Porównania autobusów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
jacool

Post autor: jacool »

voy pisze:Akurat tutaj Adrian pleciesz bzdury że głowa boli. Solaris jest w 100% polski obecnie.
A może chodziło mu o to, że projekt nie jest do końca Polski? Bo co do własności, to oczywiście że jest :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dokładnie chodziło mi o to,że projekt nie jest do końca Polski.Cóż,Solaris jest produktem znanym i lubianym,chociaż nie do końca takim idealnym.Swoją drogą do Rzeszowa ostatnio przybyły kolejne Solarisy CNG i zapowiada sie na to,że odbiorą monopol na gazowe Vecto w tej firmie.Mam tylko nadzieję,że przy nowych Solarisach MPK Rzesów wyciszyło jakos te wyjące silniki ;) .

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Śledze ten temat i tylko czekałem, aż ktoś się przyczepi do foteli i... oto kolega Voy był pierwsze.

Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka :nuts:
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty :(

Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.

voy

Post autor: voy »

Mimo że Iveco nawala wibracjami jak młot pneumatyczny to nie można im odmówić oszczędności - te pojazdy palą bardzo mało.

ppln

Post autor: ppln »

Twarde siedzenia - proszę bardzo, te z Gorzowa mająmięciutkie
Zły układ - istnieje możliwość zmiany
Lusterka w złych miejscach - pewnie też można zmienić, a od biedy zrobić garażową przeróbkę ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Iveco to w większości busy,a ich nie można nazwac pojazdami KM.A co do twardości siedzień to co ja mam powiedzieć,skoro prawie wszystkie wozy w Sanoku wyposażone w Automety? a zapewniam,że na dłuższą metę nie są to zbyt wygodne siedzenia.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

ppln pisze:Twarde siedzenia - proszę bardzo, te z Gorzowa mająmięciutkie
Zły układ - istnieje możliwość zmiany
Lusterka w złych miejscach - pewnie też można zmienić, a od biedy zrobić garażową przeróbkę ;)
Chyba ktoś mnie nie zrozumiał. Lepiej daj sobie spokój bo już nawet ja nie moge tego czytać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

B.A. Baracus pisze:(...) już nawet ja nie moge tego czytać.
Hehe - ja niestety muszę. I czytam. Wszystkie posty. W końcu to podobno mój obowiązek, a na koniec jeszcze dostaje mi się po głowie.... :]

Adrian - jeśli już jesteśmy przy twardych fotelach, to czy Możesz mi napisać - czy fotele Autometa posiadają wszystkie Autosany w Sanoku, czy po prostu wszystkie autobusy niezależnie od producenta ? ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 problem w tym,ze w sanockich przedsiębiorstwach nie ma za bardzo niczego innego oprócz lokalnego produktu nazywanego Autosanem.W MKS-ie ok.80% autobusów posiada Automety.W Connexie natomiast jest Jelcz PR110D Lux i Solbus,ale one na 100% mają turystyczne siedzenia (w Solbusie cholernie niewygodne,ale czego wymagać od podstawowej wersji C10,5).Kiedyś nawet po Sanoku jeździł M11 z reklamą Autometu,który w środku takze miał siedzenia firmy,którą reklamował.Sanocki MKS decyduje się na Automety,gdyż podobno są tańsze od innych,a Automet podobnie jak Autosan ma monopol na montaż siedzeń w autobusach MKS-u.Obecnie Automety posiadają wszystkie A1010M,obydwa H7-20 i spora część Autosanów H9-35 (reszta ma skórzane).Wyjątkiem jest Tramp,który ma zupełnie inny rodzaj siedzeń,jak H9-35.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.
Wiem że nie, ale powiedz nam, co jest w nim niepolskie :?:
Adrian_ pisze:Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.
No nie wiem, czy istotnie nic takiego się nie stało.
Adrian_ pisze:Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.
Oj, gdybyś był takim np. prezesem zadłużonego MPK Uć to byś zrozumiał…
Adrian_ pisze:Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,
Nie było za co.
Adrian_ pisze:to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.
A gdzie Solaris produkował przez kilkanaście lat? A Jelcz i Volvo to raczej 2 różne kalosze.
Adrian_ pisze:Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.
Chyba odwrotnie…
Twoim tokiem myślenia Jelcz to też nie jest polska firma — w końcu rdzennie polskie jest tylko Vecto, Vero ma niemieckie podwozie, a inne modele to tylko modernizacja francuskiego PR100.

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:co jest w nim niepolskie :?:
Opony są pewnie jakiejś niemieckiej firmy...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Nie macie większych problemów :?: Temat pochodzenia podzespołów był już omawiany. Coś mi się zdaje, że trzeba będzie kogoś spacyfikować :(

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Opony są pewnie jakiejś niemieckiej firmy...
Walić opony, pomyśl o drzwiach czy fotelach… ¯e nie wspomnę o tylnej osi czy silniku…

[ Dodano: 2006-04-11, 20:28 ]
u2w pisze:Coś mi się zdaje, że trzeba będzie kogoś spacyfikować :(
Tylko nie mnie! Oni mnie wrobili, jestem niewinny! :D

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jelcz to jak najbardziej polska firma,chyba że Laskowice z dnia na dzień przenieśli np.do Hiszpanii ;).Poza tym skoro MPK Łódź jest załużone,to skad mają kase na nowe wozy,które niedługo mają przyjść? a co do wozów w Meteorze to zapewniam cię,że o ich wozy warto było dbać.A co do mojego toku myslenia polcmaster to za nim nie idź,bo niejedną osobę już zgubiłem swoimi myslami ;).A produktów Jelcza z polskimi korzeniami jest wiecej,np.M121M,Supero itd.A co do zagranicznych komponentów w Solarisach to odpowiem wymijająco:kasowniki xD nie no żartowałem.Nie mniej jednak w polskich produkcjach wśród autobusów można znleźć wiele zagranicznych komponentów,np.silniki,podwozie,konstrukcje itd.(jak np.w przypadku M180).

ppln

Post autor: ppln »

Co do niepolskich konstrukcji by Jelcz to najpopularniejszą są chyba 122/182MB czyli po prostu Mercedesy 405(G)N, które mają jedną znaczącą zaletę - porządnie rozwiązane otwieranie drzwi - 3 osobne przyciski do każdych drzwi i ciepłe guziki dzięki czemu te Jelcze są niezłe na 55 :P MPK ma dotacje z miasta, ale mogłoby kupić chociaż 25 Citar (jeśli nie 34 Solarki) zamiast 7 Citar i 30 conect, bo Citara to mimo wszystko niezły produkt (ale nie na polskie drogi)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:chyba że Laskowice z dnia na dzień przenieśli np.do Hiszpanii ;)
Tak, a Bolechowo całkiem niedawno przenieśli do Federacji Polski Wschodniej i Gąbina. Czy to jeszcze polski producent :?:
Adrian_ pisze:Poza tym skoro MPK Łódź jest załużone,to skad mają kase na nowe wozy,które niedługo mają przyjść?
Było, i spójrz na to, jakie to wozy…
Adrian_ pisze:A co do mojego toku myslenia polcmaster to za nim nie idź,bo niejedną osobę już zgubiłem swoimi myslami ;)
Mam GPS.
Adrian_ pisze:A produktów Jelcza z polskimi korzeniami jest wiecej,np.M121M,Supero itd.
Supero to tylko ulepszona PR110 która jest ulepszoną francuską PR100, a M121 to w gruncie rzeczy niskowejściowy 120M.
Adrian_ pisze:A co do zagranicznych komponentów w Solarisach to odpowiem wymijająco:kasowniki xD
No Mikroelektronika jeszcze, ale R&G?
Nie mniej jednak w polskich produkcjach wśród autobusów można znleźć wiele zagranicznych komponentów,np.silniki,podwozie,konstrukcje itd.(jak np.w przypadku M180).
M180 to akurat raczej nie jest polską „konstrukcją”.
ppln pisze:Co do niepolskich konstrukcji by Jelcz to najpopularniejszą są chyba 122/182MB
M122 nie ma nawet 100 sztuk, a M182 jest jedna.

ppln

Post autor: ppln »

Ale mimo wszystko modyfikacje oryginalnej 405N-ki są minimalne. Jedyne to nieco zmieniony przód i to ustawienie guziczków. Normalny obywatel nawet nie wie, że jedzie Jelczem.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Idąc Waszym tokiem myślenia: R&G jest polskim produktem :?: Jakoś nie mogę sobie przypomnieć jakiegokolwiek polskiego masowego producenta podzespołów półprzewodnikowych o mikroprocesorach już nie wspominając :wow: Ciekaw jestem czy Niemcy, Hiszpanie, Szwedzi lub Francuzi też mają taki zaściankowy tryb myślenia. Już widzę to podejście: nie kupię Mercedesa bo żarówkę kierunkowskazu wyprodukowano w Polsce a zawór drzwi w Hiszpanii :nuts: Ale jak już tak bardzo macie ochotę się dowiedzieć (wg Waszych kategorii) czy Solaris lub Vecto są produktami polskimi, to można to ująć jednym słowem: NIE.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Ale mimo wszystko modyfikacje oryginalnej 405N-ki są minimalne. Jedyne to nieco zmieniony przód i to ustawienie guziczków. Normalny obywatel nawet nie wie, że jedzie Jelczem.
Taaak, ale modyfikacji poddano właśnie jakość wykonania i duperele takie jak fotele (o, rym). Niby nic, ale jednak ważna rzecz.
u2w pisze:R&G jest polskim produktem :?: Jakoś nie mogę sobie przypomnieć jakiegokolwiek polskiego masowego producenta podzespołów półprzewodnikowych o mikroprocesorach już nie wspominając :wow:
A skąd miałem wiedzieć? :D
u2w pisze:Ale jak już tak bardzo macie ochotę się dowiedzieć (wg Waszych kategorii) czy Solaris lub Vecto są produktami polskimi, to można to ująć jednym słowem: NIE.
Według tych kategorii: Czy Mercedes i Scania są niemieckim i szwedzkim produktem? Nie, bo Mercedes ma wyświetlacze z Mielca (coś musi mieć nie z Niemiec! :D ) a Scania jest produkowana w Słupsku.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Poza tym te Mercedesy nie mają wyświetlaczy,tylko filmy,co w Mercedesach jest rzadkością.Co do MPK Łodź to jeszcze jakoś zipią.Ale przy tym syatnie taboru zmierzają w kierunku PKM Bytom i jak tak dalej pójdzie to nie wiem,czy przetrwają.M180 owszem nie jest konstrukcją polską,ale zbitka części Volvo i Steyra.Z Jelcza ma chyba nazwę i kilka części.Być może dlatego,że Jelcz miał licencję na składanie tych wozów? nie wiem,to tylko moje przypuszczenia.A co do M182M to podobno już są z nim problemy.Ponoć ostatnimi czasy łapie coraz więcej awarii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”