: 2006-10-02, 18:11
MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdyniaplocmaster pisze:Poza tym, kto to kupował?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdyniaplocmaster pisze:Poza tym, kto to kupował?
Porównaj to sobie z długaśną listą odbiorców gniotów.ppln pisze:MPK Łódź (ostatnie serie) i PKA(?) Gdynia
Owszem, są takie plany, ale jakby ktoś niewiedział Scanie chce kupić MAN - podobno sama transakcja to kwestia czasu...Adrian_ pisze:jednak już są plany, by przenieść szwedzką fabrykę do Słupska io w Słupsku utworzyć główną siedzibę Scanii, więc być może już wkróce zniknie fabryka za granicą
Na to wygląda. Mnie zastanawia natomiast jedna rzecz: co stanie się z autobusami tych dwóch firm? bo niewykluczone, że MAN może zacząć tworzyć autobusy łączące w sobie cechy MAN-ów i Scanii, a to zwiększyło by ofertę handlową obydwu producentów i być moze przyciągnęło by większą liczbę klientów. Z punktu ekonomicznego to także dobre rozwiązanie. Być moze połączenie tych dwóch fabryk wniesie jakieś zmiany w zarządzaniu (po przejęciu najprawdopodobniej MAN uzyska większość procentową jeśli chodzi o akcje spółek). Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska. Jednym słowem jestem za tego typu inwestycją, gdyż wnosi wiele pozytywnych aspektów w przypadku obydwu fabryk .ppln pisze:Czyżby miała się pojawić NeoMAN-Scania?
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia. I ja jestem przeciw...Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska
Masz rację, niemniej jednak redukcja zatrudnienia dostrzegalna jest w dzisiejszych czasach w każdej fabryce. Ale to właśnie daje szansę, iż za jakiś czas, kiedy np. zwiększy się liczba zamówień będzie można przyjąć nowych, młodych i zdolnych pracowników (choćby i na parę miesięcy), którzy będą znać się chociażby na elektromechanice. I masz prawo być przeciw takiej kolei rzeczy, ale redukcja zatrudnienia nie jest tutaj jakby czyms, co na dobre przekreśla plusy tej fuzji.Mercury pisze:wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Taka wizja przyszłości Scanii również jest możliwa, ale mam nadzieję, że Scania nie zniknie całkiem z rynku,choć jak już pisałeś straci trochę na popularności. Co do Neomanów to jeszcze nic nie wiadomo, ale założę się, że na pewno uda im się wcisnąć tego typu autobus pierwszemu lepszemu (lub gorszemu) przewoźnikowi z kasą i brakami taborowymi.ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów). Chociaż dzięki tej fuzji w naszym kraju mogą pojawić się NeoMANy (te wózki o futurystycznym wyglądzie, których pewnie nikt nie kupi)
Adrian_ pisze:Dodatkowo też może to spowodowac wzrost miejsc pracy w rejonie Słupska.
Ty widzisz, co ty piszesz?! Najpierw mówisz, że bedzie wiecej miejsc pracy, potem że faktycznie ich nie będzie....Chłopie - zastanów się, zanim coś napiszesz. PozdroAdrian_ pisze:Masz rację,Mercury pisze:
wrecz przeciwne - bedzie redukcja zatrudnienia
Scania raczej tak szybko nie zniknie...ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne...ppln pisze:kto wie czy Scania nie zostanie zupełnie wyeliminowana z rynku, a fabryka w Słupsku będzie pełniła funkcję pobocznej (inaczej mówiąc zostanie zepchnięta na boczny tor i będzie klepała części do MANów).
Przerzucą się na produkcję wyłącznie włoskiego Ciacciamali, al'a Kapena. No, ale póki co są i będą produkować dla Koszalina ScanieMercury pisze:ale ze Słupska fabryką to bardzo prawdopodobne
HA! Czyli jednak trzeszczace! Gratulacje dla Koszałkowa. Po fatalnych OmniCity nasze MZK chyba dopilnowało sprawy, bo Etanole w ogole nie trzeszcza. Co do zapowiedzi przystankowej to wina sytemu, MZK Koszalin powinno sobie z tym poradzic.Adrian_ pisze:Autobus ten ma jednak swoje niewielkie wady, np. nie działająca zapowiedź przystankowa, czy chociażby zbyt mała milośc miejsca między kabiną kierowcy, a rzeźnią. We wnętrzu natomiast nie ma ani jednego siedzenia tzw. "półtoraka" (vide słupskie Scanie na etanol), zaś z tyłu nie ma po jednym siedzeniu. Ich największą wadą jest także trzeszczenie, dające się we znaki zwłaszcza przy oknach.
Z tego, co mi wiadomo Scanie CN94 wyprodukowane w tym roku miały jeszcze półtoraki.Mercury pisze:O ile mi wiadomo, to półtoraków już sie nie stosuje w Scaniach...