[Relacja] Etanolowa Scania CN270UB E-95

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Lopez

Post autor: Lopez »

nolem pisze:Mógłbym prosić o doprecyzowanie?
Zdaje się, że są gdzieś w cenie pojazdów na CNG. W każdym razie MZK Słupsk zapłacił za swoje 5 sztuk 4,88 mln PLN brutto. To daje 976 tyś./szt. Sporo, nie?

nolem

Post autor: nolem »

Lopez pisze:
nolem pisze:Mógłbym prosić o doprecyzowanie?
Zdaje się, że są gdzieś w cenie pojazdów na CNG. W każdym razie MZK Słupsk zapłacił za swoje 5 sztuk 4,88 mln PLN brutto. To daje 976 tyś./szt. Sporo, nie?
Nie zapominajmy, że w transporcie najczęściej operuje się kwotami netto, co będzie nam dawało już 800 tyś./szt. W tamtym okresie kurs Euro był znacznie wyższy, więc to także wpływało na cenę pojazdu. W tej chwili cenę nowej Omni City napędzanej etanolem z wyposażeniem podobnym do testowego egzemplarza na około 800-810tys./szt. Czyli około 10% więcej niż wersja napędzana olejem napędowym. Jest to pewna róznica, ale niezapominajmy, że cena oleju napędowego rośnie. Za to cena etanolu jest dość stabilna, a ustawa oceniana przez Unię Europejską zakłada obniżenie akcyzy na etanol do 1. grosza za litr dla flot pojazdów większych niż 10 sztuk. Dokładnie to 10 lub więcej, co już może brzmieć bardziej kusząco. Jednak jakiś znaczących oszczędności w eksploatacji pojazdów napędzanych bioetanolem bym się jednak nie doszukiwał...

Lopez

Post autor: Lopez »

nolem pisze:800 tyś./szt
Chwileczkę - cena jest taka, jaką wykłada kupujący. Skoro tak to interesuje nas wyłącznie cena brutto.
nolem pisze:W tamtym okresie kurs Euro był znacznie wyższy
To fakt. Co nie zmienia faktu, że wciąż scania-żul jest dość drogą zabawką.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ile kosztuje paliwo? Pewnie coś koło 2zł/l? Jeśli tak, to IMHO ten interes się opłaca

nolem

Post autor: nolem »

Lopez pisze:
nolem pisze:800 tyś./szt
Chwileczkę - cena jest taka, jaką wykłada kupujący. Skoro tak to interesuje nas wyłącznie cena brutto.
Ale i tak odzyskuje VAT, więc tak jak w przypadku autobusów zasilanych olejem napędowym można swobodnie operować cenami netto.
Lopez pisze:
nolem pisze:W tamtym okresie kurs Euro był znacznie wyższy
To fakt. Co nie zmienia faktu, że wciąż scania-żul jest dość drogą zabawką.
Jest to droższa zabawka, ale nie jakoś przesadnie.
plocmaster pisze: A ile kosztuje paliwo? Pewnie coś koło 2zł/l? Jeśli tak, to IMHO ten interes się opłaca
Zdaje się, że MZK Słupsk płaci za litr 2,33zł. Jest to cena z akcyzą. Jednak jest to paliwo sprowadzane ze Szwecji. Jeśli doszłoby do zakupu większej ilości pojazdów zasilanych etanolem rozpoczęciem produkcji tego paliwa w Polsce jest zainteresowany Orlen.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę że nikt w PL nie ma jeszcze stacji etanolowych (przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej). I tu moim zdanie wyższość ma Hybryda, bo tak naprawdę nie potrzebuje żadnych dodatkowych kosztów związanych z infrastrukturą. Jeśli chodzi o wymianę i konserwację akumulatorów to tak jak większość użytkowników SU18H wynajęła firmy świadczące takie usługi.

Daniel

Post autor: Daniel »

plocmaster pisze:A ile kosztuje paliwo? Pewnie coś koło 2zł/l? Jeśli tak, to IMHO ten interes się opłaca
Ale weź pod uwagę, że słupskie Omni na etanol pożerają 77l paliwa na 100 km.

pesa120n

Post autor: pesa120n »

Czyli wychodzi na 0, albo jeszcze bardziej nieopłacalne to wychodzi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę że nikt w PL nie ma jeszcze stacji etanolowych (przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej).
Jak kupują gazowce, to zazwyczaj od razu robią stację, to z etanolowcami może być tak samo.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

No właśnie nie do końca bo to zazwyczaj było odwrotnie. W Rzeszowie najpierw PGNiG walnął stację MPK a dopiero potem kupiono/zmodernizowano gazowce.

Chmurek

...

Post autor: Chmurek »

Z tego co mi wiadomo, ta Scania została odkupiona przez MZK Słupsk i niedługo ją dostaniemy. :)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Szkoda że za wyjątkiem napędu nie jest w jakimś stopniu odmienna.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Według planów ogłoszonych ostatnio, MZA w roku 2009 mają kupić wozy na Etanol w ilości 60 sztuk[ poza tym 100 z Euro 5]. Wozy hybrydowe i na CNG okazały się nieopłacalne, do zakupu.
Jak myślicie jak będą się spisywać nowe scanie? :nuts: :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

....O ile to będą Scanie. Bo może znajdzie się jakiś inny producent :mruga:
Krzysiek pisze:Jak myślicie jak będą się spisywać nowe scanie?
Ja myślę, że odpowiedź na to pytanie już Znasz. Bowiem 100 sztuk Scanii już od dawna jeździ po Warszawie. I mnie osobiście się one podobają. Bardzo ładnie się spisują w warszawskich warunkach :)

A swoją drogą. Wychodzi na to, że przy zakupie autobusów - MZA - preferuje chyba producentów, których nazwy zaczynają się na literkę "S" :retard:

Lopez

Post autor: Lopez »

Na razie silniki na odpowiednim poziomie efektywności ma w Europie tylko Scania, więc wybór napędu oznacza jednocześnie wybór marki. Ciężko mi tylko uwierzyć, że CNG nie jest tańsze.
Może jednak finalnie będą to wozy na LNG - jeszcze tańsze paliwo od CNG i nawet producent jest na"S" ;)

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:A swoją drogą. Wychodzi na to, że przy zakupie autobusów - MZA - preferuje chyba producentów, których nazwy zaczynają się na literkę "S"
I wszystko na to wskazuje że nadal tak będzie, niezależnie czy to będzie Solaris, Solbus, czy Scania.
Hmm , możesz mi podać innych producentów autobusów na etanol, bo ja coś nie mogę znaleźć?
I wiadomo nawet gdzie nowe etanole zostaną rozlokowane, będzie to zajezdnia Redutowa, podobno prezes obiecał to kierowcą na spotkaniu.
Lopez pisze:Na razie silniki na odpowiednim poziomie efektywności ma w Europie tylko Scania, więc wybór napędu oznacza jednocześnie wybór marki. Ciężko mi tylko uwierzyć, że CNG nie jest tańsze.
Może jednak finalnie będą to wozy na LNG - jeszcze tańsze paliwo od CNG i nawet producent jest na"S" ;)
A tu bardzie szczegółowa relacja, co powiedział Magierski.
Prezes MZA pochwalił się dziś zamierzeniami na przyszły rok. MZA zakłada na 2009r. zakup 160 autobusów w tym 75 przegubowców, reszta to 12m i midi. Spośród nich 100 szt. ma spełniać normy Euro5, pozostałe mają być napędzane bioetanolem. To oznacza dalsze kasacje - na koniec przyszłego roku ma być na stanie o około 100 autobusów mniej niż obecnie.
Biorąc pod uwagę że autobusy na E95 (bioetanol) ma w swej ofercie podobno (nie łapać za słowa, gumowe koła to nie moja dziedzina) tylko Scania to może być ciekawie. MZA rozważało także opcje paliwa estrowego, pojazdów hybrydowych oraz CNG ale uznało że z uwagi na stałe ceny, dobre parametry eksploatacyjne i niewielkie tylko odmienności w obsłudze pojazdów (w porównaniu do silników Diesla) E95 będzie najlepszym rozwiązaniem.
Pieniążki mają pochodzić z kredytów (pod umowę wieloletnią) oraz ze sprzedaży placu przy Szulborskiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. No to plany MZA są piękne. Co by nie kupili trzymam kciuki za ich realizację. Mam cichą nadzieję, że nie skończy się na obietnicach prezesa Magierskiego :)
Krzysiek pisze:I wiadomo nawet gdzie nowe etanole zostaną rozlokowane, będzie to zajezdnia Redutowa, podobno prezes obiecał to kierowcą na spotkaniu.
Skoro to obiecał kierowcom, z Redutowej, to ciekawy jestem co będzie obiecywał kierowcom z innych zajezdni :mruga:

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:Skoro to obiecał kierowcom, z Redutowej, to ciekawy jestem co będzie obiecywał kierowcom z innych zajezdni
Na razie nic, obiecane to było w ramach ogłoszenia, że nie będzie likwidacji zajezdni Redutowa. Przy okazji pracownicy poznali plany co do zajezdnii.
Część planów, czyli dostawa nowych wozów w 2008 na Redutową,została już zrealizowana.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Zarówno L- jak i C- NG mają (w porównaniu z etanolem) dość poważną wadę - pozyskiwanie paliwa. Być może dlatego Wa-wa idzie w tym kierunku?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Obawiam się, że to może być ten sam kierunek co dotychczas, czyli naobiecywać i na tym poprzestać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”