112
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
I jak sie okazuje 3 ostatnie Scanie CR112 w MZK Przemyśl, jak i na Podkarpaciu są kasowane . Oto zdjęcie dokumentujące jedną ze Scanii o nr. taborowym 386: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118820.html
Jeśli wejdziecie w historię tych wozów w MZK Przemyśl dostrzeżecie też, że taka sama Scania o nr. taborowym 388 również jest kasowana . Niestety, nie wiem, czy 387 również skasują, ale pewnie tak. Scanie te zostały zakupione przez MZK Przemyśl w 1993 roku. Posiadały 6-biegowe skrzynie mechaniczne. Służyły w MZK przez 13 lat . Szkoda, bo w ten sposób nie będzie już ani jednej miejskiej Scanii na Podkarpaciu . Przemyskie Scanie dobiły najprawdopodobniej ostatnie zakupy używek .
Jeśli wejdziecie w historię tych wozów w MZK Przemyśl dostrzeżecie też, że taka sama Scania o nr. taborowym 388 również jest kasowana . Niestety, nie wiem, czy 387 również skasują, ale pewnie tak. Scanie te zostały zakupione przez MZK Przemyśl w 1993 roku. Posiadały 6-biegowe skrzynie mechaniczne. Służyły w MZK przez 13 lat . Szkoda, bo w ten sposób nie będzie już ani jednej miejskiej Scanii na Podkarpaciu . Przemyskie Scanie dobiły najprawdopodobniej ostatnie zakupy używek .
Tyle tylko, że słupskie Scanie są nieco starsze i MZK o nie dba (albo nie ma ich czym zastąpić). Tutaj sytuacja była taka, iż MZK Przemyśl dążyło zapewne do unifikacji taboru, a że Scanii było najmniej i zapewne z racji tego były drogie w utrzymaniu, toteż postanowiono je skasować. Ale nie martw się, za parę lat słupskie Scanie 112 również zostaną skasowane, albo sprzedane gdzieś indziej, bo prawie 30-letnie wozy jednak zaniżają trochę średnią wieku taboru, a oprócz tego za parę lat mogą zmienić sie pod względem stanu technicznego .Mercury pisze:Za to Slupskie BR112 Wiima mają sie jak najlepiej. 783 i 784 po liftingu jeżdza codziennie. 782 ma teraz podobny remont do 783 i 784 - niedługo pojawi sie na ulicach w nowych barwach firmowych. 780 jezdzi w malowaniu Jonkoping i wszyscy mają nadzieje, ze zostanie w nich az po grób
no wiesz.....nie ma czym zastapić.... Daje sobie reke obciąć, że po przyjściu 10 nowych autobusow na grudzien 2006 żadna Wiima nie pojdzie do kasacji... Te autobusy to naprawde perfekcja. Lepsze od Scanii OmniCity, bo nic w nich nie trzeszczy (do Jelcza nawet nie porownuje). A pojeżdzą jeszcze dobra 5-6 lat...
No i sam Widzisz. Autobusy były pewnie w złym stanie. MZK o nie, nie zadbało, naprawy były kosztowne a firma ma pustą kasę. A po za tym kupują, kolejne "używki" zatem pozbywają się "staruszków". Szkoda, ale cóż takie jest ....MZK PrzemyślAdrian_ pisze:Tutaj sytuacja była taka, iż MZK Przemyśl dążyło zapewne do unifikacji taboru, a że Scanii było najmniej i zapewne z racji tego były drogie w utrzymaniu, toteż postanowiono je skasować
¯ałuję tylko, że MZK nie zadbało o te autobusy tak, jak dba o 20-letnie Ikarusy i niewiele młodsze M11. Przecież te autobusy w MZK Przemyśl jeżdżą bez zarzutu, nawet mają robione coraz częściej remonty itd. Skoro tak chucha się i dmucha na starsze autobusy to dlaczego nie można było pochuchać tak na te Scanie? ale oczywiście wszystkiemu winna jest droga eksploatacja. A szkoda, bo tym samym Scanie znikną z Podkarpacia (chyba, że MZK zachowa jeszcze 1 tego typu autobus).J-31 pisze:MZK o nie, nie zadbało,
Owszem, ale te używki również są trochę niepraktyczne dla pasażerów. Są to pojazdy średniopodłogowe, co już dla samych osób niepełnosprawnych sprawia ogromne problemy. Ale cóż, skoro przewoźnik ten nie ma pieniędzy na coś fabrycznie nowego to niech ratuje się dalej używkami. A po tych Scaniach pozostaną jedynie zdjęcia i rysunki na Twojej stronie J-31 .J-31 pisze:A po za tym kupują, kolejne "używki" zatem pozbywają się "staruszków". Szkoda, ale cóż takie jest ....MZK Przemyśl
Wszedłem po 2 latach na ten temat i widzę nieścisłości. Scanie posiadały automatyczne skrzynie biegów. Nie mam pojęcia kiedy zostały przerobione, ale od momentu przybycia do Przemyślu były już to automaty.Adrian_ pisze:Wozy te posiadaja 6-biegową manulną skrzynię biegów.
Jeździ ten autobus do tej pory. Owszem sprawiał wrażenie kasowanego, ale nie miał nic wyciągniete, w przeciwieństwie do #386, które po pewnym czasie miało ściągniete zawieszenie i wyciągniete szyby.Adrian_ pisze:Jeśli wejdziecie w historię tych wozów w MZK Przemyśl dostrzeżecie też, że taka sama Scania o nr. taborowym 388 również jest kasowana .
Część części z #387 zostało przeniesione do #388, które miało lepszy stan techniczny i w ten sposób wyjechał na trasę. Niestety kierowcy narzekali zawsze na hamulce w Scanii, że nie są zbyt mocne.
Nie orientujesz się jaką mają normę zużycia paliwa? bo przy dwubiegowej skrzyni to pewnie dużo palą. Prędkość maksymalna też pewnie niebędzie wysoka.Mercury pisze:
Nasze Scanie BR112 Wiima pochodza z Finlandii, wczesniej jezdzily w miescie Jonkoping - 780 i 782 posiadaja jeszcze oryginalne malowanie z Finlandii. Rocznik autobusu - 1980. Nigdy nie mialy remontu kapitalnego, silniki fabryczne, jedyna ich wada, to ze sa to 2 biegowe automaty (tylko 2 biegowe). Miekkie siedzenia, szyby fabrycznie podwojne, jednak zdemontowane przez MZK Słupsk i wstawione 3 uchylane okna od tego lata. Doskonale zawieszenie, nic nie stuka nic nie wali. Tablice - stare tasmociagi z Finlandii.
plocmaster napisał:
W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca
Co do Adriana to nie mam do niego pytań, tylko sprostowałem jego informacje na forum, kiedy jeszcze tu nie byłem zalogowany. Nie wiem skąd miał takie informacje. OTMercury i Adrian raczej niezbyt często odwiedzają to forum
W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca
Ostatni raz na linii kursowała w październiku poprzedniego roku. Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".J-31 pisze:A kiedy - po raz ostatni - #388 kursowała liniowo po Przemyślu ?
A to ciekawe... a czy były plany, że MZK jakoś odbuduje ten autobus ?ŁK-MZK pisze:Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".
Bo tak nie bardzo rozumiem, co Prezes miał na myśli chcąc "żeby została w Przemyślu na stałe"... na stałe jako co eksponat muzealny czy jako pojazd do odbudowy, do dalszego wynajmu ?
To w zasadzie niby nie ma już znaczenia - ale czy były jakieś plany remontu, odbudowy #388 ?