Warszawa- przerzuty autobusów
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj jechałem MAN-em NG 313 z R10 - #3031, a mijał nas #3030..
Co do ujednolicania taboru, to od 15 lat kompletnie nie rozumiem działań MZA.
W latach 80-tych (MZK) były wyłącznie Ikarusy. Podpisano umowę serwisową z Ikarusem, na podstawie której zawiązano bardzo dogłębną współpracę z węgierskim producentem. Dzięki niej MZK miały stały i w miarę swobodny, dostęp do części zamiennych.
Natomiast lata 90-te - okres już MZA - to kompletna "wolna amerykanka" w zakupie taboru. I tak trwa to do dzisiaj. Mamy właściwie autobusy prawie wszystkich "polskich" producentów. Co gorsza są problemy z kupnem taboru, bo co kilka lat MZA musi organizować przetargi. A wystarczyło by podpisać umowę z jednym produecentem - najlepiej sprawdzonym - i co roku kupować od niego po kilkadziesiąt autobusów. W ten prosty sposób zlikwidowano by wiele problemów...
Co do ujednolicania taboru, to od 15 lat kompletnie nie rozumiem działań MZA.
W latach 80-tych (MZK) były wyłącznie Ikarusy. Podpisano umowę serwisową z Ikarusem, na podstawie której zawiązano bardzo dogłębną współpracę z węgierskim producentem. Dzięki niej MZK miały stały i w miarę swobodny, dostęp do części zamiennych.
Natomiast lata 90-te - okres już MZA - to kompletna "wolna amerykanka" w zakupie taboru. I tak trwa to do dzisiaj. Mamy właściwie autobusy prawie wszystkich "polskich" producentów. Co gorsza są problemy z kupnem taboru, bo co kilka lat MZA musi organizować przetargi. A wystarczyło by podpisać umowę z jednym produecentem - najlepiej sprawdzonym - i co roku kupować od niego po kilkadziesiąt autobusów. W ten prosty sposób zlikwidowano by wiele problemów...
Zdaje mi się, że Drezno ma akurat z tym trochę mniejszy problem - tam są MANy oraz Mercedesy, a to nie to samo, co MZA Warszawa: Ikarus (2xx, 4xx), Jelcz (120,121,181), Neoplan, Solaris (SU 15,SU 18III), MAN (NG313, NM223.3), Volvo (B10MA). Reasumują w Warszawie mamy znacznie większy "rozrzut" jeśli chodzi o marki, typy, etc...
No ale faktycznie, może w Dreźnie pgrupowano tabor w zajezdniach....
No ale faktycznie, może w Dreźnie pgrupowano tabor w zajezdniach....
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Apropo ujednolicania ostatnio zrobiłem taki plan jakby mogło wyglądać rozdysponowanie taboru w MZA po likwidacji Chełmskiej i uporządkowaniu typów. Oto on:
*****R6*****
120MM/MM1 - 70
M121M - 53
M181M - 46
280.70 - 60
280.26 - 60
*****R7*****
M121M - 56
260.73 - 14
U15 - 123
280.46 - 2
280.57/58 - 25
280.26 - 100
M180 - 1
*****R10*****
260.04 - 71
U15 - 45
280.26 - 138
U18 - 80
*****R11*****
260.73 - 62
N4020 - 104
280.70 - 103
*****R13*****
NM223 - 15
SD202 - 1
260.04 - 65
260.73 - 8
411.08 - 2
NG313 - 100
417.08 - 2
435.05 - 5
280.37/38 - 74
280.26 - 12
Co o tym sądzicie?
*****R6*****
120MM/MM1 - 70
M121M - 53
M181M - 46
280.70 - 60
280.26 - 60
*****R7*****
M121M - 56
260.73 - 14
U15 - 123
280.46 - 2
280.57/58 - 25
280.26 - 100
M180 - 1
*****R10*****
260.04 - 71
U15 - 45
280.26 - 138
U18 - 80
*****R11*****
260.73 - 62
N4020 - 104
280.70 - 103
*****R13*****
NM223 - 15
SD202 - 1
260.04 - 65
260.73 - 8
411.08 - 2
NG313 - 100
417.08 - 2
435.05 - 5
280.37/38 - 74
280.26 - 12
Co o tym sądzicie?
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Obserwują całą sytuacje z przerzutami autobusów w Warszawie wraz z planami odnosnie SU18 to dochodze do wniosku, że wygląda to podobnie do numeracji wozów w PKT Gdynie Nigdy do końca nie wiadomo co gdzie będzie Znając życie zawsze komuś coś nie będzie pasowało, a to za dużo autobusów solo na R7, za mało przegubów na R13 i tak w kółko Mam nadzieje, że sprawnie się z tym uporają
Ja myślę, że jeśli popatrzymy na obsługę autobusowej komunikacji od strony pasażera, to taki układ - w wyniku alokacji taboru - nie ma większego znaczenia.0405NE pisze:Obserwują całą sytuacje z przerzutami autobusów w Warszawie wraz z planami odnosnie SU18 to dochodze do wniosku, że wygląda to podobnie do numeracji wozów w PKT Gdynie Nigdy do końca nie wiadomo co gdzie będzie Znając życie zawsze komuś coś nie będzie pasowało, a to za dużo autobusów solo na R7, za mało przegubów na R13 i tak w kółko Mam nadzieje, że sprawnie się z tym uporają
Te wszystkie autobusy nadal obsługują komunikację. Co najwyżej na Targówku znacznie częściej pojawiają się MAN-y NG 313, a na Ochocie, w Ursusie i we Włochach częściej pojawiają się Neoplany N4020. Natomiast w śródmiejskiej części miasta - wszystkie typy pojazdów pojawiają się z identyczną częstotliwością, jak przed alokacją.
Chyba takim przykładem może być linia 175. Linia priorytetowa dla MZA, od zawsze obsługiwana przez R7 (Woronicza na Mokotowie), wspólnie z R5 (Inflancka w Śródmieściu, kiedy jeszcze istniała).
Otóż, od kiedy MZA otrzymało MAN-y NG313, to te pojazdy zaczęły się pojawiać na linii 175. Teraz po alokacji taboru i przesłaniu części NG313 na R13 (Stalowa, na Targówku, druga strona miasta), MAN-y NG313 ... nadal pojawiają się na linii 175. Tyle, że są to pojazdy z R13, wspólnie z pojazdami z R7.
Inny przykład linia 112 (upraszczając: Tesco Wola - Targówek) . Obsługiwana przez R6, R13. Pojawiały się na niej Neoplany N4020 z tych dwóch zakładów. Teraz po alokacji taboru i przeniesienia wszystkich Neoplanów na R11 (Kleszczowa), na linii 112 ... nadal pojawiają się Neoplany, tyle, że z R11
I takich przykładów jest wiele. A teraz coś z zupełnie innej beczki. Odwrotny przykład:
Linia 500 - Dw. Centralny-Bródno Podgrodzie. Wcześniej pojawiały się na niej SU 15. Teraz stopniowo SU 15 zostają one wypierane przez MAN-y NG313. Ta linia jest obsługiwana przez zakład R13 Stalowa. Stalowa ma jeszcze trochę SU 15...
Linia lokalna 124 z Okęcia na Paluch. Obsługuje ją wyłącznie R11. Wcześniej pojawiały się na niej SU 15, teraz.. wyłącznie Neoplany N4020. Podobnie jest na lini 191... :smile2:
No cóż, bywają i takie przypadki...
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
O właśnie, korzystając z okazji chciałem się dowiedzieć co nieco o linii 124. Nie daje mi to żyć od dawna, bo linia jest krótka i prowadzi gdzieś na zadupie a jeździ na niej tabor mega. Dokąd i jak dużo pasażerów nią jeździ, że aż takie wielkie pojazdy ją obsługują ? Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi i przepraszam za mały OT.J-31 pisze: Linia lokalna 124 z Okęcia na Paluch. Obsługuje ją wyłącznie R11. Wcześniej pojawiały się na niej SU 15, teraz.. wyłącznie Neoplany N4020.
Faktycznie linia 124 to mały fenomen. Jest to jedna z najkrótszych warszawskich linii autobusowych, łączy pętle przesiadkową na Okęciu (nie mylić z lotniskiem) z Paluchem. Czas przejazdu autobusu w jedną stronę - to zaledwie 12-14 minut, chociaż ostatnio może się znacznie wydłużyć, ze względu na stały paraliż al. Krakowskiej (duży, za duży ruch kołowy).Dziwny pisze:O właśnie, korzystając z okazji chciałem się dowiedzieć co nieco o linii 124. Nie daje mi to żyć od dawna, bo linia jest krótka i prowadzi gdzieś na zadupie a jeździ na niej tabor mega. Dokąd i jak dużo pasażerów nią jeździ, że aż takie wielkie pojazdy ją obsługują ? Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi i przepraszam za mały OT.
Linię 124 obsługują prawie wyłącznie autobusy wielkopojemne, a spora część kursów (w weekendy większość) obsługują pojazdy niskowejściowe i niskopodłogowe. Sporadycznie pojawiają się na niej Ikarusy 260 czy Jelcze M121M.
Paluch to taki rejon graniczny Warszawy, który bardzo się rozbudował i nadal rozbudowuje. Są tam ogródki działkowe (spory kompleks około 100 działek POD Paluch, ułożonych tuż przy pasie startowym lotniska), a także całe mnósto osiedli domków jednorodzinnych. Mieszkają tam ludzie nie zamożni, pojawiają się biura firm. Na Okęciu wybudowano Centrum Handlowe. Toteż i potrzeby komunikacyjne - czytaj potoki pasażerskie - na tej linii od dawna są bardzo duże. MZA wysyła dokładnie taki tabor jaki jest tam potrzebny, a czasami trzeba przyznać, że autobusy 15-metrowe są za małe. Na szczęście uzupełniają je Ikarusy 280.
Linia 124 zapewnia:
- dojazd z Palucha do tramwajów i dalszą podróż do Centrum, bez stania w korkach
- dojazd z osiedli Palucha do Centrów Handlowych w rejonie Okęcia
Tutaj jest rozkład i trasa linii 124
http://www.ztm.waw.pl/baza/20051119/124/TP-OKE.HTM
[ Dodano: 2005-11-24, 16:56 ]
Wracamy do tematu...
Właśnie obok mnie co jakiś czas przejeżdża MAN NG 313 ... #3345
A więc tak z R-10 Ostrobramska na Stalową przeszły wozy 3026-30 teraz wozy 3348-52.
A z R-13 Stalowa na R-7 Woronicza przeszły wozy 8318-23 teraz to 8760-65.
A wóz 8317 to 8046.I to na na razie tyle.
[ Dodano: 2005-11-25, 20:03 ]
Kolejne przerzuty:
Z R-10 Ostrobramska wyjechały wozy-many 3031-3034 na R-13 Stalowa teraz to 3353-56.,to już koniec manów na Ostrobramskiej. ,no cóż unifikacja taboru.
Za to z R-13 Stalowa wyjechały wozy-solarisy 8324-27 na R-7 Woronicza teraz jako 8766-69.
A z R-13 Stalowa na R-7 Woronicza przeszły wozy 8318-23 teraz to 8760-65.
A wóz 8317 to 8046.I to na na razie tyle.
[ Dodano: 2005-11-25, 20:03 ]
Kolejne przerzuty:
Z R-10 Ostrobramska wyjechały wozy-many 3031-3034 na R-13 Stalowa teraz to 3353-56.,to już koniec manów na Ostrobramskiej. ,no cóż unifikacja taboru.
Za to z R-13 Stalowa wyjechały wozy-solarisy 8324-27 na R-7 Woronicza teraz jako 8766-69.
Gratuluje. Nieźle się napracowałeś zbierając te informacje.Krzysiek pisze:A więc tak z R-10 Ostrobramska na Stalową przeszły wozy 3026-30 teraz wozy 3348-52.
A z R-13 Stalowa na R-7 Woronicza przeszły wozy 8318-23 teraz to 8760-65.
A wóz 8317 to 8046.I to na na razie tyle.
[ Dodano: 2005-11-25, 20:03 ]
Kolejne przerzuty:
Z R-10 Ostrobramska wyjechały wozy-many 3031-3034 na R-13 Stalowa teraz to 3353-56.,to już koniec manów na Ostrobramskiej. ,no cóż unifikacja taboru.
Za to z R-13 Stalowa wyjechały wozy-solarisy 8324-27 na R-7 Woronicza teraz jako 8766-69.
Właśnie tuż obok mojego okna co jakiś czas przejeżdża NG 313 #3354 na linii 160, natomiast jeszcze w czwartek (24.11), po tej trasie jeździł SU 15 - #8324