solarisy.
Nowy przod i tył - nowe światła. Drzwi całe przeszklone. Jeden stopien wiecej z tylu pojazdu (jak sie wchodzi na gore), bo troszeczke wiekszy silnik wstawili.Adrian_ pisze:Czy w nowym designie Scanii zmieniono tylko przód, czy też coś jeszcze?
Oooj tam.ppln pisze:To w nawiasie do wykreślenia. Podobno Krakowskie OmniCity już trzeszczą, nowe autobusy to nie to samo co wysokopodłogowce sprzed kilkunastu lat.
Taka porządnie (nie w Słupsku) wykonana Scania po jakichś 30-35 latach ciężkiej eksploatacji zaczyna naprawdę potrzebować NG. Wątpię, czy Solaris wytrzyma tyle.
Czyli uważasz, ze szwedzka Scania jest bardziej wytrzymalsza od polskiej? śmiem wątpić. Wytrzymałość tego samego pojazdu, ale z dwóch różnych fabryk jest zazwyczaj podobna.plocmaster pisze:Oooj tam.
Taka porządnie (nie w Słupsku) wykonana Scania po jakichś 30-35 latach ciężkiej eksploatacji zaczyna naprawdę potrzebować NG. Wątpię, czy Solaris wytrzyma tyle.
A ja mogę z pełna odpowiedzialnościa powiedziec, że autobus wykonany we Szwecji jest o niebo lepszy i lepiej wykonany niż wyprodukowany w całości w Słupsku.... I Adrian nie pisz mi tu, ze polskie tak samo dobre jak zagraniczne, bo aż płakać sie chce.Adrian_ pisze:Czyli uważasz, ze szwedzka Scania jest bardziej wytrzymalsza od polskiej? śmiem wątpić.
Porównanie bez sensu. Ponieważ okres produkcji M122/M182 to były zupełnie inne czasy i inna sytuacja. M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.ppln pisze:Pierwszy (ex-tester) praktycznie nie trzeszczy, a drugim strach jechać.
Teraz mamy inne czasy. Liczy się jakość.
Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak"
Masz rację, jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą . Poza tym jakość wykonania Scanii przez Polaków nie świadczy o tym, by ich cokolwiek obchodziła rywalizacja z zagranicą. Oni raczej starają się trzymać terminów i czesto wykonanie Scanii robią "po łebkach", przez co później niektóre Scanie trzeszczą i są wadliwe.J-31 pisze:Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak"
Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach). Wątpię, żeby pojazd licencyjny MB miał być słabej jakości, to raczej wada wykonania (to były zwykłe (może odrobinkę przerobione, ale to nieważne) 405N-ki składane w zakładach Jelcza)J-31 pisze:M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.
PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?
PS2. Jestem prawie pewien, że gdyby Jelcz teraz produkował licencyjne Citaro, byłoby ono jeszcze gorszej jakości niż te oryginalne.
Jelczedes był mimo wszystko droższy od gniota, a polskie PKM-y były wówczas baaardzo biedne. Poza tym, kto to kupował?ppln pisze:Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach).
Tak.ppln pisze:PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?