[Warszawa ] Autobusy na gaz ruszą w miasto

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

56247 pisze:Pisałem już o tym parę miesięcy wcześniej.Wiadomo że wozy przyjdą i wiadomo do jakiego zakładu przyjdą.
A mógłbyś powiedzieć do jakiego zakładu :?: Albo chociaż jaka bedzie specyfikacja taborowa :?: Kto ma największe szanse wygrać ten przetarg :?:
56247 pisze:Procedury przetargowe,są już daleko zaawansowane.
Tzn :?: Kiedy ogłoszą przetarg :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:
56247 pisze:Pisałem już o tym parę miesięcy wcześniej.Wiadomo że wozy przyjdą i wiadomo do jakiego zakładu przyjdą.
A mógłbyś powiedzieć do jakiego zakładu :?:
O ile dobrze pamiętam, miał to być zakład R7 "Woronicza", ale ...

....zdaje się, że Jelcze M121M mają być alokowane do zakładu R6 "Redutowa" na Woli. A nie wiadomo, czy któryś z nich nie dostanie instalacji CNG. Jeśli dodamy do tego pomysł przebudowania kilku Jelczy M181M na CNG, to wydaje się być pewne, że zakładem z własną stacją tankowania gazu będzie R6 Redutowa. W przypadku MZA jest tyle niewiadomych, że tak naprawdę nikt, nic nie wie... :rotfl:
B.A. Baracus pisze: Albo chociaż jaka bedzie specyfikacja taborowa :?: Kto ma największe szanse wygrać ten przetarg :?:
Na razie jest jeszcze grubo za wcześnie na odpowiedź na te pytania. ;)
B.A. Baracus pisze:
56247 pisze:Procedury przetargowe,są już daleko zaawansowane.
Tzn :?: Kiedy ogłoszą przetarg :?:
Już to pisaliśmy - miało by się to odbyć na przełomie stycznia i lutego. :)

Hubert

Post autor: Hubert »

J-31 pisze:W Jelczu M121M, to w zasadzie, technicznie jest możliwe, ponieważ ten autobus jest niskowejściowy.
Tylko , że m121m to 2/3 nisko wejściowych wejść. Nie wmówisz mi , że w 3 drzwiach jest niska podłoga :rotfl: :nuts: :retard: :retard: :retard:

Po co tyle emotków :?: u2w

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hubert pisze:Tylko , że m121m to 2/3 nisko wejściowych wejść. Nie wmówisz mi , że w 3 drzwiach jest niska podłoga :rotfl: :nuts: face_retard face_retard face_retard
:?: Prawidłowo, niska podłoga w 2 pierwszych wejściach, potem wznios i klatka schodowa w 3.
Autobus ze wszystkimi 3 wejściami to autobus niskopodłogowy. Naucz się najpierw nomenklatury :diabeł:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Heh... No dobra, powracając do tematu - jakie autobusy w ogóle są rozważane?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hubert pisze:Tylko , że m121m to 2/3 nisko wejściowych wejść. Nie wmówisz mi , że w 3 drzwiach jest niska podłoga
plocmaster pisze: Prawidłowo, niska podłoga w 2 pierwszych wejściach, potem wznios i klatka schodowa w 3.
Autobus ze wszystkimi 3 wejściami to autobus niskopodłogowy. Naucz się najpierw nomenklatury
A Wy lepiej zapoznajcie się z planami MZA :P Mają zamiar kupić nowe niskopodłogowce napędzane CNG oraz przerobić kilka autobusów (Jelczy) na CNG... Co innego mogą przerobić we własnym zakresie na CNG :?: :chytry:
J-31 pisze:Już to pisaliśmy - miało by się to odbyć na przełomie stycznia i lutego.
Fajnie :) Już niewiele zostało do końca stycznia ;) Mam nadzieje, że dużą rolę odegra cena i jakość, wtedy najwieksze szanse ma Solaris i Jelcz :retard: A nie jakiś Man itp ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Co innego mogą przerobić we własnym zakresie na CNG :?: :chytry:
Ikarusa 280. Butle byłyby pod podłogą w przyczepie ;)

ppln

Post autor: ppln »

B.A. Baracus pisze:jakość
B.A. Baracus w tym samym zdaniu pisze:Jelcz
Nie rozumiem związku powyższego epitetu z podaną równieżna górze, w tym samym zdaniu marką "autobusów". Może ktoś mi wyjaśnić? Równie dobrze za tą markę można podstawić Solbusa lub nawet fabrykę mb złomecto.

A co do Ikarusów to opłaca się je przerabiać? Jeśli już to te z ok. 93-99r. (koniec produkcji :P ) i to po wykonaniu solidnego NG.

PS. Czy nie dałoby się zmienić przyczepy Ikarusa na niskopodłogową choćby w części?

Hubert

Post autor: Hubert »

ppln pisze:PS. Czy nie dałoby się zmienić przyczepy Ikarusa na niskopodłogową choćby w części?
Ciekawie by to wyglądało :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:A co do Ikarusów to opłaca się je przerabiać? Jeśli już to te z ok. 93-99r. (koniec produkcji :P ) i to po wykonaniu solidnego NG.

PS. Czy nie dałoby się zmienić przyczepy Ikarusa na niskopodłogową choćby w części?
Bez przesadyzmu. MZA nie będzie przerabiało Ikarusów - ani na pojazdy LE, ani na CNG. Ikarusy są do "odstrzału". MZA chce się ich pozbyć. :-P

Co do kwestii zakupu autobusów na gaz - na razie panuje cisza. ;)

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie, co to będzie, co to będzie?

Musimy nasłuchiwać, bo ni z tego, ni z owego MZA ogłosi przetarg :)
Ogłaszam polowanie na przetarg. Kto pierwszy coś doniesie dostanie nagrodę :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Nie rozumiem związku powyższego epitetu z podaną równieżna górze, w tym samym zdaniu marką "autobusów". Może ktoś mi wyjaśnić? Równie dobrze za tą markę można podstawić Solbusa lub nawet fabrykę mb złomecto.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli ;) Jakosć przypisujemy Solarisowi, a najniższą cenę Jelczowi :lol:
Tomaszekkk pisze:Ogłaszam polowanie na przetarg. Kto pierwszy coś doniesie dostanie nagrodę
Hym... donoszenie jest niemile widziane :P LEpiej byłoby napisać, kto pierwszy poinformuje nas o przetargu dostanie nagrode (jaką nagrode :?: ).

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

No dobrze, kto poinformuje... Hmm... Zobaczycie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tomaszekkk pisze:No dobrze, kto poinformuje... Hmm... Zobaczycie :)
To co to będzie za nagroda ? :chytry:

A tak na serio. W przypadku kupna autobusów na gaz - jak już wcześniej napisałem - sprawa jest dużo bardziej skomplikowana niż w przypadku normalnych autobusów. MZA nie posiada własnej infrastruktury do tankowania takich pojazdów. A PGNiG-e stawia warunek, że zbuduje taką stację na terenie MZA, jeśli MZA zdecyduje się na większą ilość pojazdów. ;)

Sprawa jest rozwojowa, szczególnie, że MZA jest żywo zainteresowane taką inwestycją. Problemem są tutaj jednak pieniądze, których MZA po prostu nie ma... :mruga:

drentwy

Post autor: drentwy »

Proszzz, za dzisiejszą Rzepą :
- Doszliśmy do porozumienia w sprawie dostaw gazu. Do końca tygodnia podpiszemy umowę z Mazowiecką Spółką Gazownictwa -mówi Janusz Bosakirski, wiceprezes Miejskich Zakładów Autobusowych. - W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów - twierdzi.

40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90. Według wstępnych szacunków, pojazdy będą łącznie kosztowały 50 mln zł. Od 2007 roku mają kursować na liniach w ścisłym centrum.

Warszawa będzie drugim miastem na Mazowszu z autobusami na gaz. Po Radomiu jeździ ich na razie tylko siedem, ale do końca roku będzie 30.

Warszawskie gazowce będą obsługiwane w zajezdni przy ul. Woronicza, na której terenie urzędnicy planują stację do tankowania. Obiekt ma powstać w tym roku, ale zacznie działać nie wcześniej niż w roku 2007. Pojawił się pomysł, żeby był dostępny przez całą dobę, także dla klientów indywidualnych. Decyzja w tej sprawie jeszcze jednak nie zapadła.

Według Roberta Pastwy z Gazowni Warszawskiej, autobusy będą tankowane każdej doby w trybie mieszanym: 20 przy stanowiskach najbardziej efektywnego tzw. tankowania wolnego (taka operacja trwa kilka godzin), a 40 przy dystrybutorach szybkiego tankowania (od kilku do kilkunastu minut).

O autobusach na gaz szefowie MZA mówią już od kilku lat. Chcą rozpocząć ich eksploatację akurat, kiedy media aż huczą na temat wątpliwości w sprawie ciągłości dostaw tego surowca. Czy to dobry pomysł? - Potrzebujemy ok. 5 mln metrów sześciennych rocznie. W skali kraju to minimalna ilość - odpowiada Janusz Bosakirski z MZA.
Pomijając to, że zamiast 120M w artykule miało być pewnie M121M (informacje o drugiej połowie lat 90 - 120M nie pasują, M121M jak najbardziej) to wiemy już nieco więcej ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po za tym są nieścisłości. Coś ktoś powiedział źle, lub dziennikarz źle usłyszał :mruga:

"W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów".

A w następnym zdaniu

"40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90." :nuts:

Tak jak się domyślałem, MZA się z tym ociąga. Przetarg miał być zorganizowany pod koniec 2005 roku, potem na przełomie stycznia i lutego, a teraz w lutym. xD

Dlatego w tej kwestii musimy poczekać i być cierpliwymi... :mruga:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Ale kiedyś będą musieli je kupić. Skoro mówią o lutym, to będzie w marcu. Cierpliwości, panie i panowie :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Tomaszekkk pisze:Ale kiedyś będą musieli je kupić. Skoro mówią o lutym, to będzie w marcu. Cierpliwości, panie i panowie
Hym... ogłoszą w lutym, rozstrzygną w czerwcu, odwołają w lipcu, a w grudniu ogłoszą kolejny ;) A tak na poważnie to fajnie by wyglądało 40 Solarisów CNG i 20 Jelczy M121 CNG ;) Mam nadzieje, że wszystko pójdzie po myśli MZA :)

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

A jakich solarisów?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Tomaszekkk pisze:A jakich solarisów?
Nie wiem. Wszystko się wyjaśni po ogłoszeniu przetargu. W specyfikacji zamówienia będą podane wszystkie parametry nowych autobusów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”