Strona 3 z 3

: 2008-09-29, 12:11
autor: siekierowy
Mercury pisze:
Nasze Scanie BR112 Wiima pochodza z Finlandii, wczesniej jezdzily w miescie Jonkoping - 780 i 782 posiadaja jeszcze oryginalne malowanie z Finlandii. Rocznik autobusu - 1980. Nigdy nie mialy remontu kapitalnego, silniki fabryczne, jedyna ich wada, to ze sa to 2 biegowe automaty (tylko 2 biegowe). Miekkie siedzenia, szyby fabrycznie podwojne, jednak zdemontowane przez MZK Słupsk i wstawione 3 uchylane okna od tego lata. Doskonale zawieszenie, nic nie stuka nic nie wali. Tablice - stare tasmociagi z Finlandii.
Nie orientujesz się jaką mają normę zużycia paliwa? bo przy dwubiegowej skrzyni to pewnie dużo palą. Prędkość maksymalna też pewnie niebędzie wysoka.

: 2008-09-29, 17:44
autor: pmaster
Mercury i Adrian raczej niezbyt często odwiedzają to forum

: 2010-03-01, 19:29
autor: ŁK-MZK
plocmaster napisał:
Mercury i Adrian raczej niezbyt często odwiedzają to forum
Co do Adriana to nie mam do niego pytań, tylko sprostowałem jego informacje na forum, kiedy jeszcze tu nie byłem zalogowany. Nie wiem skąd miał takie informacje. OT

W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca :|

: 2010-03-02, 09:49
autor: J-31
ŁK-MZK pisze:W Przemyślu kasują ostatnią Scanie tej serii o numerze taborowym #388. Można ją jeszcze kupić po cenie złomu jeśli byłby ktoś zainteresowany. Tak więc w Przemyślu era CR112 dobiega końca :|
A kiedy - po raz ostatni - #388 kursowała liniowo po Przemyślu ? ;)

: 2010-03-02, 11:19
autor: ŁK-MZK
J-31 pisze:A kiedy - po raz ostatni - #388 kursowała liniowo po Przemyślu ?
Ostatni raz na linii kursowała w październiku poprzedniego roku. Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".

: 2010-03-02, 11:30
autor: J-31
ŁK-MZK pisze:Następnie były plany sprzedania jej miłośnikom, ale prezes zdecydował się, żeby została w Przemyślu na stałe. Niestety koszty utrzymania i remontu przerastają budżet MZK, więc jest na tzw "wylocie".
A to ciekawe... a czy były plany, że MZK jakoś odbuduje ten autobus ? ;)

Bo tak nie bardzo rozumiem, co Prezes miał na myśli chcąc "żeby została w Przemyślu na stałe"... na stałe jako co eksponat muzealny czy jako pojazd do odbudowy, do dalszego wynajmu ?

To w zasadzie niby nie ma już znaczenia - ale czy były jakieś plany remontu, odbudowy #388 ? ;)

: 2010-03-02, 19:56
autor: ŁK-MZK
Tak były plany remontu i zostawienia tej Scanii w Przemyślu na zabytek. Jednak w tym momencie nie było pewne czy będą pieniądze by coś takiego zrobić, a w tym momencie po prostu nie opłaca się trzymać jej na zajezdni.

: 2010-03-03, 10:14
autor: siekierowy
To też był automat dwubiegowy?

: 2010-03-03, 10:59
autor: ŁK-MZK
siekierowy pisze:To też był automat dwubiegowy?
Czy dwubiegowy to nie wiem, ale był to automat ;) . Zapewne dwubiegowy, ale nie mam pewności, więc nie chce tego potwierdzać.

Niestety w tym momencie wątpie czy ktoś go kupi, gdyż cena jednak nie jest mała :confused:

: 2010-03-03, 17:53
autor: zanzar
Ile chcą :?: Może być na PW info.

[ Dodano: 2010-03-03, 17:13 ]
A już wiem - dzięki.

W skrócie to pogieło kogoś - za 10 razy mniejszą kwotę moglibyśmy go wziąść - za taką to można kupić ogórka do remontu a taniej możemy mieć bardziej pożądenego Zemuna.

: 2010-03-03, 18:54
autor: siekierowy
Zastanowiliście się ile kosztuje ewentualny remont? Części do szwedzkich pojazdów są kosmicznie drogie, a do takich starych roczników dodatkowo trudno dostępne. Podejrzewam że żeby porządnie wyremontować taki autobus trzeba by kupić jeszcze ze dwa inne na części, a i tak wiele rzeczy trzeba by dorabiać.
Remont ogórka czy Zemuna wychodzi dużo taniej.

: 2010-03-03, 20:41
autor: zanzar
No o to chodzi - połowy części już nie będzie (zastąpione polskimi) więc trzeba szukać a na zapas coś musi być. Wóz zapewne w kiepskim stanie technicznym więc jedyny co mogło by skusić kogoś by go ratować to cena zakupu.

: 2010-03-04, 15:09
autor: ŁK-MZK
Cena nieznacznie zmalała za autobus, aczkolwiek nadal jest chyba zbyt wysoka.
Może stan techniczny nie jest jakiś bardzo fatalny, aczkolwiek pozostawia wiele do życzenia.
Przede wszystkim ta Scania to pewnego rodzaju unikat, więc też jest interesujące mieć we własnym zbiorze ;)

: 2010-03-04, 17:16
autor: zanzar
No to załóżcie stowarzyszenie i ją odkupcie.

Z naszej strony pomożemy wam stworzyć "białą kartę", uzyskać wpis do konserwatora zabytków itp. Jak jest tak unikatowa to ją uratujcie.

: 2010-04-02, 10:12
autor: ŁK-MZK
Noi dowiedziałem się, że Scania została sprzedana komuś, niestety jeszcze nie dowiedziałem się komu, ale trochę powęsze i się może dowiem ;) . Ciekawe jestem czy to jakieś stowarzyszenie, czy w prywatne ręce zakupiło ją.

: 2010-04-02, 12:50
autor: J-31
Oby nie na złom :]

: 2010-04-02, 14:30
autor: ŁK-MZK
Wyjechała o własnych siłach, więc nie sądze, ponadto MZK właśnie chciało uniknąć kasacji tego autobusu i zdecydowało się na sprzedaż.

[ Dodano: 2010-04-02, 18:51 ]
A jednak kupił go jakiś skup złomu z Włocławka, ma ją sprzedać na części :P