CN2x0UB
CN280UB
Ponieważ #A608 w tej chwili znajduje się w Krakowie, na tygodniowych testach, mam kilka spostrzeżeń co do tych wozów:
Wóz prezentuje się dość przyzwoicie. Silnik 280KM daje poczucie zrywności, której brakowało wersji o 10KM słabszej i pracuje dużo ciszej. Skrzynia pracuje dość precyzyjne, lecz przełożenia między biegami 1->2, 2->3, 3->4 są zbyt krótkie. W efekcie przy 25 KM/h mamy już 3 bieg...
Co do wnętrza:
Wóz ma dużo większe nadkola, niż nasze OC (ja rozumiem schowki), ale to już jest przesada. Siedzenia bardzo wygodne. Nie tworzą się sztuczne tłoki, mimo iż z tyłu jest układ 2+2, kasetka i patent z drzwiami do kabiny genialny. Jedynie, co by wymagało poprawy w drzwiach, to ich umiejscowienie. Podczas jazdy po nierównej drodze drzwi obijają się o deskę rozdzielczą.
Co do plastików: Masakra. Wóz ma raptem zrobione 13 tyś kilometrów, a plastiki w przedziale pasażerskim trzeszczą i tłuką się na każdym, nawet najmniejszym wyboju, jak w naszych 10 letnich OC...
Model ten ma bardzo dobrze wystrojone zawieszenie, co wraz z niskością i sztywnością konstrukcji daje mniejszy przechył na zakrętach, oraz dość dobre tłumienie nierówności na jezdni.
Wóz prezentuje się dość przyzwoicie. Silnik 280KM daje poczucie zrywności, której brakowało wersji o 10KM słabszej i pracuje dużo ciszej. Skrzynia pracuje dość precyzyjne, lecz przełożenia między biegami 1->2, 2->3, 3->4 są zbyt krótkie. W efekcie przy 25 KM/h mamy już 3 bieg...
Co do wnętrza:
Wóz ma dużo większe nadkola, niż nasze OC (ja rozumiem schowki), ale to już jest przesada. Siedzenia bardzo wygodne. Nie tworzą się sztuczne tłoki, mimo iż z tyłu jest układ 2+2, kasetka i patent z drzwiami do kabiny genialny. Jedynie, co by wymagało poprawy w drzwiach, to ich umiejscowienie. Podczas jazdy po nierównej drodze drzwi obijają się o deskę rozdzielczą.
Co do plastików: Masakra. Wóz ma raptem zrobione 13 tyś kilometrów, a plastiki w przedziale pasażerskim trzeszczą i tłuką się na każdym, nawet najmniejszym wyboju, jak w naszych 10 letnich OC...
Model ten ma bardzo dobrze wystrojone zawieszenie, co wraz z niskością i sztywnością konstrukcji daje mniejszy przechył na zakrętach, oraz dość dobre tłumienie nierówności na jezdni.
Re: CN280UB
Rozumiem, że porównanie dynamiki układu napędowego nastepuje z niebieską OC napędzaną bioetanolem, która pojawiła sie na testach w zeszłym roku. Sam silnik DC9 E02 posiadał mniejszą dynamikę od analogicznego silnika zasilanego olejem napędowym. Dlatego nie uważam tego za najlepsze porównanie. W stosunku do silnika DC9 17 nowy może sie pochwalić większą mocą w zakresie niskich obrotów, a szczególnie większym momentem obrotowym, jednak dla pasażera nie jest odczuwalne, bądź w niewielkim stopniu.Coffee pisze:Wóz prezentuje się dość przyzwoicie. Silnik 280KM daje poczucie zrywności, której brakowało wersji o 10KM słabszej i pracuje dużo ciszej. Skrzynia pracuje dość precyzyjne, lecz przełożenia między biegami 1->2, 2->3, 3->4 są zbyt krótkie. W efekcie przy 25 KM/h mamy już 3 bieg...
Zaś co do samej skrzyni biegów, to tak krótkie przełożenia mają zapewnić pracę w optymalnym zakresie obrotów podczas ruszania, kiedy to jest potrzebna największa moc, co ma zminejszyć zużycie paliwa.
Większe nadkola nie są spowodowane kwestią umieszczenia na nich schowków, a przynajmniej nie są one jedynym ich powodem.Coffee pisze:Co do wnętrza:
Wóz ma dużo większe nadkola, niż nasze OC (ja rozumiem schowki), ale to już jest przesada. Siedzenia bardzo wygodne.
Jaką pojemność zbiorników mają wasze OC, 250-300 litrów?
Zarówno OC w PKS-ie GM jak i testowa (wykonana w zbliżonej specyfikacji do tych z PKS GM) posiadają zbiorniki o pojemności 400 litrów, jeśli nie myli mnie pamięć, i to one są głównym powodem rozmiarów nadkoli.
Akurat porównywałem, do Etanola. Na temat CN270UB nie chcę się wypowiadać, bo po prostu była zbyt dawno, by wszystkie szczegóły pamiętać.spex pisze:@nolem, może jeszcze chodzić o testową Scanie z PKS GM z roku 2007. Gdyś wtedy mieliśmy właśnie 270KM na testach. Choć takie subiektywne odczycie szczególnie po 2 latach i na totalnie innych liniach (co prawda był odcinek wspólny 185 i 192 RDA-r. Grzegórzeckie) raczej do pewnych opinii nie należy
Nasze OmniCity mają zbiorniki 250 litrów. Jeżeli rzeczywiście Grodziowy CN280, ma 400 litrów, to zwracam honor.
Znalazłem jeszcze jedną małą rzecz, która psuje cały efekt końcowy. Mianowicie fotokomórka w ostatnich drzwiach. Na całe szczęście, jest takie coś, jak wymuszenie zamknięcia, ale przy tym i tak traci się cenny czas. Efektem tego było dość mocne spóźnienie w godzinach późnowieczornych (koło 22:30) i przyjazd na końcówkę z 7 minutowym opóźnieniem.
Ale to i tak zależy od kierowcy. Bo już w tej chwili większość kierowców korzysta z tego obejścia w naszych OC. Tylko po to by wcześniej (w trakcje zamykania drzwi) już zwolnić hamulec przystankowy.Coffee pisze:Znalazłem jeszcze jedną małą rzecz, która psuje cały efekt końcowy. Mianowicie fotokomórka w ostatnich drzwiach. Na całe szczęście, jest takie coś, jak wymuszenie zamknięcia, ale przy tym i tak traci się cenny czas. Efektem tego było dość mocne spóźnienie w godzinach późnowieczornych (koło 22:30) i przyjazd na końcówkę z 7 minutowym opóźnieniem.
Właśnie przeglądam galerię Przegubowca, a tam ... news dnia. PKS Grodzisk Mazowiecki otrzymał najprawdopodobniej kolejną demówkę. A609. Jeszcze nie znam typu tego pojazdu
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22235
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-22235
Cóż, przejechałem się i muszę stwierdzić że jest źle Ale po kolei, przydział oczywiści na darmobus bo ZDiK miał obiekcje co do typu sterownika i nie zgodził się na wypuszczenie wozu na linie miejskie. Sam wóz do nas się zupełnie nie nadaje - nie przy tym stanie infrastruktury drogowej, bo laryngolodzy w mieście nie wyrobią z przyjmowaniem pacjentów. Po wejściu do pojazdu i przejechaniu metra po kostce zatoki miałem dość, wszystko się telepie, trzeszczy i wali, Citelisy i Jelcze z latającymi ścianami przy tym to pikuś. Plusem wozu na pewno jest duża, wręcz ogromna rzeźnia i cichy silnik, nawet siedząc z tyłu da się rozmawiać. Podczas drugiego kursu klima była dość słabo puszczona a pozamykane okna sprawiły, że w wozie było za gorąco, z tyłu przy silniku istna sauna. Zawieszenie nie jest złe, przejeżdżając przez tory nie odczuwa się tego nadmiernie, jedynie podsufitka, obudowy nad oknami i szyby dają znać o sobie.
Filmik z przejazdu: http://www.youtube.com/watch?v=TIwcBsxs_i0
ul. Głowna jest niedawno wyremontowana więc w miarę prosta, od ul. Wrocławskiej zaczyna się jezdnia kiepska, Armii Krajowej, Chrobrego i Kolejowa najgorsze, tak też Scanie słychać
Filmik z przejazdu: http://www.youtube.com/watch?v=TIwcBsxs_i0
ul. Głowna jest niedawno wyremontowana więc w miarę prosta, od ul. Wrocławskiej zaczyna się jezdnia kiepska, Armii Krajowej, Chrobrego i Kolejowa najgorsze, tak też Scanie słychać
Jak człowiek czasami wychodzi z domu, to napotyka różnie ciekawostki taborowe. Ja tak miałem dzisiaj
Czy Pamiętacie nowinkę PKS-u Grodzisk Mazowiecki - czyli Scanię CN2x0 UB, A609 ? Otóż trafiłem na nią... złapałem ją przypadkowo na przystanku pod swoim domem. PKS wysyła ten autobus na warszawskie ulice. I dzisiaj obsługiwał sobie w najlepsze linię 166
Parę słów o pojeździe. W zasadzie nic nowego jeśli chodzi o przedział pasażerski. Autobus nie różni się w środku od pozostałych swoich "braci" znanych w Warszawie
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24397
Jedyny szczegół, to trochę inne drzwi do kabiny kierowcy. I inaczej "orurowane" pierwsze drzwi. Po za tym nie wiem, po co, ale PKS nakleił sobie na pierwszych drzwiach z jednej strony niebieską strzałkę, a z drugiej (od środka) informację "Drzwi przeznaczone do wsiadania"
http://img5.imageshack.us/img5/3264/pksa6092.jpg
Możliwe, że ten pojazd obsługuje linię "X" do Marek
Z trzech zewnętrznych wyświetlaczy działał tylko jeden - przedni. Boczny i tylny były wyłączone, z tyłu w zamian za wyświetlacz ludzie z PKS-u nakleili karteczkę z numerem linii
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24398
Autobus nadal trzeszczał. Scania najwyraźniej nie potrafi poprawić tej wady
Czy Pamiętacie nowinkę PKS-u Grodzisk Mazowiecki - czyli Scanię CN2x0 UB, A609 ? Otóż trafiłem na nią... złapałem ją przypadkowo na przystanku pod swoim domem. PKS wysyła ten autobus na warszawskie ulice. I dzisiaj obsługiwał sobie w najlepsze linię 166
Parę słów o pojeździe. W zasadzie nic nowego jeśli chodzi o przedział pasażerski. Autobus nie różni się w środku od pozostałych swoich "braci" znanych w Warszawie
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24397
Jedyny szczegół, to trochę inne drzwi do kabiny kierowcy. I inaczej "orurowane" pierwsze drzwi. Po za tym nie wiem, po co, ale PKS nakleił sobie na pierwszych drzwiach z jednej strony niebieską strzałkę, a z drugiej (od środka) informację "Drzwi przeznaczone do wsiadania"
http://img5.imageshack.us/img5/3264/pksa6092.jpg
Możliwe, że ten pojazd obsługuje linię "X" do Marek
Z trzech zewnętrznych wyświetlaczy działał tylko jeden - przedni. Boczny i tylny były wyłączone, z tyłu w zamian za wyświetlacz ludzie z PKS-u nakleili karteczkę z numerem linii
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24398
Autobus nadal trzeszczał. Scania najwyraźniej nie potrafi poprawić tej wady
Tak, zgadza się, jest znacznie lepsza. Co ciekawe - nie wiem jak jest w tym egzemplarzu, ale nasze Scanie z rocznika 2008 mają możliwość chowania szyby w skrzydle drzwi. Kierowcy z tego korzystają. Mam wrażenie, że tutaj też tak jestmrozard pisze:Ta kabina jest chyba lepsza, niż ta rurkowo-szklana, znana mi z koszalińskich Scanii, co?