CN2x0UB
Z tego co wiem - to wszystkie drzwi otwierają się do środkaM_Szymkowiak pisze:Tylko III drzwi otwierają się do środka czy wszystkie
Ja go tylko obfociłem z zewnątrz, natomiast jeszcze nim nie jechałem. A zatem na razie nie odpowiemLopez pisze:@J-31: a jak spisuje się klimatyzacja?
Nie jest najscaniowniejszy , ale w "realu" da się wytrzymaćMKM Shadow pisze:Z przodu tak, ale ten tył zniszczyli tą blachą na reklamy
Ano. To jest już zwyczaj. Tutaj pojawiły się głosy, że przez tą blachę nie widać co dzieje się za autobusem.MKM Shadow pisze:To widzę, że PKS lubi kleić reklamę po swoich autobusach
Zatem spieszę z informacją, że w ich Jelczach "Supero", standardowo oblejonych z tyłu, również nic nie widać. A reklama, tak naklejona bywa czasami ohydna - a zatem z dwojga złego ta blacha to chyba lepszy pomysł.
Przynajmniej będzie to praktyczne dla ludzi naklejających reklamę - nie tylko mają oni stały format reklam, ale łatwiej im będzie ją nakleić
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Zanim J-31 doda swoje zdjęcia chciałbym przedstawić krótki opis Scanii z mojego punktu widzenia... Mam nadzieję, że J-31 nie obrazi się za to...
Początkowo miałem wykonać małą sesję zdjęciową, a następnie przejechać się tylko kilka przystanków. Jednak okazało się, że moja przygoda ze Scaniami była całodzienna...
Kierowcy nie byli za dobrze przeszkoleni w obsłudze tych wozów oraz nie znali trasy więc jeździłem z nimi i pomagałem tak jak tylko ja potrafię...
Ogólnie po całodziennej przygodzie ze Scaniami moje odczucia są pozytywne, choć kilka elementów nie przypadło mi do gustu.
Na plus Scanii:
-Zdecydowanie silnik i skrzynia biegów -sześciobiegowy automat ZF-a (ZF 6HP504 lub coś koło tego... w każdym razie podobny do tego zastosowanego w SU 12 MZA tylko ostatnie przełożenie jest ciut dłuższe.) Dzięki temu połączeniu dynamika autobusu jest odpowiednia, a jazda płynna. Spalanie także powinno być dość niskie. Na trasie ze Słupska do Grodziska średnie spalanie wyniosło 22l ON na 100 km. Ciekaw jestem jak będzie w mieście...
-Klimatyzacja. Bardzo wydajna z możliwością regulacji temperatury od około 19 do 28stopni Celsjusza. Oczywiście dwustrefowa (kabina kierowcy oraz część pasażerska) w autobusie naprawdę można zmarznąć.
-Według mnie bardzo wygodne wnętrze, które jest dość dobrze rozplanowane.
-Wnętrze dość dobrze wytłumione.
-Zawieszenie dobrze wybiera nierówności.
-Kierowcy chwalili sobie ergonomię panującą w kabinie.
Na minus:
-Niestety te Scanie trzeszczą na dziurach, ale przy tej ilości plastyku to nic dziwnego...
-System informacji pasażerskiej też potrafił zawieść.
-Jednak największym mankamentem tych Scanii jest zastosowanie w nich czujników przy drzwiach oraz tych anemicznych drzwi firmy Bode. Nie dość, że wolno się otwierają i zamykają to jeszcze często podczas zamykania odbijają, ze względu na zamontowane czujniki. Dodatkowo nie zawsze drzwi reagowały na przycisk odpowiadający za zamykanie wszystkich drzwi (szczególnie dotyczyło to drzwi środkowych). Szczęśliwie na wszystko jest sposób, tu dość uciążliwy, gdyż, aby skasować działanie czujników istniała konieczność trzymania przycisku zamykania drzwi do momentu ich zamknięcia.
Podejrzewam, że te czujniki będą pierwszym elementem, który zostanie odłączony...
A taeraz kilka zdjęć mojego autorstwa.
Na początak kilka zdjęc z zewnątrz.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 70998.html
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71017.html
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ur& ... quality=70
Jak widać pod tą blachą z tyłu kryje się standartowy tył, a to szczęśliwie tylko reklamowa nakładka. Przy okazji widać, że układ chodzenia, podobnie jak silnik znalazł się po przeciwnej stronie w porównaniu do Volvo, Solarisa, Tendoma, czy Mana ze stojącym silnikiem.
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4uq& ... quality=70
Oczywiście nie mogłem sobie odmówić zdjęcia tych nietypowo dzielonych tylnych drzwi.
http://images4.fotopic.net/?iid=ynw4u6& ... quality=70
Zbliżenie na oświetlenie zewnętrzne.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71019.html
Oraz na przycisk otwierania drzwi przez pasażera.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71803.html
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71020.html
Oraz światła, które chyba budzą dość spore kontrowersje. Mi się dość podobają.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71021.html
Ten znaczek budzi szacunek.
Zgodnie z wymogami przetargu w Scaniach został zamontowany monitoring. W pojeździe zamontowane są cztery kamer, a obraz jest zapisywany na dysku twardym.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71008.html
Pierwsza z kamer monitorujących wnętrze.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71002.html
Zblizenie na drugą kamerę, która jest umieszczona nad przednim lewym nadkolem.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71023.html
Oraz zbliżenie na trzecią kamerę monitorującą wnętrze wozu, która jest umieszczona na tylnym lewym nadkolem.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71024.html
Czwarta kamera jest zamontowana przed przednią szybą i jej zadaniem jest nagrywanie sytuacji jakie mają miejsce przed autobusem. Kierowca był zadowolony, że jest ona zamontowana, gdyż będzie to mocny dowód rzeczowy w przypadku kolizji (wymuszenie pierwszeństwa przez samochód)
Także ze względu na wymogi przetargu został zamontowany system IRDa, którego zadaniem jest mierzenie potoków pasażerskich.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71025.html
Oto jeden z elementów tego systemu zamontowany nad przednimi drzwiami.
http://images4.fotopic.net/?iid=ynw4vf& ... quality=70
A tu nad środkowymi... w tle zawór awaryjnego otwierani drzwi...
Kolejnym wymogiem przetargu była klimatyzacja. Jak już wspomniałem jest ona bardzo wydajna. Wydaje mi się, że najlepsza z dotychczasowo zamontowanych w warszawskich wozach.
http://images5.fotopic.net/?iid=ynw4uk& ... quality=70
Z tego, co się zorientowałem te kratki to wcale nie jest wylot klimatyzacji...
Wylot klimatyzacji jest zamontowany na okna i bardzo mocny w okolicy drzwi tworząc lekką kurtynę powietrzną. Jeśli się załączy wewnętrzny obieg powietrza w klimatyzacji to dopiero wtedy te kratki są wykorzystywane i służą do poboru powietrza z wnętrza wozu.
A teraz kilka fotek wnętrza wozu. Jak wcześniej wspomniano zamontowano w nim siedzenia firmy Ster. Są one dość wygodne, a przede wszystkim miękkie... Jesli chodzi o kolorystykę wnętrza to mnie do końca przypadła mi do gustu, ale lepiej wyglada w rzeczywistości niż na zdjęciach.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 70999.html
Widok ogólny z przodu na tył.
http://images5.fotopic.net/?iid=ynw4ug& ... quality=70
Widok ogólny z tyłu na przód. Ta pseudo kabina nie przypadła mi do gustu, ani nie spełnia swojej funkcji, ani nie jest estetyczna...
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4uh& ... quality=70
Widok nie przednie praw nadkole. Jest tam umieszczony zbiornik paliwa w związku z czym nie ma umieszczonych na nim siedzeń...
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ui& ... quality=70
http://images3.fotopic.net/?iid=ynw4u0& ... quality=70
Lewe przednie nadkole oraz "deska do prasowania". Jak widać przed kabiną zmieścił się siedzenia, a dokładnie siedzenie - jedyny półtorak w wozie oraz zbliżenie na półtoraka.
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ud& ... quality=70
Widok na wieżę.
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4u9& ... quality=70
Siedzenia z tyłu zamontowane obok wieży.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71003.html
PKS postanowił dodać kilka uchwytów gratis, aby nikt nie narzekał, że nie ma się czego trzymać.
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4v2& ... quality=70
Na suficie standardowo tapicerka. Ciekawy pomysł. W wozie zamontowano także takie dwa szyberdachy oczywiście otwierane przez kierowcę).
http://images3.fotopic.net/?iid=ynw4v3& ... quality=70
Jeszcze jedno zdjęcie z tyłu wozu. Pod kasownikiem widoczny przycisk otwierania drzwi. Na tym zdjęciu także widać przyczynę zastosowania niesymetrycznych drzwi - zwiększono podest przy siedzeniach na nadkolu.
Stanowisko kierowcy jest bardzo wygodne, a obsługa przełączników i przycisków dość intuicyjna. W kabinie zamontowano topowy model firmy ISRI.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71007.html
Zdjęcie pulpitu. Po prawej zamontowany sterownik kasowników, a niżej panel sterowania klimatyzacją oraz webasto.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71014.html
Panel sterowania po lewej stronie kierowcy. Po lewej widoczny mały joystick do sterowania lusterkami.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71029.html
Na koniec najlepszy patent w tej Scanii. Ten napis dotyczy awaryjnego otwierania drzwi. Problem w tym, że nigdzie już o tym nie wspomniano. A pasażerowie tak właśnie próbowali pomagać ślamazarnym maszynom drzwiowym...
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.net/c1293114.html
Link do wszystkich moich zdjęć tej Scanii. Pewnie z czasem ich przybędzie.
Początkowo miałem wykonać małą sesję zdjęciową, a następnie przejechać się tylko kilka przystanków. Jednak okazało się, że moja przygoda ze Scaniami była całodzienna...
Kierowcy nie byli za dobrze przeszkoleni w obsłudze tych wozów oraz nie znali trasy więc jeździłem z nimi i pomagałem tak jak tylko ja potrafię...
Ogólnie po całodziennej przygodzie ze Scaniami moje odczucia są pozytywne, choć kilka elementów nie przypadło mi do gustu.
Na plus Scanii:
-Zdecydowanie silnik i skrzynia biegów -sześciobiegowy automat ZF-a (ZF 6HP504 lub coś koło tego... w każdym razie podobny do tego zastosowanego w SU 12 MZA tylko ostatnie przełożenie jest ciut dłuższe.) Dzięki temu połączeniu dynamika autobusu jest odpowiednia, a jazda płynna. Spalanie także powinno być dość niskie. Na trasie ze Słupska do Grodziska średnie spalanie wyniosło 22l ON na 100 km. Ciekaw jestem jak będzie w mieście...
-Klimatyzacja. Bardzo wydajna z możliwością regulacji temperatury od około 19 do 28stopni Celsjusza. Oczywiście dwustrefowa (kabina kierowcy oraz część pasażerska) w autobusie naprawdę można zmarznąć.
-Według mnie bardzo wygodne wnętrze, które jest dość dobrze rozplanowane.
-Wnętrze dość dobrze wytłumione.
-Zawieszenie dobrze wybiera nierówności.
-Kierowcy chwalili sobie ergonomię panującą w kabinie.
Na minus:
-Niestety te Scanie trzeszczą na dziurach, ale przy tej ilości plastyku to nic dziwnego...
-System informacji pasażerskiej też potrafił zawieść.
-Jednak największym mankamentem tych Scanii jest zastosowanie w nich czujników przy drzwiach oraz tych anemicznych drzwi firmy Bode. Nie dość, że wolno się otwierają i zamykają to jeszcze często podczas zamykania odbijają, ze względu na zamontowane czujniki. Dodatkowo nie zawsze drzwi reagowały na przycisk odpowiadający za zamykanie wszystkich drzwi (szczególnie dotyczyło to drzwi środkowych). Szczęśliwie na wszystko jest sposób, tu dość uciążliwy, gdyż, aby skasować działanie czujników istniała konieczność trzymania przycisku zamykania drzwi do momentu ich zamknięcia.
Podejrzewam, że te czujniki będą pierwszym elementem, który zostanie odłączony...
A taeraz kilka zdjęć mojego autorstwa.
Na początak kilka zdjęc z zewnątrz.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 70998.html
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71017.html
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ur& ... quality=70
Jak widać pod tą blachą z tyłu kryje się standartowy tył, a to szczęśliwie tylko reklamowa nakładka. Przy okazji widać, że układ chodzenia, podobnie jak silnik znalazł się po przeciwnej stronie w porównaniu do Volvo, Solarisa, Tendoma, czy Mana ze stojącym silnikiem.
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4uq& ... quality=70
Oczywiście nie mogłem sobie odmówić zdjęcia tych nietypowo dzielonych tylnych drzwi.
http://images4.fotopic.net/?iid=ynw4u6& ... quality=70
Zbliżenie na oświetlenie zewnętrzne.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71019.html
Oraz na przycisk otwierania drzwi przez pasażera.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71803.html
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71020.html
Oraz światła, które chyba budzą dość spore kontrowersje. Mi się dość podobają.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71021.html
Ten znaczek budzi szacunek.
Zgodnie z wymogami przetargu w Scaniach został zamontowany monitoring. W pojeździe zamontowane są cztery kamer, a obraz jest zapisywany na dysku twardym.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71008.html
Pierwsza z kamer monitorujących wnętrze.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71002.html
Zblizenie na drugą kamerę, która jest umieszczona nad przednim lewym nadkolem.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71023.html
Oraz zbliżenie na trzecią kamerę monitorującą wnętrze wozu, która jest umieszczona na tylnym lewym nadkolem.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71024.html
Czwarta kamera jest zamontowana przed przednią szybą i jej zadaniem jest nagrywanie sytuacji jakie mają miejsce przed autobusem. Kierowca był zadowolony, że jest ona zamontowana, gdyż będzie to mocny dowód rzeczowy w przypadku kolizji (wymuszenie pierwszeństwa przez samochód)
Także ze względu na wymogi przetargu został zamontowany system IRDa, którego zadaniem jest mierzenie potoków pasażerskich.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71025.html
Oto jeden z elementów tego systemu zamontowany nad przednimi drzwiami.
http://images4.fotopic.net/?iid=ynw4vf& ... quality=70
A tu nad środkowymi... w tle zawór awaryjnego otwierani drzwi...
Kolejnym wymogiem przetargu była klimatyzacja. Jak już wspomniałem jest ona bardzo wydajna. Wydaje mi się, że najlepsza z dotychczasowo zamontowanych w warszawskich wozach.
http://images5.fotopic.net/?iid=ynw4uk& ... quality=70
Z tego, co się zorientowałem te kratki to wcale nie jest wylot klimatyzacji...
Wylot klimatyzacji jest zamontowany na okna i bardzo mocny w okolicy drzwi tworząc lekką kurtynę powietrzną. Jeśli się załączy wewnętrzny obieg powietrza w klimatyzacji to dopiero wtedy te kratki są wykorzystywane i służą do poboru powietrza z wnętrza wozu.
A teraz kilka fotek wnętrza wozu. Jak wcześniej wspomniano zamontowano w nim siedzenia firmy Ster. Są one dość wygodne, a przede wszystkim miękkie... Jesli chodzi o kolorystykę wnętrza to mnie do końca przypadła mi do gustu, ale lepiej wyglada w rzeczywistości niż na zdjęciach.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 70999.html
Widok ogólny z przodu na tył.
http://images5.fotopic.net/?iid=ynw4ug& ... quality=70
Widok ogólny z tyłu na przód. Ta pseudo kabina nie przypadła mi do gustu, ani nie spełnia swojej funkcji, ani nie jest estetyczna...
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4uh& ... quality=70
Widok nie przednie praw nadkole. Jest tam umieszczony zbiornik paliwa w związku z czym nie ma umieszczonych na nim siedzeń...
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ui& ... quality=70
http://images3.fotopic.net/?iid=ynw4u0& ... quality=70
Lewe przednie nadkole oraz "deska do prasowania". Jak widać przed kabiną zmieścił się siedzenia, a dokładnie siedzenie - jedyny półtorak w wozie oraz zbliżenie na półtoraka.
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4ud& ... quality=70
Widok na wieżę.
http://images1.fotopic.net/?iid=ynw4u9& ... quality=70
Siedzenia z tyłu zamontowane obok wieży.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71003.html
PKS postanowił dodać kilka uchwytów gratis, aby nikt nie narzekał, że nie ma się czego trzymać.
http://images2.fotopic.net/?iid=ynw4v2& ... quality=70
Na suficie standardowo tapicerka. Ciekawy pomysł. W wozie zamontowano także takie dwa szyberdachy oczywiście otwierane przez kierowcę).
http://images3.fotopic.net/?iid=ynw4v3& ... quality=70
Jeszcze jedno zdjęcie z tyłu wozu. Pod kasownikiem widoczny przycisk otwierania drzwi. Na tym zdjęciu także widać przyczynę zastosowania niesymetrycznych drzwi - zwiększono podest przy siedzeniach na nadkolu.
Stanowisko kierowcy jest bardzo wygodne, a obsługa przełączników i przycisków dość intuicyjna. W kabinie zamontowano topowy model firmy ISRI.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71007.html
Zdjęcie pulpitu. Po prawej zamontowany sterownik kasowników, a niżej panel sterowania klimatyzacją oraz webasto.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71014.html
Panel sterowania po lewej stronie kierowcy. Po lewej widoczny mały joystick do sterowania lusterkami.
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.n ... 71029.html
Na koniec najlepszy patent w tej Scanii. Ten napis dotyczy awaryjnego otwierania drzwi. Problem w tym, że nigdzie już o tym nie wspomniano. A pasażerowie tak właśnie próbowali pomagać ślamazarnym maszynom drzwiowym...
http://komunikacjawbarcelonie.fotopic.net/c1293114.html
Link do wszystkich moich zdjęć tej Scanii. Pewnie z czasem ich przybędzie.
Klamka jest jedna jednak jest jeszcze dość duża skrzynka, która zawiera w sobie zamek na klucz kwadratowy, który blokuje okna. W kabinie jest zamontowana bardzo fajna "kabura" na ten klucz.M_Szymkowiak pisze:Wreszcie się dorwałem do "Przegubowca" i muszę powiedzieć że ta blacha wygląda paskudnie, inaczej sobie to wyobrażałem...
I jeszcze jedna rzecz mi nie pasuje... Okna wyglądają jakby każde skrzydło miało po 2 klamki do ich otwierania. Może mi ktoś to przybliżyć?
Chyba należy się pochwała
A do czego służą te czujniki?nolem pisze:-Jednak największym mankamentem tych Scanii jest zastosowanie w nich czujników przy drzwiach oraz tych anemicznych drzwi firmy Bode. Nie dość, że wolno się otwierają i zamykają to jeszcze często podczas zamykania odbijają, ze względu na zamontowane czujniki. Dodatkowo nie zawsze drzwi reagowały na przycisk odpowiadający za zamykanie wszystkich drzwi (szczególnie dotyczyło to drzwi środkowych). Szczęśliwie na wszystko jest sposób, tu dość uciążliwy, gdyż, aby skasować działanie czujników istniała konieczność trzymania przycisku zamykania drzwi do momentu ich zamknięcia.
Cóż... Z tego co wiem są tam zamontowane dwa rodzaje czujników. Oba rodzaje miały zapobiegać przycinaniu pasażerów. Jeden miał działać prewencyjnie i stwarzał największe problemy. Jest to fotokomórka czy coś podobnego do tego. Niestety jest źle ustawiona i obejmuje pole około 1-1,5 metra od drzwi. Więc jak jest więcej osób w autobusie, to chyba nie muszę piasać co się dzieje. Tak samo jak ktoś lubi stać przy drzwiach i sie o nie opierać...KKS pisze:A do czego służą te czujniki?nolem pisze:-Jednak największym mankamentem tych Scanii jest zastosowanie w nich czujników przy drzwiach oraz tych anemicznych drzwi firmy Bode. Nie dość, że wolno się otwierają i zamykają to jeszcze często podczas zamykania odbijają, ze względu na zamontowane czujniki. Dodatkowo nie zawsze drzwi reagowały na przycisk odpowiadający za zamykanie wszystkich drzwi (szczególnie dotyczyło to drzwi środkowych). Szczęśliwie na wszystko jest sposób, tu dość uciążliwy, gdyż, aby skasować działanie czujników istniała konieczność trzymania przycisku zamykania drzwi do momentu ich zamknięcia.
Drugi rodzaj to były czujniki zamontowane w drzwich, które w momencie przycinania pasażera miały zarejestrować ten fakt i spowodować odbicie drzwi. Te są lepiej wyregulowane. Oba czujniki "obchodziło" się tak samo.
Dzięki. Spędziłem przypadkowo w tych Scaniach cały dzień pomagając kierowcom z ich obsługą, a jednocześnie się jej ucząc... Jeszcze można o tych Scaniach wiele napisać, ale ja po wczoraj mam chwilowy przesyt nimi...Lopez pisze:Niesamowity opis z masą detali. Moje gratulacje!
Jeśli chodzi o ilość miejsca na siedzeniach koło wieży, to jest zdecydowanie wystarczająca. Nie miałem problemu, ani z dostaniem się do siedzenia przy oknie, ani z ilością miejsca na nogi, ani nie było ciasno jak siedział ktoś obok. W pochmurne dni, jeśli nie jest włączone sztuczne oświetlenie jest szaro i ciemnawo, a tak to nie mam zastrzeżeń. Autobus owszem trochę egzotyczny, ale wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.plocmaster pisze:Przytulnie musi być na tych fotelach koło wieży, nie ma co. Nie za ciemno w tym wnętrzu trochę?
Autobus trochę egzotyczny, ale mimo wszystko, podoba mi się…
To się nazywa treściwy opis Wielkie dzięki!
BTW - deska rozdzielcza jest świetna, niczym w ciężarówkach tej marki, dodatkowo kojarzy się trochę z osobówkami Saaba (ale to w końcu był kiedyś jeden koncern).
I całe szczęście, oglądałem wczoraj kilka zdjęć wozów z pootwieranymi oknami i zastanawiałem się, czy aby na pewno zamontowali blokady.nolem pisze:Klamka jest jedna jednak jest jeszcze dość duża skrzynka, która zawiera w sobie zamek na klucz kwadratowy, który blokuje okna. W kabinie jest zamontowana bardzo fajna "kabura" na ten klucz.
BTW - deska rozdzielcza jest świetna, niczym w ciężarówkach tej marki, dodatkowo kojarzy się trochę z osobówkami Saaba (ale to w końcu był kiedyś jeden koncern).
Wczoraj nie było teoretycznie nakazu włączania klimatyzacji. I tylko część wozów jeździła z włączoną klimą. Stwierdziłem, że jeśli kierowca chce, aby klima była włączona to poblokuję okna i zamknę szyberdachy, bo inaczej nie ma to sensu... Nikt z pasażerów nie narzekał, więc było ok.drentwy pisze:I całe szczęście, oglądałem wczoraj kilka zdjęć wozów z pootwieranymi oknami i zastanawiałem się, czy aby na pewno zamontowali blokady.nolem pisze:Klamka jest jedna jednak jest jeszcze dość duża skrzynka, która zawiera w sobie zamek na klucz kwadratowy, który blokuje okna. W kabinie jest zamontowana bardzo fajna "kabura" na ten klucz.
Scanie PKS-u Grodzisk Mazowiecki są wyposażone w silniki o pojemności 9 dm3 i mocy 270KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 1250Nm, stąd oznaczenie modelu CN270UB. Oczywiście spełniają normę EURO-4. Podejrzewam, że Scania Ornowskiego jest wyposażona w silnik o tej samej pojemności o mocy 220KM, który spełnia normę EURO-2. Jeśli się mylę prosiłbym o sprostowanie.
Właśnie ze względu na różnicę spełnianej normy czystości spalin wieża jest większa... Silniki spełniające wyższą normę czystości spalin potrzebują ciut wydajniejszy układ chłodzenia oraz istnieje konieczność zamontowania dodatkowych urządzeń zewnętrznych, które pomagają w spełnieniu tej normy. Tutaj pojawia się ciekawostka, ponieważ Scania jako jedyny producent, jeśli się nie mylę, nie wiem jak sytuacja przedstawia się z MANem, gdyż chyba EURO-4 osiągnął stosując system EGR, a dopiero norma EURO-5 wymusiła wykorzystanie AdBlue. Scania jak na razie jest „wierna” systemowi EGR (Exhaust Gas Recirculation). Jak nazwa wskazuje system ten polega na recyrkulacji gazów wydechowych oraz ich wprowadzeniu (części) do komór spalania, aby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w nich zawartych. Oczywiście istnieje konieczność zastosowania specjalnych chłodnic dla obniżenia temperatury spalin... Czyli stąd zapewne większa wieża.
Właśnie ze względu na różnicę spełnianej normy czystości spalin wieża jest większa... Silniki spełniające wyższą normę czystości spalin potrzebują ciut wydajniejszy układ chłodzenia oraz istnieje konieczność zamontowania dodatkowych urządzeń zewnętrznych, które pomagają w spełnieniu tej normy. Tutaj pojawia się ciekawostka, ponieważ Scania jako jedyny producent, jeśli się nie mylę, nie wiem jak sytuacja przedstawia się z MANem, gdyż chyba EURO-4 osiągnął stosując system EGR, a dopiero norma EURO-5 wymusiła wykorzystanie AdBlue. Scania jak na razie jest „wierna” systemowi EGR (Exhaust Gas Recirculation). Jak nazwa wskazuje system ten polega na recyrkulacji gazów wydechowych oraz ich wprowadzeniu (części) do komór spalania, aby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w nich zawartych. Oczywiście istnieje konieczność zastosowania specjalnych chłodnic dla obniżenia temperatury spalin... Czyli stąd zapewne większa wieża.
Wow. Nolem. Rzeczywiście Zamieściłeś bardzo bogaty opis. Hmmm.. Nie wiem, czy jest sens, żebym jeszcze dodawał swoje fotki.
No, ale skoro obiecałem, to zamieszczę - będą one pewnym uzupełnieniem. Ja niestety nie spędziłem całego dnia w Scaniach i póki co nie mogłem się żadną z nich przejechać. Mam nadzieję, zrobić to dzisiaj
A zatem obiecane fotki, z pierwszego dnia eksploatacji
Kabina kierowcy
Autobus wzbudza ogromne zainteresowanie absolutnie wszystkich, bez wyjątku. Nawet psa
No, a tutaj zdjęcie... którego kol. Nolem nie zrobił , a mnie interesował dach... z wiadomych przyczyn...
A tutaj jeszcze kilka innych zdjęć (ujęć) - m.in. z pl. Dąbrowskiego. Zamieściłem je w Galerii KMF
galeria/categories.php?cat_id=1909
No, ale skoro obiecałem, to zamieszczę - będą one pewnym uzupełnieniem. Ja niestety nie spędziłem całego dnia w Scaniach i póki co nie mogłem się żadną z nich przejechać. Mam nadzieję, zrobić to dzisiaj
A zatem obiecane fotki, z pierwszego dnia eksploatacji
Kabina kierowcy
Autobus wzbudza ogromne zainteresowanie absolutnie wszystkich, bez wyjątku. Nawet psa
Ja chyba mogę to potwierdzić. W autobusach, które widziałem nie tylko mają źle ustawione wyświetlacze zewnętrzne (pokazuje się tylko 180 WILANÓW, bez dopisku Trasa Zmieniona), ale wręcz kierowca A543, którego fociłem w Wilanowie nie był w stanie poradzić sobie z wyświetlaczem i w ogóle go wyłączył. A za przednią szybkę wetknął kartkę z numerem liniinolem pisze:Kierowcy nie byli za dobrze przeszkoleni w obsłudze tych wozów
No, a tutaj zdjęcie... którego kol. Nolem nie zrobił , a mnie interesował dach... z wiadomych przyczyn...
A tutaj jeszcze kilka innych zdjęć (ujęć) - m.in. z pl. Dąbrowskiego. Zamieściłem je w Galerii KMF
galeria/categories.php?cat_id=1909