Generacje

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie jestem pewien, ale swego czasu była jakaś polska norma, która definiowała pojazd niskopodłogowy jako pojazd który posiada niską podłogę do II drzwi.
Zapewne były to czasy, w których M121 było powiewem nowoczesności.
Ja proponuję taki podział: ostatnia oś portalowa - LF, zwykła - LE, brak wejścia bezstopniowego - HF. Co do MF, możnaby spróbować jeszcze coś ustalić

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Moim zdaniem przekombinowane. Dlatego proponuję prostszy podział:
* brak stopni w wejściach -> LF
* część wejść ze stopniami -> LE
* stopnie we wszystkich wejściach -> HF (moim zdaniem podział na wysokopodłogowe i średniopodłogowe mija się z celem)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dla mnie osobiście nie ma znaczenia 30%, 40%, czy 50%. ;)

Jeśli pojazd posiada tylko w części niską podłogę, to jest niskowejściowy. A jeśli wszystkie wejścia do pojazdu są bezstopniowe - to jest on niskopodłogowy ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A po co kombinować i z czym Wy w ogóle kombinujecie? Podział jest przecież prosty:
100% lub 90% - LF, przy braku stopni poprzecznych i maksymalnie jednym stopniu w ostatnich drzwiach (przy określonym maksymalnym wzniosie podłogi).
LE - wszystko co nie spełnia powyższego.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jack the Ripper pisze: * część wejść ze stopniami -> LE
I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
W sumie można ująć to tak:

:strzałka: Pojazdy LE które ewoluowały z pojazdów wysokopodłogowych (HF)
(Jelcz 120M -> Jelcz M121, Scania CR113 ->Scania CN113CLL)

:strzałka: Autobusy niskopodłogowe z silnikiem leżącym w nazwijmy to ''alpinarium'' i z niewielkim stopniem które ewaluowały z pojazdów średniopodłogowych (MF) (SL202 -> NL202 -> NL223, O405 -> O405N -> O530)

:strzałka: Pojazdy całkowicie niskopodłogowe z silnikiem w wieży (całkowicie nowy typ autobusu) (SU12 i takie tam)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
I nie wiem co w tym dziwnego. Dlaczego np. lubelskie O405N2 mają być LE, a zwykłe NLxx2 LF ?

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

LE ze stopniem poprzecznym, LE bez stopnia poprzecznego (tzw. "90% LF", czyli przejście między II a III drzwiami bezstopniowe) i 100% LF. Co tu więcej gdybać?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Amalio pisze:Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF. Jest zjeżdżalnia ale nie ma stopni. Nie ma także stopni we wszystkich drzwiach. Ot cała filozofia.

A to że przy 3 drzwiach pojawia się schodek - no cóż - te autobusy nie były projektowane jako 3 drzwiowe (mowa o NL202 i MBO405N)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

K4016td pisze:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF.
Ale o czym Ty w ogóle mówisz :?: To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.
Mrozard pisze:Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.
Nieprawda. Liczy się wznios podłogi i powiązana z tym ilość stopni. Jak wznios podłogi będzie zbyt duży to nawet bez stopni poprzecznych jest to również LE.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Amalio pisze:Ale o czym Ty w ogóle mówisz To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?

No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Jak jest schodek to nie jest LE, nie ma tutaj żadnej historii... Jest jasny podział na niskopodłogowce, LE i HF, nie wiem nad czym tutaj dyskutować...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

K4016td pisze:
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?

No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.
A co to ma do rzeczy :?: To może jak muszę wejść w Scani po schodkach żeby zająć miejsce w ostatnim rzędzie to też to jest LE :?: :nuts:

Podział jest jednoznaczny i go przedstawiłem. Takie obowiązują normy.
LE jest wtedy gdy mamy stopień poprzeczny wewnątrz autobusu. Jeśli nawet go nie ma, to innymi parametrami jest ilość stopni w ostatnim wejściu (LF może mieć max 1 stopień) oraz kąt wznoszenia się podłogi i jej wysokość.
Jeżeli autobus spełnia powyższe warunki, to mamy LFa. Te dzielą się na 100% i 90% w zależności od tego właśnie jak rozwiązana jest kwestia tyłu autobusu.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Amalio pisze:Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jack the Ripper pisze: ¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.
No to już co innego. W takim razie okej.
Ale swoją drogą - wiesz jakie one mają mosty :?: Zwykłe czy portalowe :?:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Standardowy portal od Mercedesa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ile stopni w ostatnich drzwiach, jeśli są?

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Jeden.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”