Naprawa starych autobusów czy import używanych z zachodu?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Co jest lepsze?

Naprawianie starych Ikarusów i Jelczy
17
44%
Import używanych autobusów z zachodu
22
56%
 
Liczba głosów: 39

Wiśnia

Naprawa starych autobusów czy import używanych z zachodu?

Post autor: Wiśnia »

Ja jestem za importem używanych autobusówz zachodu. Wolę 15-letnie Volvo niż Ikarusa w tym samym wieku po NG.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Podobna sprawa jak z używanymi tramwajami.Ja myślę że nie opłaca się sprowadzać złomu z zachodu.I tak trzeba będzie go remontować,równie dobrze swój tabor można odnawiać.Ale mimo wszystko też Volałbym 15-letnie Volvo od 15-letniego Ikarusa.

voy

Post autor: voy »

Kiedyś do naszego miasta przyjechały świetne autobusy Volvo-Wiima B58-55 przegubowe. Ale parę lat temu zostały skasowane :( słyszałem że z powodu wysokiej awaryjności i paliwożerności. I mam wrażenie, że Rzeszów unika już Volva i zadeklarowano, że nie będą sprowadzane używane autobusy. A szkoda bo można tanio ściągnąć takie Mercedesy O405N - mimo 2 drzwi zazwyczaj zapewniają wyższy komfort jazdy niż taka peerka.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze: A szkoda bo można tanio ściągnąć takie Mercedesy O405N - mimo 2 drzwi zazwyczaj zapewniają wyższy komfort jazdy niż taka peerka.
I są niskowejściowe.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Na szczęscie do Wrocławia nic uzywanego nie sporwadzono i może poszczycić się swoim własnym taborem,od nowości do starości...

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Inspektor pisze:Na szczęscie do Wrocławia nic uzywanego nie sporwadzono i może poszczycić się swoim własnym taborem,od nowości do starości...
Te Mercedesy z DLA też były nowe?

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Niesprecyzowałem,chodziło mi o MPK Wrocław.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wydaje mi się, że remont jest lepszy...
W Warszawie MZA sprowadziło kilka używanych autobusów, kilka lat temu - a dokładnie w 1993 roku - Było to kilka Leylandów. Spisywały się całkiem nieźle, ale nie pojeździły zbyt długo. Sprzedano je...

Co do innych używanych autobusów, to od ponad 10 lat obserwuję prywatnych przewoźników, których autobusy konkurują na linii Warszawa - Karczew - Otwock. I tak np. "MINI BUS" zdążył przez te 10 lat wymienić już kilka razy swój tabor - a trzeba dodać, że postawili oni wyłącznie na używanych autobusach z zachodu. Zaczynali od Scanii 111 (wiele z nich pochodziło z Krakowa), a obecnie eksploatują sporo MB O305/OO305G, MB O307, MB O405, oraz różne odmiany autobusów MAN (podobnych do MB O307) MAN SD202, oraz Setra, również w różnych odmianach - w tym jednak przegubowa S 219 SL.
W tym samym czasie MZA wyremontowało i nadal eksploatuje swoje Ikarusy 260/280. Wiek niektórych z tych autobusów wielokrotnie przewyższa używane autobusy zachodnie... ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Myślę że opłaca się bardziej remontować swoje niż sprowadzać używane,i również je remontować...

Tomi

Post autor: Tomi »

Lepiej remontować z uwagi na niższe ceny części krajowych. Wystarczy je porównać i wybór staje sie jasny. Poza tym Polska moim zdaniem nie może być śmietnikiem Europy.

voy

Post autor: voy »

Akurat lepiej żeby była śmietnikiem Europy ale nowoczesnym, ładnym śmietnikiem jak niż nie być śmietnikiem tylko oferować straszącą graciarnie Ikarusową.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Najlepiej, gdyby nie Polska nie była ani "graciarnią" starych, zniszczonych Ikarusów lub innych Jelczy, ani "złomem" dla Europy zachodniej.

To wszystko odbija się negatywnie nie tylko na środowisku naturalnym, ale również - i to jest najgorsze - na złej ocenie ogólnej KM w polskich miastach. Nie może być tak, że ludzie będą się bać pojechać autobusem, bo ten straszy swoim stanem technicznym... :|

voy

Post autor: voy »

Akurat autobusy zza granicy raczej słyną z dobrego stanu technicznego.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ja jestem za remontem autobusów niz za sprowadzanie ich z zachodu , chyba że ten sprowadzony jest młody ok 3-6 lat .Sprowadzanie jeszcze starszych według mnie nie ma sensu. Jeśli do remontu starego Jelcza sie przyłoża to naprawde moze on jeszcze troche pojezdzić w dobry stanie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Akurat autobusy zza granicy raczej słyną z dobrego stanu technicznego.
Tak ale nie wszystkie. Poza tym to są z reguły autobusy na "kilka lat". Wielu przewoźników traktuje je jako "woły robocze" i eksploatuje aż do zajeżdżenia. A potem kupują następne.

Czy wymiana taboru używanego co kilka lat, nie jest czasem droższa od kupna fabrycznie nowego ? :)

DAB

Post autor: DAB »

Wielu przewoźników traktuje je jako "woły robocze" i eksploatuje aż do zajeżdżenia. A potem kupują następne.
taki o np. PKM Bytom

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przykładów może być wiele... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Niektórych ikarusowych złomów nie ma sensu remontować, gdyż należałoby wymienić praktycznie wszystko, a wraz będzie to autobus wysokopodłogowy, bez systemu grzewczego w części za przegubem.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Ja bym był za sprowadzaniem autobusów zachodu ale nie tylko mam na myśli zakup od innych ZKM-ów które pozbywają sie autobusów a oni kupują nowe

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale te pojazdy to są już w strasznym stanie. Tak więc nie jestem pewny, czy to jest dobry pomysł... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”