CN113ALB
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
1992 38001-38015 PE 071-085 15 4-Biegowy GAVProfesor pisze:W 1992 roku MPK Kraków rozpoczęło proces wymiany taboru. Wtedy to do Krakowa, w ilości 20 sztuk, trafiły przegubowe Scanie 113ALB. W 1996 roku dokupiono jeszcze 10 sztuk. Wszystkie autobusy tego typu eksploatowane są w naszym mieście do dnia dzisiejszego.
1993 38016-38020 PE 086-090 5 4-Biegowy GAV
1996 38021-38030 PE 091-100 10 4-Biegowy Voith
Pixela, z DD406Profesor pisze:Pojazd o numerze PE085 w 2002 roku wyposażony został w nowy komplet wyświetlaczy.
Do tego doszły PE080 i 087. Wyświetlacze w PE084 są takie jak w Airwolfach M121(601-621) i w niektórych 120M a reszta ma standardowe wyświetlacze z 120MProfesor pisze:Autobusy numer PE093 oraz PE084 również otrzymały wyświetlacze, z tym że były to urządzenia nieco inne, zdemontowane ze skasowanych Jelczy 120M .
Co do wyswietlaczy to dawna 38002 miała z przodu takowy wyśwyetlający samą pętle, ale się go pozbyli
to nie jest ten kompletM_Szymkowiak pisze: Pixela, z DD406
a Scanie ALB pojawiły się także w szeregach firmy CB/FB niedawno
opinia o autobusie - bardzo wytrzymały, nie wymagający dużych nakładów, prawie bezawaryjny, bardzo dobra blacharka i konstrukcja, myślę że dokąd w Krakowie nie wymienią wszystkich Ikarusów i starych Jelczy ALB będą śmigać, remonty nie powinny wymagać dużych nakładów, niektóre silniki już przeszły naprawy
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
J-31 nie ma i nie bedzie w najblizszym czasie zadnej dyrektywy UE nakazujacej niskopodlogowy tabor na liniach miejskich. Zreszta sama definicja linii miejskiej jest wysoce klopotliwa (np. busy jezdzace przez miasto do jakies wsi tez maja byc niskopodlogowe?).
A tak wogole to UE moze tylko narzucic ze np. wszystkie busy do tego i tego roku maja spelniac normy czystosci spalin EURO II.
Pozdrawiam,
Aleksej
A tak wogole to UE moze tylko narzucic ze np. wszystkie busy do tego i tego roku maja spelniac normy czystosci spalin EURO II.
Pozdrawiam,
Aleksej
Dzięki. To mnie mocno Zmartwiłeś, bo już się cieszyłem, że warszawskie MZA wymieni dużą ilość taboru na nowy, nowoczesny, niskopodłogowy...aleksej pisze:J-31 nie ma i nie bedzie w najblizszym czasie zadnej dyrektywy UE nakazujacej niskopodlogowy tabor na liniach miejskich. Zreszta sama definicja linii miejskiej jest wysoce klopotliwa (np. busy jezdzace przez miasto do jakies wsi tez maja byc niskopodlogowe?).
A tak wogole to UE moze tylko narzucic ze np. wszystkie busy do tego i tego roku maja spelniac normy czystosci spalin EURO II.
Pozdrawiam,
Aleksej
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Będąc w Krakowie natknąłem się na te Scanie wielokrotnie. Mimo, że silnik podczas jazdy jest cichy, to na postoju wpada w okropne wibracje i nie jest przyjemnie. Poza tym zawieszenie nie jest zbyt dobre i autobus jadąc po nierównościach cały przeokrutnie trzęsie się wraz z elementami wnętrza. Fotele naprawdę wygodne, duży plus. Zaciekawił mnie "koc" na przegubie CN113ALB mają podwójne szyby, przez co przy wysokiej temperaturze te okna są zaparowane.
A jak myślisz jaki może być cel tego koca?? Pod tym przykryciem znajdować się mogą belki do przegubu , i jakieś inne elementy tego właśnie przegubu i zostały one zasłanięte dla bezpieczeństwa by tam nikt łap nie wsadzał.J-31 pisze:A czy Orientujesz się jaki jest cel tego koca ? :shock:
Zaraz, zaraz. Gdzieś się już z tym spotkałem i zdaje się, że to też był jakiś skandynawski autobus...