CN2x0UB
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Hmm to może wyjaśnię Z tą praktycznością to chodziło mi o tył. Co do boków - jak to jest możliwe, że wszędzie są busboardy naklejane na autobusy z przesuwanymi i oknami i nawet się otwierają Tak ciężko było zrobić prostokątną reklamę i odpowiednio ją przyciąć żeby była również na tej przesuwanej szybie No chyba, że ZTM zabrania naklejania reklamy na te szyby...J-31 pisze:Nie Zgodzę się z Tobą. Nic nie stało na przeszkodzie by reklama, którą naklejono była "cała", a nie "pocięta" na wysokości odsuwanych okien. Okna odsuwane mają być i nie jest to wina, czy wada Scanii. Po prostu ten autobus musi odpowiadać warunkom stawianym przez ZTMAmalio pisze:I tu można wytknąć Scani minus, że nadwozie nie jest praktyczne i trzeba takie "prowizorki" robić
Powstaje pytanie dlaczego tej reklamy nie nakleili dokładnie ? Skoro tego typu reklamy można również umieszczać na oknach, które się otwierają i nic nie stoi na przeszkodzie. Niestety chyba tu o tym nie pomyślanoAmalio pisze:Co do boków - jak to jest możliwe, że wszędzie są busboardy naklejane na autobusy z przesuwanymi i oknami i nawet się otwierają Tak ciężko było zrobić prostokątną reklamę i odpowiednio ją przyciąć żeby była również na tej przesuwanej szybie No chyba, że ZTM zabrania naklejania reklamy na te szyby...
Nie pisalem tu łooooohoooo, albo i jeszcze dłużej. Teraz komentarz "producencki", bo słupski
Po pierwsze:
super pomysł z blachami z tyłu, gdyż nie od dziś wiadomo, że w Wawie tyły autobusów się obkleja reklamami...
Po drugie:
Zauważyłem "półtoraka" za kabiną kierowcy - minus i to wielki - wcześniej były tam normalne dwa siedzenia ( Słupsk)
Po trzecie:
Okna - przesuwane w dużych ilościach !!!! Brawo - mimo tego że jest klima. Wielki plus
Po czwarte:
kabina całkowicie przeszklona - niepodoba mi się. Owszem, kierowca ma troche miejsca więcej, aby położyć coś na przedzie pojazdu. Jednak mogli to jakoś bardziej zabudowac ( w Słupskich etanolach też mi sie nie podoba)
Po piąte:
w związku z włożeniem większego silnika, z tyłu są tylko 3 siedzenia i ogólnie jest troche wyżej, niż w modelach Omnicity sprzed kilku lat.
Po szóste:
Po co te "niesymetryczne" drzwi z tyłu?! Swego czasu to samo było z przodu pojazdu (pierwsze drzwi Omni w Słupsku), jednak jak przyszły etanole, to zlikwidowano takie rozwiazanie. Dlatego nie rozumiem, po co z tyłu? Czyżby silnik był aż tak o wiele większy, niż choćby u nas? W Słupsku połówki są symetryczne, jest duże przejscie oraz siedzenia, które są przy drzwiach (z prawej strony tyłem do kierunku jazdy), są swobodnie umiejscowione, jest dużo miejsca dla pasażera.
Po szóste:
Plastiki dalej trzeszczą. Czyli to normalne. To samo można powiedzieć o zawieszeniu.
Po siódme:
Nasze OmniCity - 4-letnie - już zaczynają rdzewieć oraz "siadać"! Tak! Nie wiem, czy to po prostu wadliwa seria, czy tak się dzieje po prostu. A mowa o: 1022, który był szpachlowany pod oknami na lewej burcie oraz - co występować zaczyna w prawie każdej Scani - siadanie pojazdu za ostatnią osią. Nazywamy to efektem "PR110". Chodzi o to, że zwis tylny bardzo niebezpiecznie przybliża się do ulicy, opadając w dół w porównianiu do linii nadwozia całego pojazdu...
Teraz pytania:
Nie piszczy wam kierunkowskaz na cały autobus?
Jakie przyśpieszenie ma autobus? Po na testach w Słupsku jakoś tak mułowato startowały ze świateł ( nasze Citelisy na gaz szybciej ruszały)
Już wam coś pobrudzili, urwali, porwali, pomalowali - ogolnie zniszczyli?
Mają monitoring?
Po pierwsze:
super pomysł z blachami z tyłu, gdyż nie od dziś wiadomo, że w Wawie tyły autobusów się obkleja reklamami...
Po drugie:
Zauważyłem "półtoraka" za kabiną kierowcy - minus i to wielki - wcześniej były tam normalne dwa siedzenia ( Słupsk)
Po trzecie:
Okna - przesuwane w dużych ilościach !!!! Brawo - mimo tego że jest klima. Wielki plus
Po czwarte:
kabina całkowicie przeszklona - niepodoba mi się. Owszem, kierowca ma troche miejsca więcej, aby położyć coś na przedzie pojazdu. Jednak mogli to jakoś bardziej zabudowac ( w Słupskich etanolach też mi sie nie podoba)
Po piąte:
w związku z włożeniem większego silnika, z tyłu są tylko 3 siedzenia i ogólnie jest troche wyżej, niż w modelach Omnicity sprzed kilku lat.
Po szóste:
Po co te "niesymetryczne" drzwi z tyłu?! Swego czasu to samo było z przodu pojazdu (pierwsze drzwi Omni w Słupsku), jednak jak przyszły etanole, to zlikwidowano takie rozwiazanie. Dlatego nie rozumiem, po co z tyłu? Czyżby silnik był aż tak o wiele większy, niż choćby u nas? W Słupsku połówki są symetryczne, jest duże przejscie oraz siedzenia, które są przy drzwiach (z prawej strony tyłem do kierunku jazdy), są swobodnie umiejscowione, jest dużo miejsca dla pasażera.
Po szóste:
Plastiki dalej trzeszczą. Czyli to normalne. To samo można powiedzieć o zawieszeniu.
Po siódme:
Nasze OmniCity - 4-letnie - już zaczynają rdzewieć oraz "siadać"! Tak! Nie wiem, czy to po prostu wadliwa seria, czy tak się dzieje po prostu. A mowa o: 1022, który był szpachlowany pod oknami na lewej burcie oraz - co występować zaczyna w prawie każdej Scani - siadanie pojazdu za ostatnią osią. Nazywamy to efektem "PR110". Chodzi o to, że zwis tylny bardzo niebezpiecznie przybliża się do ulicy, opadając w dół w porównianiu do linii nadwozia całego pojazdu...
Teraz pytania:
Nie piszczy wam kierunkowskaz na cały autobus?
Jakie przyśpieszenie ma autobus? Po na testach w Słupsku jakoś tak mułowato startowały ze świateł ( nasze Citelisy na gaz szybciej ruszały)
Już wam coś pobrudzili, urwali, porwali, pomalowali - ogolnie zniszczyli?
Mają monitoring?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-124041.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-89963.html
Doskonale widać niesymetrycznie podzielone pierwsze drzwi.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-89963.html
Doskonale widać niesymetrycznie podzielone pierwsze drzwi.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
http://zkmgdynia.pl/doc/pojazdy/7014.jpg
Drzwi w gdyńskiej Scanii.
Drzwi w gdyńskiej Scanii.
Nie. Kierunkowskaz nie piszczy, ale "piszczą" drzwi przy każdorazowym otwarciu/zamknięciu. Już o tym pisałem, jest to ciche, ale słyszalneMercury pisze:Nie piszczy wam kierunkowskaz na cały autobus?
Z tym rdzewieniem, to mnie nie Pocieszyłeś. Natomiast co do "siadania", to chyba już rozumiem, czemu ten autobus uderza o jezdnię. A zatem efekt "siadania" występuje również u naszych ScaniiMercury pisze:Nasze OmniCity - 4-letnie - już zaczynają rdzewieć oraz "siadać"! Tak! Nie wiem, czy to po prostu wadliwa seria, czy tak się dzieje po prostu.
Bardzo dobre. Producent doskonale dopasował przełożenia skrzyni biegów do silnika. Autobus jest naprawdę żwawyMercury pisze:Jakie przyśpieszenie ma autobus?
Kilka dni nie jechałem, a zatem na razie nie mogę dokładniej odpowiedzieć. Nie mniej jednak jeszcze kilka dni temu autobusy były czyste i wolne od śladów wandalizmu.Mercury pisze:Już wam coś pobrudzili, urwali, porwali, pomalowali - ogolnie zniszczyli?
Nie wiem jak jest ze słupskimi Scaniami, ale w przypadku autobusów PKS Grodzisk Mazowiecki - uważam, to rozwiązanie za rozsądne. Nie wygląda to ładnie, ale jest rzeczywiście praktycznie. Dzięki temu pasażer siedzący tyłem do kierunku jazdy (a przodem do III-cich drzwi) ma więcej miejsca na nogi.Lopez pisze:Dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami.
A może lepszym rozwiązaniem by było, gdyby Scania w 3 drzwiach montowała jedne, ale duże uchylneJ-31 pisze:Lopez napisał:
Dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami.
Nie wiem jak jest ze słupskimi Scaniami, ale w przypadku autobusów PKS Grodzisk Mazowiecki - uważam, to rozwiązanie za rozsądne. Nie wygląda to ładnie, ale jest rzeczywiście praktycznie. Dzięki temu pasażer siedzący tyłem do kierunku jazdy (a przodem do III-cich drzwi) ma więcej miejsca na nogi.
Technicznie jest to wykonalne, ale producent musi dostosować się do wymagań kupującego (tutaj PKS). A PKS najwyraźniej nie chciał zastosować drzwi odskokowo-przesuwnych.MKM Shadow pisze:A może lepszym rozwiązaniem by było, gdyby Scania w 3 drzwiach montowała jedne, ale duże uchylne
Jak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi.
A propo reklam na nowych Scaniach. Pamiętacie zapewne reklamę jednej z warszawskich uczelni na A543 - pokazywałem zdjęcia. Otóż ta reklama pojawiła się jeszcze na kilku innych pojazdach. Dzisiaj widziałem A540 z tą reklamą. I mała ciekawostka. Reklama trafiła nie tylko na lewą ścianę, ale również naklejono ją na ścianie po stronie drzwi. Jednakże po prawej stronie reklama jest dużo mniejsza i zajmuje tylko fragment boku. Ulokowano ją tuż za II-gimi drzwiami...
Ale zauważ, że nasi przewoźnicy kupują niektóre używane autobusy z drzwiami odskokowo-uchylnymi, więc jednak nie boją się o pasażerów stojących blisko pojazduJ-31 pisze:Jak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi.
A tak poza tym te drzwi są o wiele lepsze, ponieważ praktycznie nie ma problemu z ich zamknięciem podczas silnych natężeń pasażerskich.
Tzn. pisząc "nasi przewoźnicy" miałem na myśli warszawskich ajentów oraz MZA. Oni chyba boją się nowości. Chociaż rzeczywiście - co potwierdza to co Napisałeś - MZA zakupiło swego czasu MAN-y NM223.3. I te autobusy istotnie mają drzwi odskokowo-uchylne. I jakoś nie ma z nimi problemów.MKM Shadow pisze:Ale zauważ, że nasi przewoźnicy kupują niektóre używane autobusy z drzwiami odskokowo-uchylnymi, więc jednak nie boją się o pasażerów stojących blisko pojazdu
Naprawdę trudno mi orzec, czemu Zarząd Grodziskiego PKS-u nie zdecydował się na takie drzwi - możliwe, że nie chcieli. Nie mniej jednak, powtórzę, to rozwiązanie, które zastosowała Scania. Chociaż nie wygląda najładniej, jest naprawdę praktyczne
Hehe, przed mniej więcej 30 minutami byłem świadkiem ciekawej sytuacji - kierowca jednej z Omni na linii 180 trochę się pomylił i zjechał Tamką w dół aż na Powiśle, po czym wykorzystując całą szerokość skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego/Topiel zawrócił i pomknął z powrotem na górę. To się nazywa "zboczyć z trasy"
Haa. To mi się podoba. Najważniesze, że kierowca szybko zorientował siędrentwy pisze:Hehe, przed mniej więcej 30 minutami byłem świadkiem ciekawej sytuacji - kierowca jednej z Omni na linii 180 trochę się pomylił i zjechał Tamką w dół aż na Powiśle, po czym wykorzystując całą szerokość skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego/Topiel zawrócił i pomknął z powrotem na górę.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
J-31 Tu raczej chodzi o śnieg na chodnikach... właśnie sobie przypomniałem pewien obrazek z zimy 2006 kiedy to któraś omni nie mogła właśnie przez śnieg do końca otworzyć drzwiJ-31 pisze:ak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi.