[Warszawa] Dalsze losy MZA

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Tak, i niech wszystkie przewozy autobusowe w mieście wykonuje MZA. Furmankami z fotelami z Ikarusa.
Przy dobrych wiatrach to taboru na obsługe wszystkich linii przez MZA wystarczyło by chyba na styk (ale bez rezerw i ze 100% użyciem wszystkich autobusów).
J-31 pisze:Te trzy grupy kierowców, mają oni wspólnie blokować miasto swoimi pojazdami
Na pewno MZA nie użyje do tego celu wszystkich możliwych autobusów, gdyż wtedy nie mieli by czym obsługiwąć km. Ale sprawa faktycznie nabiera coraz to bardziej negatywnych odczuć, aczkolwiek mam nadzieję, ze uda się ją jakoś załagodzić :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Przy dobrych wiatrach to taboru na obsługe wszystkich linii przez MZA wystarczyło by chyba na styk (ale bez rezerw i ze 100% użyciem wszystkich autobusów).
Przy dobrych wiatrach to teraz wystarcza na styk, z rezerwami.
Adrian_ pisze:Na pewno MZA nie użyje do tego celu wszystkich możliwych autobusów, gdyż wtedy nie mieli by czym obsługiwąć km.
Czy to ważne, że nie ma autobusów do obsługi KM, skoro i tak miasto jest sparaliżowane?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:O, to chyba korki będą sięgać aż skrzyżowania z ul. Kilińskiego… w Płocku :retard:
:lol: .... Uff...jak dobrze, że ja w razie co, mam metro a linię do metra obsługuje "Mobilis" :mruga:

A tak na serio... hmmm.. wg mnie MZA zostało wystrychnięte na dudka. To jest cicha "robota" naszych stołecznych politykierów. :nuts:

Po prostu pozbyto się przedsiębiorstwa państwowego. Sprywatyzowano MZA, zostawiono wielkiego "molocha" samego sobie na wolnym rynku. Zarząd firmy zupełnie nie był i nie jest przygotowany do działań na wolnym rynku przewozowym, oni nie potrafią się przestawić na inny tor myślenia, im się wydaje, że miasto dalej będzie im fundowało nowy tabor i finansowało działalność.

Z jednej strony, moje obserwacje wskazują, że najlepiej działają firmy małe z małym zapleczem i małym ilostanem taboru oraz pracowników, ale z drugiej strony totalną głupotą byłaby likwidacja potężnego i potrzebnego zaplecza technicznego jakie wciąż jeszcze posiada MZA.

No i stało się najgorsze. MZA pozostało na "garnuszku" polityków. Jak politycy chcą się pokazać w mediach, to pomagają MZA, a przynajmniej udają :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Informacja z Radia Eska - godz. 15-sta.

Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała dzisiaj stan autobusów MZA. Skontrolowano 12 autobusów. Trzem pojazdom odebrano dowody rejestracyjne. :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Trzem pojazdom odebrano dowody rejestracyjne.
Tylko trzem? :shocked:. Przecież to śmiech na sali. Założę się, że w samym MZA znacznie więcej jest Ikarusów, czy też 120-stek, które zasługują na odebranie dowodów rejestracyjnych. Widocznie albo ta kontrola była za krótka, ITD nie skontrolowało wszystkich autobusów, bądź też nie wszystkie "szroty" wyjechały dzis na trasę ;).
Ostatnio zmieniony 2006-12-14, 16:16 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Widocznie albo ta kontrola była za krótka, ITD nie skontrolowąło wszystkich autobusó
Jak mieli skontrolować wszystkie autobusy MZA ? To nie realne. Pojechali na kilka, losowo wybrane pętle. Dokonali kontroli. A każda kontrola jednego pojazdu trwa kilkanaście minut. Spokojnie, coś musi jeszcze jeździć... :mruga:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Chciałbym zakomunikować, iż w styczniu lub lutym do Jelcza pojadą 3 Jelcze M120 i 1 M181. Klamka zapadła będzie w warszawie Tantus. Nie wiem czy się cieszyć czy płakać, lubie te wozy i fajnie bo będą dłużej używane jednak wole stare egzemplarze. W marcu zostanie rozpisany przetarg na odbudowę kolejnych 10 lub 15 Odqurzaczy, być może na te "remonty" pojedzie M181MB :( szkoda bo to prawdziwy rodzynek :nuts: .

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

7370 pisze:być może na te "remonty" pojedzie M181MB :( szkoda bo to prawdziwy rodzynek :nuts:
Dajcie do Gdyni to my już o niego zadbamy :D .

ppln

Post autor: ppln »

Czyżbyście mieli odqrzacza z postPRkowym przodem?
Takiego jak w Łodzi : http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... &ticket=34

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Czyżbyście mieli odqrzacza z postPRkowym przodem?
Mają jednego, kupili żeby zobaczyć, czy to dobry autobus — okazało się, że nie jest, więc kupili ich jeszcze kilkadziesiąt.

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

Wiesz, w sumie to lepszy Tantus niż rozlatujący się stary odkurzacz. Choć sentyment zawsze pozostanie...

@ppln: tak, Jelcz M181MB #7690.

Ja wierzę, że M181MB nie przerobią na Tantusa, ponieważ różni się znacznie od innych odkurzaczy. Na przykład linią okien.

Natomiast dobrze byłoby rozpisać przetarg na naprawy dla Neoplanów, jak napisał na WAWKOMie kol. 56247. To dobre wozy, jednak z lekka zaczynają się sypać.

Hubert

Post autor: Hubert »

Będę miał Tantusa! :retard: Tak się cieszę, kiedy ma być pierwszy? :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

7370 pisze:Chciałbym zakomunikować, iż w styczniu lub lutym do Jelcza pojadą 3 Jelcze M120 i 1 M181. Klamka zapadła będzie w warszawie Tantus.
Dobra wiadomość. Rzeczywiście "odkurzacze" wymagają odbudowy. Niektóre są makabrycznym stanie. A odbudowa jaką przeprowadza ZSJ jest naprawdę dobra i co najważniejsze - trwała. Zatem czekamy na "stare-nowe" Tantusy :D
ppln pisze:Czyżbyście mieli odqrzacza z postPRkowym przodem?
W zasadzie jeden z kolegów już odpowiedział, ja tylko dodam (#7690), rocznik 1996, ex R9 "Chełmska", obecnie "Redutowa". Nadal wygląda oryginalnie. Chociaż buda już się sypie i ją łatają. ;)
plocmaster pisze:Mają jednego, kupili żeby zobaczyć, czy to dobry autobus — okazało się, że nie jest, więc kupili ich jeszcze kilkadziesiąt.
Tak, ale w tamtym okresie (1996, 1997) były to rzeczywiście jedne z lepszych autobusów. Aczkolwiek wiem, że zaraz mnie ostro Skrytujecie, szczególnie, że można było kupić np. fabrycznie nowe MB O405GN2... ale MZA wybrało tańszy wariant :retard:
Grzesiek pisze:Ja wierzę, że M181MB nie przerobią na Tantusa, ponieważ różni się znacznie od innych odkurzaczy. Na przykład linią okien.
To prawda - odbudowa może kosztować więcej niż w przypadku M181M rocznik 1997-1999. Aczkolwiek szkoda pozbywać się tego pięknego autobusu... ciekawy jestem co zrobi MZA z #7690. :roll:

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Skrytujecie, szczególnie, że można było kupić np. fabrycznie nowe MB O405GN2...
W tamtym okrasie chyba żadne przedsiębiorstwo nie kupiło więcej niż jednego (MPK Łódź) 405GN. Niestety bo teraz by z nimi nie było aż takich problemów - seria 405(G)N to naprawdę świetne autobusy, chociaż teraz zaczynają trochę trzeszczeć (te oryginalne, te jelczańskie się rozlatują)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Co do merolka, to możliwa jest przeróbka, gdyż autobus tem jest cenny ze względy na swój silnik. Jest to 12l MB, a nie jak w reszcie 7l Man.

[ Dodano: 2007-01-08, 18:43 ]
A przecież dobry silniek warto mnieć jak najdłużej, a więc najlepiej opakować go w niewsze fatałaszki :rotfl: .
Ostatnio zmieniony 2007-01-08, 21:16 przez Filip7370, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

7370, a słyszałeś o czymś takim jak unifikacja taboru? :chytry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”