Generacje
W sumie można ująć to tak:pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
Pojazdy LE które ewoluowały z pojazdów wysokopodłogowych (HF)
(Jelcz 120M -> Jelcz M121, Scania CR113 ->Scania CN113CLL)
Autobusy niskopodłogowe z silnikiem leżącym w nazwijmy to ''alpinarium'' i z niewielkim stopniem które ewaluowały z pojazdów średniopodłogowych (MF) (SL202 -> NL202 -> NL223, O405 -> O405N -> O530)
Pojazdy całkowicie niskopodłogowe z silnikiem w wieży (całkowicie nowy typ autobusu) (SU12 i takie tam)
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF. Jest zjeżdżalnia ale nie ma stopni. Nie ma także stopni we wszystkich drzwiach. Ot cała filozofia.Amalio pisze:Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
A to że przy 3 drzwiach pojawia się schodek - no cóż - te autobusy nie były projektowane jako 3 drzwiowe (mowa o NL202 i MBO405N)
Ale o czym Ty w ogóle mówisz To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.K4016td pisze:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF.
Nieprawda. Liczy się wznios podłogi i powiązana z tym ilość stopni. Jak wznios podłogi będzie zbyt duży to nawet bez stopni poprzecznych jest to również LE.Mrozard pisze:Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.
A co to ma do rzeczy To może jak muszę wejść w Scani po schodkach żeby zająć miejsce w ostatnim rzędzie to też to jest LEK4016td pisze:
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?
No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.
Podział jest jednoznaczny i go przedstawiłem. Takie obowiązują normy.
LE jest wtedy gdy mamy stopień poprzeczny wewnątrz autobusu. Jeśli nawet go nie ma, to innymi parametrami jest ilość stopni w ostatnim wejściu (LF może mieć max 1 stopień) oraz kąt wznoszenia się podłogi i jej wysokość.
Jeżeli autobus spełnia powyższe warunki, to mamy LFa. Te dzielą się na 100% i 90% w zależności od tego właśnie jak rozwiązana jest kwestia tyłu autobusu.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.Amalio pisze:Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt: