Generacje

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Amfiteatr czyli tak jak w Citelisie - nie widziałem jeszcze takiego Solarisa.
Citelis to ma to jakieś dziwne, przecież było o tym nawet ze 3 lata temu, taka solnica ma z tyłu 4 czy 5 foteli

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze:Tak sprzedane w 1998 nie oznacza wybudowane nie w 1997
Jesteś w błędzie - w listopadzie 97 roku w Hamburgu rozpoczęła się eksploatacja pierwszych Citaro. A po za tym od kiedy najpierw się produkuje, a potem sprzedaje :?:
A w 98 to tylko wersja G zadebiutowała.
plocmaster pisze:Citelis to ma to jakieś dziwne, przecież było o tym nawet ze 3 lata temu, taka solnica ma z tyłu 4 czy 5 foteli
Nie ma Urbino z taką zabudową jak w Citelisie. Co do wersji z silnikiem Mana to było i się skończyło choć za jakiś czas znów powinniśmy je ujrzeć.
Filip7370 pisze:ale model przejściowy NG313 powstał w 1996 a faktyczny NG313 w 1997
Jeżeli przejściówką określasz protoplastę Vecto to zadebiutował on nie w roku 96, a w 97 razem z NLem i NMem. W 96 zadebiutowało tylko NU.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Jeżeli przejściówką określasz protoplastę Vecto
Ciekawe, mógłbyś rozwinąć temat? Najlepiej tak, żeby OT się już nie robił.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Ciekawe, mógłbyś rozwinąć temat? Najlepiej tak, żeby OT się już nie robił.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,219567,0.html

Uderzające podobieństwo. Prawda :?: Tak właśnie wyglądały pierwsze NLe oferowane od 97 roku. Oprócz przodu uwagę zwraca również linia okien która nie jest na jednakowej wysokości na całej długości autobusu.
Ostatnio zmieniony 2008-08-12, 19:07 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Taka przejściówka między 2. a 3. generacją, ten ryj… Chodzi o to, że przód jest wzorowany, czy wszystko?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nadwozie jest generalnie podobne - przód zwłaszcza. Do tego silnik Mana. Osobiście uważam, że konstruktorzy Jelcza czerpali garściami z NLa.

ppln

Post autor: ppln »

To chyba dobrze, zresztą Jelcz nie skonstruował całkiem samodzielnie chyba żadnego autobusu (ogórek - Skoda RTO, PR-ki i następcy - Berliet, 122MB - O405N)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze:To chyba dobrze)
Może dobrze tylko co im z tego wyszło :?: Wymienione przez Ciebie modele były licencyjne, a Vecto jest efektem zapatrzenia się na zachodni produkt. Tyle, że z jakością Jelcza, bo oprócz silnika wszystko jest polskie.
plocmaster pisze:Taka przejściówka między 2. a 3. generacją
Zasadniczo jest to przejściówka pomiędzy pierwszą, a drugą generacją. Tylko potocznie mówi się inaczej ;)

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Tyle, że z jakością Jelcza, bo oprócz silnika wszystko jest polskie.
Jechałeś 122MB? Lepszy od gniota (nowocześniejszy), ale trzeszczy paskudnie nawet na niewielkich wybojach (w oryginalnych jest lepiej).
Więc nawet licencyjne jelcze są wykonane ze słynną jelczańską jakością ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Założeń konstrukcyjnych nie zmienisz, więc O405N i tak pozostanie O405N i bedzie lepszy od konstrukcji Jelcza.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Zasadniczo jest to przejściówka pomiędzy pierwszą, a drugą generacją. Tylko potocznie mówi się inaczej
Tak jest wg systemu numeracji MAN-a.
Amalio pisze:O405N i tak pozostanie O405N i bedzie lepszy od konstrukcji Jelcza.
M122MB to właściwie konstrukcja Mercedesa, Jelcz tam wiele raczej nie zmienił.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Jelcz tam wiele raczej nie zmienił.
Zmian jest minimalnie - inne sterowanie drzwiami i rozmieszczenie okien. To co woła o pomstę do nieba to fatalna, tragiczna i beznadziejna (krócej - jelczańska) jakość wykonania. Pierwsza klasa :/

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Tak jest wg systemu numeracji MAN-a.
Nie zmienia to faktu, że Nlxx2 jest pierwszym niskopodłogowcem ;) Po za tym nie ma Manów oznaczonych jedynką na końcu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Coś tak odnoszę wrażenie, że rozwój III generacji autobusów miejskich (licząc, że I to autobusy wysokopodłogowe, II generacja - częściowo niskopodłogowe (nie mylić z niskowejściowymi) dawno zatrzymał się w miejscu.
Ostatnio zmieniony 2012-03-04, 21:04 przez Przemek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Niskowejściowe autobusy nie są drugą generacją autobusów miejskich. Jest to produkt równoległy, a nawet późniejszy od autobusów niskopodłogowych.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Dobra, może inaczej - częściowo niskopodłogowe o bezstopniowym wnętrzu, jak MAN NGxx2, Jelcz M181 od roku 2000.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

To się nazywa 90%LF(obecnie, kiedyś to było traktowane po prostu jako LF).

A tak w ogóle no to co byś chciał żeby było dalej rozwijane :?: Ja już to mówiłem nie raz - to już jest koniec rozwoju autobusów miejskich. teraz będzie można jedynie podziwiać rozwój ich odpowiedników BRT.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Amalio pisze:To się nazywa 90%LF
Nie spotkałem się jeszcze z tym określeniem.
A tak w ogóle no to co byś chciał żeby było dalej rozwijane :?:
Nieszczęsna ilość siedzeń dostępna z poziomu niskiej podłogi. Choćby na przykładzie nowych Solarisów dla MPK Kraków, parę postów wyżej.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:MAN NGxx2, Jelcz M181
Nietrafiony przykład, bo NGxx2 ma oś portalową, a odkurzacz zwykłą. Jest też z tyłu znacznie wyższy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Z definicji to żaden M181 nie jest autobusem niskopodłogowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”