Zakup 30 niskopodłogowych przegubowców w Poznaniu
Przed chwilą ukazał się artykuł na stronie Gazety Wyborczej. Oto on:
50 nowych autobusów dla MPK z klimatyzacją
Lech Bojarski 13-03-2006 , ostatnia aktualizacja 13-03-2006 19:04
Pod koniec lata po Poznaniu za dnia kursować będą już tylko autobusy niskopodłogowe. MPK jest o krok od rozstrzygnięcia największych od lat przetargów na zakup nowych wozów.
Na szczęście dla pasażerów oddaliła się groźba unieważnienia dwóch wielkich przetargów na zakup 30 autobusów przegubowych i 20 wozów 12-metrowych. Wygląda na to, że zażarta walka pomiędzy firmami Solaris i MAN, które składały wzajemne protesty wobec ofert rywala, ma się już ku końcowi. - W piątek mijał termin zgłaszania protestów, nic do nas nie dotarło. O ile nie trafi coś jeszcze pocztą, to w tym tygodniu przetargi zostaną rozstrzygnięte - mówi Krzysztof Książyk, dyrektor pionu autobusów w MPK.
Nieoficjalne jeszcze wyniki wskazują, że większy kawałek tortu, czyli kontrakt na dostawę "przegubowców" przypadnie w udziale Solarisowi, bo oferta firmy MAN z powodu błędów formalnych została odrzucona przy ocenie. Dokładnie odwrotna sytuacja miała miejsce w drugim przetargu. 20 autobusów 12-metrowych dostarczy prawdopodobnie MAN, bo obarczoną wadami ofertę złożył w tym przetargu Solaris. Jeśli wyniki przetargów zatwierdzi Urząd Zamówień Publicznych, to największy od lat 90. zakup nowego taboru autobusowego w Poznaniu stanie się faktem. MPK zapłaci wówczas za dostawę 50 autobusów w sumie ok. 53,5 mln zł.
Zaplanowana na koniec lata dostawa 50 nowych niskopodłogowych autobusów oznacza, że po Poznaniu będą kursować za dnia wyłącznie autobusy niskopodłogowe. - To będzie zastrzyk, który pasażerowie na pewno odczują - mówi dyrektor Książyk. - Tym bardziej że we wszystkich nowych autobusach będzie klimatyzacja i monitoring, który znacznie poprawia bezpieczeństwo podróży - dodaje. Stare ikarusy i jelcze będą obsługiwać już tylko linie nocne i rezerwy.
Na szczęście przetarg na 30 autobusów nie został uniważniony. Ale jak podaje GW, prawdopodobnie wygra go Solaris , chciaż osobiście wole MANA, ale trzeba się cieszyć z tego co się ma. Co do przetargu na 20 autobusów to się ciesze, że wygra MAN Będziemy mieć kolejne Lion's City
50 nowych autobusów dla MPK z klimatyzacją
Lech Bojarski 13-03-2006 , ostatnia aktualizacja 13-03-2006 19:04
Pod koniec lata po Poznaniu za dnia kursować będą już tylko autobusy niskopodłogowe. MPK jest o krok od rozstrzygnięcia największych od lat przetargów na zakup nowych wozów.
Na szczęście dla pasażerów oddaliła się groźba unieważnienia dwóch wielkich przetargów na zakup 30 autobusów przegubowych i 20 wozów 12-metrowych. Wygląda na to, że zażarta walka pomiędzy firmami Solaris i MAN, które składały wzajemne protesty wobec ofert rywala, ma się już ku końcowi. - W piątek mijał termin zgłaszania protestów, nic do nas nie dotarło. O ile nie trafi coś jeszcze pocztą, to w tym tygodniu przetargi zostaną rozstrzygnięte - mówi Krzysztof Książyk, dyrektor pionu autobusów w MPK.
Nieoficjalne jeszcze wyniki wskazują, że większy kawałek tortu, czyli kontrakt na dostawę "przegubowców" przypadnie w udziale Solarisowi, bo oferta firmy MAN z powodu błędów formalnych została odrzucona przy ocenie. Dokładnie odwrotna sytuacja miała miejsce w drugim przetargu. 20 autobusów 12-metrowych dostarczy prawdopodobnie MAN, bo obarczoną wadami ofertę złożył w tym przetargu Solaris. Jeśli wyniki przetargów zatwierdzi Urząd Zamówień Publicznych, to największy od lat 90. zakup nowego taboru autobusowego w Poznaniu stanie się faktem. MPK zapłaci wówczas za dostawę 50 autobusów w sumie ok. 53,5 mln zł.
Zaplanowana na koniec lata dostawa 50 nowych niskopodłogowych autobusów oznacza, że po Poznaniu będą kursować za dnia wyłącznie autobusy niskopodłogowe. - To będzie zastrzyk, który pasażerowie na pewno odczują - mówi dyrektor Książyk. - Tym bardziej że we wszystkich nowych autobusach będzie klimatyzacja i monitoring, który znacznie poprawia bezpieczeństwo podróży - dodaje. Stare ikarusy i jelcze będą obsługiwać już tylko linie nocne i rezerwy.
Na szczęście przetarg na 30 autobusów nie został uniważniony. Ale jak podaje GW, prawdopodobnie wygra go Solaris , chciaż osobiście wole MANA, ale trzeba się cieszyć z tego co się ma. Co do przetargu na 20 autobusów to się ciesze, że wygra MAN Będziemy mieć kolejne Lion's City
Ja bym nie chwalił jeszcze dnia przed zachodem, bo do piątku jest jeszcze 3 dniRobert pisze:Na szczęście dla pasażerów oddaliła się groźba unieważnienia dwóch wielkich przetargów na zakup 30 autobusów przegubowych i 20 wozów 12-metrowych. Wygląda na to, że zażarta walka pomiędzy firmami Solaris i MAN, które składały wzajemne protesty wobec ofert rywala, ma się już ku końcowi.
A swoją drogą, jeśli to prawda, co napisano w tej gazecie, to wychodzi na to, że obie firmy mogły się po cichu dogadać.
Man sprzeda te 20 Lion's-ów, a Solaris nie unieważni przetargu;
z kolei Solaris sprzeda 30 SU 18 III, a MAN nie unieważni przetargu.
Czysty biznesowy układ, w którym wszyscy są zadowoleni: MAN, Solaris oraz... MPK Poznań Dla mnie jest to nawet logiczne, ale czy to prawda ?
Jka MAN wygrywa to cała kasa idzie do niemiec. A jeśli Solaris to pieniądze są w Polsce i tu są inwestowane przez co gospodarka się rozwija. Taki sposób myślenia jest wg. mnie zły bo tak jak niemcy doceniają głównie swój rodzimy wytwór to my polacy też tak powinniśmy.Poznańczyk pisze:Mnie martwi, że się to co zaszło w Poznaniu może odbić gorszym echem na MANie a to jak sie cokolwiek odbije na Solarisie mnie nie interesuje
Szczerze to się bardzo ciesze z tego że Solaris wygrał z większym przetargiem niż MAN.
Słuchaj powiem Ci krótko. Z miejscami pracy w M.A.N. ie jest nie koniecznie najlepiej. Polacy są tylko zwykłymi robolami za 1000 zł miesięcznie, a na wyższych stołkach siedzą niemcy... Co więcej M.A.N. niedawno tylko wyraził chęć zwiększenie liczby miejsc pracy i od razu dostał od państwa polskiego kilkanaście mln zł. Natomiast Solaris nie obiecuje miejsc pracy tylko je po prostu tworzy i nie dostaje od państwa nic (musi dosłownie żebrać o każdy grosz). Taka jest polityka naszego państwa, która dofinansowuje zachodnich inwestorów, a polskich producentów niszczy w pień.Poznańczyk pisze:Tak czy owak znakomitą częśc pracówników stanowią Polacy i to oni są zatrudniani a obie firmy muszą inwestować w Polsce i płacic Polsce podatki...
Dlatego zanim zaczniesz mówić co się dzieje z pieniędzmi polskich podatników to poczytaj prase branżową, biznesową itp. Mi się nie uśmiecha, aby kasa mojego taty tak sobie po prostu wyjeżdżała do Niemiec.
I tak na koniec paplanie o tym, że M.A.N jest lepszy od Solarisa jest zabawne, a wiesz dlaczego, bo w większości są robione z tych samych części...
Aha i jeszcze jedno, jak myślisz czy M.A.N dzięki temu, że zainwestował w Polsce nie otrzymał ulgi podatkowej
Wiem, że jest dokładnie tak jak w VW ale co zrobić. Co by Ci "robole" jak mówisz bez MANa czy Solarisa zrobili? Polityka naszego państwa wobec czegokolwiek pozostawia wiele do życzenia => obejrzyj relacje z Sejmu. Nie mieszajmy jej z KM.B.A. Baracus pisze:Słuchaj powiem Ci krótko. Z miejscami pracy w M.A.N. ie jest nie koniecznie najlepiej. Polacy są tylko zwykłymi robolami za 1000 zł miesięcznie, a na wyższych stołkach siedzą niemcy... Co więcej M.A.N. niedawno tylko wyraził chęć zwiększenie liczby miejsc pracy i od razu dostał od państwa polskiego kilkanaście mln zł. Natomiast Solaris nie obiecuje miejsc pracy tylko je po prostu tworzy i nie dostaje od państwa nic (musi dosłownie żebrać o każdy grosz). Taka jest polityka naszego państwa, która dofinansowuje zachodnich inwestorów, a polskich producentów niszczy w pień.
Akurat kasa Twojej rodziny to malutka częśc ale zawsze, jednak skoro koncern inwestuje w Polsce to obie strony muszą cos z tego mieć =>o to chodzi w inwestycji.B.A. Baracus pisze:Dlatego zanim zaczniesz mówić co się dzieje z pieniędzmi polskich podatników to poczytaj prase branżową, biznesową itp. Mi się nie uśmiecha, aby kasa mojego taty tak sobie po prostu wyjeżdżała do Niemiec.
Jednak jakoś dużo więcej ludzi na róznych forach bardziej popiera MANa, nie wiem dlaczego, ale ja też wolę MANa chociażby ze względu na jakość obsługi pasażera. Kazdy ma swoje zdanie po prostu. Z moich znajomych tylko jedna osoba opowiada sie za Solarisem, bo ktoś z jej rodziny tam pracuje.B.A. Baracus pisze:I tak na koniec paplanie o tym, że M.A.N jest lepszy od Solarisa jest zabawne, a wiesz dlaczego, bo w większości są robione z tych samych części...
Wiadomo, ale coś tam do kasy Skarbu Państwa wpłacą.B.A. Baracus pisze:Aha i jeszcze jedno, jak myślisz czy M.A.N dzięki temu, że zainwestował w Polsce nie otrzymał ulgi podatkowej
Czy Solaris jest w 100 % polską firmą?? <bez żadnego kapitału zagranicznego>
Czepiasz się miejsc gdzie żaden niepełnosprawny nię będzie się ładował, a w Solarisach U12 nad drugą osią tez równo nie jest i jeszcze wystaje cosik o co sie przedwczoraj potknąłem.B.A. Baracus pisze:Szczególnie te trzy schody z tyłu pojazdu, dla niepełnosprawnych jest to wprost cudowne
Też od rana myślę o 30 Solarkach i patrzę na nie na dziesiątkach zdjęc i mam to samo, mimo szczerych chęci i jeszcze jak czytam warszawskie opinie użytkowania najtańszej klimy na Solrisach to aż się boję...voy pisze:Solarisy nigdy mnie nie przekonały do siebie
Bo tak jej dali rodzice. Reszta tutaj.Poznańczyk pisze:Czemu wiceprezes Solarisa ma na imię Solange? Czy to Polka?