Zakup 30 niskopodłogowych przegubowców w Poznaniu
Czy ja wiem czy dobrze... Nie zdajesz sobie sprawy co się może dziać przez najbliższy rok. M.A.N będzie mógł kosmicznie podbijać ceny za swoje autobusy, bo nie będzie miał konkurencji, a to się bardzo źle skończy dla przewoźników i takie będą skutki Licze tylko na to, że w przewoźnicy w pore zaufają silnikom DAF i Iveco, które są oszczędniejsze od jednostek M.A.N.a.Poznańczyk pisze:Na razie ja wiem, że Solaris nie ma co produkować, bo nie ma całkowicie silników MANa i dobrze
Krótko mówiąc po śmiechu przyjdzie płacz
Ja się nie śmieje, a Solaris mógłby wreszcie zacząć produkowac swoje silniki albo niech używa DAfa i Iveco. Są moze i oszczedniejsze ale gorszą opinię mają! Kosmicznie MAN cen nie podbije bo najpierw musi sprzedać dużo busów żeby sie troch poratować, bo mu ostatnio słabiej idzie, a żeby spzredać dużo towaru nie może być on superdrogi.
Owszem mógłby, ale chyba nie zdajesz sobie sprawy ile to kosztuje, bo opracowanie silnika to nie wszystko... Nowoczesna technologia jest bardzo drogaPoznańczyk pisze:Ja się nie śmieje, a Solaris mógłby wreszcie zacząć produkowac swoje silniki albo niech używa DAfa i Iveco.
Jak silnik DAF może mieć gorszą opinię, skoro w autobusach jest ich bardzo mało, a silniki w ciężarówkach DAF (które są dość podobne do silników autobusowych) są do tego stopnia wychwalane, że w 2005 roku, firma DAF na polskim rynku zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży ciężarówek. Polecam nie tylko lekture autobusową a tekże trochę wiedzy na temat samych producentówPoznańczyk pisze:Są moze i oszczedniejsze ale gorszą opinię mają!
No właśnie może być zupełnie inaczej. M.A.N. potrzebuje kasy, nie ma konkurencji na rynku to w pierszej kolejności podbija ceny. Tak to konkurował z Solarisem, dzięki czemu przewoźnicy mieli spore korzyści, a teraz to wszystko może upaść na najbliższy rok I to według mnie jest największy problem, bo tego, że lubie Solarisy w to nie wplątuje...Poznańczyk pisze:Kosmicznie MAN cen nie podbije bo najpierw musi sprzedać dużo busów żeby sie troch poratować, bo mu ostatnio słabiej idzie, a żeby spzredać dużo towaru nie może być on superdrogi.
Przyznam, że nie dużo mnie interesują silniki i ciężarówki, więc mogę się mylić.
O opinii [gorszej] chodzi mi głównie o Iveco, bo o nich najwięcej się mówi jak nie ma MANa.
jak podrzucisz chętnie poczytam...B.A. Baracus pisze:Polecam nie tylko lekture autobusową a tekże trochę wiedzy na temat samych producentów
O opinii [gorszej] chodzi mi głównie o Iveco, bo o nich najwięcej się mówi jak nie ma MANa.
Iveco no cóż sam przyznam, że ta firma nie budzi mojego zaufania, sam fakt, że jest to składak mnie bardzo odpycha. Ogólnie rzecz biorąć Iveco się nie nadaje, bo jest głośny i awaryjny, dlatego nie wiem czemu przewoźnicy go wybierają. DAF jest bardzo dobrą jednostką z małym spalaniem i cichą pracą.Poznańczyk pisze:O opinii [gorszej] chodzi mi głównie o Iveco, bo o nich najwięcej się mówi jak nie ma MANa.
http://www.infobus.pl/text.php?id=6054Poznańczyk pisze:jak podrzucisz chętnie poczytam...
Polecam ten artykuł Dużo więcej można się dowiedzieć z gazet o tematyce specjalistycznej- ciężarówki
[ Dodano: 2006-03-05, 20:17 ]
Pewne, ale trzeba pamietać, że przewoźnik może wybrać DAF-a chociaż Solaris stara sie nakłaniać do silników DAF-aPoznańczyk pisze:ppln napisał/a:
A sztandarowym silnikiem do Solarek jest teraz DAF.
To jest pewne?
Pojedź jutro kilka przystanków do Solarisa i ich poprośo te karteczki pojedyncze z opisem modeli. Może Ci się dostanie też jakiś inny upominek
[ Dodano: 2006-03-05, 21:30 ]
A tyczy się to tylko LE, ale
[ Dodano: 2006-03-05, 21:30 ]
A tyczy się to tylko LE, ale
To jest porównanie z LFTen sam prospekt, druga strona pisze: Oba modele są napędzane tymi samymi ekologicznymi silnikami[..]
Mailem na office@solarisbus.pl
LE- Low Entry - Niskowejściowy (taki co nie ma równej podłogi na całej linii i niskie wejście(/a))
LF- Low Floor - Niskopodłogowy (taki co jest niski i równy na całej linii)
LE- Low Entry - Niskowejściowy (taki co nie ma równej podłogi na całej linii i niskie wejście(/a))
LF- Low Floor - Niskopodłogowy (taki co jest niski i równy na całej linii)
Już widzę jak się przedsiębiorstwa porywają na AdBlue, co kosztuje 4 zł za litr, a autobus na 100 zużywa tego kilka litrów. ¯adne przedsiębiorstwo nie będzie zadowolone z dodatkowych kosztów.B.A. Baracus pisze:Licze tylko na to, że w przewoźnicy w pore zaufają silnikom DAF i Iveco, które są oszczędniejsze od jednostek M.A.N.a.
DAF i Iveco wg mnie na jedno wychodzi jeżeli chodzi o głośność, powiedziałbym nawet że Iveco w SU10 jest trochę cichsze. Co do silnika CNG to nie jest taka prosta sprawa - Agora jest cicha, natomiast Solaris działa na uszy jak startujący odrzutowiec.ppln pisze:Iveco ponoć głośne są (SU10 w Warszawie i SU12 CNG w rzeszowie, żadnym nie jechałem), ale nic nie przebije MB conecto (z przodu też). DAF taki głośny nie jest (siedziałem z przodu przegubowca, ale pustego )