Który lepszy LE czy LF ?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Nie są ohydne. Problem w tym, że oni nie chcą ich sprzedawać w dużych ilościach :P
Chcą, tylko nasi nie chcą ich kupować ;-)
B.A. Baracus pisze:Ciekawe :wink: Masz podobny gust do mojego, a jednak coś się nie możemy dogadać :P Problemem jest to, że nie lubisz Jelcza (chociaż nie wiem dlaczego)...
Nie mam nic do niego, ale niech robi porządne autobusy.
B.A. Baracus pisze:No właśnie tak jak Ty nie masz kasy, to i Jelcz nie ma... Zrozum to, że oni klepią biede i każde zamówienie jest ważne, dzięki nowym zamówienią mogą praować nad nowymi modelami :!:
Sugerujesz, że też wszystko im na faje idzie? Niech sami przemycają, np. dając Jelcze do testów w Rosji i pchając do nich rakotwory w drodze powrotnej :retard:
OZZY pisze:Bardzo ciekawy pomysł :biggrin:
Czy myślicie o czymś takim
Eee, raczej o czymś w stylu propozycji pplna. Dodałbym do tego przód od Citarki, pełną niską podłogę i może coś z linią boku (tylko co?)

ppln

Post autor: ppln »

Ale ten mój 405N3 ma całkiem niską podłogę :) Nie ma schodków w 3. drzwiach. A ten wykonany przez OZZiego to wykapane Citaro. W dodatku mój ma fajniejsze bardzo nisko zakończone okna (szyba kosztuje 8tys. bo w Citarze zwykła kosztuje 5 tys :zgroza: ) . A przód od 405Nki jest moim zdaniem ładniejszy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A przód od 405Nki jest moim zdaniem ładniejszy.
No to co…
ppln pisze:W dodatku mój ma fajniejsze bardzo nisko zakończone okna
Bez przesady, przecież te okna sięgają aż do nadkoli :nuts:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Marzycie o szybach, które sięgają do nadkoli, a tym czasem w Meteorze Jaworzno zamiast szyb wstawia się dykty :nuts:
plocmaster pisze:Nie mam nic do niego, ale niech robi porządne autobusy.
Ale jak ma robić porządne busy, skoro nie ma kasy na nowe projekty :?: A problemy finansowe Jelcza to tylko i wyłącznie wina naszej gospodarki... Jeszcze troche i będziemy sciągać z USA autobusy :|

ppln

Post autor: ppln »

A po co ściągać autobusy z USA skoro zamiast płacić za transport będzie można kupić nowego, polskiego Solarisa w tej samej cenie i do tego przyjedzie szybciej :P

PS. Czy w Łodzi zdarzyła się jakaś poważniejsza awaria Solarisa? Bo skoro Volvo, których mamy sporo stały na zajezdniach jako dawcy części, a Solarisy śmigały w najlepsze (czasem jakiś kilka dni stał) to co można powiedziećo awaryjności Volvo, a co o awaryjności Solarisa?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:A po co ściągać autobusy z USA skoro zamiast płacić za transport będzie można kupić nowego, polskiego Solarisa w tej samej cenie i do tego przyjedzie szybciej
Mi tego nie musisz mówić, powiedz to byłemu prezydentowi i rządowi...

ppln pisze:Czy w Łodzi zdarzyła się jakaś poważniejsza awaria Solarisa? Bo skoro Volvo, których mamy sporo stały na zajezdniach jako dawcy części, a Solarisy śmigały w najlepsze (czasem jakiś kilka dni stał) to co można powiedziećo awaryjności Volvo, a co o awaryjności Solarisa?
Powiem Ci jak to mniej więcej wygląda w Berlinie, według niemców Solaris jest najmniej awaryjnym wozem jaki mają w swojej flocie, jedyne co im nie pasuje i czego się chyba bardzo wstydzą, to fakt, iż jest on produktem Polskim :retard: Co do Volvo w Berlinie to chyba nie bardzo im podchodzi...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

B.A. Baracus pisze:Marzycie o szybach, które sięgają do nadkoli, a tym czasem w Meteorze Jaworzno zamiast szyb wstawia się dykty :nuts:
1. To on
2. Nie mieszkam w Jaworznie
Ale jak ma robić porządne busy, skoro nie ma kasy na nowe projekty :?: A problemy finansowe Jelcza to tylko i wyłącznie wina naszej gospodarki... Jeszcze troche i będziemy sciągać z USA autobusy :confused:
Niech wejdzie na giełdę :] A na poważnie, niech robi porządne albo żadne…
B.A. Baracus pisze:według niemców Solaris jest najmniej awaryjnym wozem jaki mają w swojej flocie, jedyne co im nie pasuje i czego się chyba bardzo wstydzą, to fakt, iż jest on produktem Polskim face_retard
Znaczy, Solarki to u nich w Berlinie najlepsze busy reasumując?

ppln

Post autor: ppln »

W Berlinie mają porządne drogi i Solarisy mogą jeździć. Pracownik Sadów, który oprowadzał mnie po zajezdni mówił, żę Solarisy są dobre na linie lokalne bo są wygodne, ale nie do miasta (pracował na Sadach od 9.01.06, wcześniej na Kraszce eksploatującej Mercedesy i jelcze). W dodatku twierdził, że kratownice pękają w Solarisach, a nie w MANach, że któryś MKM przekręcił :ROTFL: (to się nazywa kult marki, MAN jest wiekowy, ale się skiepścił, jak MB) A od kierowców słyszałem, żę Volvo to najbardziej awaryjne busy w Łodzi. Solaris jest chyba najmniej awaryjny i najtańszy w eksploatacji z nowej generacji busów (r. 2000 i dalej)

[ Dodano: 2006-01-19, 21:50 ]
Obrazek

Czyli 405N3 z nowym rodzajem szyb (tanie malutkie szyby, otwieralne w dół :) )

Obrazek

Czyli polskie wydanie tegoż autobusu. Ten 'Wyświetlacz' to podświetlany na pomarańczowo kawałek podziurawionej blachy pomalowanej na biało :P

Czyli szyby do nadkoli nie muszą być drogie.

[ Dodano: 2006-01-19, 21:58 ]
Obrazek

Jak ma być inny przód niż z 405Nki to mi pasuje tylko taki :P I pulpit też z tego cudu :)


A ja coś czuję w kościach, że ten temat zaczyna przypominać konkurs misz-maszów a nie rzeczową dyskuję na temat zalet i wad rodzajów nadwozi. u2w

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

plocmaster pisze:Znaczy, Solarki to u nich w Berlinie najlepsze busy reasumując?
Może nie do końca, bo niemcy i tak powiedzą, że ich niemiecki Man lub Mercedes lepszy, ale awaryjość mają ponoć najmniejszą :D
ppln pisze:W dodatku twierdził, że kratownice pękają w Solarisach, a nie w MANach, że któryś MKM przekręcił
Dobry numer :rotfl: Ja jeszcze nie słyszałem o złamaniu kratownicy w Solarisie... Co więcej Solaris po ciężkim wypadku nie wygląda najgorzej ;) A oto przykład :strzałka: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=33964

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie, aby uporządkować może trochę Waszą dyskusję i lekko przywrócić ją do obowiązującego tematu - chciałbym Was zapytać, czy wg. Was do Polski przyjdzie "moda" na autobusy niskowejściowe.

Patrząc na poczynania producentów, w kwestii obniżenia podłogi w autobusach - czy wg. Was, może się zdarzyć, że więcej nabywców znajdą autobusy LE niż LF ? :-P

PS. Prosiłbym, Abyście na chwilę zapomnieli o cenach autobusów LF. I zasobności protfeli przewoźników. Jest to istotne - wiem, ale tym zajmiemy się za chwilę. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:PS. Prosiłbym, Abyście na chwilę zapomnieli o cenach autobusów LF. I zasobności protfeli przewoźników. Jest to istotne - wiem, ale tym zajmiemy się za chwilę. :wink:
Proszę bardzo — będą tylko LF, bo są o wiele lepsze od LE przy tych samych cenach :smile2:

ppln

Post autor: ppln »

Zajmijmy się najlepszym czyli Solarisem. Solaris U12 LE został wyprodukowany tylko w 2 egzemplarzach więc nic z zastąpienia LF przez LE. Zresztą SU12LE jest zrobiony na odwał bo ma 2 schodki we wnętrzu między jedną a drugą częścią co jest dość niepraktyczne. Gdyby zamiast schodków zrobić 'równię pochyłą' i płaską podłogę to na wysokiej części mogłaby zagościć nawet rzeźnia. A gnioty idą w najlepsze (to już nie najlepsze busy, wychodzimy z tematu Solarisa).

A ten Solaris po wypadku wygląda świetnie (oczywiście tragicznie, ale karoseria boku prawie wcale się nie wgniotła) jak na bus po wypadku. To było zderzenie czołowe podczas wyprzedzania na dużej prędkości?

voy

Post autor: voy »

Zjeżdżalnia byłaby jednak bardziej niepraktyczna. Ludzie by się pozabijali, gdy załadowany autobus hamowałby. Moim zdaniem najlepsze byłoby rozwiązanie takie, jak w 113CLL - 1 stopień i zjeżdżalnia pod małym kątem.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Solaris U12 LE został wyprodukowany tylko w 2 egzemplarzach więc nic z zastąpienia LF przez LE
Hym... dwa egzemplarze... nie koniecznie się z tym zgodzę... Jest co najmniej 5 o których wiadomo, a zapewne jest więcej o których nam jak do tej pory nie wiadomo ;) Z biegiem czasu liczba SU12 LE może dość szybko wzrastać :)
ppln pisze:To było zderzenie czołowe podczas wyprzedzania na dużej prędkości?
Tak. Zderzenie czołowe z Audi 100, które jechała blisko 130km/h ;) Według mnie Solaris dobrze z tego wyszedł :D
voy pisze:Moim zdaniem najlepsze byłoby rozwiązanie takie, jak w 113CLL - 1 stopień i zjeżdżalnia pod małym kątem.
Takie rozwiązanie plus troche nowoczesności i nowatorskiego podejścia może zaowocować dużym sukcesem :D

ppln

Post autor: ppln »

Mi wyszły 2 ze strony Solarisa (1 do Czech i 1 na wystawy). A gdzie jeszcze są? A ile m/w jechał Solaris? I jak wyszłoby z tego przewspaniałe Volvo albo MB? Nie było podobnych przypadków?

PS. Dlaczego Solaris nie nawiązał współpracy z MB na silniki ? :cry: :cry: :cry: :cry:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:A gdzie jeszcze są?
Większość to testowce, o ile dobrze kojarze to są trzy testowce, jeden wóz w DP Ostrava (możliwe, że to któryś z testerów), oraz jeden SU12 LE III, który niedługo pojedzie do DELBUS Delmenhorst :D Wniosek tego taki, że jest ich maksymalnie 5, a minimalnie 4 :P
ppln pisze:Dlaczego Solaris nie nawiązał współpracy z MB na silniki ?
Po co, nawiązali współprace z Manem to MErcedes był niepotrzebne, poza tym silniki były łatwo palne :retard: Ja się cieszę, że wybrali Iveco i Dafa, które bardzo mało palą i spełniają wszystkie normy :)
ppln pisze:A ile m/w jechał Solaris? I jak wyszłoby z tego przewspaniałe Volvo albo MB? Nie było podobnych przypadków?
Z miłą chęcią odpowiedziałbym Ci na te pytania, ale po prostu nie rozumiem o co Ci chodzi :chytry: Jak możesz napisz to jeszcze raz na spokojnie :)

Damhan

Post autor: Damhan »

B.A. Baracus pisze:Z miłą chęcią odpowiedziałbym Ci na te pytania, ale po prostu nie rozumiem o co Ci chodzi :chytry: Jak możesz napisz to jeszcze raz na spokojnie :smile:
Zapewne chodzi o to jak po taki wypadku wyglądałyby Volvo albo MB. Lepej czy gorzej od Solarisa i czy w ogóle były przypadki zderzeń tych autobusów. :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Damhan pisze:Zapewne chodzi o to jak po taki wypadku wyglądałyby Volvo albo MB. Lepej czy gorzej od Solarisa i czy w ogóle były przypadki zderzeń tych autobusów.
Hym... jakby sie głębej nad tym zastanowić to, być może Volvo wyszłoby obronną reką MB zresztą też. Jedno jest pewne, dużo dłużej byłyby naprawiane... Serwis Solarisa jest bardzo szybki, trolejbus po zderzeniu, które stało się rano wyjechał na trase tego samego dnia po południu, inny Solaris #1225 po uderzeniu w słup (lub drzewo) też szybko wyjechał, choć wydawało się, że ma naruszoną kratownice :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

Przy 130km/h to chyba bez kompleksowej wymiany przodu by się nie obeszło, a Solarisy mają chyba drogie przody (specjalna profilowana szyba). A silniki MB do Solarisów po to żeby MPK Łódź (nastawiona na nie :( ) Kupiła trochę dobrych wozów (bo 7 Citar G LF to troszkęza mało jak na zakup liczący 70 sztuk :/ )

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Powracając do tematu: Sądzę, że na drogi miejskie, o dużej wymianie pasażerów i o dobrej nawieżchni dobrym rozwiązaniem są autobusy LF, natomiast na linie podmiejskie, które tylko jadą i jadą i raz na jakiś czas otworzą drzwi, to lepsze jest LE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”