Naprawa starych autobusów czy import używanych z zachodu?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Co jest lepsze?

Naprawianie starych Ikarusów i Jelczy
17
44%
Import używanych autobusów z zachodu
22
56%
 
Liczba głosów: 39

Peibe

Post autor: Peibe »

No to żeś mi komplementa walnął. Dziękuje :)

Podi

Post autor: Podi »

Hehe po prostu ty bardziej nastawiasz się na klasyczną km,a voy na nowszą i takie same standardy :P .

Peibe

Post autor: Peibe »

Co racja to racja, dlatego nie możemy dojść do porozumienia.

Podi

Post autor: Podi »

Tak,ale każdy ma prawo do własnej opinii :P A więc może zakończycie tą dyskusję. :)

Peibe

Post autor: Peibe »

Prawo do własnej opinii oczywiście każdy ma, ale z Ikarusa drwić nie pozwolę ;)

voy

Post autor: voy »

A wracając do tematu, czyż ten Neoplan nie jest śliczny? ;)
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=49511

Peibe

Post autor: Peibe »

Przód ma jakiś dziwny "wyraz". Bez porównania do poczciwej , uśmiechniętej mordki Ikarusa :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:A wracając do tematu, czyż ten Neoplan nie jest śliczny? ;)
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=49511
Ja myślałem, że oni kupili jakieś nowsze N4021 - a to jest starsza wersja N4021. Nie życzę im źle, ale obawiam się, że za chwilę te Neoplany będą się sypać podobnie jak te w Gdyni.... :cry:

Milenium

Post autor: Milenium »

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=12144 -kolejny przyklad naprawiania starych autobusów.Na pierwszym planie Jelcz L11 ze zmienionym "tylkiem" ale i tak wyglada na spory zlom, na drugim planie sytuacja polskiego PKS'u :|

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=14943 -troche to zmienia moje zdanie :]

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/1468.htm - Mig po NG w KZNS 2002. Tył też ma w stylu 120MM/2. Jedynie wyswietlaczy nie zamontowali, bo to spory koszt dla biednego PKM-u :-(

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/4391a.htm - a to próbka Ikarów w Świerklańcu po NG KZNS 2001/2002.

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/0404a.htm - "najnowszy nabytek" 11.2004. KZNS NG obejmowało blacharkę i cały korpus autobusu, siedzenia, malowania i resztę zamontowano w PKM-ie, silnik RABA D2156 mech. wzięli z jakiegoś skasowanego Ikara. Zostawili oryginalny przód. Kolejny #0405 wygląda tak samo a na zajezdni stoją dwa kolejne w stanie "surowym"

Świerklaniec remontuje stare Migi i Ikarusy, w swoim parku taborowym posiada ponadto 2 nowe Jelcze 120MM/2 oraz 3 SU10. http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/0403.htm
W tym roku do Kapen-y wyślą 3 albo 4 Ikarusy ex-krakowskie (#0302 - #0305).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TRAMWAJ pisze:http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=14943 -troche to zmienia moje zdanie :]
Ten autobus widziałem z bliska w zeszłym roku, kiedy przejeżdżałem przez Piotrków. Już tak nie wygląda ciekawie... ;)

Peibe

Post autor: Peibe »

J-31 pisze:Ten autobus widziałem z bliska w zeszłym roku, kiedy przejeżdżałem przez Piotrków. Już tak nie wygląda ciekawie... :wink:
NIech kolega nie szerzy wrogiej propagandy :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peibe pisze:NIech kolega nie szerzy wrogiej propagandy :D
A co z powrotem go odmalowali.... :mruga:

voy

Post autor: voy »

Kolejne przedsiębiorstwo, którego głupota przyczyniła się do NG wielu Ikarusów:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=53046
Za NG jednego wozu zapłacili, bagatela, ponad 250 tysięcy złotych! Za taką cenę z powodzeniem mozna było kupić 2 używane autobusy z zachodu. Mógł być nawet jeden, i to porządny, młody, lepiej utrzymany za taką cenę. A nie wyjeżdżony, stary, tragiczny Ikarus.
Pocieszający jest fakt, iż tendencja do kupna na śląsku autobusów używanych jest coraz lepsza - pierwszy był PUP Czeladź z jednym NG272, potem PKM Jaworzno z trzeba pięknymi O405GN, a ostatnio PKM Bytom (po którym zresztą nie spodziewałbym się takich zakupów tak wcześnie) z trzema albo więcej N4021NF.
Sami porównajcie:
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=53046
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=51992
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=41793
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=50146

Milenium

Post autor: Milenium »

voy pisze:trzema albo więcej N4021NF.
Mam nadzieje ze nie beda mialy takiego losu jak w Gdyni,mam nadzieje! :smile2:

voy

Post autor: voy »

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=53160
A tu jeszcze Neoplan N4016NF z PKM Bytom :smile2:. Nie spodziewałem się, że to przedsiębiorstwo tak poprawi swoją sytuację taborową.

DAB

Post autor: DAB »

Och ... Strasznie tą sytuacje poprawili. Aż 5 nowych - starych kupili i mają w sumie 9 sztuk przystosowanych do przewozu wózków ( tych z czarnym kwadracikiem )

voy

Post autor: voy »

Faktycznie, ale PKM Tychy to zupełnie inna bajka. Złomiarnią szczególną nie byli, a także nie są w KZK GOP.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeżeli przewoźnicy w GOP-ie kupują używane autobusy po to by na kilka lat złapać oddech a następnie kupić zupełnie nowe pojazdy - to słusznie kupili używane. Jednak jeśli oni w ten sposób chcą na stałe zmodernizować swój park taborowy, to ... :nuts:

voy

Post autor: voy »

Raczej ta druga opcja...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”