CN94UA
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
CN94UA
Czyli Omni City Artic - moja ulubiona, zresztą to widać
Scania CN94UA to całkowicie niskopodłogowy autobus, dzięki temu że silnik (Scania DSC 912 (EURO 2) 6 cylindrowy) został umieszczony poprzecznie, na zwisie tylnym. Elmenty konstrukcji ze stali w większości zastąpiono aluminium, co wydłuży czas eksploatacji pojazdu. (Krakowskie) Posiadają Skrzynie biegów ZF 4HP590, dostępne są też 5 biegowe. Ogólnie to jedne z najlepszych dostępnych na rynku, i też najlepiej sie prezentujących.
A więc w Krakowie jeździ 15 Ww. Scań z 3 Dostaw. Pierwsze to PE181-183, które są prawdopodobnie Ex. testowymi (białymi) Autobusami Scanii Polska. Różnią się one tym że mają układ drzwi 2+2+2+1, Podwójne szyby, inny układ siedzeń, uchyylane okna, inną kabine kierowcy (z szybami), wyświetlacze Mobiltec. Przyszły one w 2001.
Druga dostawa to PE184:)-190, też przyszły w 2001, ale były wyprodukowane później niż ww. Posiadały one już pojedyńcze szyby, Ostatnie drzwi podwójne, Kabina kierowcy w całści bez szyb, wiświetlacze Pixela, onka odsuwane.
Trzecia dostawa to PE191-195, data wprowadzenia do ruchu 1.04.2003, Posiadaja one siedzenia z tyłu obite srebrną blachą, srebrne poręcze(poprzednie Scanie zółte), przy zamykaniu trzwi był sygnał, posiadały większą ilość uchylacych okien.
Jezdżą one na liniach 105 , 114,129(105-01,03,05, Ndz),130,152,172,179,501(Ndz).
A co Wy sądzicie o tych przemiłych, uśmiechniętych Autobisach
Scania CN94UA to całkowicie niskopodłogowy autobus, dzięki temu że silnik (Scania DSC 912 (EURO 2) 6 cylindrowy) został umieszczony poprzecznie, na zwisie tylnym. Elmenty konstrukcji ze stali w większości zastąpiono aluminium, co wydłuży czas eksploatacji pojazdu. (Krakowskie) Posiadają Skrzynie biegów ZF 4HP590, dostępne są też 5 biegowe. Ogólnie to jedne z najlepszych dostępnych na rynku, i też najlepiej sie prezentujących.
A więc w Krakowie jeździ 15 Ww. Scań z 3 Dostaw. Pierwsze to PE181-183, które są prawdopodobnie Ex. testowymi (białymi) Autobusami Scanii Polska. Różnią się one tym że mają układ drzwi 2+2+2+1, Podwójne szyby, inny układ siedzeń, uchyylane okna, inną kabine kierowcy (z szybami), wyświetlacze Mobiltec. Przyszły one w 2001.
Druga dostawa to PE184:)-190, też przyszły w 2001, ale były wyprodukowane później niż ww. Posiadały one już pojedyńcze szyby, Ostatnie drzwi podwójne, Kabina kierowcy w całści bez szyb, wiświetlacze Pixela, onka odsuwane.
Trzecia dostawa to PE191-195, data wprowadzenia do ruchu 1.04.2003, Posiadaja one siedzenia z tyłu obite srebrną blachą, srebrne poręcze(poprzednie Scanie zółte), przy zamykaniu trzwi był sygnał, posiadały większą ilość uchylacych okien.
Jezdżą one na liniach 105 , 114,129(105-01,03,05, Ndz),130,152,172,179,501(Ndz).
A co Wy sądzicie o tych przemiłych, uśmiechniętych Autobisach
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Bardzo podobają mi się te Scanie , nadają krakowskiemu Mpk świetny klimat
A co do ostatnich pojedyńczy drzwi , według mnie jest to niesprawdzona opcja w tak ruchliwym mieście jak Kraków , dobrze , że kolejne dostawy mają juz podwójne drzwi w tyle
Mają bardzo wygodne siedzenia
Słyszałem , że te Omnie są prawie bezawaryjne ale mają troche wad konstrukcyjnych:
- jakość wykonania
- konstrukcja, raczej nieodpowiednia na nasze drogi
- zawieszenie
Ale i tak je lubie i cennie
Pozdrawiam
A co do ostatnich pojedyńczy drzwi , według mnie jest to niesprawdzona opcja w tak ruchliwym mieście jak Kraków , dobrze , że kolejne dostawy mają juz podwójne drzwi w tyle
Mają bardzo wygodne siedzenia
Słyszałem , że te Omnie są prawie bezawaryjne ale mają troche wad konstrukcyjnych:
- jakość wykonania
- konstrukcja, raczej nieodpowiednia na nasze drogi
- zawieszenie
Ale i tak je lubie i cennie
Pozdrawiam
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Przepiękny autobus. Zdecydowanie jest to jaeden z najpiękniejszych autobusów świata. Strasznie mi się podoba. ¯ałuję tylko, że we Wrocłaiu takich nie ma i że takim nigdy nie jechałem. Aha, nie wiem jak wygląda jego wnętrze, ale patrząc na jego wygląd zewnętrzny, myślę że po wejściu do niego bym się nie rozczarował
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Co do samej Scanii przegubowej - sufit też jest tandetny, ale nie zraziło mnie to do tego stopnia, jak w wersji krótkiej, choć jednak zasługuje na potępienie. Przegubowiec trzęsie się trochę na nierównościach, nawet potrafi zatrzeszczeć. Cichy silnik jest niewątpliwie zaletą przegubowej Scanii OmniCity. Podsumowując - pojazd na mnie wrażenia nie sprawił, nie wybija się ponad inne autobusy przegubowe w jakości, lecz w cenie to wiadomo...