Porównania autobusów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Porównania autobusów

Post autor: pmaster » 2006-04-07, 22:07

Adrian_ pisze:dlaczego nikt z Was nie pracuje w MZK Toruń?
Pracowałeś gdzieś mając 15 lat, i to 100 km od domu?
Adrian_ pisze:W dobie tego,ze niedługo moge stać się posiadaczem (a właściwie mój tata moze stać sie posiadaczem) jednego ze starszych wozów KM nie mam nic do tych staruszków.
Rozkręcacie biznes przewozowy? Uuu, gratulacje ;-)
Adrian_ pisze:A co do Mercedesa to póki kratownica się nie wygięłą to niech jeszcze trochę pojeździ.Po co odstawiać jeszcze całkiem sprawny wóz?
Lepiej odstawić teraz autobus, który już na siebie zarobił niż czekać, aż się, że tak eufemistycznie powiem, rozkocha i go skasować.
Adrian_ pisze:ide o zakład,że tak uwielbiane przez Was Solarisy,czy MAN-y nie dożyją nawet 25 lat.
Bo nie mają, 25-letni autobus nawet dziś ciężko znaleźć w służbie liniowej, a takie autobusy będą już wtedy mocno przestarzałe. To nie Korea Północna, że autobus musi koniecznie wytrzymać jak najdłużej :!:
Adrian_ pisze:W Przemyślu Vettery O307 skasowano w 1999 roku,zaś w Jarosławiu mają jeszcze 6 sztuk Merców O305 i MAN-a SL200,które wyglądaja jak "żywe trupy".
No i bardzo dobrze, dziadek bardzo dobrym autobusem jest, ale czy nie czas na coś nowszego?
Adrian_ pisze:I mam pytanie do administracji:czy nie lepiej zatytułować ten temat Mercedes O305? wydaje mi się,że Mercedesów O305 jest znacznie więcej od Heuliezów.
Posłużę się metaforą.
Istnieje również temat „Mercedes O530 Citaro”. Nie lepiej byłoby zatytułować go Solaris Urbino 12? W końcu jest ich o wiele więcej.

Wracając do tematu: jak już napisałem, dziadek czy nawet PR-ka to dobre autobusy były, jednak — były. Mamy rok 2006 i chyba czas na coś nowszego.

Posty przeniesione z tematu: "Mercedes O305 & O305G". J-31 :roll:
Ostatnio zmieniony 2006-04-10, 12:11 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-08, 11:11

Nie pracowałem,ponieważ polskie prawo zabrania zatrudniania nieletnich na stały etat gdziekolwiek.Chociaż,jakby tak głębiej poszukać to pewnie znalazłoby się kilka miejsc,gdzie to prawo się łamie.Co do biznesu to może kiedyś.na razie mamy sprowadzić któregoś ze złomów MKS Mielec i zakonserwować go na lepsze czasy z mozliwością wymiany na kolejny przechodzony pojazd.Poza tym nikt u mnie w rodzinie nie ma prawka na autobusy,ale to można w przeciągu kilku miesięcy zdać.Poza tym trzeba będzsie znaleźć sponsora na remont takiego autobusu,a z tym w dzisiejszych czasach nie jest łatwo.Co do Merca O305 to może zadzwoń do Pana Mariana Koteckiego,dyrektora Gryfu z pytaniem,ile ten autobus w swoim życiu miał usterek? bo pewnie stosunkowo mało,skoro jeździ do tej pory.A jeśli nawet nieco więcej,to widocznie Gryfowi zależy na zachowaniu tego rodzyka.Poza tym to,czy autobus pójdzie do kasacji,czy nie jest decyzją przedsiębiorstw KM.Ale z tego,co wiem w tych co lepszych firmach KM zanim sie skasuje jakiś autobus zbiera się komisja i robi tzw."przegląd techniczny" autobusu i po tych oględzinach wystosowuje decyzję.Co do taboru KM w Korei to nie wiem nawet,co tam mają,ale na pewno Ikarusy.Co do tematu to Citaro,a Urbino to 2 różne pojazdy,niewspółgrające ze sobą.Jednak taka pogoń za nowoczesnością kiedyś przybrac zły obrót.Przykład:Płock i Merce O345,które mają przyjść :D (podobno).Jakoś MPK Bydgoszcz na nie nie narzeka;).A tak w ogóle w jakich miastach jeżdżą Heuliezy O305 i czy są do spotkania w Polsce?

[ Dodano: 2006-04-08, 11:13 ]
W powyższym poście miało być oczywiście,ze kasacja autobusów nie jest wynikiem decyzji MKM-ów,tylko przedsiębiorstwa KM.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-08, 15:03

Adrian_ pisze:na razie //pisownia - osobno mamy sprowadzić któregoś ze złomów MKS Mielec i zakonserwować go na lepsze czasy z mozliwością wymiany na kolejny przechodzony pojazd.Poza tym nikt u mnie w rodzinie nie ma prawka na autobusy,ale to można w przeciągu kilku miesięcy zdać.Poza tym trzeba będzsie znaleźć sponsora na remont takiego autobusu,a z tym w dzisiejszych czasach nie jest łatwo.
O, zakładacie muzeum? Cóż, gratulacje i życzenia powodzenia się składa… :)
Adrian_ pisze:Co do taboru KM w Korei to nie wiem nawet,co tam mają,ale na pewno Ikarusy.
Ja wiem, co oni tam mają. Ikarusy także, ale generalnie — to, czego można się po nich spodziewać.
Adrian_ pisze:Przykład:Płock i Merce O345,które mają przyjść :D (podobno).
Chyba już przyszły. Wg mnie to nie pogoń, tylko zapomnieli dopisać „niskopodłogowy”, czego teraz bardzo żałują i nie popełnią już tego błędu.
Adrian_ pisze:Jakoś MPK Bydgoszcz na nie nie narzeka;)
Nie szkodzi, ja mogę na nie ponarzekać.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-08, 20:21

A dziękuję.Hehe,z 528 można by zrobić eksponat,ale na razie z tatą tak nie zaszalejemy.na razie trwa kompletowanie pojazdów i szukanie czegoś pod zajezdnię.Niestety,na razie kasy brak,bo większość zżerają zakupy moich modeli autobusowych (ostatnio zamówiłem sobie model Axera :D).A co do Merców Conecto to pewnie narzekasz,bo nie są to niskacze.Cóż,dla mnie osobiście Mercedesy to jedne z najlepszych nowoczesnych autobusów.I w każdym pokoleniu zdarzy się wysokopodłogowa produkcja.A co do taboru w Korei to jeśli większość ich taboru to Ikarusy to to z mojego punktu widzenia bardzo porządna firma jest :).A co do Mercedesów to ciekawi mnie,czy kiedykolwiek Mercedes wyprodukował jakiegoś Merca z manualną skrzynią biegów? bo tureckie MAN-y takowe posiadają.

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-08, 20:59

Adrian_ pisze:Cóż,dla mnie osobiście Mercedesy to jedne z najlepszych nowoczesnych autobusów
To nie byłeś w Łodzi i nie słyszałeś opinii kierowców o nich. Tak samo z Volvami. A jedyną nagatywną cechą Solarisa wymienioną przez kierowcę tego wozu (w mróz -15 st. C) było to, że nie grzał dostatecznie w nogi. A ponoć kierowcy zachwalają też MANa. Ale nie będę podgrzewwać kłótni, z tym OT (w tym temacie).
Adrian_ pisze:A co do Mercedesów to ciekawi mnie,czy kiedykolwiek Mercedes wyprodukował jakiegoś Merca z manualną skrzynią biegów? bo tureckie MAN-y takowe posiadają.
Nikt by chyba Citara z manualną skrzynią nie zamówił, a conecto to zupełnie inny złom, więc pewnie w standardzie nie ma nawet automatu (chocizą mogę się mylić, w końcu MB chyba by nie sprzedawał aż takiego bubla (chociaż bym się zbytnio nie zdziwił).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-08, 21:44

Adrian_ pisze:na razie //pisownia - osobno trwa kompletowanie pojazdów i szukanie czegoś pod zajezdnię.
Pojazdy — 5-20 tys. zł i macie pojazd. Ale weźcie go wyremontujcie, z zachowaniem oryginalności…
Co do zajezdni — zaoferowałem się kiedyś z podpłocką działką i oferta jest ciągle aktualna :D
Adrian_ pisze:A co do Merców Conecto to pewnie narzekasz,bo nie są to niskacze.
Narzekam głównie dlatego, ale też i dlatego, że to kupa tureckiego g…łównie niedobrego autobusu i ma inne rozliczne wady.
Adrian_ pisze:Cóż,dla mnie osobiście Mercedesy to jedne z najlepszych nowoczesnych autobusów.I w każdym pokoleniu zdarzy się wysokopodłogowa produkcja.
O405N czy Citaro nie są złe (może tylko drogie), ale, na miłość boską, odróżniajmy tureckiego wysokiego gniota (bez skojarzeń z M121) ze znaczkiem Mercedesa od Mercedesa!
Adrian_ pisze:A co do taboru w Korei to jeśli większość ich taboru to Ikarusy to to z mojego punktu widzenia bardzo porządna firma jest :)
Weź sobie nie rób jaj… w GOP-ie takich Ikarów jak w Korei nie znajdziesz, i nie dlatego, że TLT nie ma Ikarusów.
Adrian_ pisze:A co do Mercedesów to ciekawi mnie,czy kiedykolwiek Mercedes wyprodukował jakiegoś Merca z manualną skrzynią biegów? bo tureckie MAN-y takowe posiadają.
Wyprodukował i to dużo… ale dość dawno temu.
ppln pisze:Nikt by chyba Citara z manualną skrzynią nie zamówił, a conecto to zupełnie inny złom, więc pewnie w standardzie nie ma nawet automatu
Raczej na pewno ma.

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-04-09, 01:04

Adrian_ pisze:Niestety,na razie //pisownia - osobno kasy brak,bo większość zżerają zakupy moich modeli autobusowych (ostatnio zamówiłem sobie model Axera
No jeśli zakup modeli koliduje z remontem wozów to macie niesamowicie wilki budżet, hehe.

Słowem o kasacjach sprawnych pojzdów. Moja pszczółka #458 ( www.komunikacja.org ) w zeszłym tygodniu w pełni sprawna zjechała z miasta, została postawiono w narożniku placu i przystąpiono do jej demontażu. kurcze, cholernie mi szkoda mojego wozu, choć tylko 2 miesiące nim jeździłem..

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-09, 09:37

A macie jakieś niesprawne M11-stki?

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-09, 13:51

A ile dokładnie 458 miał przebiegu? ok.miliona,czy mniej km? a wracając do tematu:czy MAN-y SL200,Mercedesy O305 itp. były kiedyś produkowane w wersji z manualną skrzynią biegów? i skoro już piszesz plocmaster o Mercedesach-lewarach to moze warto by rpzytoczyć kilka przykładów takich wozów i gdzie trafiły? A co do tureckich MAN-ów to jeszcze nie jechałem,więc nie mogę wydawać osądu,ale z ciekawostek dodam,ze na kursie Przemyśl-Sanok puścili ostatnio takiego tureckiego MAN-a,jak ten: http://156.17.233.249/transport/autobus ... r=23799.Co do nazywania Conecto złomem to takiego wyboru podjął dyrektor płockiej KM,wiec miej do niego pretensje.Zresztą proponuję sie tym przejechać (O345G),a dopiero później wydawać osąd na temat tego typu Mercedesa,niż kierować sie stereotypami.Co do Connexto jeszcze to ma automata i to prawie na 1005,gdyż kiedys widziałem zdjecia pulpitu bydgoskich Conecto i nie wykryłem tam manuala.Natomiast Mercedesy O305 i O307 to już powoli przeżytki i należałoby je skasować,gdyż O405,O405N,czy O407 są w tym względzie bardziej rozwinięte technicznie.

[ Dodano: 2006-04-09, 13:53 ]
I to prawie na 100% miało być.Ech,chyba trzeba będzie zwolnić tempo pisania i zwracać uwagę na literówki ;) .

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-09, 13:55

MAN SL200 z manualem jeździ w Łodzi na liniach darmobusowych Cerrefoura. A wysoki złom by MB pisze się przez jedno 'n'. A ja mogę wydać osąd bo raz jechałem tym "autobusem", ale w wersji krótkiej.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-09, 14:06

Ja jednak uważam,że wśród MAN-ów i Mercedesów nalezy doszukać się takze plusów ich jazdy itd. niż przekreślać je od razu.Poza tym Mercedes O345G z pewnością jest lepszym autobusem od np.miejskiego Solbusa.I tu nie chodzi o to,że bronię Conecto czy innych tego typu wozów,ale powstały one w wyniku ewolucji następcy któregoś z typów Mercedesa,więc należy przyjąć te autobusy z myslą,ze ejst to pewna alternatywa dla kasacji wysłużonych przegubowców.Poza tym Conecto fakt,że nie umywają sie do reszty Mercedesów,ale myślę,że nie należy skreślać tych wozów jedynie na np.pochodzenie,wysoką podłogę,czy jakieś inne problemy techniczne,które stwarzają.Zresztą i tak to wszystko wyjdzie w praniu (czyt.w eksploatacji).Zresztą na początku eksploatacji Ciatro też były z nim problemy.Wiele z Citar,zwłaszcza z tej pierwszej serii miały poważne pożary silników.W Gdyn<font color=red><b>ii</b></font>,bądź w PKS-ie Wejherowo nawet O530G z pierwszej serii sie spalił.Z prawie każdym pojazdem KM na początku sa problemy eksploatacyjne,ale jak mówię wszystko to wyjdzie w praniu.A tak w ogóle za jaką kwotę zostały zakupione płockie Conecto?

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-09, 14:20

W Łodzi z Citarami też są niestety problemy - prawie we wszystkich jest rozwalony przystankowy, a zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi. Mimo to pożarów nie mieliśmy :P A miejski Solbus chyba też jest wysokopodłogowy, więc jest to podobna klasa, MB może być trochę lepszy (lepiej jednak kupić Solbusa - wspiera się polski przemysł :) ) A po co kupować conecto skoro dopłacając nieco mozna mieć jeden z najlepszych niskopodłogowców (Solaris U18 III oczywiście (1mln) ), a jak ktoś żałuże tych 50 000 zł na sztuce to może sprawić sobie Odqrzacza :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-09, 18:59

Adrian_ pisze:a wracając do tematu:czy MAN-y SL200,Mercedesy O305 itp. były kiedyś produkowane w wersji z manualną skrzynią biegów?
Ooj, były.
Adrian_ pisze:i skoro już piszesz plocmaster o Mercedesach-lewarach to moze warto by rpzytoczyć kilka przykładów takich wozów i gdzie trafiły?
O305, także G — BVG Berlin
O305, SL200 — MZK Gorzów Wlkp.
Więcej mi się nie chce :P
Adrian_ pisze:do nazywania Conecto złomem to takiego wyboru podjął dyrektor płockiej KM,wiec miej do niego pretensje.
EvoBus wygrał przetarg, w którym nie było wymogu niskopodłogowości (który być powinien — zaniedbanie).
Adrian_ pisze:(O345G),a dopiero później wydawać osąd na temat tego typu Mercedesa,niż kierować sie stereotypami.
O345G raczej u nas nie będzie, a co do osądu — wystarczą mi wrażenia z eksploatacji Tourismo i wysokość podłogi.
Adrian_ pisze:Ech,chyba trzeba będzie zwolnić tempo pisania i zwracać uwagę na literówki ;) .
Oj, przyda się…
Adrian_ pisze:ale powstały one w wyniku ewolucji następcy któregoś z typów Mercedesa,więc należy przyjąć te autobusy z myslą,ze ejst to pewna alternatywa dla kasacji wysłużonych przegubowców.
M121 to też wynik ewolucji następcy PR110. A Płock kupił O345, nie O345G.
Adrian_ pisze:A tak w ogóle //pisownia - osobno za jaką kwotę zostały zakupione płockie Conecto?
Dokładnie nie pamiętam, ale były przepłacone.
ppln pisze:A po co kupować conecto skoro dopłacając nieco mozna mieć jeden z najlepszych niskopodłogowców (Solaris U18 III oczywiście (1mln) ), a jak ktoś żałuże tych 50 000 zł na sztuce to może sprawić sobie Odqrzacza
Za równy 1 000 000 to kupisz SU18 chyba bez foteli, wyświetlaczy, i kasowników (że nie wspomnę o bajerach typu elektryczna rampa czy klima), a odkurzacz kosztuje 940-950 000.
A w ogóle po co kupować SU18, skoro można dołożyć 200 000 i kupić Citaro G? Też jeden z najlepszych autobusów.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-09, 19:03

Akuratnie Łódź o odkurzacze nie dba,skoro 2 już zostały skasowane (mowa tu o 1681 i 1699).Poza tym jedno z Citar też uległo kasacji.Poza tym poza Solarisem są też inne,równie dobre autobusy. np.MAN-y NG313,które są w miarę dobre.ja jechałem Solbusem,ale C10,5 międzymiastowym i musze stwerdzić,że Solbusy są zbyt niewygodne.Poza tym nie każde przedsiębiorstwo KM stać na zakup Solarisa U12,nie mówiąc już o U18.A Conecto kupuje się po to,by były i jeździły.A co do Solarisów to nawet je lubię,chociaż trudno je lubieć (poza rzeszowskim 727,którym szarpało przy ruszaniu jak ostatnio nim jechałem).

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-09, 19:30

@Plocmaster: Citaro może i jest w miarę dobre, ale te łódzkie są awaryjne i pod żadnym pozorem bym nie kupował nowych. A gdyński U18 III poszedł za 1 mln :)

[ Dodano: 2006-04-09, 19:30 ]
MAN fajny jest, ale drogi.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-09, 20:25

Jako dla MZA,które eksploatuje 100 MAN-ów NG313 to nie drożyzna.Poza tym już pierwszy Solaris w Polsce został skasowany (oczywiście #719 z MPK RZ po spaleniu).A zresztą,skoro jesteśmy przy temacie nowych wozów i porównywania Mercedesów do innych wozów,to jak zapatrujecie się na Neoplany? moim zdaniem całkiem porządne są to przeguby,które doczekały sie już wersji CNG.Co do M181MB to jechałem nim i jest takze dobrym wozem,a przede wszystkim polskim.A co do Solarisa-moim zdaniem-drogi badziew,który za parę lat zacznie nawalać.Zresztą MAN-y są drogie,ale podobno w MZK Toruń w Lionsach i NL223 na początku eksploatacji pękały kratownice i miały już remonty w fabryce MAN-a w Nowych Sadach pod Poznaniem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-09, 21:27

Adrian_ pisze:A Conecto kupuje się po to,by były i jeździły.
A ja myślałem, że dla ozdoby zajezdni.
ppln pisze:Citaro może i jest w miarę dobre, ale te łódzkie są awaryjne i pod żadnym pozorem bym nie kupował nowych.
Ja też…
ppln pisze:A gdyński U18 III poszedł za 1 mln :)
To chyba była jakaś promocja. Poza tym, oni chyba mają kontrakt (na pewno mieli) na dostawy z Solarisem i stąd obniżka.
ppln pisze:MAN fajny jest, ale drogi.
Nie bardziej od porównywalnego Solarisa.
Adrian_ pisze:moim zdaniem całkiem porządne są to przeguby,które doczekały sie już wersji CNG.
One fabrycznie tak miały. CNG to nie jest wynalazek ostatnich lat. I zrobiliby ci Neoplana CNG o dowolnej długości, gdybyś chciał.
Adrian_ pisze:Co do M181MB to jechałem nim i jest takze dobrym wozem,a przede wszystkim polskim.
No nie wiem, czy takim dobrym…
Adrian_ pisze:A co do Solarisa-moim zdaniem-drogi badziew,który za parę lat zacznie nawalać.
Tak, a odkurzacz na pewno jest lepszy. Haha…
Adrian_ pisze:resztą MAN-y są drogie,ale podobno w MZK Toruń w Lionsach i NL223 na początku eksploatacji pękały kratownice i miały już remonty w fabryce MAN-a w Nowych Sadach pod Poznaniem.
To była pechowa seria.

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-09, 21:37

@Plocmaster: A do Krakowa U18 III poszły kilka groszy drożej i to tylko 6 sztuk.
@Adrian: Jeśli twierdzisz, że odqrzacze są lepsze od Solarek to się lepiej schowaj. Może i na Kraszce jest kiepska obsługa (w co jednak wątpię), że skasowali odqrzacze i Citara nawalają ale mimo wszystko Solarki i MANy trzymają się na Sadach (druga zajezdnia) świetnie. Swego czasu widywałem Solarki z awaryjnymi tablicami, ale teraz to cakiem minęło, a awarii MANa byłem świadkiem tylko raz (i jechałem wtedy tym feralnym autobusem) - mia rozwalony przystankowy i na pewnym przystanku zablokowały mu się hamulce(nie mógł wyłączyć tego feralnego przystankowego), jednak kilka razy ruszył dźwignią ręcznego i się odblokowało :P )

[ Dodano: 2006-04-09, 21:40 ]
I według kierowcy Solarki (wiem, mówiłem już to kilka razy) jest to pojazd praktycznie bezawaryjny, a kierowca się nie może mylić.

PS. Solaris to największy temat sporów na tym forum. Była już dyskusja Volvo vs. Solaris, teraz są (odwieczna) MAN vs. Solaris i Solaris vs. MB

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2006-04-09, 21:59

ppln pisze:: A do Krakowa U18 III poszły kilka groszy drożej i to tylko 6 sztuk.
Dokładniej za 1mln 5 tyś sztuka. Czyli łącznie za 6 sztuk wyszło 6mln 30 tyś :)
ppln pisze:PS. Solaris to największy temat sporów na tym forum.

No bo jak ktoś ponad wszystko adoruje tą markę to cóż.. Trza uświadamiać, że Solaris to nie
najlepszy autobus wszechświata. Ale tu nawet inż Walczak by nie pomógł :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-09, 23:28

Inżyniera Walczaka to można pkonać Ojcem Dyrektorem ;).A co do Solarisów to cóż,ale niektórzy zaczęli ubóstwiać te wozy,jak nie wiem co.Z Solarisów podoba mi się jedynie Vacanza,gdyż jest całkiem komfortowym turystycznym autobusem.Poza tmy nie napisałem,że odkurzacz jest lepszy,tylko że na razie Solarisy nie sprawiają problemu.Na razie :!: ale nigdy nic nie wiadomo.Zresztą wystaczry spojrzec na dojechane już Solarisy Meteora i już ma się porównanie.

ODPOWIEDZ