Generacje

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
_Tomasz

Generacje

Post autor: _Tomasz » 2006-01-08, 19:22

Witajcie!

Od niedawna zaczęły mnie nachodzić dziwne myśli... ¯art ;) Po prostu zastanawiam się czym się różnią poszczególne generacje. Czytałem tu na forum, że niektórzy wolą 3 G Solarisa od 3 G Mana, czy coś takiego. Ile jest tych generacji i czym się one różnią u poszczególnych pojazdów, modeli itd. Temat dla kreatywnych. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-01-08, 21:09

Tomaszekkk pisze:Od niedawna zaczęły mnie nachodzić dziwne myśli... ¯art :wink: Po prostu zastanawiam się czym się różnią poszczególne generacje. Czytałem tu na forum, że niektórzy wolą 3 G Solarisa od 3 G Mana, czy coś takiego. Ile jest tych generacji i czym się one różnią u poszczególnych pojazdów, modeli itd. Temat dla kreatywnych. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Te generacje to raczej wymysł producentów: tak dla urozmaicenia. Przeważnie różnią się wyglądem zewnętrzym.
II i III gen. Solarisa:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78715
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78530

A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78657
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=78195

[ Dodano: 2006-01-08, 20:10 ]
Wewnątrz niewiele, (jeżeli nawet nie niczym) się nie różnią.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-01-08, 22:29

Damhan pisze:A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
Dziwne? Zobacz to: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=65052
ObrazekObrazek

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-01-08, 22:36

Dla mnie to po prostu wygląda na przeszczep ściany przedniej. Widać, że większość elementów jest z trzeciej generacji.

//EDIT
No najwyżej, jak czytamy w jednym z powyższych komentarzy przy zdjęciu, to bardzo możliwe jest, iż jest to jeden z pierwszych modeli NL223.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-01-08, 23:17

Damhan pisze:A to np. są obie III generacje Mana. Dziwne trochę:
Z tego co ja wiem to Man uważa Lion's City za IV generacje...
rzelfix pisze:No najwyżej, jak czytamy w jednym z powyższych komentarzy przy zdjęciu, to bardzo możliwe jest, iż jest to jeden z pierwszych modeli NL223.
Hehe... z przodem podobnym do Vecto ;)


Co do ogólnych generacji, po polsku mozna by to powiedzieć, że generacja jest to po prostu ewolucja jednego modelu tzn. tak jak w przypadku Mana seria NL jest podstawową i każda modernizacja wyglądu oraz wprowadzanie nowej techniki w tym samym modelu jest właśnie "generacją". Mam nadzieje, że rozumiesz ;)

voy

Post autor: voy » 2006-01-09, 11:04

Oj Solaris traktuje lifting nadwozia jako generację, a MAN jako tylko kosmetyczną zmianę. Cała filozofia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-09, 12:54

B.A. Baracus pisze:Co do ogólnych generacji, po polsku mozna by to powiedzieć, że generacja jest to po prostu ewolucja jednego modelu tzn. tak jak w przypadku Mana seria NL jest podstawową i każda modernizacja wyglądu oraz wprowadzanie nowej techniki w tym samym modelu jest właśnie "generacją". Mam nadzieje, że rozumiesz ;)
I ja się pod tymi słowami podpisuję. "Generacja" to tak naprawdę element "ewolucji". Producenci wykorzystują słowo "generacja" w promocji nowych pojazdów. Zrobił się z tego tani chwyt reklamowy. :-P
Obrazek

_Tomasz

Post autor: _Tomasz » 2006-01-09, 15:16

Taki bajer ;) A szkoda, bo spodziewałem się czegoś więcej...

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-01-09, 17:00

B.A. Baracus pisze:Z tego co ja wiem to Man uważa Lion's City za IV generacje...
Ale jednak na kocu oznaczenia jest cyfra 3, oznaczająca trzecią generację.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-10, 11:00

Tomaszekkk pisze:Taki bajer ;) A szkoda, bo spodziewałem się czegoś więcej...
Jest to bajer. Oczywiście producent coś tam zmienia. Wiele zmian wykonuje się także w trakcie produkcji jednej generacji. Tak więc producenci jednak "posuwają się do przdu", rozwijają się. ;)

Nie mniej jednak w przypadku słowa "generacja" wykorzystywanego głównie w promocji produktu, można mówić tutaj bardziej o "bajerowaniu" klienta. Wystarczy porównać Lionsa i Man'a III generacji. Czy też Solarisa II i III generacji. One tylko zewnętrznie się zmieniły, a w środku ? :mruga:

Natomiast nie wielu zrobiło taki skok technologiczny jak np. Evobus do której należą producenci autobusów Setra i Mercedes. :)

Np. Setra należąca do koncernu Evobus. Do niedawna produkowali wyłącznie autobusy wysokopokładowe, a od wielu lat produkują również autobusy niskopodłogowe. I nie jest to "generacja", to jest zupełnie nowy, zaprojektowany od podstaw produkt. :-P

A jak było z Citaro ? :mruga:
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-01-10, 11:02

Citaro to 530 czyli 5. generacja. A najlepsza jest, jak wciąż powtarzam 4. generacja (405N)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Autobusy III ciej generacji - od kiedy?

Post autor: Amalio » 2008-08-12, 00:12

plocmaster pisze:Nie przesadziłeś?
Nie. Wliczając Uberlanda czyli NU2x3 to nawet 1996 rok.
plocmaster pisze: I na pewno wieżę, a nie amfiteatr? Chyba się pomyliłeś
Amfiteatr czyli tak jak w Citelisie - nie widziałem jeszcze takiego Solarisa.
A w Niemczech są wieżowe Solarisy bo przypomnę Ci - Man przestał dostarczać silniki. To spowodowało niechęć u wielu przewoźników z powodu bezsensownego zestawienia wieża+ brak trzecich drzwi. Choć i tak w niemieckich Urbino podłoga jest wyżej niż w normalnych.
Ostatnio zmieniony 2008-08-12, 00:13 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-08-12, 00:13

plocmaster pisze:Nie przesadziłeś?
Nie wejdź na wikipedię. Pierwsze Citaro sprzedano faktycznie w 1998, ale model przejściowy NG313 powstał w 1996 a faktyczny NG313 w 1997.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-08-12, 00:14

Filip7370 pisze:Pierwsze Citaro sprzedano faktycznie w 1998.
Pierwsze Citara są z listopada 97.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-08-12, 00:17

Tak sprzedane w 1998 nie oznacza wybudowane nie w 1997

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-12, 00:30

Amalio pisze:Amfiteatr czyli tak jak w Citelisie - nie widziałem jeszcze takiego Solarisa.
Citelis to ma to jakieś dziwne, przecież było o tym nawet ze 3 lata temu, taka solnica ma z tyłu 4 czy 5 foteli
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-08-12, 09:00

Filip7370 pisze:Tak sprzedane w 1998 nie oznacza wybudowane nie w 1997
Jesteś w błędzie - w listopadzie 97 roku w Hamburgu rozpoczęła się eksploatacja pierwszych Citaro. A po za tym od kiedy najpierw się produkuje, a potem sprzedaje :?:
A w 98 to tylko wersja G zadebiutowała.
plocmaster pisze:Citelis to ma to jakieś dziwne, przecież było o tym nawet ze 3 lata temu, taka solnica ma z tyłu 4 czy 5 foteli
Nie ma Urbino z taką zabudową jak w Citelisie. Co do wersji z silnikiem Mana to było i się skończyło choć za jakiś czas znów powinniśmy je ujrzeć.
Filip7370 pisze:ale model przejściowy NG313 powstał w 1996 a faktyczny NG313 w 1997
Jeżeli przejściówką określasz protoplastę Vecto to zadebiutował on nie w roku 96, a w 97 razem z NLem i NMem. W 96 zadebiutowało tylko NU.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-12, 18:39

Amalio pisze:Jeżeli przejściówką określasz protoplastę Vecto
Ciekawe, mógłbyś rozwinąć temat? Najlepiej tak, żeby OT się już nie robił.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-08-12, 18:56

plocmaster pisze:Ciekawe, mógłbyś rozwinąć temat? Najlepiej tak, żeby OT się już nie robił.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,219567,0.html

Uderzające podobieństwo. Prawda :?: Tak właśnie wyglądały pierwsze NLe oferowane od 97 roku. Oprócz przodu uwagę zwraca również linia okien która nie jest na jednakowej wysokości na całej długości autobusu.
Ostatnio zmieniony 2008-08-12, 19:07 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-08-12, 19:06

Taka przejściówka między 2. a 3. generacją, ten ryj… Chodzi o to, że przód jest wzorowany, czy wszystko?
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ