CN2x0UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

*Nie PE150 tylko PS150 ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:
Amalio pisze:I tu można wytknąć Scani minus, że nadwozie nie jest praktyczne i trzeba takie "prowizorki" robić
Nie Zgodzę się z Tobą. Nic nie stało na przeszkodzie by reklama, którą naklejono była "cała", a nie "pocięta" na wysokości odsuwanych okien. Okna odsuwane mają być i nie jest to wina, czy wada Scanii. Po prostu ten autobus musi odpowiadać warunkom stawianym przez ZTM ;)
Hmm to może wyjaśnię ;) Z tą praktycznością to chodziło mi o tył. Co do boków - jak to jest możliwe, że wszędzie są busboardy naklejane na autobusy z przesuwanymi i oknami i nawet się otwierają :?: Tak ciężko było zrobić prostokątną reklamę i odpowiednio ją przyciąć żeby była również na tej przesuwanej szybie :?: No chyba, że ZTM zabrania naklejania reklamy na te szyby...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:Co do boków - jak to jest możliwe, że wszędzie są busboardy naklejane na autobusy z przesuwanymi i oknami i nawet się otwierają Tak ciężko było zrobić prostokątną reklamę i odpowiednio ją przyciąć żeby była również na tej przesuwanej szybie No chyba, że ZTM zabrania naklejania reklamy na te szyby...
Powstaje pytanie dlaczego tej reklamy nie nakleili dokładnie ? Skoro tego typu reklamy można również umieszczać na oknach, które się otwierają i nic nie stoi na przeszkodzie. Niestety chyba tu o tym nie pomyślano :/

Mercury

Post autor: Mercury »

Nie pisalem tu łooooohoooo, albo i jeszcze dłużej. Teraz komentarz "producencki", bo słupski :D

Po pierwsze:

super pomysł z blachami z tyłu, gdyż nie od dziś wiadomo, że w Wawie tyły autobusów się obkleja reklamami...

Po drugie:

Zauważyłem "półtoraka" za kabiną kierowcy - minus i to wielki - wcześniej były tam normalne dwa siedzenia ( Słupsk)

Po trzecie:

Okna - przesuwane w dużych ilościach !!!! Brawo - mimo tego że jest klima. Wielki plus

Po czwarte:

kabina całkowicie przeszklona - niepodoba mi się. Owszem, kierowca ma troche miejsca więcej, aby położyć coś na przedzie pojazdu. Jednak mogli to jakoś bardziej zabudowac ( w Słupskich etanolach też mi sie nie podoba)

Po piąte:

w związku z włożeniem większego silnika, z tyłu są tylko 3 siedzenia i ogólnie jest troche wyżej, niż w modelach Omnicity sprzed kilku lat.

Po szóste:

Po co te "niesymetryczne" drzwi z tyłu?! Swego czasu to samo było z przodu pojazdu (pierwsze drzwi Omni w Słupsku), jednak jak przyszły etanole, to zlikwidowano takie rozwiazanie. Dlatego nie rozumiem, po co z tyłu? Czyżby silnik był aż tak o wiele większy, niż choćby u nas? W Słupsku połówki są symetryczne, jest duże przejscie oraz siedzenia, które są przy drzwiach (z prawej strony tyłem do kierunku jazdy), są swobodnie umiejscowione, jest dużo miejsca dla pasażera.

Po szóste:

Plastiki dalej trzeszczą. Czyli to normalne. To samo można powiedzieć o zawieszeniu.

Po siódme:

Nasze OmniCity - 4-letnie - już zaczynają rdzewieć oraz "siadać"! Tak! Nie wiem, czy to po prostu wadliwa seria, czy tak się dzieje po prostu. A mowa o: 1022, który był szpachlowany pod oknami na lewej burcie oraz - co występować zaczyna w prawie każdej Scani - siadanie pojazdu za ostatnią osią. Nazywamy to efektem "PR110". Chodzi o to, że zwis tylny bardzo niebezpiecznie przybliża się do ulicy, opadając w dół w porównianiu do linii nadwozia całego pojazdu...

Teraz pytania:

Nie piszczy wam kierunkowskaz na cały autobus?

Jakie przyśpieszenie ma autobus? Po na testach w Słupsku jakoś tak mułowato startowały ze świateł ( nasze Citelisy na gaz szybciej ruszały)

Już wam coś pobrudzili, urwali, porwali, pomalowali - ogolnie zniszczyli?

Mają monitoring?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mercury pisze:opadając w dół
Wystarczy samo "opadając".
A tak w ogóle, muszę się kiedyś wybrać i gdzieś i przejechać tymi Scaniami, bo wyglądają świetnie :P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mercury pisze:Swego czasu to samo było z przodu pojazdu (pierwsze drzwi Omni w Słupsku)
Jest tego jakaś fotka?

Mercury

Post autor: Mercury »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-124041.html

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-89963.html

Doskonale widać niesymetrycznie podzielone pierwsze drzwi.

Lopez

Post autor: Lopez »

Dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami. Jeśli chodzi o przód to z pewnością wiąże się to z rozmiarem nieszczęsnych nadkoli. Wygląda mi po prostu, że Scania lubi kombinować. W efekcie każde drzwi w pojeździe są inne.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Scanie niesymetryczne drzwi mają już od CN113ALB ;)
KRakowskie faktycznie rdzewieją już gdzieniegdie ale tylko solówki, plastiki trzeszczą w sumie tylko w 3 pierwszych UA i we wszystkich UB niestety.... ale cóż...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://zkmgdynia.pl/doc/pojazdy/7014.jpg
Drzwi w gdyńskiej Scanii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze:Nie piszczy wam kierunkowskaz na cały autobus?
Nie. Kierunkowskaz nie piszczy, ale "piszczą" drzwi przy każdorazowym otwarciu/zamknięciu. Już o tym pisałem, jest to ciche, ale słyszalne ;)
Mercury pisze:Nasze OmniCity - 4-letnie - już zaczynają rdzewieć oraz "siadać"! Tak! Nie wiem, czy to po prostu wadliwa seria, czy tak się dzieje po prostu.
Z tym rdzewieniem, to mnie nie Pocieszyłeś. Natomiast co do "siadania", to chyba już rozumiem, czemu ten autobus uderza o jezdnię. A zatem efekt "siadania" występuje również u naszych Scanii :]
Mercury pisze:Jakie przyśpieszenie ma autobus?
Bardzo dobre. Producent doskonale dopasował przełożenia skrzyni biegów do silnika. Autobus jest naprawdę żwawy ;)
Mercury pisze:Już wam coś pobrudzili, urwali, porwali, pomalowali - ogolnie zniszczyli?
Kilka dni nie jechałem, a zatem na razie nie mogę dokładniej odpowiedzieć. Nie mniej jednak jeszcze kilka dni temu autobusy były czyste i wolne od śladów wandalizmu. ;)
Lopez pisze:Dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami.
Nie wiem jak jest ze słupskimi Scaniami, ale w przypadku autobusów PKS Grodzisk Mazowiecki - uważam, to rozwiązanie za rozsądne. Nie wygląda to ładnie, ale jest rzeczywiście praktycznie. Dzięki temu pasażer siedzący tyłem do kierunku jazdy (a przodem do III-cich drzwi) ma więcej miejsca na nogi. ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Lopez napisał:
Dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami.

Nie wiem jak jest ze słupskimi Scaniami, ale w przypadku autobusów PKS Grodzisk Mazowiecki - uważam, to rozwiązanie za rozsądne. Nie wygląda to ładnie, ale jest rzeczywiście praktycznie. Dzięki temu pasażer siedzący tyłem do kierunku jazdy (a przodem do III-cich drzwi) ma więcej miejsca na nogi.
A może lepszym rozwiązaniem by było, gdyby Scania w 3 drzwiach montowała jedne, ale duże uchylne ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Chyba odskokowe :P Drzwi uchylne, ciekawie by to musiało wyglądać ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:Chyba odskokowe
W krakowskich są jednoczęściowe odskokowe, ale nie można o nich powiedzieć, żeby były nadmiernie szerokie. Są chyba równe szerokością połowie zwykłych drzwi dwuczęściowych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:A może lepszym rozwiązaniem by było, gdyby Scania w 3 drzwiach montowała jedne, ale duże uchylne ;)
Technicznie jest to wykonalne, ale producent musi dostosować się do wymagań kupującego (tutaj PKS). A PKS najwyraźniej nie chciał zastosować drzwi odskokowo-przesuwnych.

Jak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi. ;)

A propo reklam na nowych Scaniach. Pamiętacie zapewne reklamę jednej z warszawskich uczelni na A543 - pokazywałem zdjęcia. Otóż ta reklama pojawiła się jeszcze na kilku innych pojazdach. Dzisiaj widziałem A540 z tą reklamą. I mała ciekawostka. Reklama trafiła nie tylko na lewą ścianę, ale również naklejono ją na ścianie po stronie drzwi. Jednakże po prawej stronie reklama jest dużo mniejsza i zajmuje tylko fragment boku. Ulokowano ją tuż za II-gimi drzwiami... :]

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Jak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi.
Ale zauważ, że nasi przewoźnicy kupują niektóre używane autobusy z drzwiami odskokowo-uchylnymi, więc jednak nie boją się o pasażerów stojących blisko pojazdu ;)

A tak poza tym te drzwi są o wiele lepsze, ponieważ praktycznie nie ma problemu z ich zamknięciem podczas silnych natężeń pasażerskich.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:Ale zauważ, że nasi przewoźnicy kupują niektóre używane autobusy z drzwiami odskokowo-uchylnymi, więc jednak nie boją się o pasażerów stojących blisko pojazdu ;)
Tzn. pisząc "nasi przewoźnicy" miałem na myśli warszawskich ajentów oraz MZA. Oni chyba boją się nowości. Chociaż rzeczywiście - co potwierdza to co Napisałeś - MZA zakupiło swego czasu MAN-y NM223.3. I te autobusy istotnie mają drzwi odskokowo-uchylne. I jakoś nie ma z nimi problemów.

Naprawdę trudno mi orzec, czemu Zarząd Grodziskiego PKS-u nie zdecydował się na takie drzwi - możliwe, że nie chcieli. Nie mniej jednak, powtórzę, to rozwiązanie, które zastosowała Scania. Chociaż nie wygląda najładniej, jest naprawdę praktyczne ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

Hehe, przed mniej więcej 30 minutami byłem świadkiem ciekawej sytuacji - kierowca jednej z Omni na linii 180 trochę się pomylił i zjechał Tamką w dół aż na Powiśle, po czym wykorzystując całą szerokość skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego/Topiel zawrócił i pomknął z powrotem na górę. To się nazywa "zboczyć z trasy" ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

drentwy pisze:Hehe, przed mniej więcej 30 minutami byłem świadkiem ciekawej sytuacji - kierowca jednej z Omni na linii 180 trochę się pomylił i zjechał Tamką w dół aż na Powiśle, po czym wykorzystując całą szerokość skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego/Topiel zawrócił i pomknął z powrotem na górę.
Haa. To mi się podoba. Najważniesze, że kierowca szybko zorientował się :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

J-31 pisze:ak dla mnie to nawet jest to lekko logiczne. To jest autobus, który otwiera drzwi w różnych miejscach, gdzie czasami krawężniki są za wysokie, po za tym ludzie często podchodzą zbyt blisko pojazdu - itd, itp. Innymi słowy nasi przewoźnicy po prostu nie chcą robić sobie kłopotu z takimi drzwiami. No i dlatego zastosowano w tych Scaniach takie drzwi.
J-31 Tu raczej chodzi o śnieg na chodnikach... właśnie sobie przypomniałem pewien obrazek z zimy 2006 kiedy to któraś omni nie mogła właśnie przez śnieg do końca otworzyć drzwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”