CN2x0UB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
ppln

Post autor: ppln » 2009-05-14, 16:18

J-31 pisze: Póki co jeszcze nie działał,
Działa, przecież widać bluescreena

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2009-05-14, 18:15

Bo W katowickich Lionsach pojawia się obraz z kamer.
oraz w czterech NL222 ;)
plocmaster pisze:A po co?
Po to żeby jakiś debil nie wpadł na pomysł zdewastowania autobusu i jak zobaczy siebie w monitorze to jest szansa, że sobie odpuści, albo ktoś z pasażerów zainterweniuje (ale w to raczej wątpię).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-15, 09:07

ppln pisze:Działa, przecież widać bluescreena
Tak. Był bluescreen. Prawdopodobnie im to padło. :cool:
Amalio pisze:Bo :?: W katowickich Lionsach pojawia się obraz z kamer
U nas nie ma problemu z dużą ilością dewastacji pojazdów, zatem jeśli pojawia się jakiś monitor to tylko albo reklama (najpewniej, bo na tym można zarabiać), albo jakaś informacja (jak np. w metrze) ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek » 2009-05-18, 12:08

PKS testuje nową scanie zamiast 270 jest 280 , oraz silnik spełnia normę Euro 5.
Autobus ma numer A608 i wczoraj był widziany na linii 150/1/ . Podobno zastąpił testowego A507 , który chyba już na stałe jest w flocie PKS, nie dawno widziany na linii 142?
Tak samo jak w przypadku A507 wóz należy do Scanii, a nie PKS.
Więc prawdopodobnie i A608 kiedyś będzie PKS.
W PKS obecnie są wozy A501-506, A508-598, A600-A607 i testowce scaniowe A507[ starszy] i A608[najnowszy]. PKS na stałe ma 106 wozów +2 testowce. Nie ma wozu A599, nie wiadomo czemu, możliwe że z powodu dawnego oznaczenia soliny z PKS na linii 137, która miała numer właśnie A599, teraz A649.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-05-18, 12:27

A zewnętrznie/wewnętrznie ta Scania czymś się różni ?

Jedynie co udało mi się zauważyć, iż ma wyświetlacz z boku, zamiast dykty...
Ostatnio zmieniony 2009-05-19, 15:14 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-05-19, 08:43

We wnętrzu ma jaśniejsze plastiki, więc wydaje się większa.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

CN280UB

Post autor: Coffee » 2009-06-29, 15:26

Ponieważ #A608 w tej chwili znajduje się w Krakowie, na tygodniowych testach, mam kilka spostrzeżeń co do tych wozów:

Wóz prezentuje się dość przyzwoicie. Silnik 280KM daje poczucie zrywności, której brakowało wersji o 10KM słabszej i pracuje dużo ciszej. Skrzynia pracuje dość precyzyjne, lecz przełożenia między biegami 1->2, 2->3, 3->4 są zbyt krótkie. W efekcie przy 25 KM/h mamy już 3 bieg... :nuts:
Co do wnętrza:
Wóz ma dużo większe nadkola, niż nasze OC (ja rozumiem schowki), ale to już jest przesada. Siedzenia bardzo wygodne. Nie tworzą się sztuczne tłoki, mimo iż z tyłu jest układ 2+2, kasetka i patent z drzwiami do kabiny genialny. Jedynie, co by wymagało poprawy w drzwiach, to ich umiejscowienie. Podczas jazdy po nierównej drodze drzwi obijają się o deskę rozdzielczą.
Co do plastików: Masakra. Wóz ma raptem zrobione 13 tyś kilometrów, a plastiki w przedziale pasażerskim trzeszczą i tłuką się na każdym, nawet najmniejszym wyboju, jak w naszych 10 letnich OC...
Model ten ma bardzo dobrze wystrojone zawieszenie, co wraz z niskością i sztywnością konstrukcji daje mniejszy przechył na zakrętach, oraz dość dobre tłumienie nierówności na jezdni.

nolem

Re: CN280UB

Post autor: nolem » 2009-06-30, 00:33

Coffee pisze:Wóz prezentuje się dość przyzwoicie. Silnik 280KM daje poczucie zrywności, której brakowało wersji o 10KM słabszej i pracuje dużo ciszej. Skrzynia pracuje dość precyzyjne, lecz przełożenia między biegami 1->2, 2->3, 3->4 są zbyt krótkie. W efekcie przy 25 KM/h mamy już 3 bieg... :nuts:
Rozumiem, że porównanie dynamiki układu napędowego nastepuje z niebieską OC napędzaną bioetanolem, która pojawiła sie na testach w zeszłym roku. Sam silnik DC9 E02 posiadał mniejszą dynamikę od analogicznego silnika zasilanego olejem napędowym. Dlatego nie uważam tego za najlepsze porównanie. W stosunku do silnika DC9 17 nowy może sie pochwalić większą mocą w zakresie niskich obrotów, a szczególnie większym momentem obrotowym, jednak dla pasażera nie jest odczuwalne, bądź w niewielkim stopniu.
Zaś co do samej skrzyni biegów, to tak krótkie przełożenia mają zapewnić pracę w optymalnym zakresie obrotów podczas ruszania, kiedy to jest potrzebna największa moc, co ma zminejszyć zużycie paliwa.
Coffee pisze:Co do wnętrza:
Wóz ma dużo większe nadkola, niż nasze OC (ja rozumiem schowki), ale to już jest przesada. Siedzenia bardzo wygodne.
Większe nadkola nie są spowodowane kwestią umieszczenia na nich schowków, a przynajmniej nie są one jedynym ich powodem.
Jaką pojemność zbiorników mają wasze OC, 250-300 litrów?
Zarówno OC w PKS-ie GM jak i testowa (wykonana w zbliżonej specyfikacji do tych z PKS GM) posiadają zbiorniki o pojemności 400 litrów, jeśli nie myli mnie pamięć, i to one są głównym powodem rozmiarów nadkoli.

spex

Post autor: spex » 2009-06-30, 02:54

@nolem, może jeszcze chodzić o testową Scanie z PKS GM z roku 2007. Gdyś wtedy mieliśmy właśnie 270KM na testach. Choć takie subiektywne odczycie szczególnie po 2 latach i na totalnie innych liniach (co prawda był odcinek wspólny 185 i 192 RDA-r. Grzegórzeckie) raczej do pewnych opinii nie należy :/

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-06-30, 10:30

spex pisze:@nolem, może jeszcze chodzić o testową Scanie z PKS GM z roku 2007. Gdyś wtedy mieliśmy właśnie 270KM na testach. Choć takie subiektywne odczycie szczególnie po 2 latach i na totalnie innych liniach (co prawda był odcinek wspólny 185 i 192 RDA-r. Grzegórzeckie) raczej do pewnych opinii nie należy :/
Akurat porównywałem, do Etanola. Na temat CN270UB nie chcę się wypowiadać, bo po prostu była zbyt dawno, by wszystkie szczegóły pamiętać.

Nasze OmniCity mają zbiorniki 250 litrów. Jeżeli rzeczywiście Grodziowy CN280, ma 400 litrów, to zwracam honor.

Znalazłem jeszcze jedną małą rzecz, która psuje cały efekt końcowy. Mianowicie fotokomórka w ostatnich drzwiach. Na całe szczęście, jest takie coś, jak wymuszenie zamknięcia, ale przy tym i tak traci się cenny czas. Efektem tego było dość mocne spóźnienie w godzinach późnowieczornych (koło 22:30) i przyjazd na końcówkę z 7 minutowym opóźnieniem.

spex

Post autor: spex » 2009-07-02, 00:41

Coffee pisze:Znalazłem jeszcze jedną małą rzecz, która psuje cały efekt końcowy. Mianowicie fotokomórka w ostatnich drzwiach. Na całe szczęście, jest takie coś, jak wymuszenie zamknięcia, ale przy tym i tak traci się cenny czas. Efektem tego było dość mocne spóźnienie w godzinach późnowieczornych (koło 22:30) i przyjazd na końcówkę z 7 minutowym opóźnieniem.
Ale to i tak zależy od kierowcy. Bo już w tej chwili większość kierowców korzysta z tego obejścia w naszych OC. Tylko po to by wcześniej (w trakcje zamykania drzwi) już zwolnić hamulec przystankowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-07-05, 22:46

Właśnie przeglądam galerię Przegubowca, a tam ... news dnia. PKS Grodzisk Mazowiecki otrzymał najprawdopodobniej kolejną demówkę. A609. Jeszcze nie znam typu tego pojazdu ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22235

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-07-05, 23:12

A Grodzio czasami nie zamawiał już wcześniej 2 sztuk OC (na zasadzie kupna, nie dzierżawy na czas testów)?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-07-06, 08:00

Coffee pisze:A Grodzio czasami nie zamawiał już wcześniej 2 sztuk OC (na zasadzie kupna, nie dzierżawy na czas testów)?
Prawdę powiedziawszy to nic nie wiem na temat tego zamówienia, ale nie wykluczam, że mogli coś zamówić ;)

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2011-07-06, 09:18

Typ zapewne CN280UB 4x2 EB. Koszalin łączy się w bólu. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-07-06, 12:59

mrozard pisze:Typ zapewne CN280UB 4x2 EB. Koszalin łączy się w bólu. :P
Oj, tam ... jeden CN280UB, już mamy. Strasznie trzeszczał w Rzeszowie, a w Warszawie jakoś to nikomu nie przeszkadza :D

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2011-09-01, 10:09

Scania na testach w Wałbrzychu, teraz to się dopiero przekonamy jak to trzeszczy w rzeczywistości :D

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2011-09-01, 10:32

Scania na testach w Wałbrzychu, teraz to się dopiero przekonamy jak to trzeszczy w rzeczywistości
A zauważyłeś, iż to zupełnie inny wóz (mniej rozklekotany)? :P

lukmek

Post autor: lukmek » 2011-09-01, 13:17

Bez różnicy :-P Wałbrzyskie ulice mogłyby robić za tor testowy do sprawdzania wytrzymałości pojazdów :mruga:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus » 2011-09-01, 14:14

Cóż, przejechałem się i muszę stwierdzić że jest źle ;) Ale po kolei, przydział oczywiści na darmobus bo ZDiK miał obiekcje co do typu sterownika i nie zgodził się na wypuszczenie wozu na linie miejskie. Sam wóz do nas się zupełnie nie nadaje - nie przy tym stanie infrastruktury drogowej, bo laryngolodzy w mieście nie wyrobią z przyjmowaniem pacjentów. Po wejściu do pojazdu i przejechaniu metra po kostce zatoki miałem dość, wszystko się telepie, trzeszczy i wali, Citelisy i Jelcze z latającymi ścianami przy tym to pikuś. Plusem wozu na pewno jest duża, wręcz ogromna rzeźnia i cichy silnik, nawet siedząc z tyłu da się rozmawiać. Podczas drugiego kursu klima była dość słabo puszczona a pozamykane okna sprawiły, że w wozie było za gorąco, z tyłu przy silniku istna sauna. Zawieszenie nie jest złe, przejeżdżając przez tory nie odczuwa się tego nadmiernie, jedynie podsufitka, obudowy nad oknami i szyby dają znać o sobie.

Filmik z przejazdu: http://www.youtube.com/watch?v=TIwcBsxs_i0
ul. Głowna jest niedawno wyremontowana więc w miarę prosta, od ul. Wrocławskiej zaczyna się jezdnia kiepska, Armii Krajowej, Chrobrego i Kolejowa najgorsze, tak też Scanie słychać ;)

ODPOWIEDZ