N270UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze:ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne
Przerzucą się na produkcję wyłącznie włoskiego Ciacciamali, al'a Kapena. No, ale póki co są i będą produkować dla Koszalina Scanie :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak dla mnie jedna z fabryk zniknie i to zapewne będzie ta słupska, nie ma po co utrzymywać 2 fabryk w 1 Polsce.
Natomiast intryguje mnie coś innego — co z rynkiem skandynawskim? Sprzedaje się na nim bardzo dużo Scanii, gdyby już ich nie produkowano, tamtejsi przewoźnicy musieli przestawić się na coś innego. Tylko co — inne skandynawskie autobusy, MAN-y, a może Solarisy? :]
Eee, wydaje mi się, że Scanie zostaną i będą produkowane nowe modele, nie tak jak było z Neoplanem. ;-)

drentwy

Post autor: drentwy »

Co najmniej 2 Scanie są już na terenie zajezdni w Koszalinie, na TWB jest fotka od tylca. W przeciwieństwie do ostatnich słupskich nabytków są to już wozy po FL - w końcu :)

Mercury

Post autor: Mercury »

Widziałem ich proces produkcji - są super, o wiele lepsze niż nasze. Gratuluje i życze miłej jazdy.

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Ja bym powiedział, że na Pomorzu macie remis - słupskie Scanie są ciekawsze technicznie, koszalińskie wyglądowo ;)

Mercury

Post autor: Mercury »

Wcale nie remis - bo wyglądowo nikt nam nie odbierze "dziwolągów" Lahti oraz starych już wręcz "classic" Scanii BR112 Wiima. Technicznie też ciekawiej, bo etanol to wciąż nowość i pionierski program w Polsce.

Także ja daje 3-1 dla Słupska.


BTW, jakby MZK chciało nową stylistykę to by miało - tu nie chodzi o pieniadze a o unifikacje wygladu we wszystkich Scaniach...

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Chodziło mi tylko o najnowsze Scanie u obydwu przewoźników, starszych Omni, Lahti i Wiim nie liczyłem :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Już od środy Scanie CN94UB pojawiają się w regularnej komunikacji miejskiej na terenie Koszalina. Autobusy te mają oznaczenie fabrycznie N270UB. Nr. taborowe tych Scanii to: 2001, 2002, 2003 oraz 2004. Autobusy te można spotkac na różnych liniach. Są autobusami chwalonymi zarówno przez koszalińskich MKM-ów, pasażerów, jak i kierowców koszalińskiego MZK. Autobus ten ma jednak swoje niewielkie wady, np. nie działająca zapowiedź przystankowa, czy chociażby zbyt mała milośc miejsca między kabiną kierowcy, a rzeźnią. We wnętrzu natomiast nie ma ani jednego siedzenia tzw. "półtoraka" (vide słupskie Scanie na etanol), zaś z tyłu nie ma po jednym siedzeniu. Ich największą wadą jest także trzeszczenie, dające się we znaki zwłaszcza przy oknach. Oprócz tych wad scanie jak na razie dosyć dobrze spisuja się na koszalińskich ulicach :).

Mercury

Post autor: Mercury »

Adrian_ pisze:Autobus ten ma jednak swoje niewielkie wady, np. nie działająca zapowiedź przystankowa, czy chociażby zbyt mała milośc miejsca między kabiną kierowcy, a rzeźnią. We wnętrzu natomiast nie ma ani jednego siedzenia tzw. "półtoraka" (vide słupskie Scanie na etanol), zaś z tyłu nie ma po jednym siedzeniu. Ich największą wadą jest także trzeszczenie, dające się we znaki zwłaszcza przy oknach.
HA! Czyli jednak trzeszczace! Gratulacje dla Koszałkowa. Po fatalnych OmniCity nasze MZK chyba dopilnowało sprawy, bo Etanole w ogole nie trzeszcza. Co do zapowiedzi przystankowej to wina sytemu, MZK Koszalin powinno sobie z tym poradzic.

PS. O ile mi wiadomo, to półtoraków już sie nie stosuje w Scaniach...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

W zasadzie sami sobie winni. Po prostu nie dopilnowali spraw związanych z produkcją tych autobusu no i stało się. To trzeszczenie jednak tyczy się głównie szyb. Nie wiem natomiast, czy trzeszczy w nich sufit, albo dach, bo wtedy byłaby to już kompletnie nieudana inwestycja.
Mercury pisze:O ile mi wiadomo, to półtoraków już sie nie stosuje w Scaniach...
Z tego, co mi wiadomo Scanie CN94 wyprodukowane w tym roku miały jeszcze półtoraki.

Mercury

Post autor: Mercury »

Mowisz o OmniCity? A niby gdzie mialby być ten "poltorak"? Z przodu zawsze dwa, tylem tez po dwa, za 2 drzwiami tez wszystkie podwojne....


Szyby nie szyby...........ale Trzeszczy! :D TrzeszczoCity z Koszałkowie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Po prostu nie dopilnowali spraw związanych z produkcją tych autobusu no i stało się.
Przepraszam, co Masz na myśli. Czy Prezes MPK miał osobiście trzymać majstra za rękę. Zapłacili za produkt i chcą mieć autobusy najwyższej jakości. Mają do tego prawo :mruga:
Mercury pisze:Co do zapowiedzi przystankowej to wina sytemu, MZK Koszalin powinno sobie z tym poradzic.
Czy na pewno to jest wina systemu ? Czy po prostu nie było o tym mowy w zamówieniu ? ;)

Mercury

Post autor: Mercury »

J-31 pisze:Przepraszam, co Masz na myśli. Czy Prezes MPK miał osobiście trzymać majstra za rękę. Zapłacili za produkt i chcą mieć autobusy najwyższej jakości. Mają do tego prawo :mruga:
Masz racje. Ja dziś jednak jechałem naszym "Etanolem" i naprawde to jest inny autobus pod względem wykończenia niż OmniCity. Może dlatego, że to pionierski program, który Scanii może dać duże zyski i dlatego im tak zależy - autobus jest świetnie wykończony i naprawde nic nie trzeszczy!

Co do zapowiedzi - ludzie się skarża że nie działa, to myślalem ze jest w autobusie a nie działa :P

Milenium

Post autor: Milenium »

Od razu trzeszczą...bzdura! Są oznaki trzeszczenia... Ale to wina naszych dróg ,nie autobusu. Widzę, że Słupszczaki się denerwują bo to oni mieli mieć pierwsze Scanie po fece liftingu, no cóż mówi się trudno... :/ Gratulacje dla Adriana, który na pewno jechał nowymi koszalińskimi Scaniami i wie jak w nich jest...

Scania ma nowe oznaczenie, nie za bardzo pamiętam ale N70UB? Coś w tym stylu...
Ostatnio zmieniony 2006-12-27, 22:16 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Mercury

Post autor: Mercury »

Co Piotrze nie oznacza, facelifting waszych jest ładny.... Wiele osób Ci powie, ze tylna ściana jest super zrobiona - światła i w ogole....Ale co do przodu to jest naprawde nie za ładnie...

Jeżeli są oznaki trzeszczenia, to mogę Ci gwarantować z doświadczenia, ze z 2-3 lata wszystko będzie tak klekotać, że sie nie da jezdzic..

Oznaczenie:

Scania N270UB OmniCity

Co do wyposażenia - na pewno "biedniejsza" od Etanola :P (Etanoli, bo jest ich 5 :D )

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Milenium pisze:Scania ma nowe oznaczenie, nie za bardzo pamiętam ale N70UB? Coś w tym stylu...
Zależnie od mocy silnika w oznaczeniu jest liczba 230 albo 270.

krzychu

Post autor: krzychu »

Ktos tu pisał ze nie ma SCANII tej z tym nowym przodem o długosci 15m,jednak jest i są nawet fotki

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-149301.html

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

A przeguby są?

surbino

Post autor: surbino »

M_Szymkowiak pisze:A przeguby są?

Tak są przeguby na razie tylko w Angers :strzałka: http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... 081qy1.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”