CL94UB E-95

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Mercury

CL94UB E-95

Post autor: Mercury » 2006-10-25, 19:51

Najprawdopodobniej jutro, 26.10.2006, zostanie zaprezentowany i oficjalnie przekazany pierwszy w Polsce autobus na paliwo odnawialne Etanol E-95 dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku.

Wiecej newsów niebawem - na pewno do końca października jedna sztuka zostanie przekazana...

Czekam na komentarze....Ten projekt otwiera jakby nową erę w komunikacji miejskiej odnośnie paliw używanych w KM w Polsce.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-25, 20:55

Ciekawe, jakby to jeździło na samogonce robionej z użyciem klasycznej grunwaldzkiej receptury, bez żadnych ulepszeń — zacier, czajnik, chłodnica i do autobusu?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-10-25, 21:20

plocmaster pisze:Ciekawe, jakby to jeździło na samogonce
Za dużo oktanów - silnik by poszedł z dymem :retard: BTW, ciekawe czy takie paliwo nie skusi potencjalnych amatorów mocnych wrażeń - podobnie jak drzewiej bywało z olejem napędowym i innymi paliwami - nazwa kusi...

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-25, 22:15

Dalsze konkrety:

Przekazanie jutro pod ratuszem: Plac Zwycięstwa, godz. 11:40.

Stylistyka wozów: stara, na wzór OmniCity z 2003r., autobus (bo póki co będzie przekazana jedna sztuka) ma z przodu i tyłu elementy zielone (sic!). Nie wiem po co to, takie malowanie MZK z zielonym czymś. Mówi sie, ze to ma pokazać ludziom, które wozy są na etanol. (Ciekawe jak przyjdą gazowce - jak wzorek dostaną?!)

Co do komentarza u2w: na www.mzk.slupsk.pl był do poniedziałku konkurs na hasło promujące autobusy na etanol. Moj przyjacie wymyślił najlepiej: "Ten autobus pije to, co Ty!" :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-26, 09:13

Mercury pisze:Stylistyka wozów: stara, na wzór OmniCity z 2003r., autobus (bo póki co będzie przekazana jedna sztuka) ma z przodu i tyłu elementy zielone (sic!). Nie wiem po co to, takie malowanie MZK z zielonym czymś. Mówi sie, ze to ma pokazać ludziom, które wozy są na etanol.
E, tam to po prostu reklama, trzeba było się czymś pochwalić. A potem jak go będą eksploatować, to wszyscy zapomną o nim. :mruga:

A propo, czy mógłbym prosić o jakieś fotki ? :)

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-26, 16:16

Miałem sytuacji rodzinną i wpadłem na koniec całej imprezy. ( A rozdawali czysty etanol w butelkach ;( ) Fotki jakieś tam mam - coś dziś wrzuce wieczorem - pojade jeszcze do kumpla po wiecej fotek - jakies ze 100 + cała charakterystyka wozu...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-10-26, 19:45

Mercury pisze:ma z przodu i tyłu elementy zielone (sic!). Nie wiem po co to, takie malowanie MZK z zielonym czymś. Mówi sie, ze to ma pokazać ludziom, które wozy są na etanol.
Sądzę, że (choć nie widziałem) to po prostu akcent ekologiczny.

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-26, 20:14

Ale jest to pewne odejście od słupskiego malowania....cała tylna klapa i częsc przodu miedzy światlami jest zielona...


Teraz do rzeczy:

-uklad drzwi: 2-2-1
-2 stopnie łączące tył z przodem pojazdu
-4 małe kamery monitorujące wnętrze pojazdu - ekran nad przednią szybą kierowcy
-siedzenia ze staru- marki Scania => niesamowicie wygodne! Jak siadłem to mi sie wstawać nie chciało...
-drzwi odskokowe - srodek i tył, przod pneumatyczne zwykłe
-rampa dla wózkow inwalidzkich i przyklęk
-silnik bardzo zgrabnie umieszczony - wcale tak dużo miejsca nie zajmuje
-brak "wieży z tyłu" - czyli z tyłu 5 siedzeń
-nowa zabudowa kabiny kierowcy od strony drzwi - bardzo fajnie zrobione
-autobus jest wyższy od OmniCity (przynajmniej tak mi sie wizualnie wydaje)
-okna uchylne - 2 z prawej i 3 z lewej strony - otwierane za zatrzask (czyli łatwiej niż w OmniCity)
-stara stylistyka
-zielone dodatki z przodu i z tyłu pojazdu
-pierwszy numer taborowy to 1249 - kolejne to pewnie 1250, 1251, 1252 i 1253
-termin oddania wszystkich 5 szt. - przez 1.01.2007
-paliwo to: 95% czystego etanolu i 5% uszlachetniacza pochodzącego ze Szwecji
-nad 2 i 3 drzwiami zamieszczone światła od zewnątrz - zapalają się jak drzwi sa otwarte



Opis samej imprezy i fotki za jakas godzine, dwie - bo mnostwo nauki mam...

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2006-10-26, 22:24 przez Mercury, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-26, 22:22

Mercury pisze:-prawdopodobnie klimatyzacja dla kierowcy (musze to sprawdzic)
Jak to, nie potrafisz poznać, czy autobus ma klimę kiermańską? :D
Tak sobie pomyślałem — niskowejściowy autobus i zasilany wódą, no normalnie nowoczesność pełną gębą…


Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-28, 01:13

Bardzo ładny i ciekawy autobus, choć muszę przyznać, iż kwestia malowania wg. mnie jest trochę źle zrobiona. Nie wiem, jak Wam, ale mi osobiście nie podoba się tego typu zestawienie koloru zielonego nałożonego na żółty. W innych kwestiach się nie wypowiadam, ale mam trochę lamerskie pytanie: ile ten pojazd ma metrów? bo wydaje się być nieco krótszy od 12m (chociaż możliwe też, że pojedyncze ostatnie drzwi dają jakieś takie mylne wrażenie) ;).

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-10-28, 09:04

Adrian_ pisze:ile ten pojazd ma metrów? bo wydaje się być nieco krótszy od 12m
Jest troszkę krótszy. :)
Długość 11 985 mm :P
Mogę się mylić z danymi, bo mam je trochę dawno. :D

Co do Scani to wszystko jest cacy (najlepsze wnętrze), ale malowanie nie przypadło mi do gustu. Jeśli już chcieli pokazać, że jest to napędzane etanolem i jest ekologiczne, to nie musieli malować na zielono. Wystarczą same napisy. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-28, 15:24

Mnie się tam malowanie podoba — jakieś takie ładne jest, i podkreśla ekologiczność. Szkoda tylko, że to wersja sprzed FL.

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-28, 17:47

FL? Czyli?

Bo nie rozumiem tego skrótu... chodzi o wygląd pojazdu i stary design?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-28, 18:39

FL? Czyli? Bo nie rozumiem tego skrótu...
Face lifting
Mercury pisze:chodzi o wygląd pojazdu i stary design?
W sumie tak…

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-28, 18:40

FL - Face Lifting IMHO :)

PS. Gdzie te flaszki?

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-28, 18:44

Juz kumam.

Wygląd jest stary, bo tak zażyczyło sobie MZK. Chcą iść w jedną stylistyke - ze Scanii OmniCity. Pamietajcie, był wybór - albo nowa, albo stara.


PPln: Flaszke już wypiłem :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-28, 18:46

Mercury pisze:Wygląd jest stary, bo tak zażyczyło sobie MZK. Chcą iść w jedną stylistyke
I zapewne zaoszczędzić…
Mercury pisze:PPln: Flaszke już wypiłem :D
Jaka objętość i zaw. czystego etanolu? :D

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-10-28, 19:10

40%

Buteleczka firmowa Scanii..... :D

W ramach większej i silniejszej więzi z autobusem :D

ppln

Post autor: ppln » 2006-10-28, 19:30

To wrzuć fotkę, choćby pustej :P

ODPOWIEDZ