Zakup 30 niskopodłogowych przegubowców w Poznaniu

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

B.A. Baracus pisze:
Poznaniak pisze:A jak jestesmy przy silnikach to MAN w sprawie Poznania Solarisa załatwił...na swoja korzysć i to bardzo mocno
Tzn :?: Czy są już jakieś informacje o rozstrzygnięciu tego przetargu :?:
Nie, ale smiem twierdzic, ze MPK nie zgodzi sie na inne autobus niż z silnikiem MANa.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Na razie ja wiem, że Solaris nie ma co produkować, bo nie ma całkowicie silników MANa i dobrze :devil:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Poznańczyk pisze:Na razie ja wiem, że Solaris nie ma co produkować, bo nie ma całkowicie silników MANa i dobrze
Czy ja wiem czy dobrze... Nie zdajesz sobie sprawy co się może dziać przez najbliższy rok. M.A.N będzie mógł kosmicznie podbijać ceny za swoje autobusy, bo nie będzie miał konkurencji, a to się bardzo źle skończy dla przewoźników i takie będą skutki :!: Licze tylko na to, że w przewoźnicy w pore zaufają silnikom DAF i Iveco, które są oszczędniejsze od jednostek M.A.N.a.

Krótko mówiąc po śmiechu przyjdzie płacz :retard:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Ja się nie śmieje, a Solaris mógłby wreszcie zacząć produkowac swoje silniki albo niech używa DAfa i Iveco. Są moze i oszczedniejsze ale gorszą opinię mają! Kosmicznie MAN cen nie podbije bo najpierw musi sprzedać dużo busów żeby sie troch poratować, bo mu ostatnio słabiej idzie, a żeby spzredać dużo towaru nie może być on superdrogi.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

B.A. Baracus pisze:Licze tylko na to, że w przewoźnicy w pore zaufają silnikom DAF i Iveco, które są oszczędniejsze od jednostek M.A.N.a.
Poznań jakos im nie zaufował, choc kiedyś był testowany Solaris z silnikiem DAFa

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Poznańczyk pisze:Ja się nie śmieje, a Solaris mógłby wreszcie zacząć produkowac swoje silniki albo niech używa DAfa i Iveco.
Owszem mógłby, ale chyba nie zdajesz sobie sprawy ile to kosztuje, bo opracowanie silnika to nie wszystko... Nowoczesna technologia jest bardzo droga :/
Poznańczyk pisze:Są moze i oszczedniejsze ale gorszą opinię mają!
Jak silnik DAF może mieć gorszą opinię, skoro w autobusach jest ich bardzo mało, a silniki w ciężarówkach DAF (które są dość podobne do silników autobusowych) są do tego stopnia wychwalane, że w 2005 roku, firma DAF na polskim rynku zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży ciężarówek. Polecam nie tylko lekture autobusową a tekże trochę wiedzy na temat samych producentów ;)
Poznańczyk pisze:Kosmicznie MAN cen nie podbije bo najpierw musi sprzedać dużo busów żeby sie troch poratować, bo mu ostatnio słabiej idzie, a żeby spzredać dużo towaru nie może być on superdrogi.
No właśnie może być zupełnie inaczej. M.A.N. potrzebuje kasy, nie ma konkurencji na rynku to w pierszej kolejności podbija ceny. Tak to konkurował z Solarisem, dzięki czemu przewoźnicy mieli spore korzyści, a teraz to wszystko może upaść na najbliższy rok :( I to według mnie jest największy problem, bo tego, że lubie Solarisy w to nie wplątuje...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Poznaniak pisze:Poznań jakos im nie zaufował, choc kiedyś był testowany Solaris z silnikiem DAFa
Przecież nie wszyscy muszą zaufać ;)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Przyznam, że nie dużo mnie interesują silniki i ciężarówki, więc mogę się mylić.
B.A. Baracus pisze:Polecam nie tylko lekture autobusową a tekże trochę wiedzy na temat samych producentów ;)
jak podrzucisz chętnie poczytam...:D

O opinii [gorszej] chodzi mi głównie o Iveco, bo o nich najwięcej się mówi jak nie ma MANa.

ppln

Post autor: ppln »

Iveco ponoć głośne są (SU10 w Warszawie i SU12 CNG w rzeszowie, żadnym nie jechałem), ale nic nie przebije MB conecto (z przodu też). DAF taki głośny nie jest (siedziałem z przodu przegubowca, ale pustego :) )

[ Dodano: 2006-03-05, 21:10 ]
A sztandarowym silnikiem do Solarek jest teraz DAF.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

ppln pisze:A sztandarowym silnikiem do Solarek jest teraz DAF.
To jest pewne?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Poznańczyk pisze:O opinii [gorszej] chodzi mi głównie o Iveco, bo o nich najwięcej się mówi jak nie ma MANa.
Iveco no cóż sam przyznam, że ta firma nie budzi mojego zaufania, sam fakt, że jest to składak mnie bardzo odpycha. Ogólnie rzecz biorąć Iveco się nie nadaje, bo jest głośny i awaryjny, dlatego nie wiem czemu przewoźnicy go wybierają. DAF jest bardzo dobrą jednostką z małym spalaniem i cichą pracą.
Poznańczyk pisze:jak podrzucisz chętnie poczytam...:D
http://www.infobus.pl/text.php?id=6054
Polecam ten artykuł ;) Dużo więcej można się dowiedzieć z gazet o tematyce specjalistycznej- ciężarówki ;)

[ Dodano: 2006-03-05, 20:17 ]
Poznańczyk pisze:ppln napisał/a:
A sztandarowym silnikiem do Solarek jest teraz DAF.


To jest pewne?
Pewne, ale trzeba pamietać, że przewoźnik może wybrać DAF-a chociaż Solaris stara sie nakłaniać do silników DAF-a :D

ppln

Post autor: ppln »

Poznańczyk pisze:To jest pewne?
Prospekt Solarisa (mam go pod ręką) U12 LE pisze: 1.1 Silnik i skrzynia biegów
DAF PE183 (183kW)
[..]

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A ten prospekt dotyczy wszystkich typów busów?

ppln

Post autor: ppln »

Pojedź jutro kilka przystanków do Solarisa i ich poprośo te karteczki pojedyncze z opisem modeli. Może Ci się dostanie też jakiś inny upominek ;)

[ Dodano: 2006-03-05, 21:30 ]
A tyczy się to tylko LE, ale
Ten sam prospekt, druga strona pisze: Oba modele są napędzane tymi samymi ekologicznymi silnikami[..]
To jest porównanie z LF

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Rozwiń mi skrót LE i LF.

Poza tym tak mam wejśc i mi dadzą? Nie byłem tam nigdy wiec nie wiem gdzie tam są jakieś biura. a Ty jak je uzyskałeś?

ppln

Post autor: ppln »

Mailem na office@solarisbus.pl
LE- Low Entry - Niskowejściowy (taki co nie ma równej podłogi na całej linii i niskie wejście(/a))
LF- Low Floor - Niskopodłogowy (taki co jest niski i równy na całej linii)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

ppln pisze:LE- Low Entry - Niskowejściowy (taki co nie ma równej podłogi na całej linii i niskie wejście(/a))
LF- Low Floor - Niskopodłogowy (taki co jest niski i równy na całej linii)
Aha, to już wiem o co chodzi, thx.

voy

Post autor: voy »

B.A. Baracus pisze:Licze tylko na to, że w przewoźnicy w pore zaufają silnikom DAF i Iveco, które są oszczędniejsze od jednostek M.A.N.a.
Już widzę jak się przedsiębiorstwa porywają na AdBlue, co kosztuje 4 zł za litr, a autobus na 100 zużywa tego kilka litrów. ¯adne przedsiębiorstwo nie będzie zadowolone z dodatkowych kosztów.
ppln pisze:Iveco ponoć głośne są (SU10 w Warszawie i SU12 CNG w rzeszowie, żadnym nie jechałem), ale nic nie przebije MB conecto (z przodu też). DAF taki głośny nie jest (siedziałem z przodu przegubowca, ale pustego :) )
DAF i Iveco wg mnie na jedno wychodzi jeżeli chodzi o głośność, powiedziałbym nawet że Iveco w SU10 jest trochę cichsze. Co do silnika CNG to nie jest taka prosta sprawa - Agora jest cicha, natomiast Solaris działa na uszy jak startujący odrzutowiec.

Robert

Post autor: Robert »

Przetarg na 30 przegubowych autobusów zostanie prawdopodobnie unieważniony. :nuts: Wszystko ma się rozstrzygnąc do końca tego tygodnia.

Podi

Post autor: Podi »

Robert pisze:Przetarg na 30 przegubowych autobusów zostanie prawdopodobnie unieważniony. :nuts: Wszystko ma się rozstrzygnąc do końca tego tygodnia.
Powinni podzielić go na np. 3 mniejsze,o by nie było takich bitew kto ma wygrać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”