Strona 3 z 3

: 2008-12-15, 10:40
autor: Lopez
maly_miki pisze:Gorzelni jest od groma, a i transport zwykłymi cysternami nie jest problemem. Na zajezdni nie potrzeba specjalnych urządzeń.
Czyli co - biorze się flaszkę i wlewa do baku? Nic bardziej błędnego. Stacja CNG faktycznie jest sporym nakłądem, LNG nieco mniejszym, ale bioetanol też potrzebuje specjalnej instalacji, a przynajmniej odpowiednią cysternę z możliwością bezpośredniego tankowania.
Nie jest też tak, że alkohol do pojazdów można dostać w każdej gorzelni. Może kiedyś tak będzie, ale na dziś sprowadza się paliwo ze Szwecji.

: 2008-12-15, 12:01
autor: maly_miki
Lopez pisze:LNG nieco mniejszym,
Nie znam dokładnych kosztów, ale do LNG trzeba i sprężyć i mocno ochłodzić, więc może być droższe. Ale nie o to chodzi w naszej dyskusji.
Stawiam po prostu tezę, że z punktu widzenia użytkownika pojazdów etanol jest rozwiązaniem dużo łatwiejszym do implementacji. I tyle.

: 2008-12-15, 13:03
autor: Lopez
maly_miki pisze:Stawiam po prostu tezę, że z punktu widzenia użytkownika pojazdów etanol jest rozwiązaniem dużo łatwiejszym do implementacji. I tyle.
Nie powiedział bym, ale EOT. Temat o alternatywnych rodzajach napędu znajduje się w dziale techniki i tam możemy ten temat ciągnąć.
Dla mnie poważnym problemem jest tu monopol Scanii. Może jak się to zmieni to nabiorę cieplejszych uczuć do żulo-napędu.

: 2008-12-15, 13:55
autor: maly_miki
Lopez pisze:Może jak się to zmieni to nabiorę cieplejszych uczuć do żulo-napędu.
aaaa. To rozmawiamy o prywatnych preferencjach..... No to ja zdecydowanie wolę etanol.... :chytry:

a tak na poważnie, to też jestem zwolennikiem gazu. Starałem się tylko w miarę obiektywnie dociec jakie mogą być pobudki przewoźników przy wyborze takiego lub innego rozwiązania.

: 2008-12-15, 15:12
autor: J-31
Mnie tylko zastanawia, czy opcja zakupu etanolowych Scanii to kolejna obietnica bez pokrycia, czy rzeczywiście coś takiego się pojawi... cóż, poczekamy zapewne parę miesięcy - a sprawa na pewno się wyjaśni :mruga:

: 2009-01-02, 18:33
autor: Mike
W przyszłym roku Scania zamierza zaprezentować autobus z napędem hybrydowym zasilany etanolem.

: 2009-01-03, 13:06
autor: Lopez
Skąd ta informacja?
Szczerze mówiąc to sądzę, że jeśli taki autobus powstanie to będzie kosztował co najmniej 2,5x tyle co normalny autobus, a więc pewnie tylko najwięksi ekscentrycy będą się na niego decydować.
A swoją drogą - po co napęd hybrydowy, skoro już sam żul jest ponoć super-ekologiczny i -ekonomiczny?

: 2009-01-03, 13:40
autor: Amalio
Lopez pisze: A swoją drogą - po co napęd hybrydowy, skoro już sam żul jest ponoć super-ekologiczny i -ekonomiczny?
¯eby był hiper ekologiczny :?:
Co do ceny, to zależy jeszcze na czym zabudują ten napęd:
Scania

To na tym potomku DABa testują obecnie układy hybrydowe, więc i możliwe, że elektro żula na tym zbudują.

: 2009-01-03, 13:46
autor: Lopez
Cóż - doświadczenie uczy, że ten kto dziś pakuje kasę w badania, jutro będzie dwa kroki przed konkurencją. Niech więc sobie pracują, ale co do efektów to czarno widzę...
Amalio pisze:To na tym potomku DABa
Co by nie powiedzieć: fajny :) (jak na scanię)