Zakup 30 niskopodłogowych przegubowców w Poznaniu
Poznaniak pisze:Apropo klimy, ciekawe czy ta w testowym #8233 w ogóle działa...
To może ja pozwolę sobie na kilka słów wyjaśnienia. Mimo, iż nie jestem mechanikiem, serwisantem, a jedynie pasażerem (niemalże codziennym) SU 18 III z klimą, to odpowiadam:Poznańczyk pisze:Nawet jesli działa to aktualnie jej nie zaznamy bo po co ??
A ja czytałem że ta klima rzęźi jak silnik Ikarusa, może to przez to że działa na okrągło przy otwartych oknach a poza tym w miejskim busie co chwila otwierają sie drzwi.
1. Klimatyzacja działa i nie ma możliwości jej wyłączenia. Nasi kierowcy (z MZA) chcieli ją już dawno wyłączyć. Nie udało im się
2. Klimatyzacja działa cicho. I na pewno nie rzęzi jak silnik Ikarusa. Poznańczyku coś Ci się chyba pomyliło. Powiedziałbym chyba-na pewno pomyliłeś autobusy
3. Odczujecie działanie klimatyzacji nawet teraz. Ponieważ jest ona ustawiona na stałą temperaturę ~20 °C. Toteż w lato będzie chłodniej, a teraz w zimę, w autobusie jest po prostu ciepło, czasami nawet za ciepło - nawet bez działających nagrzewnic
==============
A teraz wracając do tematu - gratuluję rozstrzygnięcia przetargu i ... nowych 30 SU 18 III
Nie ma takiej sposobności, ponieważ - pisałem to już wielokrotnie i nie tylko ja - te autobusy są serwisowane wyłącznie przez serwis Solarisa. I tak będzie przez 8 latppln pisze:Mam wrażenie, że niedługo mechanicy domontują (na zlecenie szefa) na pulpicie lub koło przełącznik, dzięki któremu będzie można wyłączyć ten bajer Albo po wizycie w serwisie dojdzie zgrabny panelik (od regulacji)
Z tego co wiem - to w Warszawskich SU 18 III nie.ppln pisze:PS. A klimatyzacja kabiny kierowcy jest wyłączalna/regulowalna?
A jakie będą poznańskie, czy kierowca będzie mógł włączać/wyłączać, bądź regulować klimę ?
Ja to wyczytałem na innym forum i nie twierdzę że to prawda. Po prostu ktoś tak pisał.J-31 pisze:2. Klimatyzacja działa cicho. I na pewno nie rzęzi jak silnik Ikarusa. Poznańczyku coś Ci się chyba pomyliło. Powiedziałbym chyba-na pewno pomyliłeś autobusy
Przejadę się warszawskim teściakiem na 74 u nas to ocenię
Ale teraz nowy trendy, zamiana wozu i przenosiny numerków z brygadą (ostatnimi czasy jeździli z tymi co mieli)
Przykłąd:
poniedziałek: plnowa rezerwa #1502 tymczasaem co jeździło na 90/4-->#1502, a na R nagle znalazł się #1520
wtorek: na 74/x pojawił sie #1516 a z "eRką" stał sobie na Sobiecha #1359(?) po czym popołudniu wszystko znowu wrociło do normy
Przykłąd:
poniedziałek: plnowa rezerwa #1502 tymczasaem co jeździło na 90/4-->#1502, a na R nagle znalazł się #1520
wtorek: na 74/x pojawił sie #1516 a z "eRką" stał sobie na Sobiecha #1359(?) po czym popołudniu wszystko znowu wrociło do normy
???? Ostatni akapit mnie rozłożył. Ten "fachowiec" od autobusów naprawdę to powiedział?Już za kilka miesięcy po Poznaniu za dnia będą jeździć wyłącznie autobusy niskopodłogowe. MPK rozstrzygnęło pierwszą część przetargu na zakup 50 nowych pojazdów.
- Mamy już podsumowanie przetargu na 20 autobusów 12-metrowych. Zwycięzcą jest firma MAN - powiedział nam Krzysztof Książyk, dyrektor pionu autobusów w MPK. - Teraz wysyłamy stosowne papiery do Urzędu Zamówień Publicznych, który musi zatwierdzić wyniki przetargu.
Na finiszu jest także drugi przetarg - na dostawę 30 nowych "przegubowców". Tutaj pretendent jest tylko jeden - firma Solaris. Oznacza to, że dwie rywalizujące ze sobą firmy podzielą się kontraktami, które w sumie wyniosą 53,5 mln zł.
W związku z przetargami, po Poznaniu od kilku dni na linii 74 jeździ testowy autobus firmy Solaris. Jak napisała jedna z naszych Forumowiczek, Iza Jankowska, jest to Solaris Urbino 18 o numerze bocznym 8233.
Należy on do Miejskiego Zakładu Autobusowego w Warszawie. Jest jednym z 79 pojazdów dostarczonych do Warszawy w 2005 roku.
- Pojazd sprawuje się poprawnie. Ten akurat egzemplarz nie ma klimatyzacji dla pasażerów - jednak te Solarisy, które do nas trafią, będą takową posiadać - zakończył Krzysztof Książek.