Strona 4 z 6

: 2005-08-18, 23:14
autor: voy
Ile ta trasa liczy kilometrów? Gdzie w Krakowie się te autobusy zatrzymują?

: 2005-08-19, 09:46
autor: Wiśnia
Poznań Podi pisze:Czyli najlpesza km -niedośc ze busy do kitu,to jeszcze kontrolerzy...
Busy nie są do kitu. Ja zdecydowanie wolę jechać 15-letnią Scanią niż młodszym ikarusem. W tych Scaniach z dawnego Duhabexu jest jedna szyba z miga, toteż powietrze do pojazdu wpływa. A Volva B10R - pomimo swojego wieku są to autobusy trwałe i niezawodne, poza tym są cichsze i mają niższą podłogę niż młodsze konstrukcje wysokopodłogowe. Jeszcze jedną ich zaletą jest ergonomiczny pulpit kierowcy, gdzie wszystko jest pod ręką oraz ciekawe i dobrze pomyślane rozwiązanie spotykane w duńskich autobusach - otwieranie drzwi dźwignią przy kierownicy. Poza tym nie rdzewieją, co jest zasługą aluminiowego nadwozia. Autobusy te w czasie 20 lat swojej eksploatacji, przechodziły tylko małe remonty, nigdy takiej NG, jak np. w katowickich Ik280.

ObrazekObrazekObrazek
Volvo B10R

Obrazek
Scania 113 z szybą od Jelcza M11

W tamtejszej organizacji KM przeszkadzały mi tylko niemiłe panie sprzedające bilety na dworcu ZKKM

: 2005-08-19, 09:59
autor: Wiśnia
Panewniczanin pisze: Przyznasz, że wygląda atrakcyjnie jak mój pokój (czyt. jeden wielki burdel) ;)
Ikarus - oczywiście ;)

: 2005-08-19, 10:07
autor: Wiśnia
Panewniczanin pisze:A właśnie, w Chrzanowie są bardzo wysokie ceny biletów. Nic dziwnego, ze ludzie jezdza busami...
I ta cała taryfa biletowa jest skomplikowana.

: 2005-08-19, 12:26
autor: Damhan
Wiśnia pisze:Busy nie są do kitu. Ja zdecydowanie wolę jechać 15-letnią Scanią niż młodszym ikarusem. W tych Scaniach z dawnego Duhabexu jest jedna szyba z miga, toteż powietrze do pojazdu wpływa. A Volva B10R - pomimo swojego wieku są to autobusy trwałe i niezawodne, poza tym są cichsze i mają niższą podłogę niż młodsze konstrukcje wysokopodłogowe. Jeszcze jedną ich zaletą jest ergonomiczny pulpit kierowcy, gdzie wszystko jest pod ręką oraz ciekawe i dobrze pomyślane rozwiązanie spotykane w duńskich autobusach - otwieranie drzwi dźwignią przy kierownicy. Poza tym nie rdzewieją, co jest zasługą aluminiowego nadwozia. Autobusy te w czasie 20 lat swojej eksploatacji, przechodziły tylko małe remonty, nigdy takiej NG, jak np. w katowickich Ik280.
Z tym się w pelni zgadzam. Także wolę taką chociaż brzydką Scanię niż jeszcze brzydszego Ikarusa, czy miga.

PS. To taką Scanię masz na swoim avatarze?

: 2005-08-19, 12:58
autor: Damhan
Panewniczanin pisze:Na awatarze kolejne GOP-owskie brzydactwo ma :smile: Volvo B10M-60 z jakimśtam nadwoziem z Transgóru Mysłowice (ten przewoźnik na miejskie linie wysyła Autosany H9-21!)
Widocznie nie ma kasy na miejskie. Ten Transgór to jakie właściwie linie obsługuje?

: 2005-08-19, 13:45
autor: Wiśnia
Panewniczanin pisze:Na awatarze kolejne GOP-owskie brzydactwo ma :) Volvo B10M-60 z jakimśtam nadwoziem z Transgóru Mysłowice
Aabenraa M81 (M81 nie jest oficjalnym oznaczeniem, to tylko po to żeby je jakoś odróżniać)
Panewniczanin pisze:(ten przewoźnik na miejskie linie wysyła Autosany H9-21!)
PKS Katowice też.

: 2005-11-03, 15:24
autor: M_Szymkowiak
A te 113 dalej mają oznaczenia Duchabex.
Po za tym czasem zdarzy się tez CN113CLL Ex MZK Słupsk

[ Dodano: 03-11-2005, 14:23 ]
Stało się! Alba #PE072 przeszła NG wykonane przez MPK Kr.
Autobus dostał nowe wyświeltacze pixela (nie ma wewnętrznego :frown: ) okna są pojedyńcze i odsuwane, podobne do tych z Ikarusów, siedzenia są Astromala. A oto zdjęcia:
http://www.komunikacja.krakow.pl/L/pa310003p.jpg
http://www.komunikacja.krakow.pl/L/pa310002p.jpg
http://www.komunikacja.krakow.pl/L/pa310001p.jpg

: 2005-11-03, 16:35
autor: Hannibal
M_Szymkowiak pisze:Stało się! Alba #PE072 przeszła NG wykonane przez MPK Kr.
Nono , super. Jakby to powiedział J-31 : Miodzo i malinka :P xD
A czy jest gdzieś zdjęcie od zewnątrz ?:)

: 2005-11-03, 17:03
autor: M_Szymkowiak

: 2005-11-03, 17:22
autor: Inspektor
M_Szymkowiak pisze:okna są pojedyńcze i odsuwane, podobne do tych z Ikarusów,
A poprzednie jak wyglądały?
Co do siedzeń, rzeczywiście nieciekawie...te pierwsze wg. mnie były wygodniejsze, astromale mam u siebie w tramwajach wiec znam je dobrze.

: 2005-11-03, 17:56
autor: Wilchelm
Niech zgadnę zdjęcie robione na Płaszowie :) przyjazna miłośnikom.

: 2005-11-03, 18:31
autor: voy
Siedzonka są dużo gorsze, wielka szkoda. Poza tym wszystko na plus. Przede wszystkim wstawili słuszne okna - pojedyncze i przesuwne.

: 2005-11-04, 11:52
autor: J-31
Fakt, faktem. Autobus po NG wygląda naprawdę pięknie.... ;)

: 2005-11-04, 21:59
autor: Wilchelm
E jednak siedzonka to nie to. Znam je trochę i tak średnio wygodnie się w nich podróżuje.

: 2005-11-05, 21:07
autor: Profesor
Wilchelm pisze:Niech zgadnę zdjęcie robione na Płaszowie :) przyjazna miłośnikom.
Nie zgadłeś niestety, alba ta przechodziła remont w TRze(teren zjezdni Podgórze) i tam była sfotografowana. Ale fakt faktem ,że Płaszów przyjazny jest :)

[ Dodano: 2005-11-05, 20:12 ]
J-31 pisze:Fakt, faktem. Autobus po NG wygląda naprawdę pięknie.... ;)
To nie było NG :!: Autobus ten przeszedł jedynie zabieg odnowienia wnętrza i zewnętrznej powłoki lakierniczej. W autobusie nie dokonano żadnych napraw mechanicznych. Jest to naprawa porównywalna do NB 105Na.

: 2005-11-06, 21:03
autor: B.A. Baracus
A czy są plany remontu większej ilości tych Scani :?: Mam nadzieje, że na jednej się nie skończy :)

: 2005-11-07, 15:32
autor: M_Szymkowiak
Po kilka na rok..
co do siedzeń to tych orginalnych, ze Szwecji, NIC nie przebije...

[ Dodano: 07-11-2005, 15:33 ]
Obrazek
Znalazłem Zdjęcie :D teraz może powiecie coś więcej!

: 2005-11-07, 17:01
autor: Damhan
Czemu te wyświetlacze takie kiepskie? To R&G.

: 2005-11-08, 10:25
autor: J-31
Nie no autobus wygląda fenomenalnie. Widać, że MPK dba o Scanie... :)