Scania Touring

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...

Jak myślisz - czy nowa Scania odniesie sukces?

Zdecydowanie! Atrakcyjna cena przesądzi wszystko
6
24%
Będzie sprzedawać, ale o jaiejś miażdżącej przewadze nad rywalami nie ma co marzyć
17
68%
Nie. Przewoźnicy nie zaufają chińskiej produkcji
2
8%
 
Liczba głosów: 25

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Scania Touring

Post autor: Amalio » 2009-10-22, 18:59

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=27907

No i proszę - Touring wchodzi na Europejski rynek Marku(JG) :!:
I teraz czekają nas bardzo ważne miesiące. Przełomowe dla całej historii autobusów, bo oto za niedługo zobaczymy czy nowa Scania stanie się hitem sprzedaży i czy pociągnie to za sobą przeniesienie produkcji innych modeli do Azji.

Przy okazji inna ciekawa wiadomość - możliwość zakończenia współpracy z Irizarem :chytry: Układa się to tak jak myślałem.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-10-22, 19:04

Wygląd, podobnie jak w produkcjach robionych wspólnie z Irizarem, bardzo atrakcyjny ;) Ale myślę, że hitem ten autokar nie zostanie. Co chińskie to chińskie :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-10-22, 19:10

Amalio pisze:No i proszę - Touring wchodzi na Europejski rynek Marku(JG)
Szczerze mówiąc jestem trochę zaskoczony takim rozwojem wypadków. Ale widocznie takie decyzje dyktuje rynek.

Amalio pisze:Przy okazji inna ciekawa wiadomość - możliwość zakończenia współpracy z Irizarem
To mnie najbardziej boli, ale może zmusi hiszpańskie firmy do uniezależnienia się od wielkich koncernów autobusowych. W końcu kiedyś klepali sami konstrukcje integralne. Mimo wszystko mam nadzieję, że będą przewoźnicy dla których nie liczy się tylko cena. Poza tym zostaje rynek iberyjski, także Irizar sobie poradzi.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-10-22, 19:40

No więc rynek rzeczywiście zaczyna się rozwijać zgodnie z moim scenariuszem. Prawdopodobnie sytuacja w Europie będzie teraz dążyć do tego, że wielkie koncerny będą produkować podwozia u siebie (Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja), a nadwozia w krajach niskokosztowych (Rosja, Chiny, Indie, itp.) W takiej sytuacji, fabryki Volvo we Wrocławiu, Scanii w Słupsku, czy MANa w Starachowicach/Sadach mogą okazać się całkowicie zbędne. A co się stanie z niezależnymi producentami, takimi jak Van Hool, VDL, BMB czy Solaris? Czy będą w stanie konkurować cenowo z takimi produktami, jak Scania Touring? Ponoć pojazd ten ma kosztować ok. 100 000 euro, czyli jakieś 420 000 zł...
marekJG pisze:
Amalio pisze:Przy okazji inna ciekawa wiadomość - możliwość zakończenia współpracy z Irizarem
To mnie najbardziej boli, ale może zmusi hiszpańskie firmy do uniezależnienia się od wielkich koncernów autobusowych. W końcu kiedyś klepali sami konstrukcje integralne. Mimo wszystko mam nadzieję, że będą przewoźnicy dla których nie liczy się tylko cena. Poza tym zostaje rynek iberyjski, także Irizar sobie poradzi.
Może i sobie poradzi, ale bez wsparcia Scanii, o produkcji rzędu 2000-3000 autobusów rocznie (jak obecnie) Irizar będzie mógł zapomnieć. Bo ile można sprzedać tych autokarów na rynku iberyjskim? 200-300 szt.? A konkurencja tam jest ostra!

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-10-22, 20:04

tantus pisze: (Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja) W takiej sytuacji, fabryki Volvo we Wrocławiu, Scanii w Słupsku, czy MANa w Starachowicach/Sadach mogą okazać się całkowicie zbędne.
Przecież to właśnie u nas w Starachowicach produkuje się podwozia do Lion's City.

Ale taka prawda - krok, który wykonała Scania może być niewyobrażalnie mocnym ciosem między innymi dla naszego przemysłu. Fabryki zaczną znikać. Jedyna nadzieja w tym, że w ramach cięcia kosztów MAN mógły przenieść produkcję Neoplanów do Polski. W końcu ich produkcja jest utrzymywana w Niemczech - mają to być produktu najwyższej jakości.
marekJG pisze: To mnie najbardziej boli, ale może zmusi hiszpańskie firmy do uniezależnienia się od wielkich koncernów autobusowych. W końcu kiedyś klepali sami konstrukcje integralne.
To nie te czasu. A obecnie własne podwozie to też nie mały koszt. A rodzimych, iberyjskich podwozi Pegaso już nie ma.
marekJG pisze: Poza tym zostaje rynek iberyjski, także Irizar sobie poradzi.
Irizar nie jest na tym rynku sam. Jak wspomniał tantus - konkurencja jest tam ostra.

Teraz naprawdę nasz autobusowy świat stanął przed ważnym momentem dziejowym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28885
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-10-23, 08:59

Amalio pisze:Teraz naprawdę nasz autobusowy świat stanął przed ważnym momentem dziejowym.
Oby ten moment dziejowy nie skończył się czkawką np. dla polskich pracowników. Bo może się okazać, że np. Neoman zamknie swoje zakłady w Polsce. A wtedy to nasi pracownicy pójdą na bruk ;)
Obrazek

spex

Post autor: spex » 2009-10-23, 09:54

tantus pisze:Czy będą w stanie konkurować cenowo z takimi produktami, jak Scania Touring? Ponoć pojazd ten ma kosztować ok. 100 000 euro, czyli jakieś 420 000 zł...
A takie pytanie, w jakich widełkach znajduje się konkurencja?
Zna ktoś może ceny (najlepiej wszystkie w jednej walucie np euro).
Volvo 8500/9700/9900
MB, Setra, VDL Bova, Man ?

ps. Może by tak zrobić taki zbiorczy temat "Katalog Cenowy"?

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus » 2009-10-23, 10:33

Z tym może być ciężko, bo producenci niechętnie podają ceny swoich produktów, które zresztą są dość elastyczne i zależą np. od kompletacji wyposażenia, liczby zamawianych pojazdów, czy uzgodnień dotyczących serwisu. Ale ZTCW, to ceny autokarów
wysokopokładowych zachodnich firm oscylują w granicach 1 miliona zł.
J-31 pisze:Oby ten moment dziejowy nie skończył się czkawką np. dla polskich pracowników. Bo może się okazać, że np. Neoman zamknie swoje zakłady w Polsce. A wtedy to nasi pracownicy pójdą na bruk
No właśnie o tym mówię :confused:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-10-23, 15:07

spex pisze: Zna ktoś może ceny (najlepiej wszystkie w jednej walucie np euro).
Volvo 8500/9700/9900
MB, Setra, VDL Bova, Man ?
Jeden temat wyżej są kulisy konkursu na autokar roku. Są tam podane ceny, które oscylują w okolicach 300tys Euro.

marekJG

Post autor: marekJG » 2009-10-23, 18:27

tantus pisze:No więc rynek rzeczywiście zaczyna się rozwijać zgodnie z moim scenariuszem.
Mimo wszystko nie wierzę, że w dobie światowego kryzysu w którym nawet największa potęga neoliberalna świata -USA stosuje protekcjonistyczną politykę gospodarczą rządy europejskie pozwolą swoim koncernom na wyrzucenie zasadniczej części swojej produkcji do Chin. No bo przecież sprowadzenie zakładów na naszym kontynencie do roli wytwórni podwozi doprowadzi do znacznego zmniejszenie zapotrzebowania na siłę roboczą. Nie wierzę, że świadome społeczeństwa jak Francja zgodzą się, aby Citelisy były produkowane na innym kontynencie. Myślę, że koncerny autobusowe zakulisowo wywalczą od rządów europejskich wiele udogodnień w zamian za pozostawienie produkcji na terenie wspólnoty. Także nie siejmy takiego defetyzmu. Pamiętacie jak straszono nas Turcją- to miały być takie mini Chiny. Na szczęście zakłady w Polsce się ostały.

tantus pisze:A co się stanie z niezależnymi producentami, takimi jak Van Hool, VDL, BMB czy Solaris?
Van Hool- ma bardzo silną pozycję na rynkach Beneluksu, od lat zdobywa zamówienia od stałych klientów, podobnie Bredamenarinibus. Dlaczego nagle mieliby stracić swoją pozycję skoro już teraz ich klienci mieli możliwość kupowania tańszych wyrobów jak Temsa czy inne niskokosztowe autobusy. Oni nie mają wygórowanych aspiracji eksportowych, będą za wszelką cenę utrzymywali swoją pozycję na tradycyjnych rynkach. Podobnie Solaris- najwyżej ograniczy swoją ekspansję zagraniczną VDL z kolei- on akurat sam jest dostawcą podwozi więc może pójść drogą Scanii.
tantus pisze:Może i sobie poradzi, ale bez wsparcia Scanii, o produkcji rzędu 2000-3000 autobusów rocznie (jak obecnie) Irizar będzie mógł zapomnieć
OK, ale jak przyznasz zmniejszenie produkcji nie oznacza likwidacji i zaniku marki. Restrukturyzacja spowoduje niestety zmniejszenie zatrudnienia, zmniejszenie produkcji do poziomu krajowego, lecz pozwoli marce nadal działać tylko w innych realiach.

Amalio pisze:To nie te czasu. A obecnie własne podwozie to też nie mały koszt. A rodzimych, iberyjskich podwozi Pegaso już nie ma.
Nie twierdzę, że to mały koszt i że jest to takie łatwe, ale zostaje spory rynek autobusów miejskich w Hiszpanii i Portugalii o dość ciekawej specyfice polegającej na zakupie krajowych produktów. ¯aden wielki koncern nie będzie miał szans na większe zaistnienie na tamtejszym "patriotycznie nastawionym" rynku i nie zerwie nagle współpracy z Castrosuą lub Hispano. Zresztą w Hiszpanii też są inżynierowie dlaczego więc zakładacie, że tamtejsze fabryki zmuszone sytuacją nie zaczną same budować podwozi skoro mogą tak robić Solaris, Autosan, Solbus czy choćby wspomniany wcześniej BMB.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-10-23, 23:02

marekJG pisze: Nie wierzę, że świadome społeczeństwa jak Francja zgodzą się, aby Citelisy były produkowane na innym kontynencie.
Niby czemu :?: Po pierwsze - na Citelisach produkcja Irisbusów we Francji się nie kończy. Po drugie - im zależy by produkcja była utrzymywana w kraju. Reszta ich wali. Bo dlaczegóż to bardziej by ich miała zaboleć wizja przeniesienia produkcji do Chin aniżeli do Włoch czy Czech :?: Przecież efekt będzie ten sam - bezrobocie.
marekJG pisze:Van Hool- ma bardzo silną pozycję na rynkach Beneluksu,

Pff też mi silna pozycja. Mikroskopijny Luksemburg w którym kupuje się wszystko co się da i VH ma tylko jakiś tam procent rynku, Holandia - czy tam w ogóle jeszcze cokolwiek Van Hool sprzedaje :?: No i Belgia gdzie Van Hool walczy o zamówienia z Jonckheerem i Mercedesem. Temu ostatniemu zabieranie zamówień w Belgii wychodzi bardzo dobrze. Już ważniejszym rynkiem niż ten cały Beneluks ( wyłączają Belgię) jest Francja.
marekJG pisze:podobnie Bredamenarinibus.

To dziwne, bo jakoś sami ostatnio stwierdzili, że potrzebna była restrukturyzacja by odzyskać konkurencyjność. Więc raczej odchodzili Ci klienci.
marekJG pisze:Dlaczego nagle mieliby stracić swoją pozycję skoro już teraz ich klienci mieli możliwość kupowania tańszych wyrobów jak Temsa czy inne niskokosztowe autobusy.

No a jak nie kupowali jak kupowali :?: W De Lijn jeżdżą przecież wysokopodłogowe Conecta. Holenderskie Connexxion kupowało Lion's Classic i Lion's City T. Po za tym - dlaczego by mieli stałych klientów stracić :?: Bo jeżeliby zobaczyli, że tak renomowany autobus jak Citaro jest dostępny za pół ceny dzięki przeniesieniu produkcji do Chin, to ten autobus by ostatecznie Van Hoola wykończył.

Z resztą Van Hool chyba wie na czym stoi i dlatego robi rzeczy których inni nie robią. Mają dwuprzegubowe AGG, aż trzy hybrydowe modele i zajmują się sprzedażą autobusów w USA i Kanadzie.
marekJG pisze:ale zostaje spory rynek autobusów miejskich w Hiszpanii i Portugalii
Owszem - Portugalia, to bardzo zamknięty rynek. Nie dość, że nastawiony na głównie własne wyroby, to i ich producenci są nastawieni na ten jeden rynek. Ale to nie to samo co Hiszpania. Ayats, Irizar, Noge - oni będą musieli się liczyć z ograniczeniem produkcji i nie obędzie się bez problemów.
marekJG pisze:¯aden wielki koncern nie będzie miał szans na większe zaistnienie na tamtejszym "patriotycznie nastawionym" rynku i nie zerwie nagle współpracy z Castrosuą lub Hispano.
¯aden :?: Przytoczę jeszcze raz Mercedesa. Popatrz co oni wyprawiają. Oni sobie radzą świetnie wszędzie. Również w Hiszpanii. To może oznaczać, że ta marka wyprze pojazdy produkowane do tej pory na mercedesowskich podwoziach.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2013-05-21, 19:30

Jak donosi infobus.pl Scania wygrała przetarg na dostawę 60 autobusów dla wojska (48 + 12 w opcji) :mruga: Dostarczą Touring HD
Jednostka Wojskowa Nr 4226 poinformowała o wynikach II etapu w przetargu na dostawę 60. autobusów turystycznych dla Wojska Polskiego. Po przeprowadzonej aukcji elektronicznej najlepszą ofertą przedstawiła Scania Polska z autobusami Scania Higer HD. To dość nieoczkiwany zwrot akcji w „mundurowym serialu zakupowym”, gdzie dotychczas za głównych faworytów uchodziły firmy MAN Truck &Bus Polska i Zeszuta z Radomia (diler Mercedes-Benz), które już zrealizowały autobusowe dostawy dla polskiej armii. Teraz –zgodnie ze staropolskim przysłowiem „gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”- na pozycję zwycięzcy wskoczyła Scania z modelem Touring HD produkowanym wspólnie z chińskim Higerem. Trzeba przyznać, że oferta Scania zyskała w I etapie bardzo dobrą ocenę –otrzymała maksymalną liczbę punktów w trzech z czterech kategorii. Słabiej wypadła tylko w kryterium emisja zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząstek stałych, węglowodorów. Dodając do tego atrakcyjną cenę, która została umiejętnie skalkulowana podczas internetowej aukcji –mamy gotową receptę na sukces. Czy to już koniec wojskowego przetargu? Zobaczymy. Wojsko opublikowało wynik postępowania 15 maja. Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na ew. protesty –czyli do 25 maja. Jeżeli nie zostaną zgłoszone żadne zastrzeżenia albo protesty zostaną odrzucone to właśnie Scania Polska podpisze z Wojskiem Polskim historyczny kontrakt na dostawę 48 szt. autokarów (plus 12 szt. w opcji).
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=55995

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz » 2013-05-23, 19:10

^^ Protokół z aukcji elektronicznej - http://www.zamowienia.2rblog.wp.mil.pl/ ... ot_a_e.pdf

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2013-06-04, 20:40

Wojsko wzięło jednak autokary Scania Irizar New Century 12.35 ;)

:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=56372

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28885
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-04, 20:51

Full wyposażenie, to chyba dla generalicji w Warszawie, bo na pewno nie dla zwykłych żołnierzy ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ