Naprawa starych autobusów czy import używanych z zachodu?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Co jest lepsze?

Naprawianie starych Ikarusów i Jelczy
17
44%
Import używanych autobusów z zachodu
22
56%
 
Liczba głosów: 39

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

A propos używek z Niemiec: do Bytomia w ostatnim czasie trafiły 3 sztuki Neoplana N4021NF. Na razie stoją na zajezdni nie przemalowane jeszcze. Dokładnie pochodzą z Mannheim. Miejmy nadzieję, że zastąpią zajechane przez PKM Ikarusy.

http://www.ikarus-rulez.webpark.pl/neoplan.htm

56247

Post autor: 56247 »

Opcja 2-ga-czyli zakup pojazdów używanych.
MZA Warszawa już miało tego typu epizod w swej historii,z wozami Leyland-Dab wyprodukowanymi w połowie lat 70-tych i początku 80-tych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

56247 pisze:Opcja 2-ga-czyli zakup pojazdów używanych.
MZA Warszawa już miało tego typu epizod w swej historii,z wozami Leyland-Dab wyprodukowanymi w połowie lat 70-tych i początku 80-tych.
...i po kilku latach eksploatacji wycofano się z tych autobusów. To był rzeczywiście krótki epizod... :mruga:

[ Dodano: 2005-05-24, 11:53 ]
Chociaż z drugiej strony Zwróć uwagę na prywatnych przewoźników, np. "Mini Bus", "Arka", czy "Wilga-Bus". Oni stale, już od ponad 10 lat, jeżdżą wyłącznie na używanych autobusach z zachodu.... :)

voy

Post autor: voy »

Mody_82 pisze:A propos używek z Niemiec: do Bytomia w ostatnim czasie trafiły 3 sztuki Neoplana N4021NF. Na razie stoją na zajezdni nie przemalowane jeszcze. Dokładnie pochodzą z Mannheim. Miejmy nadzieję, że zastąpią zajechane przez PKM Ikarusy.
Zastanawiam się czy to może nie jest efekt deficytu Ikarusów, nikt nie ma na sprzedaż a są potrzebne bo inne się sypią, stąd te Neosie ;)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

voy pisze:
Mody_82 pisze:A propos używek z Niemiec: do Bytomia w ostatnim czasie trafiły 3 sztuki Neoplana N4021NF. Na razie stoją na zajezdni nie przemalowane jeszcze. Dokładnie pochodzą z Mannheim. Miejmy nadzieję, że zastąpią zajechane przez PKM Ikarusy.
Zastanawiam się czy to może nie jest efekt deficytu Ikarusów, nikt nie ma na sprzedaż a są potrzebne bo inne się sypią, stąd te Neosie ;)
Być może tak, bo z tego co wiem to np. w Krakowie juz tego niewiele jest do sprzedaży, predzej na złom :) Teraz jest ogolnie moda na sprowadzania w GOP-ie niskopodłogowych autobusów ex-niemieckich (PUP Czeladź, Tychy, Jaworzno, Sosnowiec).
Poza tym Bytom dotąd sprowadzał głównie Ikarusy po to by je do żywca "zajeździć", potrzebowali "na gwałt" wiec nawet ich nie przemalowywali, chyba te trzy neoplany mają w planie, zeby dłużej im służyły.

Co ciekawe podobno w PKM Katowice mają się pojawić niskopodłogowe przegubowce ale... fabrycznie nowe.

voy

Post autor: voy »

Może będą M181M/3 :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

voy pisze:Może będą M181M/3 :)
Być może, albo SU18. Ostatnio testowali Jelcza M183M/3 Tantus z Krakowa.

Zobaczymy co z tego wyniknie. Chociaż ostatnio dwa duże przetargi wygrał Jelcz (2 x po kilka sztuk Vecto) wiec chyba i tym razem wybiorą coś z Jelcza.

voy

Post autor: voy »

http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=48301
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=48309

Czyż nie są piękne, zadbane i cudowne? TAKIE autobusy warto sprowadzać, a nie jakieśtam Ikarusy remontować :P

Podi

Post autor: Podi »

No ja też sądzę,iż lepiej jest ściągac z zachodu autobusy ale także je remontować,by były prawie jak nowe,a nie tam takie graty jak jelcze remontować.
PS.Takie autobusy w sam raz nadają się do przetargu,który jest organizowany w Poznaniu,fajnie by było jak by taki Mercedes wygrał...

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

voy pisze:http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=48301
http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/current/ ... 4&nr=48309

Czyż nie są piękne, zadbane i cudowne? TAKIE autobusy warto sprowadzać, a nie jakieśtam Ikarusy remontować :P
Trzeba przyznać, że Jaworzno zrobiło dobry interes kupując takie autobusy w tak dobrym stanie, więc to pochwalam. Ale tylko wtedy się opłaca. Musi to być przemyślany zakup tak jak w tym przypadku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się. Natomiast sprowadzenie byle jakiego złomu na zasadzie zajeżdżenia go i kupienia następnego jest bez sensu. ;)

Mnie martwi niestety to, że Polska zaczyna być krajem-złomowiskiem.... :(

Peibe

Post autor: Peibe »

Czy zrobili dobry interes, to się okaże za pare miesięcy. MOże być i tak, że siądzie jakaś droga, lub trudno dostępna część, i bus nie będzie jeżdził. A do Ikarusa części są łatwo dostępne, a w razie czego pewnie można nawet je dorobić we własnym zakresie.

voy

Post autor: voy »

Ale Ikarusy są stare i nieprzyjazne pasażerom, nie można w kółko tego złomu utrzymywać tylko trzeba iść z postępem.

Peibe

Post autor: Peibe »

Co to znaczy "nieprzyjazne pasażerom"? Gwarantuję ci , że w ciągu ostatnich dni tysiące warszawskich pasażerów modliło się, by podjechał "nieprzyjazny" Ikarus, a nie solaris (ksywka piekarnik), man, czy neoś.

voy

Post autor: voy »

Bardzo wysoka podłoga. Upały to osobna kwestia, teraz Solarisy w Warszawie będą mieć szerokie przesuwne okna i będzie rewelacyjnie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Chciałbym grzecznie zauważyć iż sprowadzane autobusy z zachodu mają w większości pełne okna.... :mruga:

Peibe

Post autor: Peibe »

Co do podłogi, to jakoś od 25 lat ludzie sobie dają radę, nie widziałem nigdy by ktoś miał problem z dostaniem się do środka ikarusa.
Co do okien - ok, podobno nowe solarki mają mieć i przesuwane okna , i klimę, ale tych będzie tylko 80, a reszta - kilkaset Manów, Solarek, i Neo? Na złom? A może wysyłac je na linie jedynie w dni pochmurne?
A co do tych busów z Jaworzna - czy mi się wydaje, czy one mają klimę?

voy

Post autor: voy »

Co do upałów to znowu nie ma tak dużo dni w roku, aby był wielki upał, ale cały rok niezbędna jest w autobusie niska podłoga.

Milenium

Post autor: Milenium »

Oczywyscie ze opcja nr. 2
Plusy:
-masz gwarancje ze ten tabor bedzie sluzyc przynajmiej 5 lat
-funkcjonalnosc nowych pojazdow
-atrakcyjnosc tona pewno
Minusy:
-problem wlasnie z czesciami zamienymi
-inne rzeczy np. popsuty wyswietlacz

Koszalin,przyklady:Wiele Dabow pochodzi w Koszalinie z Dani,to ma sens :)

Michał

Post autor: Michał »

Jedyne w okolicy Sieradza Daby jeździły w MPK Zduńska Wola (jeżdżą do dziś w ZKM Łask :retard: ) i w PKS Sieradz. PKS wykasował ostatnie pod koniec lat 90 zaś w Łasku są traktowane jako nowoczesne autobusy. Sprowadzane były w latach 1991-1993.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”