J-31 pisze:A swoją drogą. Wychodzi na to, że przy zakupie autobusów - MZA - preferuje chyba producentów, których nazwy zaczynają się na literkę "S"
I wszystko na to wskazuje że nadal tak będzie, niezależnie czy to będzie Solaris, Solbus, czy Scania.
Hmm , możesz mi podać innych producentów autobusów na etanol, bo ja coś nie mogę znaleźć?
I wiadomo nawet gdzie nowe etanole zostaną rozlokowane, będzie to zajezdnia Redutowa, podobno prezes obiecał to kierowcą na spotkaniu.
Lopez pisze:Na razie silniki na odpowiednim poziomie efektywności ma w Europie tylko Scania, więc wybór napędu oznacza jednocześnie wybór marki. Ciężko mi tylko uwierzyć, że CNG nie jest tańsze.
Może jednak finalnie będą to wozy na LNG - jeszcze tańsze paliwo od CNG i nawet producent jest na"S"
A tu bardzie szczegółowa relacja, co powiedział Magierski.
Prezes MZA pochwalił się dziś zamierzeniami na przyszły rok. MZA zakłada na 2009r. zakup 160 autobusów w tym 75 przegubowców, reszta to 12m i midi. Spośród nich 100 szt. ma spełniać normy Euro5, pozostałe mają być napędzane bioetanolem. To oznacza dalsze kasacje - na koniec przyszłego roku ma być na stanie o około 100 autobusów mniej niż obecnie.
Biorąc pod uwagę że autobusy na E95 (bioetanol) ma w swej ofercie podobno (nie łapać za słowa, gumowe koła to nie moja dziedzina) tylko Scania to może być ciekawie. MZA rozważało także opcje paliwa estrowego, pojazdów hybrydowych oraz CNG ale uznało że z uwagi na stałe ceny, dobre parametry eksploatacyjne i niewielkie tylko odmienności w obsłudze pojazdów (w porównaniu do silników Diesla) E95 będzie najlepszym rozwiązaniem.
Pieniążki mają pochodzić z kredytów (pod umowę wieloletnią) oraz ze sprzedaży placu przy Szulborskiej.