Porównania autobusów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
ppln

Post autor: ppln » 2006-04-10, 08:46

A myślisz, że gdyby Meteor eksploatował Volva, Mercedesy lub MANy i tak je traktował to czy by wyglądały jak nowe? A czy my nie powinniśmy, wzorem Wrocławian adorować Volvo, albo MB? ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-10, 12:36

Zły stan autobusów Meteora jest spowodowany chyba tylko tym,że na początku,przy rozkręcaniu biznesu brali wszystkie autobusy w leasing,co odbiło się tym,że teraz Solarisy i Jelcze oraz inne pojazdy Meteora jeżdżą na opale,zaś wozy wygladają tak,jak wyglądają.Co do Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-10, 13:40

ppln pisze:Solaris to największy temat sporów na tym forum.
Zgadnij dlaczego :?:
Mac pisze:Ale tu nawet inż Walczak by nie pomógł :P
Inż. Walczak zawsze jest gotów służyć pomocą obywatelom Polski Ludowej… Ale Organizacja Q to coś o wiele gorszego od pplna.
Ppln, a może ty należysz do niej i chcesz podstępnie zagarnąć nasze polskie Solarisy dla wrogich, kapitalistycznych krajów? Inżynier poskromi twoje zapędy niedobry kapitalisto! :retard:
Adrian_ pisze:Inżyniera Walczaka to można pkonać Ojcem Dyrektorem ;) .
To się jeszcze okaże…
Adrian_ pisze:Solarisy nie sprawiają problemu.Na razie :!: ale nigdy nic nie wiadomo.Zresztą wystaczry spojrzec na dojechane już Solarisy Meteora i już ma się porównanie.
_________________
Każdy autobus się posypie jak będzie niewłaściwie eksploatowany, a najstarsze Solarisy mają już 7 lat i jak na razie chyba nie sprawiają większych problemów.
Adrian_ pisze:Co do Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.
Do Volva można równie dobrze wsadzić R&G.
Adrian_ pisze:Zły stan autobusów Meteora jest spowodowany chyba tylko tym,że na początku,przy rozkręcaniu biznesu brali wszystkie autobusy w leasing,co odbiło się tym,że teraz Solarisy i Jelcze oraz inne pojazdy Meteora jeżdżą na opale,zaś wozy wygladają tak,jak wyglądają.
Jego stan spowodowany jest tym, że muszą jeździć po zaniżonych stawkach za wozokm, gdyż inaczej nie wygrywaliby przetargów. Do tego niewłaściwe zarządzanie i mamy to, co mamy.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-04-10, 13:47

Plocmaster pozostaw w spokoju inż Walczaka, organizję Q oraz wielebnego Ojca Dyrektora - skoncentrujmy się na Waszych porównaniach :mruga:
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-10, 14:27

plocmaster pisze:Zgadnij dlaczego :?:
Bo jest najlepszy :D I dorównać mu może tylko MAN ;)
Adrian_ pisze:Volvo to nie są to takie złe wozy,ale mają problem,właśnie z wyświetlaczami Emtala,które są dosyć awaryjne.
A dlaczego kierowcy twierdzą, że wszystkie Volva w Łodzi są awaryjne, mimo że tych z wyświetlaczami Emtala mamy tylko 15?

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-10, 15:26

Jasne,że nie sprawiają.Tylko któraś z Solarek 15 stoi na zajezdni Meteora całkowicie rozwalona.A R&G jest moim zdaniem lepsze od Emtala,bo bardziej czytelne,co widać np.na sanockich A1010M.A co do łódzkich Volvo to moze źle nimi zarządacie? bo nie zawsze autobus psuje sie sam z siebie.Poza tym jeden rzeszowski Solaris już się spalił,ale to była pewnie wina przypadku.Poza tym leasing też miał wpływ na stan autobusów,gdyż musieli je spłacać,a nie każdy prywaciarz może pochwalić sie wysokimi pieniędzmi.A co do Solarisów to budza one u niektórych euforię,jak w latach 80 PR110M.A z tym dorównywaniem Mana do Solarisa to nie powiedziałbym,że tylko te 2 marki są dobre.Osobiście znam lepsze,np.Scanie,które (szczególnie przegubowe) także nie sprawiają większych problemów w eksploatacji,a są eksploatowane m.in. przez MPK Kraków.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-10, 16:53

ppln pisze:Bo jest najlepszy :D I dorównać mu może tylko MAN ;)
Tak, to jest ten powód, aczkolwiek odpowiedź nie jest taka, o jakiej myślałem.
Adrian_ pisze:Jasne,że nie sprawiają.Tylko któraś z Solarek 15 stoi na zajezdni Meteora całkowicie rozwalona.
Bo służyła Meteorowi za dawcę części.
Adrian_ pisze:A R&G jest moim zdaniem lepsze od Emtala,bo bardziej czytelne,co widać np.na sanockich A1010M.
R&G jest jak demokracja — jako tako do anusa (znowu subtelne porównanie), ale weź wymyśl coś lepszego.
Adrian_ pisze:Poza tym jeden rzeszowski Solaris już się spalił,ale to była pewnie wina przypadku.
Chwalone przez ciebie Mercedesy palą się o wiele lepiej od Solarisów.
Adrian_ pisze:Poza tym leasing też miał wpływ na stan autobusów,gdyż musieli je spłacać,a nie każdy prywaciarz może pochwalić sie wysokimi pieniędzmi.
Dokładnie, Meteor po prostu musiał jeździć za zbyt niskie stawki. Jak już stwierdziłem, bez pieniędzy nie ma porządnej KM.
Adrian_ pisze:A co do Solarisów to budza one u niektórych euforię,jak w latach 80 PR110M.
No cóż — porządny, polski autobus stworzony prawie bez udziału zagranicy, to jest już coś.
Adrian_ pisze:A z tym dorównywaniem Mana do Solarisa to nie powiedziałbym,że tylko te 2 marki są dobre.Osobiście znam lepsze,np.Scanie,które (szczególnie przegubowe) także nie sprawiają większych problemów w eksploatacji,a są eksploatowane m.in. przez MPK Kraków.
MPK Kraków kupił też niedawno sporo odkurzaczy. A co do Scanii różnie z nimi bywa (miejsce produkcji, itd.).
ObrazekObrazek

voy

Post autor: voy » 2006-04-10, 19:14

No cóż - skoro łodzianie chcą się gnieździć siedząc w Solarisach na siedzeniach, które można jedynie do tandetnych taboretów porównać, wspinać się na podesty i deptać po nogach - proszę bardzo, Solaris spełnia te wymogi najlepiej.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-10, 19:25

Fakt,kupili Tantusy,ale ponoć są z nimi straszne problemy w eksploatacji.Co do majętności przedsiębiorstw KM to chyba wydaje mi sie,że duże miasta mają większą szansę rozwinięcia swojej KM od mniejszych miast i duża miasta kupują nowe,drogie autobusy,zaś małe albo kupują używańce,albo sprowadzają MAN-y z Niemiec,czy też Mercedesy (tak jak Przemyśl,Opole itd.).Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.A z Mercami Citaro to już inna para kapci ;).One najprawdopodobniej były źle zmontowane,bądź miały problemy z silnikami (nie wiem,jak to do końca było),co powodowało tak dużą liczbę samozapłonów.Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,skoro ostatnio tyle gniotów sie zjarało,o Salusie nie wspominając.ale tak się kończą fuszerki odwalane na halach remontowych.Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.Skoro Solaris jest Waszym zdaniem w 100% polskich tylko dlatego,bo jego fabryka jest w Polsce to tak samo,jakbym stwierdził,że Volvo jest polskie,a to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.No,chyba że jest w Polsce jakaś firma,która w przeciągu 4 lat potrafiła skasować 4 Scanie,jak w Przemyślu (jedna miała bliskie spotkanie 3 stopnia z TIR-em,druga miała 2 razy spalony silnik,aż w końcu sama sie zjarała).

voy

Post autor: voy » 2006-04-10, 19:36

Akurat tutaj Adrian pleciesz bzdury że głowa boli. Solaris jest w 100% polski obecnie. Krzysztof Olszewski, prezes Solarisa, polak, wykupił wszystkie udziały. Więc firma polska.

jacool

Post autor: jacool » 2006-04-10, 19:51

voy pisze:Akurat tutaj Adrian pleciesz bzdury że głowa boli. Solaris jest w 100% polski obecnie.
A może chodziło mu o to, że projekt nie jest do końca Polski? Bo co do własności, to oczywiście że jest :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-10, 19:56

Dokładnie chodziło mi o to,że projekt nie jest do końca Polski.Cóż,Solaris jest produktem znanym i lubianym,chociaż nie do końca takim idealnym.Swoją drogą do Rzeszowa ostatnio przybyły kolejne Solarisy CNG i zapowiada sie na to,że odbiorą monopol na gazowe Vecto w tej firmie.Mam tylko nadzieję,że przy nowych Solarisach MPK Rzesów wyciszyło jakos te wyjące silniki ;) .

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-04-10, 20:30

Śledze ten temat i tylko czekałem, aż ktoś się przyczepi do foteli i... oto kolega Voy był pierwsze.

Zobaczcie jakie siedzenia mają gliwickie lionsy... Dziwne, że jeszcze nikt nie narzeka :nuts:
To już jest chyba narodowe hobby "Swego nie znacie a cudze chwalicie" brawo panowie wykazujecie się ogromną znajomością tematu. To samo było robione z Jelczem i prosze jak się skończyło, że Jelcza nie stać na nowe projekty :(

Dlatego jak naprawde chcecie kogoś zmieszać z błotem to prosze o konkrety, a nie wymówki w stylu: twarde siedzenia, zły układ siedzeń, mocowanie lusterek etc.

voy

Post autor: voy » 2006-04-10, 20:31

Mimo że Iveco nawala wibracjami jak młot pneumatyczny to nie można im odmówić oszczędności - te pojazdy palą bardzo mało.

ppln

Post autor: ppln » 2006-04-10, 20:51

Twarde siedzenia - proszę bardzo, te z Gorzowa mająmięciutkie
Zły układ - istnieje możliwość zmiany
Lusterka w złych miejscach - pewnie też można zmienić, a od biedy zrobić garażową przeróbkę ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-10, 22:26

Iveco to w większości busy,a ich nie można nazwac pojazdami KM.A co do twardości siedzień to co ja mam powiedzieć,skoro prawie wszystkie wozy w Sanoku wyposażone w Automety? a zapewniam,że na dłuższą metę nie są to zbyt wygodne siedzenia.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-04-10, 23:30

ppln pisze:Twarde siedzenia - proszę bardzo, te z Gorzowa mająmięciutkie
Zły układ - istnieje możliwość zmiany
Lusterka w złych miejscach - pewnie też można zmienić, a od biedy zrobić garażową przeróbkę ;)
Chyba ktoś mnie nie zrozumiał. Lepiej daj sobie spokój bo już nawet ja nie moge tego czytać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-04-11, 09:55

B.A. Baracus pisze:(...) już nawet ja nie moge tego czytać.
Hehe - ja niestety muszę. I czytam. Wszystkie posty. W końcu to podobno mój obowiązek, a na koniec jeszcze dostaje mi się po głowie.... :]

Adrian - jeśli już jesteśmy przy twardych fotelach, to czy Możesz mi napisać - czy fotele Autometa posiadają wszystkie Autosany w Sanoku, czy po prostu wszystkie autobusy niezależnie od producenta ? ;)
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-04-11, 15:41

J-31 problem w tym,ze w sanockich przedsiębiorstwach nie ma za bardzo niczego innego oprócz lokalnego produktu nazywanego Autosanem.W MKS-ie ok.80% autobusów posiada Automety.W Connexie natomiast jest Jelcz PR110D Lux i Solbus,ale one na 100% mają turystyczne siedzenia (w Solbusie cholernie niewygodne,ale czego wymagać od podstawowej wersji C10,5).Kiedyś nawet po Sanoku jeździł M11 z reklamą Autometu,który w środku takze miał siedzenia firmy,którą reklamował.Sanocki MKS decyduje się na Automety,gdyż podobno są tańsze od innych,a Automet podobnie jak Autosan ma monopol na montaż siedzeń w autobusach MKS-u.Obecnie Automety posiadają wszystkie A1010M,obydwa H7-20 i spora część Autosanów H9-35 (reszta ma skórzane).Wyjątkiem jest Tramp,który ma zupełnie inny rodzaj siedzeń,jak H9-35.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-04-11, 18:39

Adrian_ pisze:Poza tym Solaris nie do końca jest polski,ale nie chce mi sie juz wywoływać kolejnych sporów na ten temat.
Wiem że nie, ale powiedz nam, co jest w nim niepolskie :?:
Adrian_ pisze:Co do Mercedesów to jeszcze nie słyszałem,by np.jakiś O405 czy też O405N sie zjarał.
No nie wiem, czy istotnie nic takiego się nie stało.
Adrian_ pisze:Zresztą nie rozumiem niektórych przedsiębiorstw,które potrafią autobus z 1996,czy też 2002 roku odstawić i brać z niego części,a później skasować.
Oj, gdybyś był takim np. prezesem zadłużonego MPK Uć to byś zrozumiał…
Adrian_ pisze:Zresztą w Meteorze mechanicy takze nie dbali o wozy,
Nie było za co.
Adrian_ pisze:to nieprawda,bo Volvo to szwedzka firma i przez kilkanaście lat produkowali w Szwecji,zanim przenieśli sie do Wrocka,próbujac dobić okoliczny JZS.
A gdzie Solaris produkował przez kilkanaście lat? A Jelcz i Volvo to raczej 2 różne kalosze.
Adrian_ pisze:Co do Scanii to te słupskie są odrobinę lepsze od tych szwedzkich.
Chyba odwrotnie…
Twoim tokiem myślenia Jelcz to też nie jest polska firma — w końcu rdzennie polskie jest tylko Vecto, Vero ma niemieckie podwozie, a inne modele to tylko modernizacja francuskiego PR100.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ