Porównania autobusów
Dokładnie chodziło mi o to,że projekt nie jest do końca Polski.Cóż,Solaris jest produktem znanym i lubianym,chociaż nie do końca takim idealnym.Swoją drogą do Rzeszowa ostatnio przybyły kolejne Solarisy CNG i zapowiada sie na to,że odbiorą monopol na gazowe Vecto w tej firmie.Mam tylko nadzieję,że przy nowych Solarisach MPK Rzesów wyciszyło jakos te wyjące silniki .
Śledze ten temat i tylko czekałem, aż ktoś się przyczepi do foteli i... oto kolega Voy był pierwsze.
Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty
Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.
Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty
Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.
Hehe - ja niestety muszę. I czytam. Wszystkie posty. W końcu to podobno mój obowiązek, a na koniec jeszcze dostaje mi się po głowie....B.A. Baracus pisze:(...) już nawet ja nie moge tego czytać.
Adrian - jeśli już jesteśmy przy twardych fotelach, to czy Możesz mi napisać - czy fotele Autometa posiadają wszystkie Autosany w Sanoku, czy po prostu wszystkie autobusy niezależnie od producenta ?
J-31 problem w tym,ze w sanockich przedsiębiorstwach nie ma za bardzo niczego innego oprócz lokalnego produktu nazywanego Autosanem.W MKS-ie ok.80% autobusów posiada Automety.W Connexie natomiast jest Jelcz PR110D Lux i Solbus,ale one na 100% mają turystyczne siedzenia (w Solbusie cholernie niewygodne,ale czego wymagać od podstawowej wersji C10,5).Kiedyś nawet po Sanoku jeździł M11 z reklamą Autometu,który w środku takze miał siedzenia firmy,którą reklamował.Sanocki MKS decyduje się na Automety,gdyż podobno są tańsze od innych,a Automet podobnie jak Autosan ma monopol na montaż siedzeń w autobusach MKS-u.Obecnie Automety posiadają wszystkie A1010M,obydwa H7-20 i spora część Autosanów H9-35 (reszta ma skórzane).Wyjątkiem jest Tramp,który ma zupełnie inny rodzaj siedzeń,jak H9-35.
Wiem że nie, ale powiedz nam, co jest w nim niepolskieAdrian_ pisze:Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.
No nie wiem, czy istotnie nic takiego się nie stało.Adrian_ pisze:Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.
Oj, gdybyś był takim np. prezesem zadłużonego MPK Uć to byś zrozumiał…Adrian_ pisze:Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.
Nie było za co.Adrian_ pisze:Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,
A gdzie Solaris produkował przez kilkanaście lat? A Jelcz i Volvo to raczej 2 różne kalosze.Adrian_ pisze:to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.
Chyba odwrotnie…Adrian_ pisze:Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.
Twoim tokiem myślenia Jelcz to też nie jest polska firma — w końcu rdzennie polskie jest tylko Vecto, Vero ma niemieckie podwozie, a inne modele to tylko modernizacja francuskiego PR100.
Jelcz to jak najbardziej polska firma,chyba że Laskowice z dnia na dzień przenieśli np.do Hiszpanii .Poza tym skoro MPK Łódź jest załużone,to skad mają kase na nowe wozy,które niedługo mają przyjść? a co do wozów w Meteorze to zapewniam cię,że o ich wozy warto było dbać.A co do mojego toku myslenia polcmaster to za nim nie idź,bo niejedną osobę już zgubiłem swoimi myslami .A produktów Jelcza z polskimi korzeniami jest wiecej,np.M121M,Supero itd.A co do zagranicznych komponentów w Solarisach to odpowiem wymijająco:kasowniki nie no żartowałem.Nie mniej jednak w polskich produkcjach wśród autobusów można znleźć wiele zagranicznych komponentów,np.silniki,podwozie,konstrukcje itd.(jak np.w przypadku M180).
Co do niepolskich konstrukcji by Jelcz to najpopularniejszą są chyba 122/182MB czyli po prostu Mercedesy 405(G)N, które mają jedną znaczącą zaletę - porządnie rozwiązane otwieranie drzwi - 3 osobne przyciski do każdych drzwi i ciepłe guziki dzięki czemu te Jelcze są niezłe na 55 MPK ma dotacje z miasta, ale mogłoby kupić chociaż 25 Citar (jeśli nie 34 Solarki) zamiast 7 Citar i 30 conect, bo Citara to mimo wszystko niezły produkt (ale nie na polskie drogi)
Tak, a Bolechowo całkiem niedawno przenieśli do Federacji Polski Wschodniej i Gąbina. Czy to jeszcze polski producentAdrian_ pisze:chyba że Laskowice z dnia na dzień przenieśli np.do Hiszpanii
Było, i spójrz na to, jakie to wozy…Adrian_ pisze:Poza tym skoro MPK Łódź jest załużone,to skad mają kase na nowe wozy,które niedługo mają przyjść?
Mam GPS.Adrian_ pisze:A co do mojego toku myslenia polcmaster to za nim nie idź,bo niejedną osobę już zgubiłem swoimi myslami
Supero to tylko ulepszona PR110 która jest ulepszoną francuską PR100, a M121 to w gruncie rzeczy niskowejściowy 120M.Adrian_ pisze:A produktów Jelcza z polskimi korzeniami jest wiecej,np.M121M,Supero itd.
No Mikroelektronika jeszcze, ale R&G?Adrian_ pisze:A co do zagranicznych komponentów w Solarisach to odpowiem wymijająco:kasowniki
M180 to akurat raczej nie jest polską „konstrukcją”.Nie mniej jednak w polskich produkcjach wśród autobusów można znleźć wiele zagranicznych komponentów,np.silniki,podwozie,konstrukcje itd.(jak np.w przypadku M180).
M122 nie ma nawet 100 sztuk, a M182 jest jedna.ppln pisze:Co do niepolskich konstrukcji by Jelcz to najpopularniejszą są chyba 122/182MB
Idąc Waszym tokiem myślenia: R&G jest polskim produktem Jakoś nie mogę sobie przypomnieć jakiegokolwiek polskiego masowego producenta podzespołów półprzewodnikowych o mikroprocesorach już nie wspominając Ciekaw jestem czy Niemcy, Hiszpanie, Szwedzi lub Francuzi też mają taki zaściankowy tryb myślenia. Już widzę to podejście: nie kupię Mercedesa bo żarówkę kierunkowskazu wyprodukowano w Polsce a zawór drzwi w Hiszpanii Ale jak już tak bardzo macie ochotę się dowiedzieć (wg Waszych kategorii) czy Solaris lub Vecto są produktami polskimi, to można to ująć jednym słowem: NIE.
Taaak, ale modyfikacji poddano właśnie jakość wykonania i duperele takie jak fotele (o, rym). Niby nic, ale jednak ważna rzecz.ppln pisze:Ale mimo wszystko modyfikacje oryginalnej 405N-ki są minimalne. Jedyne to nieco zmieniony przód i to ustawienie guziczków. Normalny obywatel nawet nie wie, że jedzie Jelczem.
A skąd miałem wiedzieć?u2w pisze:R&G jest polskim produktem Jakoś nie mogę sobie przypomnieć jakiegokolwiek polskiego masowego producenta podzespołów półprzewodnikowych o mikroprocesorach już nie wspominając
Według tych kategorii: Czy Mercedes i Scania są niemieckim i szwedzkim produktem? Nie, bo Mercedes ma wyświetlacze z Mielca (coś musi mieć nie z Niemiec! ) a Scania jest produkowana w Słupsku.u2w pisze:Ale jak już tak bardzo macie ochotę się dowiedzieć (wg Waszych kategorii) czy Solaris lub Vecto są produktami polskimi, to można to ująć jednym słowem: NIE.
Poza tym te Mercedesy nie mają wyświetlaczy,tylko filmy,co w Mercedesach jest rzadkością.Co do MPK Łodź to jeszcze jakoś zipią.Ale przy tym syatnie taboru zmierzają w kierunku PKM Bytom i jak tak dalej pójdzie to nie wiem,czy przetrwają.M180 owszem nie jest konstrukcją polską,ale zbitka części Volvo i Steyra.Z Jelcza ma chyba nazwę i kilka części.Być może dlatego,że Jelcz miał licencję na składanie tych wozów? nie wiem,to tylko moje przypuszczenia.A co do M182M to podobno już są z nim problemy.Ponoć ostatnimi czasy łapie coraz więcej awarii.