N270UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
ppln

Post autor: ppln » 2006-10-02, 18:11

plocmaster pisze:Poza tym, kto to kupował?
MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdynia

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-02, 18:46

ppln pisze:MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdynia
Porównaj to sobie z długaśną listą odbiorców gniotów.
O… Ale offtop :]
ObrazekObrazek

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-02, 20:00

Adrian_ pisze:jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą
Owszem, są takie plany, ale jakby ktoś niewiedział Scanie chce kupić MAN - podobno sama transakcja to kwestia czasu...

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-02, 20:22

Czyżby miała się pojawić NeoMAN-Scania? ¯eby czasem nie przejęli Mercedesa ;)

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-02, 20:54

http://www.slupsk.eco.pl/przeglad.php?id=3387

Zapraszam do poczytania - wszystko jest wyjaśnione...

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-02, 21:32

ppln pisze:Czyżby miała się pojawić NeoMAN-Scania?
Na to wygląda. Mnie zastanawia natomiast jedna rzecz: co stanie się z autobusami tych dwóch firm? bo niewykluczone, że MAN może zacząć tworzyć autobusy łączące w sobie cechy MAN-ów i Scanii, a to zwiększyło by ofertę handlową obydwu producentów i być moze przyciągnęło by większą liczbę klientów. Z punktu ekonomicznego to także dobre rozwiązanie. Być moze połączenie tych dwóch fabryk wniesie jakieś zmiany w zarządzaniu (po przejęciu najprawdopodobniej MAN uzyska większość procentową jeśli chodzi o akcje spółek). Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska. Jednym słowem jestem za tego typu inwestycją, gdyż wnosi wiele pozytywnych aspektów w przypadku obydwu fabryk :).

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-02, 21:59

Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia. I ja jestem przeciw...

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-02, 22:46

Redukcja zatrudnienia jest prawie pewna, kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów). Chociaż dzięki tej fuzji w naszym kraju mogą pojawić się NeoMANy (te wózki o futurystycznym wyglądzie, których pewnie nikt nie kupi)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-02, 23:58

Mercury pisze:wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Masz rację, niemniej jednak redukcja zatrudnienia dostrzegalna jest w dzisiejszych czasach w każdej fabryce. Ale to właśnie daje szansę, iż za jakiś czas, kiedy np. zwiększy się liczba zamówień będzie można przyjąć nowych, młodych i zdolnych pracowników (choćby i na parę miesięcy), którzy będą znać się chociażby na elektromechanice. I masz prawo być przeciw takiej kolei rzeczy, ale redukcja zatrudnienia nie jest tutaj jakby czyms, co na dobre przekreśla plusy tej fuzji.
ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów). Chociaż dzięki tej fuzji w naszym kraju mogą pojawić się NeoMANy (te wózki o futurystycznym wyglądzie, których pewnie nikt nie kupi)
Taka wizja przyszłości Scanii również jest możliwa, ale mam nadzieję, że Scania nie zniknie całkiem z rynku,choć jak już pisałeś straci trochę na popularności. Co do Neomanów to jeszcze nic nie wiadomo, ale założę się, że na pewno uda im się wcisnąć tego typu autobus pierwszemu lepszemu (lub gorszemu) przewoźnikowi z kasą i brakami taborowymi.

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-03, 08:40

Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska.
Adrian_ pisze:
Mercury pisze:
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Masz rację,
Ty widzisz, co ty piszesz?! Najpierw mówisz, że bedzie wiecej miejsc pracy, potem że faktycznie ich nie będzie....Chłopie - zastanów się, zanim coś napiszesz. Pozdro
ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów).
Scania raczej tak szybko nie zniknie...ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne...
Ostatnio zmieniony 2006-10-03, 18:15 przez Mercury, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-03, 08:59

Mercury pisze:ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne
Przerzucą się na produkcję wyłącznie włoskiego Ciacciamali, al'a Kapena. No, ale póki co są i będą produkować dla Koszalina Scanie :mruga:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-03, 14:50

Jak dla mnie jedna z fabryk zniknie i to zapewne będzie ta słupska, nie ma po co utrzymywać 2 fabryk w 1 Polsce.
Natomiast intryguje mnie coś innego — co z rynkiem skandynawskim? Sprzedaje się na nim bardzo dużo Scanii, gdyby już ich nie produkowano, tamtejsi przewoźnicy musieli przestawić się na coś innego. Tylko co — inne skandynawskie autobusy, MAN-y, a może Solarisy? :]
Eee, wydaje mi się, że Scanie zostaną i będą produkowane nowe modele, nie tak jak było z Neoplanem. ;-)
ObrazekObrazek

drentwy

Post autor: drentwy » 2006-12-15, 21:47

Co najmniej 2 Scanie są już na terenie zajezdni w Koszalinie, na TWB jest fotka od tylca. W przeciwieństwie do ostatnich słupskich nabytków są to już wozy po FL - w końcu :)

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-12-15, 22:25

Widziałem ich proces produkcji - są super, o wiele lepsze niż nasze. Gratuluje i życze miłej jazdy.

drentwy

Post autor: drentwy » 2006-12-15, 22:35

^ Ja bym powiedział, że na Pomorzu macie remis - słupskie Scanie są ciekawsze technicznie, koszalińskie wyglądowo ;)

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-12-16, 00:45

Wcale nie remis - bo wyglądowo nikt nam nie odbierze "dziwolągów" Lahti oraz starych już wręcz "classic" Scanii BR112 Wiima. Technicznie też ciekawiej, bo etanol to wciąż nowość i pionierski program w Polsce.

Także ja daje 3-1 dla Słupska.


BTW, jakby MZK chciało nową stylistykę to by miało - tu nie chodzi o pieniadze a o unifikacje wygladu we wszystkich Scaniach...

drentwy

Post autor: drentwy » 2006-12-16, 01:01

^ Chodziło mi tylko o najnowsze Scanie u obydwu przewoźników, starszych Omni, Lahti i Wiim nie liczyłem :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-23, 17:44

Już od środy Scanie CN94UB pojawiają się w regularnej komunikacji miejskiej na terenie Koszalina. Autobusy te mają oznaczenie fabrycznie N270UB. Nr. taborowe tych Scanii to: 2001, 2002, 2003 oraz 2004. Autobusy te można spotkac na różnych liniach. Są autobusami chwalonymi zarówno przez koszalińskich MKM-ów, pasażerów, jak i kierowców koszalińskiego MZK. Autobus ten ma jednak swoje niewielkie wady, np. nie działająca zapowiedź przystankowa, czy chociażby zbyt mała milośc miejsca między kabiną kierowcy, a rzeźnią. We wnętrzu natomiast nie ma ani jednego siedzenia tzw. "półtoraka" (vide słupskie Scanie na etanol), zaś z tyłu nie ma po jednym siedzeniu. Ich największą wadą jest także trzeszczenie, dające się we znaki zwłaszcza przy oknach. Oprócz tych wad scanie jak na razie dosyć dobrze spisuja się na koszalińskich ulicach :).

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-12-23, 20:50

Adrian_ pisze:Autobus ten ma jednak swoje niewielkie wady, np. nie działająca zapowiedź przystankowa, czy chociażby zbyt mała milośc miejsca między kabiną kierowcy, a rzeźnią. We wnętrzu natomiast nie ma ani jednego siedzenia tzw. "półtoraka" (vide słupskie Scanie na etanol), zaś z tyłu nie ma po jednym siedzeniu. Ich największą wadą jest także trzeszczenie, dające się we znaki zwłaszcza przy oknach.
HA! Czyli jednak trzeszczace! Gratulacje dla Koszałkowa. Po fatalnych OmniCity nasze MZK chyba dopilnowało sprawy, bo Etanole w ogole nie trzeszcza. Co do zapowiedzi przystankowej to wina sytemu, MZK Koszalin powinno sobie z tym poradzic.

PS. O ile mi wiadomo, to półtoraków już sie nie stosuje w Scaniach...

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-23, 21:49

W zasadzie sami sobie winni. Po prostu nie dopilnowali spraw związanych z produkcją tych autobusu no i stało się. To trzeszczenie jednak tyczy się głównie szyb. Nie wiem natomiast, czy trzeszczy w nich sufit, albo dach, bo wtedy byłaby to już kompletnie nieudana inwestycja.
Mercury pisze:O ile mi wiadomo, to półtoraków już sie nie stosuje w Scaniach...
Z tego, co mi wiadomo Scanie CN94 wyprodukowane w tym roku miały jeszcze półtoraki.

ODPOWIEDZ