MZA Warszawa mówi 'Tak' pojazdom używanym

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Hubert pisze:Jakieś miasto w Wawie zapłaciło
Wawa to nie miasto?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Plocmaster, czy Możesz mi napisać co znaczy ten rysunek w Twoim podpisie - na wszelki wypadek, jeżeli go Zmienisz, opiszę: jest to MB O405GN2, ex BVG Berlin, w barwach MZA Warszawa z numerem taborowym 2027.

Czy ja czegoś nie wiem, czy to jakiś spóźniony żart prima-prilisowy ? :D

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Czy ja czegoś nie wiem, czy to jakiś spóźniony żart prima-prilisowy ? :D
Podejrzewam, że ani jedno, ani drugie ;) Plockmaster po prostu przewiduje przyszłość ;) Oczywiste jest, że jeżeli MZA chce kupić Mercedesy to część będzie pochodziła z BVG... Kto wie może jak BVG zamówi pozostałe Solarisy to pierwsze Citara pójdą na sprzedaż :D ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:Podejrzewam, że ani jedno, ani drugie ;) Plockmaster po prostu przewiduje przyszłość ;) Oczywiste jest, że jeżeli MZA chce kupić Mercedesy to część będzie pochodziła z BVG... Kto wie może jak BVG zamówi pozostałe Solarisy to pierwsze Citara pójdą na sprzedaż :D ;)
Wiesz, z jednej strony słyszałem ostatnie wypowiedzi przedstawicieli MZA. I wyraźnie powiedzanie było, że MZA chce kupić używany tabor (przypomnę 50 szt.), ale chcą kupić pojazdy marek, które już są ekspolatowane. Zatem dla mnie sprawa jest jasna - MAN lub Neoplan, ale nie Mercedes. Czegoś takiego u nas nie ma... :D

Z drugiej jednak strony... MZA jest czasami jak kobieta (przepraszam wszystkie kobiety :P ) :strzałka: co innego myśli, co innego mówi i jeszcze co innego robi. Stąd wcale by mnie to nie zdziwiło, gdyby rzeczywiście zdecydowano się na Mercedesy. A jeszcze bym się uśmiał, gdyby faktycznie nie zakupiono Citaro. :)

No i z tego wynika moje pytanie, jakie zawarłem naszemu jasnowidzowi - Plocmasterowi :devil:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jasnowidz odpowiada:
Podpis wrócił z NG (avatar przybędzie jeszcze dziś) i wstawiono do niego taką oto wizję merola z Reichu w MZA, która kiedyś zrodziła się w mej głowie. Merc, a nie MAN, dlatego że jest ich subiektywnie więcej, są subiektywnie lepsze i dla takiej ilości można już wprowadzić nową markę. W sumie, wydoliliby kupić 350 używanych przegubów, i skończyłyby się ich problemy taborowe.
2027 to Ikarus 280.26 (pewnie już skasowany), a żaden Mercedes nie jest w posiadaniu MZA. Ale gdyby dalej obrazek nie odpowiadał gustom publiczności, nie ma problemu — mogę wrzucić DAB-a 1200C w płockim malowaniu :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Plocmaster - Przyznaj się ten MB 405GN2, to chyba Twoja zemsta za Conecto w barwach KM Płock Sp. z o.o :devil:

Ufff... Ochłonąłem, na razie MZA nie kupi takich Mercedesów :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Plocmaster - Przyznaj się ten MB 405GN2, to chyba Twoja zemsta za Conecto w barwach KM Płock Sp. z o.o :devil:
Ufff... Ochłonąłem, na razie MZA nie kupi takich Mercedesów :retard:
Wolisz stare lewary? Cóż, zawsze mogę zmienić podpis… ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Wolisz stare lewary? Cóż, zawsze mogę zmienić podpis… ;-)
Nie chodzi o to, że wolę lewary i do tego stare. Chodzi o to, że nie widzę przegubowego autobusu trzy wejściowego w komunikacji miejskiej w Warszawie. To jest - jak napisał kol. Voy - nie praktyczne. A w naszych warunkach, dużych potokach, to byłaby wręcz tragedia. :/

Rysunek, może sobie zostać :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:To jest - jak napisał kol. Voy - nie praktyczne. A w naszych warunkach, dużych potokach, to byłaby wręcz tragedia. :/
Inna stolica europejska, większa nawet, eksploatuje dużo takich autobusów i jakoś nawet kupuje nowe… Dobra, dobra, wiem jak jest :D
Na pewno nie udałoby się upchnąć 200 przegubów 3-drzwiowych? Na pewno macie jakieś obciążone linie o mniejszej wymianie pasażerów. Np. ekspresy.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

plocmaster pisze:Inna stolica europejska, większa nawet
Jaka? :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

Czy może ta co kupiła Lion'sy DD i 260 sztuk tego co najlepsze ;) ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:260 sztuk tego co najlepsze ;) ?
Specjalnie mnie wkurzasz?
Poznańczyk pisze:Jaka? :mruga:
Stolica szkopów. Zwą ją Berlin :)

voy

Post autor: voy »

J-31 pisze:To jest - jak napisał kol. Voy - nie praktyczne. A w naszych warunkach, dużych potokach, to byłaby wręcz tragedia. :/
Tak, to fakt. Jednak jest jedno pocieszenie dla warszawiaków - jeżeli te przeguby będą jeździć zamiast deskorolek - zawsze będzie to lepiej, bo luźniej. Natomiast jak te autobusy będą traktowane jak przeguby... to mogą być mega problemy :>

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Natomiast jak te autobusy będą traktowane jak przeguby... to mogą być mega problemy :>
A jak inaczej mogą być traktowane :?: :chytry:
voy pisze:Jednak jest jedno pocieszenie dla warszawiaków - jeżeli te przeguby będą jeździć zamiast deskorolek
Hym... idąc dalej tym tokiem myślenia: deskorolki powinny być traktowane jako solówki, solówki jako midibusy, a midibusy jako... no właśnie jak :?:

Podsumowując, przegubowiec to przegubowiec i tej materi się nie zmieni.

voy

Post autor: voy »

Nie raz słyszałem, że deskorolki są traktowane w Warszawie na równi z przegubowcami - więc taki przegubowy trzydrzwiowy używaniec zawsze będzie lepszy od deskorolki...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Nie raz słyszałem, że deskorolki są traktowane w Warszawie na równi z przegubowcami - więc taki przegubowy trzydrzwiowy używaniec zawsze będzie lepszy od deskorolki...
Tak. To prawda MZA puszcza 15-metrowce na bardzo obciążone kursy, ponieważ faktycznie traktuje je jako pojazdy "wielkopojemne". Na szczęście już się to poprawia i jest znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu.

Natomiast wracając do tematu, MZA chciało kupić 50 autobusów, ale z tego co pamiętam, to nie ustalono długości pojazdów. Możliwe, że będą to przegubowce, ale ja raczej stawiam na pojazdy 12-metrowe. MZA ma spory deficyt na pojazdy 12-metrowe w wersji LF/LE. :)

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze: A w naszych warunkach, dużych potokach, to byłaby wręcz tragedia

Zawsze jest "ten pierwszy raz"...

Może MZA skusi się i na tego typu wozy?...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

56247 pisze:Zawsze jest "ten pierwszy raz"...

Może MZA skusi się i na tego typu wozy?...
Jak znam MZA, to pewnie by się skusiło. Tylko, czy w naszych warunkach takie autobusy zdały by egzamin - szczególnie na liniach o dużej wymianie pasażerskiej ? ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

Na razie nie ma co gdybać, tradycyjnie (tak jak w przypadku gazowców) sprawa ucichła. Pewnie jakieś nowe rewelacje usłyszymy w czasie wakacji, tuż przed wyborami samorządowymi ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

drentwy pisze:Na razie nie ma co gdybać, tradycyjnie (tak jak w przypadku gazowców) sprawa ucichła. Pewnie jakieś nowe rewelacje usłyszymy w czasie wakacji, tuż przed wyborami samorządowymi ;)
A to nic nowego i nie tylko w Warszawie ;) Lublin na przykład PLANUJE kupić dużo nowych aurobusów i trolejbusów... Tylko czekać co z tego będzie.
J-31 pisze:Jak znam MZA, to pewnie by się skusiło. Tylko, czy w naszych warunkach takie autobusy zdały by egzamin - szczególnie na liniach o dużej wymianie pasażerskiej ? ;)
A jak nie będzie innego wyjścia :?: Trzeba się cieszyć z tego, że chcą się wreszcie pozbyć Ikarusów, które lata świetności mają już za sobą...
voy pisze:Nie raz słyszałem, że deskorolki są traktowane w Warszawie na równi z przegubowcami - więc taki przegubowy trzydrzwiowy używaniec zawsze będzie lepszy od deskorolki...
No właśnie to skąd to podejrzenie, że przeguby nie powinny być traktowane jako przeguby. To zdanie jakoś nie logicznie brzmi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”