Strona 1 z 3

Scania- opinie

: 2006-04-17, 15:15
autor: Mercury
Czy isnieja takie wozy? Jezeli tak, to jakie sa, jak sa drogie i ogolnie jak sie sprawuja. Mnie sie wydaje, ze w Polsce (bo o niej mowa) takich autobusow sie nie produkuje. W slupskiej fabryce Scanii nigdy nic takiego nie widzialem. Zapraszam do dyskusji.

: 2006-04-17, 16:24
autor: pmaster
Wg mnie gdyby ktoś je kupił na pewno by były.
Jakie są — w miarę porządne, mnie tam się podobają.
Jak drogie — trochę kosztują, wg mnie warto.
Jak się sprawują — chyba dobrze, a jak mają się sprawować?

: 2006-04-18, 11:36
autor: J-31
Przyznam szczerze, że o ile wielokrotnie widziałem fotki Scanii, o tyle wersji CNG nie widziałem, ale mogę się mylić. Może gdzieś jest. ;)

: 2006-04-18, 11:54
autor: B.A. Baracus
J-31 pisze:Przyznam szczerze, że o ile wielokrotnie widziałem fotki Scanii, o tyle wersji CNG nie widziałem, ale mogę się mylić. Może gdzieś jest. ;)
Nie myliłeś się, jak dotąd nie ma Scanii CNG :!: Najwyraźniej koncern uznał, że na razie nie warto wprowadzać tego produktu na rynek, bo przyszłość autobusów napędzanych CNG stoi pod dużym znakiem zapytania...

: 2006-04-18, 12:47
autor: M_Szymkowiak
chyba jest 15 metrowa CNG...

: 2006-04-18, 13:14
autor: B.A. Baracus
M_Szymkowiak pisze:chyba jest 15 metrowa CNG...
Ja osobiście się niegdy z taką nie spotkałem... Na stronie Scanii nie ma ani słowa o autobusach CNG ;)

: 2006-04-20, 15:29
autor: M_Szymkowiak
Coś mi świta z prospektów które dostałem od Scanii... może się myle.. sprawdze to

Fuzja słupskiego oddziału Scanii i niemieckiego Neomana

: 2006-10-24, 22:27
autor: Adrian_
Postanowiłem założyć ten temat, by nie tworzyć dalszego off-topu w temacie pt. "Scanie OmniCity w Koszalinie". Otóż sprawa przejęcia Scanii przez niemieckiego Neomana nieco się skomplikowała. Otóż zarząd słupskiej fabryki Scanii odrzucił dotychczas ofertę przejęcia oferowaną przez Neomana. Decyzja ta została podjęta po konsultacjach z doradcami finansowymi słupskiej fabryki Scania, którzy stwierdzili, iż oferta jest niedoszacowana, a dodatkowo nie bierze się 2-ch bardzo istotnych atutów szwedzkiego koncernu Scania:
1) Atutu, że prognozy zysków na najbliższe miesiące są lepsze, niż wskazywałaby na to obecna sytuacja Scanii
2) Prawdziwych, długofalowych korzyści wynikających z potencjalnych synergii wynikających z fuzji obu firm
Zarząd Scanii powiadomił niemieckiemu koncernowi gotowość do negocjacji pod warunkiem wycofania przez MAN-a nowej oferty. Niemiecki koncern postanowił jednak podtrzymać swoją ofertę. Ze względu na potencjalny konflikt interesów między Volkswagenem, a obydwoma koncernami przedstawiciele Volkswagena będącego udziałowcem Scanii nie biorą udziału w podejmowaniu decyzji odnośnie współpracy z niemieckim koncernem Neoman.

: 2006-10-25, 10:37
autor: J-31
Hmmm... Ja jestem dobrej myśli. Zarząd Scanii to ludzie inteligentni. Fachowcy. Jeśli na razie wstrzymali fuzję to wiedzą co czynią.

A tak swoją drogą to jeśli dojdzie do tej fuzji, to zrobi nam się baaaardzo monotonnie. :]

: 2006-10-25, 14:20
autor: Adrian_
J-31 pisze:jeśli dojdzie do tej fuzji,
O ile do niej dojdzie. Nie wiadomo przecież, czy ustalenia dotyczące fuzji zawarte w nowej umowie będą satysfakcjonujące dla Scanii. Dla obu fabryk jest to ogromna perspektywa rozwoju, ale trzeba też liczyć sie z tym, że nie obędzie się bez zwolnień grupowych i cięcia kosztów (choć możliwe, że w przypadku połączenia tych 2-ch koncernów znalazły by się miejsca pracy, ale raczej na krótko). Poza tym tego typu połączenie fabryk nie wprowadziło by raczej nowych produktów typu ManoScanie. Wystarczy popatrzeć na wyprodukowane Neomany od czasu połączenia się 2-ch fabryk. Jeździ ich wciąż niewiele i to poza granicami naszego kraju. Tak więc trzeba będzie poczekać na dalszy bieg wydarzeń w tej sprawie. Dziwi mnie tylko jedno: dlaczego w tej sprawie nie są nagłaśniane ewentualne protesty ze strony związków zawodowych Scanii? przecież na pewno część załogi zacznie, bądź już strajkuje w tej sprawie.

: 2006-10-25, 19:47
autor: Mercury
Polecam artykuły Infobusa. Do przejęcie Scanii przez Neomana nie dojdzie.... Za to może być odwrotnie... Scania wbrew pozorom bardzo dobrze się trzyma...

: 2006-10-25, 20:39
autor: pmaster
Adrian_ pisze:Wystarczy popatrzeć na wyprodukowane Neomany
Neoplany, chciałeś napisać.
Poza tym: wiem, że się czepiam, ale Scania nie jest słupska, tylko szwedzka. W Słupsku jest tylko jej fabryka. Popraw. ;-)
Co do samej fuzji — naszły mnie wątpliwości… Neoplan po fuzji z MAN-em jakby usunął się w cień. Czyżby Scanię czekało to samo?
MAN pozbywa się konkurencji, szkoda, że kosztem nas :/

: 2006-10-25, 21:22
autor: u2w
plocmaster pisze:Neoplan po fuzji z MAN-em jakby usunął się w cień
Pamiętaj, że Neoplan został praktycznie przejęty przez MANa. Wszystko zależy od tego na jakich zasadach ma się odbyć to przedsięwzięcie - prawdziwa fuzja, czy przejęcie.

: 2006-10-25, 22:11
autor: Mercury
Ja już powiedziałem - poki co wszystko stanęło w martwym punkcie. Scania jednak nie chce być kolejnym "Neoplanem" - zamierza nadal produkować swoje autobusy...

: 2006-10-26, 19:47
autor: u2w
Mercury pisze:zamierza nadal produkować swoje autobusy
W sumie nie jest nigdzie powiedziane, że nie będzie. Jesli marka jest uznana to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie utrzymane zarówno wzornictwo jak i znak handlowy. Jak dotąd MAN nie likwidował przynajmniej samej marki :strzałka: marka Neoplan istnieje nadal, ba nawet Star ;)

: 2006-11-21, 21:08
autor: Adrian_
Zarząd Scanii ocenił pomysł fuzji z MAN-em skrajnie negatywnie. Sam pomysł został też skrytykowany. Zarząd szwedzkiego oddziału Scanii orzekł, iż cena, jaką MAN zaproponował za wycenę jednej akcji Scanii jest za niska, niższa nawet od maksymalnej ceny rynkowej za jaką MAN mógłby kupić akcje Scanii. Oprócz tego zarząd Scanii stwierdził, iż warunki przedstawione w nowej umowie nie różnią się niczym od warunków przedstawionych w poprzsedniej ofercie z dnia 12-tego paźdzernika 2006r. Na dzień dzisiejszy Scania zamierza podjąć się rozmowy na te tematy podczas Szwedzkiej Rady Papierów Wartościowych, na której to ma dojść do oceny oferty MAN-a, a następnie przekazania odpowiedzi wraz z uzasadnieniem koncernowi MAN.

Scania- opinie

: 2007-04-23, 21:14
autor: Mercury
B.A. Baracus pisze:Scania to naprawdę dobra i sprawdzona marka- szczególnie ciężarówki. Jakość trochę się popsuła na początku produkcji w Słupsku,
No już nie przesadzajmy :shocked: Dla mnie to nie tyle wina produkcji, co samego modelu i projektu - cale wnetrze jest zrobione z plastikow, czego nie znoszę. I tez wam będzie "telepać" na dziurawych drogach Wawy. I jeszcze jedno: słupska fabryka nie jest zła, tymbardziej że mówi się o zwiększeniu produkcji i nakładów finansowych właśnie w Słupsku...

Ja tam nie lubię Omni City - sprawiają we wnętrzu potworne uczucie ciasnoty Już się wolę przejechać gniotem.
Uwierz, że jednak Omni są lepsze od produktów Jelcza - ale też daleko im do MANa czy Solarisa, w moim mniemaniu oczywiście. Bo o wiele ciekawsze i schludniejsze jest wykonanie wnętrza w Urbino niż takiej OmniCity...

: 2007-04-23, 22:23
autor: Lopez
Krakowskie MPK używa w przegubie ocieplaczy z takiej grybej tkaniny syntetycznej. Wkurzające jest to, że nie zdejmują jej nigdy, a jest odpinana, i ona tę ciasnotę optycznie potęguje. Autobus jest też dość duszny w ciepłe dni np. dziś na 192 ;)

: 2007-04-24, 11:41
autor: J-31
Lopez pisze:Krakowskie MPK używa w przegubie ocieplaczy z takiej grybej tkaniny syntetycznej. Wkurzające jest to, że nie zdejmują jej nigdy, a jest odpinana, i ona tę ciasnotę optycznie potęguje. Autobus jest też dość duszny w ciepłe dni np. dziś na 192 ;)
No właśnie chcę zobaczyć jak wyglądają krakowskie Scanie Omni City. Szczególnie, że - Scania, to dla mnie marka nie znana - są im ich bardzo ciekaw. Będę miał okazję do porównania, gdy przyjadą nasze ;)

: 2007-05-15, 11:35
autor: M_Szymkowiak
na 192 nie ma przegubów a szmaty w Omniach przylegają do przegubu (ponadto są profilaktycznie prane co rok) gorzej z tym jest w ALBach