CN113ALB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Hannibal

CN113ALB

Post autor: Hannibal » 2005-01-20, 17:12

Co sądzicie o tym przegubowym bracie 113 CLL ?, Czy mieliscie okazje któryś z nich jechać, jeśli tak to jakie są waże wrazenia z jazdy? Duża ich ilość jest na służbie w MPK Kraków , jak się tam sprawują ? Zapraszam do dyskusji :)
Ostatnio zmieniony 2005-01-20, 17:22 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy » 2005-01-20, 17:21

Raz jechałem, na samym początku swojej wycieczki. Ogólnie jakoś bez rewelacji, było gorąco i nie było się gdzie złapać (musiałem się trzymać okna) ale CN113CLL to się najeździłem i były w porządku pojazdy.

Profesor

Post autor: Profesor » 2005-01-20, 17:37

No witam , pozwolicie ze jako maniak autobusów powiem pare słow na temat scani 113 ALB . W 1992 roku MPK Kraków rozpoczęło proces wymiany taboru. Wtedy to do Krakowa, w ilości 20 sztuk, trafiły przegubowe Scanie 113ALB z częściowo obniżoną podłogą i silnikiem umieszczonym z tyłu, napędzającym trzecią oś. W 1996 roku dokupiono jeszcze 10 sztuk. Wszystkie autobusy tego typu eksploatowane są w naszym mieście do dnia dzisiejszego. Pojazd o numerze PE085 w 2002 roku wyposażony został w nowy komplet wyświetlaczy. Autobusy numer PE093 oraz PE084 również otrzymały wyświetlacze, z tym że były to urządzenia nieco inne, zdemontowane ze skasowanych Jelczy 120M. Na początku swojej eksploatacji w Krakowie przegubowe Scanie stacjonowały w zajezdni w Czyżynach, lecz wraz z jej likwidacją przeniesiono je do Płaszowa, gdzie pozostają do dnia dzisiejszego.Aktualnie wszystkie Scanie stacjonują w zajezdni Płaszów ( KP) Mają numery od PE071 do PE100 . Są to naprawde bardzo dobre , wytrzymałe , solidne autobusy które jeszcze dłuuugo pojeżdzą w krakowskim MPK . Autobusy te zasługują na szacunek .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 10:08

Sorry, może to głupie pytanie, ale ciekawy jestem w jaki sposób otwierają się w nich drzwi: na zewnątrz, czy do środka ?
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-21, 12:32

Na zewnątrz.
J-31 pisze:Ok, dzięki... :)
:mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 12:43

Dziękuję Voy i polecam się na przyszłość :lol:
Obrazek

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-21, 18:26

Panowie a co sądzicie o remoncie tych pojazdów za kilka lat ? Czy opłaca się je wyremontoać by dalej jezdziły?:)
Czy w tyn określonym czasie od razu je skasować ? ;)

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 17:59

No oczywiście, że będzie się je opłacało remontować. Skoro jeżdżą bez wielkich awarii to pojeżdżą jeszcze długo, tak myślę.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-01-23, 19:12

od razu kasować. Elegancki remoncik i będą śmigać jeszcze wiele lat :-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-24, 13:22

Wilchelm pisze:od razu kasować. Elegancki remoncik i będą śmigać jeszcze wiele lat :-)
Łatwo to napisać, jak się stoi z boku i tylko przygląda... :D
To chyba zależy od prawdziwych kosztów takiego remontu. Nie posiadam dokładnych danych, ale może się okazać, że remont starych, zużytych Scanii może być drogi na tyle, że kupno zupełnie nowych autobusów będzie o wiele bardziej opłacalne... :)

Poza tym Scania CN113ALB, to autobusy wysokopodłogowe, a te nie mają przyszłości w KM.
Dodatkowo trzeba pamiętać, że UE "nakazuje" przewoźnikom wymianę taboru miejskiego na niskopodłogowy. W związku z tym w przyszłym roku mają do Polski trafić, podobno, olbrzymie fundusze, których celem będzie umożliwienie pozbycia się starego taboru i kupno nowego ... niskopodłogowego... ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-24, 13:25

A może któś byłby zainteresowany kupnem naszego wysokopodłogowego taboru?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-24, 13:31

Tak. Np. Białoruś, Ukraina, Zachodnia Rosja, Rumunia, Bułgaria ... :o: Warszawa :mruga:
Obrazek

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-24, 13:32

Hehe,Warszawa przecież też bedzie musiala wymienić tabor :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-24, 13:36

Tak na ten wysokopodłogowy z Krakowa. :lol:

A tak na serio...
Już widzę kilku przewoźników prywatnych, którzy mają w ... :o: ... głebokim szacunku... decyzje UE w sprawie taboru. Na pewno, na samą myśl o np. krakowskich Scaniach CN113ALB, już zacierają ręce. Dobry tabor, za śmieszne pieniądze. ;)

Pozwól Inspektorze, że zabawię się w jasnowidza... "Mini Bus" Karczew. Już "stoi" w kolejce po te autobusy... :D
Obrazek

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-24, 15:54

Czy gdzieś w Polsce , oprócz Krakowa możemy spotkac "Alby" ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-24, 15:56

Nie jestem pewny, ale chyba nie... :)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-01-24, 18:01

Nie ma Alb w innych miastach z tego co mi wiadomo.

szubak

Post autor: szubak » 2005-01-24, 21:25

Te autobusy maja juz po ok 12 lat, wiec mysle ze na remont sie raczej nie zanosi. szybciej skaosoawe zostana, a takie sa wlasnie plany po wycofaniu ikarow z eksploatacji

voy

Post autor: voy » 2005-01-24, 21:40

Te autobusy mają 12 lat ale chyba nawet naprawy głównej nie przechodziły jak to jest np. w wypadku Jelczów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-25, 12:53

To znaczy, że muszą być naprawdę niezłe... Ale chyba jeszcze się nie sypią... :)
Obrazek

ODPOWIEDZ