[Warszawa ] Autobusy na gaz ruszą w miasto

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Hubert

Post autor: Hubert »

Ale samo MZA nie przerobi 120 na CNG. Ogłoszą przetarg(może kiedyś) na 40 nówek i dla firm które mogą przerobić 20 dieslów na CNG. Proste?
P.S. - Jeżeli to się sprawdzi to już wiemy co się stanie z częścią "R-9 CHAMSKA" :D .
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hubert pisze:Ale samo MZA nie przerobi 120 na CNG.
A jeśli? Bo w sumie czemu nie?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hubert pisze:dla firm które mogą przerobić 20 dieslów na CNG. Proste?
Nie widze żadnego problemu :!: Skoro PKT może przerabiać autobusy na trolejbusy to MZA może zamieniać silniki diesla na CNG :cool: Kiedyś trzeba zacząć ;)

Hubert

Post autor: Hubert »

Ja nie byłbym taki pewien czy to możliwe i jakie byłyby tego efekty :mruga: .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zaraz zaraz. :mruga:

Po pierwsze nie M120, tylko M121M. ;)

Po drugie MZA posiada wciąż doskonale przygotowane warsztaty. I jeśli mieliby tylko przerobić te pojazdy na CNG, to myślę, że spokojnie zrobią to samodzielnie. Np w zakładzie na ul. Włościańskiej

Po trzecie nie wykluczone, że wzorem #4876, MZA będzie chciało zmodernizować M121M. I wtedy rzeczywiście autobusy pojadą... do Jelcza. I tam zostaną przebudowane. Ponieważ producent jest jeden, toteż nie będzie on rozstrzygany w drodze przetargu. MZA zwyczajnie wytypuje 20 szt. pojazdów, po czym pojadą one do producenta i ... tyla

Reasumując. Wspomniana procedura przetargowa obejmuje jedynie zakup 40 szt. fabrycznie nowych pojazdów... :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Po trzecie nie wykluczone, że wzorem #4876, MZA będzie chciało zmodernizować M121M. I wtedy rzeczywiście autobusy pojadą... do Jelcza. I tam zostaną przebudowane. Ponieważ producent jest jeden, toteż nie będzie on rozstrzygany w drodze przetargu. MZA zwyczajnie wytypuje 20 szt. pojazdów, po czym pojadą one do producenta i ... tyla
Hym... wychodzi na to, że MZA nie dość, że przerobi 20 M121M na CNG to dodatkowo zafunduje im gruntowną modernizację, która nie tylko odniesie się do samej kratownicy, ale również do modernizacji ściany przedniej itp :?:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Na to wychodzi, oby tak było :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak napisałem "nie wykluczone". Trudno jednak uznać to za "pewnik". To są tylko moje domysły. :lol:

Przynajmniej ja na miejscu zarządu MZA tak bym zrobił - połączył bym instalację CNG z gruntowną modernizacją. Np. to co zrobili z #4876 jest przecież bardzo ładne i myślę, że znacznie przedłuży życie pojazdowi. ;)

Na co konkretnie zdecyduje się MZA - nie wiem i tak naprawdę na razie nikt nie wie. Na jakieś decyzje i działania musimy poczekać. Podobnie jak na przetarg :mruga:

Hubert

Post autor: Hubert »

B.A. Baracus pisze:M121M
Nie m121m tylko 120M! Zapamiętajcie to!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hubert pisze:Nie m121m tylko 120M! Zapamiętajcie to!
¯artujesz ? :o: Czyli co, w końcu chcą przebudować 120-stki ? :shocked:

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

No nie róbmy większej wsi, niż jest!

ppln

Post autor: ppln »

Ale to bezsensowne. Jeśli można zrobić NG autobusowi LE, jednocześnie zmieniając mu napęd na gazowy, to czemu tego nie zrobić, skoro wkrótce będzie niezbędne NG dla tego pojazdu.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hubert pisze:Nie m121m tylko 120M! Zapamiętajcie to!
To jest jakas oficjalna informacja MZA, czy po prostu wierzysz w to co pisze gazeta:?:

voy

Post autor: voy »

ppln pisze:Ale to bezsensowne. Jeśli można zrobić NG autobusowi LE, jednocześnie zmieniając mu napęd na gazowy, to czemu tego nie zrobić, skoro wkrótce będzie niezbędne NG dla tego pojazdu.
Też tak myślę. Kiedyś pytałem dyrektora MPK czy jest sens przerabiać 120 na gaz. I okazało się że jest, bo te pojazdy tak czy inaczej należy wyremontować, a przeróbka na gaz kosztuje tyle, iż przeróbka ma sens.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Też tak myślę. Kiedyś pytałem dyrektora MPK czy jest sens przerabiać 120 na gaz. I okazało się że jest, bo te pojazdy tak czy inaczej należy wyremontować, a przeróbka na gaz kosztuje tyle, iż przeróbka ma sens.
Przykładem jest to, że MPK Rzeszów przerabia właśnie 120M (:?:). Nie zmienia to jednak faktu, że Warszawa powinna przerobić M121 na gazowce- o wiele lepszy efekt i dłuższa eksploatacja.

Hubert

Post autor: Hubert »

drentwy pisze:20 używanych autobusów Jelcz 120M
ale...
drentwy pisze:Pomijając to, że zamiast 120M w artykule miało być pewnie M121M
Więc już sam nie wiem.... :nuts: :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jak dla mnie M121, takie autobusy jak 120M powinno się w stolicy skasować jak najszybciej, abstrachując od tego, że nie powinno ich tam w ogóle być.

drentwy

Post autor: drentwy »

Hubert pisze:
drentwy pisze:20 używanych autobusów Jelcz 120M
ale...
drentwy pisze:Pomijając to, że zamiast 120M w artykule miało być pewnie M121M
Więc już sam nie wiem.... :nuts: :retard:
Ja też, dlatego napisałem pewnie ;) To w końcu MZA z nimi nigdy nic nie wiadomo ... :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oj chłopaki, coś się zakręciliście trochę :lol:

Pozwólcie, że Wam pomogę. To jest cały cytat :mruga:
drentwy pisze:Proszzz, za dzisiejszą Rzepą :
- Doszliśmy do porozumienia w sprawie dostaw gazu. Do końca tygodnia podpiszemy umowę z Mazowiecką Spółką Gazownictwa -mówi Janusz Bosakirski, wiceprezes Miejskich Zakładów Autobusowych. - W lutym przewiduję ogłoszenie przetargów na 60 ekologicznych autobusów - twierdzi.

40 pojazdów to niskopodłogowce prosto z fabryki. Władze miasta planują też przerobić na sprężony gaz ziemny 20 używanych autobusów Jelcz 120M kupionych w drugiej połowie lat 90. Według wstępnych szacunków, pojazdy będą łącznie kosztowały 50 mln zł. Od 2007 roku mają kursować na liniach w ścisłym centrum.

Warszawa będzie drugim miastem na Mazowszu z autobusami na gaz. Po Radomiu jeździ ich na razie tylko siedem, ale do końca roku będzie 30.

Warszawskie gazowce będą obsługiwane w zajezdni przy ul. Woronicza, na której terenie urzędnicy planują stację do tankowania. Obiekt ma powstać w tym roku, ale zacznie działać nie wcześniej niż w roku 2007. Pojawił się pomysł, żeby był dostępny przez całą dobę, także dla klientów indywidualnych. Decyzja w tej sprawie jeszcze jednak nie zapadła.

Według Roberta Pastwy z Gazowni Warszawskiej, autobusy będą tankowane każdej doby w trybie mieszanym: 20 przy stanowiskach najbardziej efektywnego tzw. tankowania wolnego (taka operacja trwa kilka godzin), a 40 przy dystrybutorach szybkiego tankowania (od kilku do kilkunastu minut).

O autobusach na gaz szefowie MZA mówią już od kilku lat. Chcą rozpocząć ich eksploatację akurat, kiedy media aż huczą na temat wątpliwości w sprawie ciągłości dostaw tego surowca. Czy to dobry pomysł? - Potrzebujemy ok. 5 mln metrów sześciennych rocznie. W skali kraju to minimalna ilość - odpowiada Janusz Bosakirski z MZA.
Pomijając to, że zamiast 120M w artykule miało być pewnie M121M (informacje o drugiej połowie lat 90 - 120M nie pasują, M121M jak najbardziej) to wiemy już nieco więcej ;)
No właśnie Drentwy - już nawet nie muszę tego pisać. xD

A tylko dodam. Dostawy Jelczy dla MZA
:strzałka: 120 MM/1 - lata 1992-1994
:strzałka: M121M - jeden autobus z 1995 roku, reszta lata 1997-1998
:strzałka: M181MB - tylko jeden w 1996
:strzałka: M181M - dostawy lata 1997-1999
I wszystko jasne :-P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wg mnie po prostu MZA chce kupić używane Jelcze i je przerobić. :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”