Scania-Higer A30 - debiut w Polsce

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Scania-Higer A30 - debiut w Polsce

Post autor: Gadzie » 2012-05-30, 23:41

I na koniec prezentacja najnowszego autobusu międzymiastowego A30, który powstaje na podwoziu Scania z zabudową chińskiej firmy Higer. Jak już wspomnieliśmy aż 47 pojazdów tego typu posiada w swojej flocie holenderski EBS. Ponadto są one popularne jako autobusy do transportu niepełnosprawnych czy grup szkolnych we Francji, Wielkiej Brytanii, a także w Australii. Teraz przez miesiąc jeden egzemplarz A30 będzie testowany przez przedsiębiorstwa z Grupy Mobilis, a potem zostanie przekazany do innych, zainteresowanych tym produktem polskich przewoźników. Demonstracyjny autokar został specjalnie wyspecyfikowany pod krajowe firmy transportowe, także nie znajdziemy tutaj żadnych fajerwerków tylko solidny standard. Pojazd posiada schludny wygląd i z zewnątrz przypomina bardziej autobus turystyczny niż międzymiastowy (mimo tylko 3,5 m wysokości). Generalnie jego design jest już bardziej zbliżony do innych konstrukcji Higera niż do produktów Scania. I o ile w przypadku modelu Touring HD mogliśmy mówić o autobusie zaprojektowanym w zasadzie od podstaw przez szwedzkich konstruktorów, tak w A30 mamy o wiele większy udziału chińskiej myśli technicznej. Na pewno ogromną zaletą A30 jest jego uniwersalność zastosowania –od weekendowych wycieczek po regularną obsługę linii międzymiastowych czy przewozy szkolne. Pojemność pasażerska autobusu wynosi 51 miejsc siedzących + 12 miejsc stojących. Oferowana we Francji13-metrowa wersja szkolna oferuje aż 63 miejsca. W wariancie 12-metrowym podpodłogowe bagażniki oferują ok 4,5 m3, natomiast w wersji 13-metrowej (2-osiowej) ta wartość sięga już 8 m3. W układzie przeniesienia napędu A30 zastosowano sprawdzoną jednostkę DC9 Euro 5 o mocy od 260 do 320 KM (może być także napędzana biodieslem B100) oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania z Opticruise. Natomiast we wnętrzu producenta oferuje w standardzie m.in. pełną klimatyzację, sztywne fotele z chowanymi podłokietnikami;dwa duże luki dachowe dla oświetlenia wnętrza, kamerę cofania z ekranem na desce rozdzielczej. W opcji można dokupić m.in. podwójnie przyciemnione szyby, w które jest wyposażone polskie demo.
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=48125

Co sądzicie o tym debiutującym w Polsce autobusie? :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-05-30, 23:51

Po tureckich autobusach czeka nas teraz zalanie chińszczyzną. Jaki by ten autobus nie był nie podoba mi się fakt kooperacji z Chinolami.
Tym nie mniej jest to na pewno podobna półka do Mercedesa Intouro.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2012-06-14, 16:25

W najnowszym magazynie "Ciężarówki" zamieszczony został artykuł o partnerstwie Scanii i Mobilisa, a także opis modelu A30. ;)

ODPOWIEDZ