MZA Warszawa mówi 'Tak' pojazdom używanym

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:A jak nie będzie innego wyjścia :?: Trzeba się cieszyć z tego, że chcą się wreszcie pozbyć Ikarusów, które lata świetności mają już za sobą...
Ikarusy są i tak kasowane, co roku. Natomiast faktem jest, że na zachodzie nie ma za dużo autobusów, które spełniały by pewne kryteria, które za pewne chciałoby postawić MZA. Tzn. marka zbieżna z już użytkowanymi pojazdami, wiek (rocznik 1999/2000 o ile dobrze pamiętam), a także ilość drzwi dopasowana do warszawkich potrzeb. O ile można kupić jeden taki pojazd. O tyle liczba pojazdów większa niż 10 sztuk, może stanowić już nie lada problem.

I jeżeli MZA zostanie "przyciśnięta do ściany", że trzeba na gwałt kupować coś - bo zachwilę zabraknie taboru - to może się rzeczywiście okazać, iż MZA zakupi byle co, byle gdzie - byle taniej... :roll:
B.A. Baracus pisze:
voy pisze:Nie raz słyszałem, że deskorolki są traktowane w Warszawie na równi z przegubowcami - więc taki przegubowy trzydrzwiowy używaniec zawsze będzie lepszy od deskorolki...
No właśnie to skąd to podejrzenie, że przeguby nie powinny być traktowane jako przeguby. To zdanie jakoś nie logicznie brzmi...
Nie Czepiaj się Voy-a :P
W sumie dobrze napisał. Wg mnie jest to logiczne ;) . Cytując post Voy-a, lepszy byłby np. MB O405GN2 ex BVG Berlin ("trzydrzwiowy używaniec"), niż Neoplan N4020 lub SU 15 MZA ("deskorolka") - lepszy bo pojemniejszy :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:marka zbieżna z już użytkowanymi pojazdami,
Myślę, że dla 300 sztuk możnaby już wprowadzić nową. No i zostaje kusząca perspektywa nówek w stylu OmniCity, 7700 lub O345 :)
J-31 pisze:wiek (rocznik 1999/2000 o ile dobrze pamiętam)
Trochę starsze też mogą być, lepszy Mercedes z 1996 niż Ikarus z 1986
J-31 pisze:a także ilość drzwi dopasowana do warszawkich potrzeb.
No i tu zaczyna się problem… Ale myślę, że jakby się postarać, to się z setkę 4-drzwiowych wyciągnie, jak nie dziś to jutro.

ppln

Post autor: ppln »

@Plocmaster: Volvo 7700 to jest to samo co 7000 więc nietani niskopodłogowiec. Czy to może było zadanie typu skreśl niepasującą opcję? ;)

A Mercedes z 1996 lepszy niż Mercedes z 1999 (chyba, że nówka 405N-ka :P )

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Volvo 7700 to jest to samo co 7000 więc nietani niskopodłogowiec. Czy to może było zadanie typu skreśl niepasującą opcję? ;)
Ale Omnia jest tania? A Volvo specjalnie drogie nie jest.
Co do 7700, skrót myślowy (zapomniało mi się).

56247

Post autor: 56247 »

drentwy pisze:(...)jakieś nowe rewelacje usłyszymy w czasie wakacji
Może i wcześniej.
I niekoniecznie będzie to miało związek, z "ukochanymi" przez Polaków wyborami...

drentwy

Post autor: drentwy »

56247 pisze:
drentwy pisze:(...)jakieś nowe rewelacje usłyszymy w czasie wakacji
Może i wcześniej.
I niekoniecznie będzie to miało związek, z "ukochanymi" przez Polaków wyborami...
No cóż, jeśli coś tam się po cichu rusza to bardzo dobrze :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:No i zostaje kusząca perspektywa nówek w stylu OmniCity, 7700 lub O345 :)
:rotfl:
Tak szczególnie wysokopodłogowy MB O345 pośród niskopodłogowej Scanii, czy Volva :retard: Naprawdę kusząca perspektywa. Jest jednak mały problem, którego chyba nie Zauważyłeś. MZA chce kupić autobusy przynajmniej niskowejściowe, a najlepiej niskopodłogowe. :)

Nie Przejmuj się Plocmaster. Jeśli ktoś sprzedawałby używane MB O345, to natychmiast zadzwonię do dyrektora KM Płock Sp. z o.o :devil:
56247 pisze:Może i wcześniej
56247, a czy Znasz może jakieś szczegóły na ten temat ? :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Tak szczególnie wysokopodłogowy MB O345 pośród niskopodłogowej Scanii, czy Volva :retard:
No co, tani, a Merce używki kupić łatwo ;-)
J-31 pisze:Nie Przejmuj się Plocmaster. Jeśli ktoś sprzedawałby używane MB O345, to natychmiast zadzwonię do dyrektora KM Płock Sp. z o.o :devil:
Eee, teraz mamy w miarę porządnego :mruga:
J-31 pisze:Naprawdę kusząca perspektywa. Jest jednak mały problem, którego chyba nie Zauważyłeś. MZA chce kupić autobusy przynajmniej niskowejściowe, a najlepiej niskopodłogowe. :)
Zawsze są jeszcze windy :P

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze:może jakieś szczegóły na ten temat ?
Wszystko w swoim czasie...
;)
Ostatnio zmieniony 2006-04-12, 22:42 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

:( A ja tu liczyłem na jakieś informacje...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Parafrazując tytuł tego tematu: "Warszawa mówi "Nie" pojazdom używanym"

We wczorajszym Telewizyjnym Kurierze Warszawskim (TVP 3) powiedziano, że MZA odracza pomysł zakupu autobusów używanych. Możliwe, że dyrekcja MZA wróci do pomysłu za rok lub dwa. Na razie rezygnują.

Decyzja jest spowodowana brakiem takiego taboru, który zainteresowałby MZA - pod względem zarówno technicznym jak i wiekowym. Czyli nie znaleźli takich autobusów jakie chcieliby kupić.

Reasumując. Temat na razie możemy odstawić "ad acta" :P

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Parafrazując tytuł tego tematu: "Warszawa mówi "Nie" pojazdom używanym"

We wczorajszym Telewizyjnym Kurierze Warszawskim (TVP 3) powiedziano, że MZA odracza pomysł zakupu autobusów używanych. Możliwe, że dyrekcja MZA wróci do pomysłu za rok lub dwa. Na razie rezygnują.

Decyzja jest spowodowana brakiem takiego taboru, który zainteresowałby MZA - pod względem zarówno technicznym jak i wiekowym. Czyli nie znaleźli takich autobusów jakie chcieliby kupić.

Reasumując. Temat na razie możemy odstawić "ad acta" :P
Nic tylko pogratulować :!: Wycofali się z gazowców, teraz używki też poszły w odstawke... Nic innego tylko gadanie przed wyborcze :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg. mnie, to akurat nie było przedwyborczym gadaniem. To było "gadanie po próźnicy". Szczególnie, że MZA potrzebuje pilnie nowego taboru.

Po prostu jakiś facet w MZA sobie coś wymyślił, zamiast sprawdzić. No i kiedy w końcu sprawdzono, to okazało się, że nie ma takich pojazdów, albo są zbyt nowe (i dobre) by zachodni przewoźnicy je chcieli sprzedać. Zatem nie było innego wyjścia, odstąpiono od pomysłu :P

drentwy

Post autor: drentwy »

Normalnie :rotfl: Czemu mnie to nie dziwi... no nic, jednak czekamy do wyborów na następne rewelacje ;)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

drentwy pisze:Normalnie :rotfl: Czemu mnie to nie dziwi... no nic, jednak czekamy do wyborów na następne rewelacje ;)
Może ktoś wpadnie na reaktywacje trolejbusów... ;) Pomysły lokalnych samorządowców są coraz ciekawsze i zarazem nie realne :nuts:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Decyzja jest spowodowana brakiem takiego taboru, który zainteresowałby MZA - pod względem zarówno technicznym jak i wiekowym. Czyli nie znaleźli takich autobusów jakie chcieliby kupić.
Bo trochę zbyt ostre kryteria mieli. Gdyby tak kupili sobie 200 O405GN 3-drzwiowych i 100 4-drzwiowych, i do tego 80 O405N różnej maści, byłoby optymalnie, tylko co powiedzą wyborcy o pomyśle kupienia 10-letnich autobusów? ;-)
B.A. Baracus pisze:Może ktoś wpadnie na reaktywacje trolejbusów... ;) Pomysły lokalnych samorządowców są coraz ciekawsze i zarazem nie realne :nuts:
W sumie, to nie jest takie głupie, trochę infrastruktury zostało i pomalutku by się rozszerzyło sieć… :D
Tak sobie myślę — a możeby kupić do MZA trochę DABów 1800C? Myślę, że niemal idealnie by się nadawały ;-)

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze:Temat na razie możemy odstawić...
Wierzycie "Kurierkowi" oraz brukowcom?!

Współczuję!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

56247 pisze:
J-31 pisze:Temat na razie możemy odstawić...
Wierzycie "Kurierkowi" oraz brukowcom?!

Współczuję!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
To nie jest kwestia "wierzenia Kurierkowi". Ponieważ w tymże "Kurierku" wystąpił wiceprezes MZA (sorry, nazwiska nie pamiętam), który osobiście zapowiedział rezygnację z zakupu pojazdów używanych. Jednocześnie ten pan stwierdził, że do tematu "być może" wrócą za rok lub dwa. I to są jego słowa... ;)

[ Dodano: 2006-04-19, 10:32 ]
plocmaster pisze:
B.A. Baracus pisze:Może ktoś wpadnie na reaktywacje trolejbusów... ;) Pomysły lokalnych samorządowców są coraz ciekawsze i zarazem nie realne :nuts:
W sumie, to nie jest takie głupie, trochę infrastruktury zostało i pomalutku by się rozszerzyło sieć… :D
Na razie trajtki są nie "na topie" naszych lokalnych myślicieli. Ponieważ teraz, nasi wspaniali politycy, chcą wybudować kolej kubełkową w Warszawie :rotfl:

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze:zapowiedział rezygnację z zakupu pojazdów

...czy zapowiedział w związku z tym,co ze "szrotami" których jeszcze pełno?!

"Szroty" te miały zastąpić właśnie "używańce".


Coś tu w takim razie logiki i sensu brak w wypowiedzi tego Pana...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

56247 pisze:...czy zapowiedział w związku z tym,co ze "szrotami" których jeszcze pełno?!
"Szroty" te miały zastąpić właśnie "używańce".
Coś tu w takim razie logiki i sensu brak w wypowiedzi tego Pana...
Niestety ten pan nie powiedział co się stanie ze "szrotami". Logiczne jest jedna to, że jeśli rezygnują z tych zakupu tych pojazdów, to oznacza, że staruszki Ikarusy będą zmuszone nadal jeździć. Ponieważ nie ma i na razie nie będzie nowego taboru, który mógłby je zastąpić. :]

Ja bym jednak cierpliwie poczekał na dalszy rozwój wypadków. Dlatego, że wszystko się może zdarzyć. Jednego Ikarusa już wyłapano na Krakowskim Przedmieściu. Jeśli ITD przetrzepie MZA, to może się okazać, że MZA będzie musiało na gwałt kupować... cokolwiek... :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”