[Warszawa ] Autobusy na gaz ruszą w miasto
A mógłbyś powiedzieć do jakiego zakładu Albo chociaż jaka bedzie specyfikacja taborowa Kto ma największe szanse wygrać ten przetarg56247 pisze:Pisałem już o tym parę miesięcy wcześniej.Wiadomo że wozy przyjdą i wiadomo do jakiego zakładu przyjdą.
Tzn Kiedy ogłoszą przetarg56247 pisze:Procedury przetargowe,są już daleko zaawansowane.
O ile dobrze pamiętam, miał to być zakład R7 "Woronicza", ale ...B.A. Baracus pisze:A mógłbyś powiedzieć do jakiego zakładu56247 pisze:Pisałem już o tym parę miesięcy wcześniej.Wiadomo że wozy przyjdą i wiadomo do jakiego zakładu przyjdą.
....zdaje się, że Jelcze M121M mają być alokowane do zakładu R6 "Redutowa" na Woli. A nie wiadomo, czy któryś z nich nie dostanie instalacji CNG. Jeśli dodamy do tego pomysł przebudowania kilku Jelczy M181M na CNG, to wydaje się być pewne, że zakładem z własną stacją tankowania gazu będzie R6 Redutowa. W przypadku MZA jest tyle niewiadomych, że tak naprawdę nikt, nic nie wie...
Na razie jest jeszcze grubo za wcześnie na odpowiedź na te pytania.B.A. Baracus pisze: Albo chociaż jaka bedzie specyfikacja taborowa Kto ma największe szanse wygrać ten przetarg
Już to pisaliśmy - miało by się to odbyć na przełomie stycznia i lutego.B.A. Baracus pisze:Tzn Kiedy ogłoszą przetarg56247 pisze:Procedury przetargowe,są już daleko zaawansowane.
Hubert pisze:Tylko , że m121m to 2/3 nisko wejściowych wejść. Nie wmówisz mi , że w 3 drzwiach jest niska podłoga
A Wy lepiej zapoznajcie się z planami MZA Mają zamiar kupić nowe niskopodłogowce napędzane CNG oraz przerobić kilka autobusów (Jelczy) na CNG... Co innego mogą przerobić we własnym zakresie na CNGplocmaster pisze: Prawidłowo, niska podłoga w 2 pierwszych wejściach, potem wznios i klatka schodowa w 3.
Autobus ze wszystkimi 3 wejściami to autobus niskopodłogowy. Naucz się najpierw nomenklatury
Fajnie Już niewiele zostało do końca stycznia Mam nadzieje, że dużą rolę odegra cena i jakość, wtedy najwieksze szanse ma Solaris i Jelcz A nie jakiś Man itpJ-31 pisze:Już to pisaliśmy - miało by się to odbyć na przełomie stycznia i lutego.
B.A. Baracus pisze:jakość
Nie rozumiem związku powyższego epitetu z podaną równieżna górze, w tym samym zdaniu marką "autobusów". Może ktoś mi wyjaśnić? Równie dobrze za tą markę można podstawić Solbusa lub nawet fabrykę mb złomecto.B.A. Baracus w tym samym zdaniu pisze:Jelcz
A co do Ikarusów to opłaca się je przerabiać? Jeśli już to te z ok. 93-99r. (koniec produkcji ) i to po wykonaniu solidnego NG.
PS. Czy nie dałoby się zmienić przyczepy Ikarusa na niskopodłogową choćby w części?
Bez przesadyzmu. MZA nie będzie przerabiało Ikarusów - ani na pojazdy LE, ani na CNG. Ikarusy są do "odstrzału". MZA chce się ich pozbyć.ppln pisze:A co do Ikarusów to opłaca się je przerabiać? Jeśli już to te z ok. 93-99r. (koniec produkcji ) i to po wykonaniu solidnego NG.
PS. Czy nie dałoby się zmienić przyczepy Ikarusa na niskopodłogową choćby w części?
Co do kwestii zakupu autobusów na gaz - na razie panuje cisza.
Czytanie ze zrozumieniem nie boli Jakosć przypisujemy Solarisowi, a najniższą cenę Jelczowippln pisze:Nie rozumiem związku powyższego epitetu z podaną równieżna górze, w tym samym zdaniu marką "autobusów". Może ktoś mi wyjaśnić? Równie dobrze za tą markę można podstawić Solbusa lub nawet fabrykę mb złomecto.
Hym... donoszenie jest niemile widziane LEpiej byłoby napisać, kto pierwszy poinformuje nas o przetargu dostanie nagrode (jaką nagrode ).Tomaszekkk pisze:Ogłaszam polowanie na przetarg. Kto pierwszy coś doniesie dostanie nagrodę
To co to będzie za nagroda ?Tomaszekkk pisze:No dobrze, kto poinformuje... Hmm... Zobaczycie
A tak na serio. W przypadku kupna autobusów na gaz - jak już wcześniej napisałem - sprawa jest dużo bardziej skomplikowana niż w przypadku normalnych autobusów. MZA nie posiada własnej infrastruktury do tankowania takich pojazdów. A PGNiG-e stawia warunek, że zbuduje taką stację na terenie MZA, jeśli MZA zdecyduje się na większą ilość pojazdów.
Sprawa jest rozwojowa, szczególnie, że MZA jest żywo zainteresowane taką inwestycją. Problemem są tutaj jednak pieniądze, których MZA po prostu nie ma...
Proszzz, za dzisiejszą Rzepą :
Pomijając to, że zamiast 120M w artykule miało być pewnie M121M (informacje o drugiej połowie lat 90 - 120M nie pasują, M121M jak najbardziej) to wiemy już nieco więcej- Doszliśmy do porozumienia w sprawie dostaw gazu. Do końca tygodnia podpiszemy umowę z Mazowiecką Spółką Gazownictwa -mówi Janusz Bosakirski, wiceprezes Miejskich Zakładów Autobusowych. - W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów - twierdzi.
40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90. Według wstępnych szacunków, pojazdy będą łącznie kosztowały 50 mln zł. Od 2007 roku mają kursować na liniach w ścisłym centrum.
Warszawa będzie drugim miastem na Mazowszu z autobusami na gaz. Po Radomiu jeździ ich na razie tylko siedem, ale do końca roku będzie 30.
Warszawskie gazowce będą obsługiwane w zajezdni przy ul. Woronicza, na której terenie urzędnicy planują stację do tankowania. Obiekt ma powstać w tym roku, ale zacznie działać nie wcześniej niż w roku 2007. Pojawił się pomysł, żeby był dostępny przez całą dobę, także dla klientów indywidualnych. Decyzja w tej sprawie jeszcze jednak nie zapadła.
Według Roberta Pastwy z Gazowni Warszawskiej, autobusy będą tankowane każdej doby w trybie mieszanym: 20 przy stanowiskach najbardziej efektywnego tzw. tankowania wolnego (taka operacja trwa kilka godzin), a 40 przy dystrybutorach szybkiego tankowania (od kilku do kilkunastu minut).
O autobusach na gaz szefowie MZA mówią już od kilku lat. Chcą rozpocząć ich eksploatację akurat, kiedy media aż huczą na temat wątpliwości w sprawie ciągłości dostaw tego surowca. Czy to dobry pomysł? - Potrzebujemy ok. 5 mln metrów sześciennych rocznie. W skali kraju to minimalna ilość - odpowiada Janusz Bosakirski z MZA.
Po za tym są nieścisłości. Coś ktoś powiedział źle, lub dziennikarz źle usłyszał
"W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów".
A w następnym zdaniu
"40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90."
Tak jak się domyślałem, MZA się z tym ociąga. Przetarg miał być zorganizowany pod koniec 2005 roku, potem na przełomie stycznia i lutego, a teraz w lutym.
Dlatego w tej kwestii musimy poczekać i być cierpliwymi...
"W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów".
A w następnym zdaniu
"40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90."
Tak jak się domyślałem, MZA się z tym ociąga. Przetarg miał być zorganizowany pod koniec 2005 roku, potem na przełomie stycznia i lutego, a teraz w lutym.
Dlatego w tej kwestii musimy poczekać i być cierpliwymi...
Hym... ogłoszą w lutym, rozstrzygną w czerwcu, odwołają w lipcu, a w grudniu ogłoszą kolejny A tak na poważnie to fajnie by wyglądało 40 Solarisów CNG i 20 Jelczy M121 CNG Mam nadzieje, że wszystko pójdzie po myśli MZATomaszekkk pisze:Ale kiedyś będą musieli je kupić. Skoro mówią o lutym, to będzie w marcu. Cierpliwości, panie i panowie