112

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Scania...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wszystkie są w najuboższej wersji. Zostały zakupione wraz z 6-biegowymi lewarami. Chociaz nie wiem, czy nie budowano CR112 z automatem, bowiem podejrzewam, ze poprzedni właściciel mógł coś zmienić. Ale nie wiem, jakie ma przełożenia, chociaz wątpię, by miały turystyczne skrzynie biegów.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

chyba nie ma automatów w CR112 ...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I jak sie okazuje 3 ostatnie Scanie CR112 w MZK Przemyśl, jak i na Podkarpaciu są kasowane :(. Oto zdjęcie dokumentujące jedną ze Scanii o nr. taborowym 386: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118820.html
Jeśli wejdziecie w historię tych wozów w MZK Przemyśl dostrzeżecie też, że taka sama Scania o nr. taborowym 388 również jest kasowana :(. Niestety, nie wiem, czy 387 również skasują, ale pewnie tak. Scanie te zostały zakupione przez MZK Przemyśl w 1993 roku. Posiadały 6-biegowe skrzynie mechaniczne. Służyły w MZK przez 13 lat :(. Szkoda, bo w ten sposób nie będzie już ani jednej miejskiej Scanii na Podkarpaciu :(. Przemyskie Scanie dobiły najprawdopodobniej ostatnie zakupy używek :(.

Mercury

Post autor: Mercury »

Za to Slupskie BR112 Wiima mają sie jak najlepiej. 783 i 784 po liftingu jeżdza codziennie. 782 ma teraz podobny remont do 783 i 784 - niedługo pojawi sie na ulicach w nowych barwach firmowych. 780 jezdzi w malowaniu Jonkoping i wszyscy mają nadzieje, ze zostanie w nich az po grób :D

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Mercury pisze:Za to Slupskie BR112 Wiima mają sie jak najlepiej. 783 i 784 po liftingu jeżdza codziennie. 782 ma teraz podobny remont do 783 i 784 - niedługo pojawi sie na ulicach w nowych barwach firmowych. 780 jezdzi w malowaniu Jonkoping i wszyscy mają nadzieje, ze zostanie w nich az po grób
Tyle tylko, że słupskie Scanie są nieco starsze i MZK o nie dba (albo nie ma ich czym zastąpić). Tutaj sytuacja była taka, iż MZK Przemyśl dążyło zapewne do unifikacji taboru, a że Scanii było najmniej i zapewne z racji tego były drogie w utrzymaniu, toteż postanowiono je skasować. Ale nie martw się, za parę lat słupskie Scanie 112 również zostaną skasowane, albo sprzedane gdzieś indziej, bo prawie 30-letnie wozy jednak zaniżają trochę średnią wieku taboru, a oprócz tego za parę lat mogą zmienić sie pod względem stanu technicznego ;).

Mercury

Post autor: Mercury »

no wiesz.....nie ma czym zastapić.... Daje sobie reke obciąć, że po przyjściu 10 nowych autobusow na grudzien 2006 żadna Wiima nie pojdzie do kasacji... Te autobusy to naprawde perfekcja. Lepsze od Scanii OmniCity, bo nic w nich nie trzeszczy (do Jelcza nawet nie porownuje). A pojeżdzą jeszcze dobra 5-6 lat...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Tutaj sytuacja była taka, iż MZK Przemyśl dążyło zapewne do unifikacji taboru, a że Scanii było najmniej i zapewne z racji tego były drogie w utrzymaniu, toteż postanowiono je skasować
No i sam Widzisz. Autobusy były pewnie w złym stanie. MZK o nie, nie zadbało, naprawy były kosztowne a firma ma pustą kasę. A po za tym kupują, kolejne "używki" zatem pozbywają się "staruszków". Szkoda, ale cóż takie jest ....MZK Przemyśl :(

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:MZK o nie, nie zadbało,
¯ałuję tylko, że MZK nie zadbało o te autobusy tak, jak dba o 20-letnie Ikarusy i niewiele młodsze M11. Przecież te autobusy w MZK Przemyśl jeżdżą bez zarzutu, nawet mają robione coraz częściej remonty itd. Skoro tak chucha się i dmucha na starsze autobusy to dlaczego nie można było pochuchać tak na te Scanie? ale oczywiście wszystkiemu winna jest droga eksploatacja. A szkoda, bo tym samym Scanie znikną z Podkarpacia (chyba, że MZK zachowa jeszcze 1 tego typu autobus).
J-31 pisze:A po za tym kupują, kolejne "używki" zatem pozbywają się "staruszków". Szkoda, ale cóż takie jest ....MZK Przemyśl
Owszem, ale te używki również są trochę niepraktyczne dla pasażerów. Są to pojazdy średniopodłogowe, co już dla samych osób niepełnosprawnych sprawia ogromne problemy. Ale cóż, skoro przewoźnik ten nie ma pieniędzy na coś fabrycznie nowego to niech ratuje się dalej używkami. A po tych Scaniach pozostaną jedynie zdjęcia i rysunki na Twojej stronie J-31 :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:A po tych Scaniach pozostaną jedynie zdjęcia i rysunki na Twojej stronie J-31
I to jest właśnie główny cel moich rysunków ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Adrian_ pisze:Wozy te posiadaja 6-biegową manulną skrzynię biegów.
Wszedłem po 2 latach na ten temat i widzę nieścisłości. Scanie posiadały automatyczne skrzynie biegów. Nie mam pojęcia kiedy zostały przerobione, ale od momentu przybycia do Przemyślu były już to automaty.
Adrian_ pisze:Jeśli wejdziecie w historię tych wozów w MZK Przemyśl dostrzeżecie też, że taka sama Scania o nr. taborowym 388 również jest kasowana .
Jeździ ten autobus do tej pory. Owszem sprawiał wrażenie kasowanego, ale nie miał nic wyciągniete, w przeciwieństwie do #386, które po pewnym czasie miało ściągniete zawieszenie i wyciągniete szyby.
Część części z #387 zostało przeniesione do #388, które miało lepszy stan techniczny i w ten sposób wyjechał na trasę. Niestety kierowcy narzekali zawsze na hamulce w Scanii, że nie są zbyt mocne.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Mercury pisze:
Nasze Scanie BR112 Wiima pochodza z Finlandii, wczesniej jezdzily w miescie Jonkoping - 780 i 782 posiadaja jeszcze oryginalne malowanie z Finlandii. Rocznik autobusu - 1980. Nigdy nie mialy remontu kapitalnego, silniki fabryczne, jedyna ich wada, to ze sa to 2 biegowe automaty (tylko 2 biegowe). Miekkie siedzenia, szyby fabrycznie podwojne, jednak zdemontowane przez MZK Słupsk i wstawione 3 uchylane okna od tego lata. Doskonale zawieszenie, nic nie stuka nic nie wali. Tablice - stare tasmociagi z Finlandii.
Nie orientujesz się jaką mają normę zużycia paliwa? bo przy dwubiegowej skrzyni to pewnie dużo palą. Prędkość maksymalna też pewnie niebędzie wysoka.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mercury i Adrian raczej niezbyt często odwiedzają to forum

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

plocmaster napisał:
Mercury i Adrian raczej niezbyt często odwiedzają to forum
Co do Adriana to nie mam do niego pytań, tylko sprostowałem jego informacje na forum, kiedy jeszcze tu nie byłem zalogowany. Nie wiem skąd miał takie informacje. OT

W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ŁK-MZK pisze:W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca :|
A kiedy - po raz ostatni - #388 kursowała liniowo po Przemyślu ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

J-31 pisze:A kiedy - po raz ostatni - #388 kursowała liniowo po Przemyślu ?
Ostatni raz na linii kursowała w październiku poprzedniego roku. Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ŁK-MZK pisze:Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".
A to ciekawe... a czy były plany, że MZK jakoś odbuduje ten autobus ? ;)

Bo tak nie bardzo rozumiem, co Prezes miał na myśli chcąc "żeby została w Przemyślu na stałe"... na stałe jako co eksponat muzealny czy jako pojazd do odbudowy, do dalszego wynajmu ?

To w zasadzie niby nie ma już znaczenia - ale czy były jakieś plany remontu, odbudowy #388 ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Tak były plany remontu i zostawienia tej Scanii w Przemyślu na zabytek. Jednak w tym momencie nie było pewne czy będą pieniądze by coś takiego zrobić, a w tym momencie po prostu nie opłaca się trzymać jej na zajezdni.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

To też był automat dwubiegowy?

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

siekierowy pisze:To też był automat dwubiegowy?
Czy dwubiegowy to nie wiem, ale był to automat ;) . Zapewne dwubiegowy, ale nie mam pewności, więc nie chce tego potwierdzać.

Niestety w tym momencie wątpie czy ktoś go kupi, gdyż cena jednak nie jest mała :confused:

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Ile chcą :?: Może być na PW info.

[ Dodano: 2010-03-03, 17:13 ]
A już wiem - dzięki.

W skrócie to pogieło kogoś - za 10 razy mniejszą kwotę moglibyśmy go wziąść - za taką to można kupić ogórka do remontu a taniej możemy mieć bardziej pożądenego Zemuna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Scania”