Strona 3 z 4

: 2012-12-06, 20:14
autor: pmaster
Nie jestem pewien, ale swego czasu była jakaś polska norma, która definiowała pojazd niskopodłogowy jako pojazd który posiada niską podłogę do II drzwi.
Zapewne były to czasy, w których M121 było powiewem nowoczesności.
Ja proponuję taki podział: ostatnia oś portalowa - LF, zwykła - LE, brak wejścia bezstopniowego - HF. Co do MF, możnaby spróbować jeszcze coś ustalić

: 2012-12-06, 21:37
autor: Jack the Ripper
Moim zdaniem przekombinowane. Dlatego proponuję prostszy podział:
* brak stopni w wejściach -> LF
* część wejść ze stopniami -> LE
* stopnie we wszystkich wejściach -> HF (moim zdaniem podział na wysokopodłogowe i średniopodłogowe mija się z celem)

: 2012-12-06, 21:39
autor: J-31
Dla mnie osobiście nie ma znaczenia 30%, 40%, czy 50%. ;)

Jeśli pojazd posiada tylko w części niską podłogę, to jest niskowejściowy. A jeśli wszystkie wejścia do pojazdu są bezstopniowe - to jest on niskopodłogowy ;)

: 2012-12-06, 21:49
autor: Amalio
A po co kombinować i z czym Wy w ogóle kombinujecie? Podział jest przecież prosty:
100% lub 90% - LF, przy braku stopni poprzecznych i maksymalnie jednym stopniu w ostatnich drzwiach (przy określonym maksymalnym wzniosie podłogi).
LE - wszystko co nie spełnia powyższego.

: 2012-12-06, 22:53
autor: pmaster
Jack the Ripper pisze: * część wejść ze stopniami -> LE
I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?

: 2012-12-06, 23:45
autor: K4016td
pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
W sumie można ująć to tak:

:strzałka: Pojazdy LE które ewoluowały z pojazdów wysokopodłogowych (HF)
(Jelcz 120M -> Jelcz M121, Scania CR113 ->Scania CN113CLL)

:strzałka: Autobusy niskopodłogowe z silnikiem leżącym w nazwijmy to ''alpinarium'' i z niewielkim stopniem które ewaluowały z pojazdów średniopodłogowych (MF) (SL202 -> NL202 -> NL223, O405 -> O405N -> O530)

:strzałka: Pojazdy całkowicie niskopodłogowe z silnikiem w wieży (całkowicie nowy typ autobusu) (SU12 i takie tam)

: 2012-12-07, 13:55
autor: Jack the Ripper
pmaster pisze:I wrzucisz tym samym NL202 i M121 do jednego wora?
I nie wiem co w tym dziwnego. Dlaczego np. lubelskie O405N2 mają być LE, a zwykłe NLxx2 LF ?

: 2012-12-07, 14:00
autor: Mrozard
LE ze stopniem poprzecznym, LE bez stopnia poprzecznego (tzw. "90% LF", czyli przejście między II a III drzwiami bezstopniowe) i 100% LF. Co tu więcej gdybać?

: 2012-12-07, 20:10
autor: Amalio
Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).

: 2012-12-07, 20:30
autor: K4016td
Amalio pisze:Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF. Jest zjeżdżalnia ale nie ma stopni. Nie ma także stopni we wszystkich drzwiach. Ot cała filozofia.

A to że przy 3 drzwiach pojawia się schodek - no cóż - te autobusy nie były projektowane jako 3 drzwiowe (mowa o NL202 i MBO405N)

: 2012-12-07, 20:58
autor: Mrozard
Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.

: 2012-12-07, 21:05
autor: Amalio
K4016td pisze:
Teoretycznie to prawie wszystkie dwudrzwiowe LE powinno traktować się jak LF.
Ale o czym Ty w ogóle mówisz :?: To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.
Mrozard pisze:Jeżeli jest zjeżdżalnia, to nie ma stopnia poprzecznego, który jest w LE. Czyli to nie jest wtedy LE.
Nieprawda. Liczy się wznios podłogi i powiązana z tym ilość stopni. Jak wznios podłogi będzie zbyt duży to nawet bez stopni poprzecznych jest to również LE.

: 2012-12-07, 21:33
autor: K4016td
Amalio pisze:Ale o czym Ty w ogóle mówisz To NIE JEST LE. ¯aden NL ani żaden O405N NIE JEST |LE.
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?

No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.

: 2012-12-07, 23:00
autor: Auper
Jak jest schodek to nie jest LE, nie ma tutaj żadnej historii... Jest jasny podział na niskopodłogowce, LE i HF, nie wiem nad czym tutaj dyskutować...

: 2012-12-08, 01:03
autor: Amalio
K4016td pisze:
A jak masz 3 drzwi to jest tam niska podłoga, bez schodka? Nie?

No to to jest LE w takim razie dla normalnego pasażera. Jak jest schodek to jest LE - end of story.
A co to ma do rzeczy :?: To może jak muszę wejść w Scani po schodkach żeby zająć miejsce w ostatnim rzędzie to też to jest LE :?: :nuts:

Podział jest jednoznaczny i go przedstawiłem. Takie obowiązują normy.
LE jest wtedy gdy mamy stopień poprzeczny wewnątrz autobusu. Jeśli nawet go nie ma, to innymi parametrami jest ilość stopni w ostatnim wejściu (LF może mieć max 1 stopień) oraz kąt wznoszenia się podłogi i jej wysokość.
Jeżeli autobus spełnia powyższe warunki, to mamy LFa. Te dzielą się na 100% i 90% w zależności od tego właśnie jak rozwiązana jest kwestia tyłu autobusu.

: 2012-12-08, 13:28
autor: Jack the Ripper
Amalio pisze:Napisałem jaki jest podział i jest on obowiązujący.
Jeżeli w Lublinie traktuje się O405N jako LE to jacyś idioci tak twierdzą. LF nie musi być bezstopniowy (jeżeli chodzi o wejścia).
¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.

: 2012-12-08, 13:37
autor: Amalio
Jack the Ripper pisze: ¬le mnie zrozumiałeś Amalio. O405N2, które na zamówienie MPK EvoBus sprowadził z Danii są naprawdę niskowejściowe.
No to już co innego. W takim razie okej.
Ale swoją drogą - wiesz jakie one mają mosty :?: Zwykłe czy portalowe :?:

: 2012-12-08, 15:01
autor: Jack the Ripper
Standardowy portal od Mercedesa.

: 2012-12-08, 18:42
autor: pmaster
A ile stopni w ostatnich drzwiach, jeśli są?

: 2012-12-08, 19:29
autor: KB
Jeden.