CN2x0UB
CN2x0UB
Scania Polska pisze: Wydarzenia i nowości
2007-02-07
Autobusy miejskie Scania OmniCity wyjadą na ulice Warszawy
W dniu 2 lutego 2007 w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie w obecności prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz zostało podpisane porozumienie o świadczeniu usług przewozowych. Usługi te będą realizowane m.in. przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o., które będzie obsługiwało południową część Warszawy i przyległą strefę podmiejską.
Pierwsze 10 autobusów obsługiwanych przez kierowców PKS z Grodziska Mazowieckiego wyjedzie na ulice stolicy 1 czerwca br., kolejne 40 do września 2007r. Dostawcą nowych autobusów miejskich dla niezależnego operatora będzie Scania Polska S.A.
Podczas ceremonii podpisania porozumienia z ZTM w Warszawie pan Zenon Marek, prezes zarządu PKS w Grodzisku Mazowieckim powiedział: "Wybraliśmy produkt z najwyższej półki, trwały i doskonałej jakości. Autobusy Scania to nowość na rynku warszawskim. Ten model pojazdu wszedł do produkcji w ubiegłym roku. Wytwarzany w zakładach Scania Production Słupsk w Polsce, jest przyjazny dla środowiska naturalnego. Nie stać nas na to, by kupować "tani garnitur". Warszawiacy zasługują na coś więcej."
***
Umowa na dostawę 53 niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów miejskich Scania OmniCity (pojazdy 12-metrowe typ: N270 UB4x2) pomiędzy PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. i Scania Polska S.A. została podpisana 7 lutego 2007r.
Umowa ta dotyczy również współpracy serwisowej w latach 2007 - 2016, która obejmuje m.in. szkolenie obsługi, dostarczenie specjalistycznego sprzętu diagnostycznego i wyposażenie serwisu oraz zapewnienie przez Scania dostaw części i podzespołów eksploatacyjnych.
Dyrektor generalny Scania Polska S.A. Thomas Bertilsson podkreśla, iż jest przekonany, że mieszkańcy Warszawy, tak jak mieszkańcy wielu europejskich metropolii, zaakceptują uśmiechnięty autobus Scania OmniCity, komfort podróżowania oraz szwedzką niezawodność i jakość.
Nowoczesne i wyjątkowo trwałe autobusy miejskie Scania dobrze znają mieszkańcy największych aglomeracji Europy, Azji i Ameryki Południowej. Już niebawem również mieszkańcy Warszawy będą mogli poznać szwedzką jakość. Produkowane w Polsce, w zakładach Scania Production Słupsk, przewożą mieszkańców Sztokholmu, Londynu, Paryża i wielu innych miast. W Polsce do największy użytkowników autobusów miejskich Scania należą m.in. przedsiębiorstwa zapewniające transport miejski w Krakowie, Gdyni, Olsztynie, Koszalinie, Słupsku (najnowsze pojazdy zakupione przez MZK Słupsk zasilane są ekologicznym paliwem odnawialnym Etanol E95).
Charakterystyczny "uśmiechnięty" autobus cechuje wyjątkowa trwałość, przekraczająca 30 lat, komfort, niezawodność i niskie koszty eksploatacji oraz niska emisja substancji szkodliwych dla środowiska.
Na zdjęciu:
W dniu 7 lutego br. w Warszawie Pan Zenon Marek (z lewej), prezes Zarządu PKS Grodzisk Mazowiecki i Thomas Bertilsson, Dyrektor Generalny Scania Polska S.A. sfinalizowali umowę, na podstawie której Scania Polska do września 2007 roku dostarczy firmie z Grodziska 53 nowoczesne autobusy miejskie Scania OmniCity (12-metrowe typ N270 UB4x2). Nowe autobusy Scania będą obsługiwały linie autobusowe w południowej części Warszawy i przyległej strefie podmiejskiej.
Ja też jestem niesamowicie zdziwiony. Oczywiście pozytywnie.Michał pisze:Scanie w Warszawie?
Scania próbowała "wejść" do Warszawy, w latach 90-tych. MZA co chwila testowało niskowejściowe i niskopodłogowe autobusy. I Scania 113 była jednym z takich testerów, ale w przeciwieństwie do innych testowanych autobusów Scania nie pojawiła się na jakiejś linii. Po prostu zorganizowano dla dziennikarzy i decydentów pokaz - na pl. Bankowym, czyli blisko Ratusza - zrobiono tym autobusem jeden, czy dwa kursy. Przejechał tuż obok mnie. Jakiś kierowca MZA ostro skrytkował autobus, za fotele, które podobno łatwo było wymontować i... koniec. MZA kupiło Jelcze M121M, a o Scanii już zapomnieliśmy.
I faktem jest, że zarówno MZA jaki i nasi ajenci dotychczas, dosłownie, unikali produktów ze znaczkiem Scania. A zatem wybór PKS Grodzisk Maz. to prawie sensacja
Scania to naprawdę dobra i sprawdzona marka- szczególnie ciężarówki. Jakość trochę się popsuła na początku produkcji w Słupsku, na szczęście teraz jest coraz lepiej Myślę, że to nie koniec niespodzianek- nie tylko w Warszawie. Od pewnego czasu warszawcy ajenci szukają nowych rynków, więc myślę, że jeszcze nie raz będziemy zaskoczeni wozami jakie zaczynają jeździć po naszych miastach. Jednym słowem bardzo dobrze, że rynek komunikacyjny jest stopniowo uwalniany, dzięki temu komfort podróżowania jest coraz wyższy
To, że pierwsze wozy stoją już w Grodzisku było wiadome od kilku dni, ale że dziś kręcą się po Warszawie więc można napisać oficjalnie - w końcu są W skrócie - małe odsuwane okienka, dodatkowe oświetlenie nad drzwiami i rejestracje z Mińska Mazowieckiego Fotka autorstwa Tramwasha o której poinformował na jednej z grup dyskusyjnych ZTMu:
http://www.galeria.warszawa.pl/P1040964.JPG
http://www.galeria.warszawa.pl/P1040964.JPG
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Pewnie tak, jak się zastanowić nie jest to taki głupi pomysł - lakier na klapie się nie niszczy i mają do dyspozycji dużą równą powierzchnię - ciekawe jak to wyglada od spodu i czym zaślepiona jest szyba. Jak coś nakleją nie powinno być tak źle.Lopez pisze:Tył jest masakryczny - to jakaś powierzchnia reklamowa czy co?
Hmm, jesteś kolejną osobą od której to słyszę i nie mam pojęcia dlaczego - jak dla mnie wyglądają tak samo jak każde inne, może to kwestia przyzwyczajenia do tych kolorówLopez pisze:Niezbyt ładnie wyglądają w Warszawskim malowaniu.