N270UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Mercury

N270UB

Post autor: Mercury » 2006-09-28, 21:30

Koszalin, dnia 26.09.2006r.

Sprawa: zawiadomienie o wyborze oferty złożonej do przetargu nieograniczonego na dostawę dla MZK czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m.

Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie informuje , że w wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę czterech nowych, niskopodłogowych autobusów standardowych o długości całkowitej 12 m. wybraliśmy ofertę firmy SCANIA POLSKA S.A. Stara Wieś gm. Nadarzyn
Aleja Katowicka 316, 05-830 Nadarzyn.

www.mzk.koszalin.pl

Czyli Koszalin dołacza do grona 3 miast, gdzie obsługiwane są w ilości wiekszej niz 1/2 Scanie. Przyjdą 4 nowe OmniCitki, prawdopodobnie z nowym designem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-28, 21:35

W końcu DAB-y już są, naturalna kolej rzeczy ;-)
Pogratulować, Scania to porządny wóz.
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-28, 21:37

Mercury pisze:Czyli Koszalin dołacza do grona 3 miast, gdzie obsługiwane są w ilości wiekszej niz 1/2 Scanie. Przyjdą 4 nowe OmniCitki.
Cóż, tamtejsze MZK zawsze mogło wybrać coś lepszego, np. Solarisy. Ale niemniej jednak należy pogratulować koszalińskiemu MZK nowego taboru :). Mam nadzieję, że MZK właściwie będzie eksploatować nowe autobusy i że nie bedzie ich zaniedbywac (przynajmniej na początku eksploatacji liniowej).
Mercury pisze:prawdopodobnie z nowym designem.
Czy w nowym designie Scanii zmieniono tylko przód, czy też coś jeszcze?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-28, 21:48

Adrian_ pisze:Cóż, tamtejsze MZK zawsze mogło wybrać coś lepszego, np. Solarisy.
Solarisy są tak samo dobre (żeby nie napisać gorsze).
Czy w nowym designie Scanii zmieniono tylko przód, czy też coś jeszcze?
Głównie duperele, i tył też.
ObrazekObrazek

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-09-28, 22:04

Adrian_ pisze:Cóż, tamtejsze MZK zawsze mogło wybrać coś lepszego, np. Solarisy.
Ale mógł kupić równie dobrze Mercedes czy Irisbusa. Scania to bardzo dobty autobus.
Adrian_ pisze:Czy w nowym designie Scanii zmieniono tylko przód, czy też coś jeszcze?
Nowy przod i tył - nowe światła. Drzwi całe przeszklone. Jeden stopien wiecej z tylu pojazdu (jak sie wchodzi na gore), bo troszeczke wiekszy silnik wstawili.

ppln

Post autor: ppln » 2006-09-28, 22:05

plocmaster pisze:Solarisy są tak samo dobre (żeby nie napisać gorsze).
To w nawiasie do wykreślenia. Podobno Krakowskie OmniCity już trzeszczą, nowe autobusy to nie to samo co wysokopodłogowce sprzed kilkunastu lat. A poza tym jestem zaskoczony. I czy czasem przetarg nie być na 10-metrówki?

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-09-28, 22:08

Ja spodziewałem się MANa..... Montowane będą w ......Słupsku :D I całe dobite, trzeszczące i fatalnie wykonane pojadą do....Koszalina (odwieczna niechęc miast do siebie :P)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28897
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-29, 10:02

No cóż. Koszalińskiemu MZK gratulujemy Scanii. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-29, 22:54

ppln pisze:To w nawiasie do wykreślenia. Podobno Krakowskie OmniCity już trzeszczą, nowe autobusy to nie to samo co wysokopodłogowce sprzed kilkunastu lat.
Oooj tam.
Taka porządnie (nie w Słupsku) wykonana Scania po jakichś 30-35 latach ciężkiej eksploatacji zaczyna naprawdę potrzebować NG. Wątpię, czy Solaris wytrzyma tyle.
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-29, 23:06

Mercury pisze:Ja spodziewałem się MANa.
MAN miał podobno wystartować w przetargu na 10-metrowce, więc nie wiem, czy wystartowali również w przetargu na wozy o długości 12m (aczkolwiek możliwe, ze te 2 przetargi były ze sobą powiązane).

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-09-30, 00:01

plocmaster pisze:Taka porządnie (nie w Słupsku) wykonana Scania

Powiedz mi, gdzie w Polsce montuje się Scanie, niż w Słupsku? Bo chyba serwis infobus.pl nie kłamie... A sprowadzanie z zagranicy jest nieopłacalne.

Również gratuluje Scanii :D Tak wam ją odwalimy, że nie poznacie, że to autobus :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-30, 00:13

Mercury pisze:Powiedz mi, gdzie w Polsce montuje się Scanie, niż w Słupsku? Bo chyba serwis infobus.pl nie kłamie... A sprowadzanie z zagranicy jest nieopłacalne.
Nie miałem na myśli polskiej fabryki. A że nieopłacalne — co z tego… :D
ObrazekObrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-30, 00:23

plocmaster pisze:Oooj tam.
Taka porządnie (nie w Słupsku) wykonana Scania po jakichś 30-35 latach ciężkiej eksploatacji zaczyna naprawdę potrzebować NG. Wątpię, czy Solaris wytrzyma tyle.
Czyli uważasz, ze szwedzka Scania jest bardziej wytrzymalsza od polskiej? śmiem wątpić. Wytrzymałość tego samego pojazdu, ale z dwóch różnych fabryk jest zazwyczaj podobna.

ppln

Post autor: ppln » 2006-09-30, 09:33

Adrian_ pisze:Wytrzymałość tego samego pojazdu, ale z dwóch różnych fabryk jest zazwyczaj podobna.
Jechałeś 405N-ką z Niemiec (#1757) i Jelczedesem (dowolny inny z zakresu #17xx)? Pierwszy (ex-tester) praktycznie nie trzeszczy, a drugim strach jechać.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-30, 13:38

ppln pisze:Jechałeś 405N-ką z Niemiec (#1757) i Jelczedesem (dowolny inny z zakresu #17xx)? Pierwszy (ex-tester) praktycznie nie trzeszczy, a drugim strach jechać.
Ale mi w tym przypadku chodziło o 2 autobusy tego samego typu a nie o oryginał i podróbę ;).

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-09-30, 14:07

Adrian_ pisze:Czyli uważasz, ze szwedzka Scania jest bardziej wytrzymalsza od polskiej? śmiem wątpić.
A ja mogę z pełna odpowiedzialnościa powiedziec, że autobus wykonany we Szwecji jest o niebo lepszy i lepiej wykonany niż wyprodukowany w całości w Słupsku.... I Adrian nie pisz mi tu, ze polskie tak samo dobre jak zagraniczne, bo aż płakać sie chce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28897
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-02, 10:10

ppln pisze:Pierwszy (ex-tester) praktycznie nie trzeszczy, a drugim strach jechać.
Porównanie bez sensu. Ponieważ okres produkcji M122/M182 to były zupełnie inne czasy i inna sytuacja. M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.

Teraz mamy inne czasy. Liczy się jakość.
Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak" :mruga:
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-02, 14:13

J-31 pisze:Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak"
Masz rację, jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą :mruga:. Poza tym jakość wykonania Scanii przez Polaków nie świadczy o tym, by ich cokolwiek obchodziła rywalizacja z zagranicą. Oni raczej starają się trzymać terminów i czesto wykonanie Scanii robią "po łebkach", przez co później niektóre Scanie trzeszczą i są wadliwe.

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-02, 16:41

J-31 pisze:M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.
Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach). Wątpię, żeby pojazd licencyjny MB miał być słabej jakości, to raczej wada wykonania (to były zwykłe (może odrobinkę przerobione, ale to nieważne) 405N-ki składane w zakładach Jelcza)

PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?
PS2. Jestem prawie pewien, że gdyby Jelcz teraz produkował licencyjne Citaro, byłoby ono jeszcze gorszej jakości niż te oryginalne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-02, 18:06

ppln pisze:Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach).
Jelczedes był mimo wszystko droższy od gniota, a polskie PKM-y były wówczas baaardzo biedne. Poza tym, kto to kupował?
ppln pisze:PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?
Tak.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ