N270UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Mercury

Post autor: Mercury »

Adrian_ pisze:Czyli uważasz, ze szwedzka Scania jest bardziej wytrzymalsza od polskiej? śmiem wątpić.
A ja mogę z pełna odpowiedzialnościa powiedziec, że autobus wykonany we Szwecji jest o niebo lepszy i lepiej wykonany niż wyprodukowany w całości w Słupsku.... I Adrian nie pisz mi tu, ze polskie tak samo dobre jak zagraniczne, bo aż płakać sie chce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Pierwszy (ex-tester) praktycznie nie trzeszczy, a drugim strach jechać.
Porównanie bez sensu. Ponieważ okres produkcji M122/M182 to były zupełnie inne czasy i inna sytuacja. M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.

Teraz mamy inne czasy. Liczy się jakość.
Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak" :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Scania produkowana w Polsce nie powinna była jakościowo różnić się od pojazdów produkawnych po za granicami Polski. To nie jest tylko teoria. To powinna być również praktyka, ponieważ Scania ma potężną konkurencję, która natychmiast skorzysta, jeśli chłopaki w wytwórni w Słupsku zrobią "coś nie tak"
Masz rację, jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą :mruga:. Poza tym jakość wykonania Scanii przez Polaków nie świadczy o tym, by ich cokolwiek obchodziła rywalizacja z zagranicą. Oni raczej starają się trzymać terminów i czesto wykonanie Scanii robią "po łebkach", przez co później niektóre Scanie trzeszczą i są wadliwe.

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:M122, to miał być tani autobus tylko na polski rynek.
Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach). Wątpię, żeby pojazd licencyjny MB miał być słabej jakości, to raczej wada wykonania (to były zwykłe (może odrobinkę przerobione, ale to nieważne) 405N-ki składane w zakładach Jelcza)

PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?
PS2. Jestem prawie pewien, że gdyby Jelcz teraz produkował licencyjne Citaro, byłoby ono jeszcze gorszej jakości niż te oryginalne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Hmm... To dlaczego Jelcz produkował jednocześnie gnioty (LE, model średni) i licencyjne 122MB (model z wyższej półki, miałtylko jeden schodek w tylnych drzwiach).
Jelczedes był mimo wszystko droższy od gniota, a polskie PKM-y były wówczas baaardzo biedne. Poza tym, kto to kupował?
ppln pisze:PS. Czy rok 1997 to były zupełnie inne czasy?
Tak.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Poza tym, kto to kupował?
MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdynia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdynia
Porównaj to sobie z długaśną listą odbiorców gniotów.
O… Ale offtop :]

Mercury

Post autor: Mercury »

Adrian_ pisze:jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą
Owszem, są takie plany, ale jakby ktoś niewiedział Scanie chce kupić MAN - podobno sama transakcja to kwestia czasu...

ppln

Post autor: ppln »

Czyżby miała się pojawić NeoMAN-Scania? ¯eby czasem nie przejęli Mercedesa ;)

Mercury

Post autor: Mercury »

http://www.slupsk.eco.pl/przeglad.php?id=3387

Zapraszam do poczytania - wszystko jest wyjaśnione...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:Czyżby miała się pojawić NeoMAN-Scania?
Na to wygląda. Mnie zastanawia natomiast jedna rzecz: co stanie się z autobusami tych dwóch firm? bo niewykluczone, że MAN może zacząć tworzyć autobusy łączące w sobie cechy MAN-ów i Scanii, a to zwiększyło by ofertę handlową obydwu producentów i być moze przyciągnęło by większą liczbę klientów. Z punktu ekonomicznego to także dobre rozwiązanie. Być moze połączenie tych dwóch fabryk wniesie jakieś zmiany w zarządzaniu (po przejęciu najprawdopodobniej MAN uzyska większość procentową jeśli chodzi o akcje spółek). Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska. Jednym słowem jestem za tego typu inwestycją, gdyż wnosi wiele pozytywnych aspektów w przypadku obydwu fabryk :).

Mercury

Post autor: Mercury »

Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia. I ja jestem przeciw...

ppln

Post autor: ppln »

Redukcja zatrudnienia jest prawie pewna, kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów). Chociaż dzięki tej fuzji w naszym kraju mogą pojawić się NeoMANy (te wózki o futurystycznym wyglądzie, których pewnie nikt nie kupi)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Mercury pisze:wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Masz rację, niemniej jednak redukcja zatrudnienia dostrzegalna jest w dzisiejszych czasach w każdej fabryce. Ale to właśnie daje szansę, iż za jakiś czas, kiedy np. zwiększy się liczba zamówień będzie można przyjąć nowych, młodych i zdolnych pracowników (choćby i na parę miesięcy), którzy będą znać się chociażby na elektromechanice. I masz prawo być przeciw takiej kolei rzeczy, ale redukcja zatrudnienia nie jest tutaj jakby czyms, co na dobre przekreśla plusy tej fuzji.
ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów). Chociaż dzięki tej fuzji w naszym kraju mogą pojawić się NeoMANy (te wózki o futurystycznym wyglądzie, których pewnie nikt nie kupi)
Taka wizja przyszłości Scanii również jest możliwa, ale mam nadzieję, że Scania nie zniknie całkiem z rynku,choć jak już pisałeś straci trochę na popularności. Co do Neomanów to jeszcze nic nie wiadomo, ale założę się, że na pewno uda im się wcisnąć tego typu autobus pierwszemu lepszemu (lub gorszemu) przewoźnikowi z kasą i brakami taborowymi.

Mercury

Post autor: Mercury »

Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska.
Adrian_ pisze:
Mercury pisze:
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Masz rację,
Ty widzisz, co ty piszesz?! Najpierw mówisz, że bedzie wiecej miejsc pracy, potem że faktycznie ich nie będzie....Chłopie - zastanów się, zanim coś napiszesz. Pozdro
ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów).
Scania raczej tak szybko nie zniknie...ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne...
Ostatnio zmieniony 2006-10-03, 18:15 przez Mercury, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze:ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne
Przerzucą się na produkcję wyłącznie włoskiego Ciacciamali, al'a Kapena. No, ale póki co są i będą produkować dla Koszalina Scanie :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak dla mnie jedna z fabryk zniknie i to zapewne będzie ta słupska, nie ma po co utrzymywać 2 fabryk w 1 Polsce.
Natomiast intryguje mnie coś innego — co z rynkiem skandynawskim? Sprzedaje się na nim bardzo dużo Scanii, gdyby już ich nie produkowano, tamtejsi przewoźnicy musieli przestawić się na coś innego. Tylko co — inne skandynawskie autobusy, MAN-y, a może Solarisy? :]
Eee, wydaje mi się, że Scanie zostaną i będą produkowane nowe modele, nie tak jak było z Neoplanem. ;-)

drentwy

Post autor: drentwy »

Co najmniej 2 Scanie są już na terenie zajezdni w Koszalinie, na TWB jest fotka od tylca. W przeciwieństwie do ostatnich słupskich nabytków są to już wozy po FL - w końcu :)

Mercury

Post autor: Mercury »

Widziałem ich proces produkcji - są super, o wiele lepsze niż nasze. Gratuluje i życze miłej jazdy.

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Ja bym powiedział, że na Pomorzu macie remis - słupskie Scanie są ciekawsze technicznie, koszalińskie wyglądowo ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”