Wyświetlacz czy "deska"
Wyświetlacz czy "deska"
Proponuję temat pod tytułem: patrz temat. Jak sądzicie: ujednolicić informacje liniowe, czy nie. W Wawie funkcjonują dwa rodzaje tablic liniowych (wyświetlacze i tak zwane "deski").
Wyświetlacze "podają" linię i kraniec, a na deskach z małymi wjątkami nie. Co powinno funkcjonować. J-31, wie o czym piszę
Wyświetlacze "podają" linię i kraniec, a na deskach z małymi wjątkami nie. Co powinno funkcjonować. J-31, wie o czym piszę
Ostatnio zmieniony 2006-05-11, 14:46 przez gregory4752, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wyświetlacz czy "deska"
Ja myśle, że prawidłowo oznaczony autobus powinien mieć:
z przodu - numer linii i kierunek
z boku od strony drzwi - numer linii, kierunek i trasa przejazdu (tylko najważniejsze ulice)
z tyłu - wystarcza tylko numer linii
Czy deska czy wyświetlacz? <b>napewno</b> wyświetlacz gdyż jest nowocześniejszy i bardziej funkcjonalny (u mnie w Sieradzu w kabinie kierowca ma nawet 3 tablice bo niektóre trasy mają wiele wariantów)
z przodu - numer linii i kierunek
z boku od strony drzwi - numer linii, kierunek i trasa przejazdu (tylko najważniejsze ulice)
z tyłu - wystarcza tylko numer linii
Czy deska czy wyświetlacz? <b>napewno</b> wyświetlacz gdyż jest nowocześniejszy i bardziej funkcjonalny (u mnie w Sieradzu w kabinie kierowca ma nawet 3 tablice bo niektóre trasy mają wiele wariantów)
Ja jestem zdecydowanie za wyświetlaczami, zwłaszcza przy liniach wariantowych. Zdarza się, że kierowca ma kika(naście) minut opóźnienia i musi na krańcówce zmienić wariant linii. Przy deskach musi wyjść z kabiny i przejść przez pojazd zmieniając deski (przed czym musi wysadzić pasażerów), a przy wyświetlaczach tylko wpisać kod (co jest konieczne tylko przy starych niezaprogramowanych sterownikach R&G, przy SRG3000 zmienia się samo). Jeśli linia nie ma wariantów deski mogą zostać, zwłaszcza, że często prezentują więcej informacji niż wyświetlacze (np. skąd przeciętny człowiek ma wiedzieć, który wariant 69 jedzie przez Nowe Sady).
[ Dodano: 2006-05-10, 21:17 ]
Ideałem byłyby wyświetlacze przednie i boczne prezentujące numer linii, kierunek i różnicę między wariantami, np.
aktualnie:
69B KUSOCIńSKIEGO
lepiej:
69B KUSOCIńSKIEGO
Przez: Nowe Sady
[ Dodano: 2006-05-10, 21:17 ]
Ideałem byłyby wyświetlacze przednie i boczne prezentujące numer linii, kierunek i różnicę między wariantami, np.
aktualnie:
69B KUSOCIńSKIEGO
lepiej:
69B KUSOCIńSKIEGO
Przez: Nowe Sady
Ostatnio zmieniony 2006-05-10, 21:16 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.
To nie problem, problemem jest raczej ilość linii wyświetlanych przez wyświetlacz diodowy (max 2-3 linie tekstu) co jest całkowicie niewystarczające. Tablice malowane mają podstawową zaletę - wyższa rozdzielczość
Ale wygoda przy przestawianiu wyświetlaczy, oraz widoczność z dużej odległości (nie dotyczy ex Niemieckich O405GN z Gdańska. Te to mają oblesne wyświetlacze... Z tego co widzę, większość z Niemiec ma podobne....) decydują
Osobiście czekam na wprowadzenie wyświetlaczy LCD TFT Wysoka rozdzielczość i miliony kolorów
Ale wygoda przy przestawianiu wyświetlaczy, oraz widoczność z dużej odległości (nie dotyczy ex Niemieckich O405GN z Gdańska. Te to mają oblesne wyświetlacze... Z tego co widzę, większość z Niemiec ma podobne....) decydują
Osobiście czekam na wprowadzenie wyświetlaczy LCD TFT Wysoka rozdzielczość i miliony kolorów
Zdecydowanie wyświetlacze. Jak już koledzy wspomnieli wcześniej - wygoda obsługi zwłaszcza przy brygadach wieloliniowych, liniach o wielu wariantach czy podczas objazdów (szybciej i taniej można zaprogramować sterownik niż deskę)
Jacool Ci odpowiedział - żaden problem: Przykład.ppln pisze:Ideałem byłyby wyświetlacze przednie i boczne prezentujące numer linii, kierunek i różnicę między wariantami, np. aktualnie:
69B KUSOCIńSKIEGO
lepiej:
69B KUSOCIńSKIEGO
Przez: Nowe Sady
Czekaj dalejjacool pisze:Osobiście czekam na wprowadzenie wyświetlaczy LCD TFT
Jak dla mnie, to kwestia specyfiki regionu: w takiej np. Warszawie czy GOP-ie bardzo dobrze się sprawdza kombinacja decha+wyświetlacz*, ale np. w Płocku wyświetlacze wystarczą.
Po prostu, dobrze obmyśleć system i wykorzystać jego możliwości… I wystarczy
*Wiem, że w GOP-ie tak nie jest, ale jeszcze mam o kilka promili za dużo.
Po prostu, dobrze obmyśleć system i wykorzystać jego możliwości… I wystarczy
*Wiem, że w GOP-ie tak nie jest, ale jeszcze mam o kilka promili za dużo.
Osobiście opowiadam się za samymi TYLKO display'ami.
Tak ZEWNęTRZNYMI jak i WEWNęTRZNYMI (oczywiście R&G)
Do tego zewnętrzne POWINNY BYć diodowe.
Mam nadzieję że Warszawa wkrótce dołączy do miast,których informacja pasażerska opiera się TYLKO na elektronice.
[ Dodano: 2006-05-11, 11:26 ]
Nie mylmy pojęć i nie zrównójmy "dech" z dispay'ami
Tak ZEWNęTRZNYMI jak i WEWNęTRZNYMI (oczywiście R&G)
Do tego zewnętrzne POWINNY BYć diodowe.
Mam nadzieję że Warszawa wkrótce dołączy do miast,których informacja pasażerska opiera się TYLKO na elektronice.
[ Dodano: 2006-05-11, 11:26 ]
Sorry,ale display to nie "tablica".gregory4752 pisze:dwa rodzaje tablic
Nie mylmy pojęć i nie zrównójmy "dech" z dispay'ami
Jeśli chodzi o wewnętrzną informację pasażerską to ja jestem za mapkami lub choinkami z wykazanymi wariantami (jak na rysunku poniżej) i wyświetlaczami wewnętrznymi. Na zewnątrz tylko diodówki.
Te choinki wariantowe by wprawdzie wykorzystywały inteligencję pasażerów, ale raczej byłby on w stanie odczytaćnumer linii z wewętrznego wyświetlacza.
[ Dodano: 2006-05-11, 15:03 ]
A tak swoją drogą to da się zaprogramować wyświetlacz tak, aby pierwsza (dłuższa) linia się scrollowała, a druga (krótsza) była statyczna)?
Te choinki wariantowe by wprawdzie wykorzystywały inteligencję pasażerów, ale raczej byłby on w stanie odczytaćnumer linii z wewętrznego wyświetlacza.
[ Dodano: 2006-05-11, 15:03 ]
A tak swoją drogą to da się zaprogramować wyświetlacz tak, aby pierwsza (dłuższa) linia się scrollowała, a druga (krótsza) była statyczna)?
Tablica wygląda tak (WAWA):
612
WęDKARSKA
612
MŁOCINY U.K.W.S są to czołowe "deski'
"WYsWIETLACZ":
601 STARE BEMOWO
601 DW. CENTRALNY
601 WOLA GRZYBOWSKA
WARIANT NA STEROWNIKU: L:601 22:50:10
Z.E.A REDUTOWA NA PRZEMIENNE WYŚWIETLANIE N.P. DW. CENTRALNY (PÓŁKURS NIE PŁATNY): PÓŁKURS PŁATNY: 1. ELEKCYJNA +10 :idea:
NOCNE LINIE S¡ WARIANTOWE. :idea:
[ Dodano: 2006-05-11, 17:21 ]
LINI¡ wariantową jet też 708 (BYDŁOWÓZ): podstawowa trasa L. WILSONA-Słowackiego-¯eromskiego-Wólczyńska-Arkuszowa-3-go Maja-(Laski:Izabelin:Truskaw-Skibińskiego). 1-y wariant:PL.Wilsona-Słowackiego-¯eromskiego-Wólczyńska-3-go Maja-Fedorowicza(HORNÓWEK)-FEDOROWICZA-3-go Maja -Skibińskiego TRUSKAW.
2-gi wariant:Pl. Wilsona-do 3-go Maja jak w wariancie 1-ym i dalej:-Sierakowska-"SIERAKÓW'-Sierakowska-3-go Maja-SKIBIńSKIEGO TRUSKAW
3-CI WARIAT:Pl. Wilsona-do 3-goMaja (IZABELIN)-Sierakowska-SIERAKÓW-Sierakowska-3-go Maja-Fedorowicza-HORNÓWEK-Fedorowicza-3-go Maja-Skibińskiego TRUSKAW.
A napis na "wyświetlaczu" jest taki: 708 SKIBIńSKIEGO
(TRUSKAW)
LINIA 726: To linia na którą bierze się 2 (dwa) komplety "desek" na 708 i 726, jest to linia "łączona" Jest tam pięć kursów rano i pięć kursów po południu (dwa 1-sze kursy na 708 przez "HORNÓWEK", a 3-y na 726, po "obiedzie" 3-y pierwsze kursy na 726, a 2-a ostatnie na 708). Na 708 kod na 1/708 jest taki: 708/1/1 w dzień powszedni, 708/1/2 w święto, na drugim : 708/2/1 ,708/2/2. Pod tymi kodami są wszystkie warianty linii (z pod klawisza 7 razem z rozkładem jazdy i przystankami)
KOT NA 726: 726/5/1: 726/3/2: 708/5/1: 708/3/2
612
WęDKARSKA
612
MŁOCINY U.K.W.S są to czołowe "deski'
"WYsWIETLACZ":
601 STARE BEMOWO
601 DW. CENTRALNY
601 WOLA GRZYBOWSKA
WARIANT NA STEROWNIKU: L:601 22:50:10
Z.E.A REDUTOWA NA PRZEMIENNE WYŚWIETLANIE N.P. DW. CENTRALNY (PÓŁKURS NIE PŁATNY): PÓŁKURS PŁATNY: 1. ELEKCYJNA +10 :idea:
NOCNE LINIE S¡ WARIANTOWE. :idea:
[ Dodano: 2006-05-11, 17:21 ]
LINI¡ wariantową jet też 708 (BYDŁOWÓZ): podstawowa trasa L. WILSONA-Słowackiego-¯eromskiego-Wólczyńska-Arkuszowa-3-go Maja-(Laski:Izabelin:Truskaw-Skibińskiego). 1-y wariant:PL.Wilsona-Słowackiego-¯eromskiego-Wólczyńska-3-go Maja-Fedorowicza(HORNÓWEK)-FEDOROWICZA-3-go Maja -Skibińskiego TRUSKAW.
2-gi wariant:Pl. Wilsona-do 3-go Maja jak w wariancie 1-ym i dalej:-Sierakowska-"SIERAKÓW'-Sierakowska-3-go Maja-SKIBIńSKIEGO TRUSKAW
3-CI WARIAT:Pl. Wilsona-do 3-goMaja (IZABELIN)-Sierakowska-SIERAKÓW-Sierakowska-3-go Maja-Fedorowicza-HORNÓWEK-Fedorowicza-3-go Maja-Skibińskiego TRUSKAW.
A napis na "wyświetlaczu" jest taki: 708 SKIBIńSKIEGO
(TRUSKAW)
LINIA 726: To linia na którą bierze się 2 (dwa) komplety "desek" na 708 i 726, jest to linia "łączona" Jest tam pięć kursów rano i pięć kursów po południu (dwa 1-sze kursy na 708 przez "HORNÓWEK", a 3-y na 726, po "obiedzie" 3-y pierwsze kursy na 726, a 2-a ostatnie na 708). Na 708 kod na 1/708 jest taki: 708/1/1 w dzień powszedni, 708/1/2 w święto, na drugim : 708/2/1 ,708/2/2. Pod tymi kodami są wszystkie warianty linii (z pod klawisza 7 razem z rozkładem jazdy i przystankami)
KOT NA 726: 726/5/1: 726/3/2: 708/5/1: 708/3/2
Ostatnio zmieniony 2006-05-11, 21:18 przez gregory4752, łącznie zmieniany 5 razy.
W przypadku zewnętrznego na pewno się da. Np. nasze Vera na linii 137 jedną linijkę nazwy końcówki 'Kuźnicy' mają nieruchomą a dłuższa 'Kołłątajowskiej' się cały czas przewija.ppln pisze:A tak swoją drogą to da się zaprogramować wyświetlacz tak, aby pierwsza (dłuższa) linia się scrollowała, a druga (krótsza) była statyczna)?
Ja jestem za diodówkami. Czytelne i bardziej funkcjonalne. A co do wewnętrznych, to będąc w Duesseldorfie widziałem elektroniczny "termometr", czyli w ramce następny przystanek a kolejne wyświetlane są dalej. A co do LCDków to wg mnie szkoda kasy, ale za to można reklamy wyświetlać (widziałem w U-Bahnie w Duesseldorfie).
Ostatnio zmieniony 2006-05-11, 21:06 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
LCDki to nie jest taki znowu duży koszt.
Gdyby tak MZA chciała zamontować po 2 wyświetlacze w autobusach (oczywiście tylko takich, które mają wyświetlacze zewnętrzne), miałaby ok. 630 kompletów wyświetlaczy do kupienia.
Zakładając, że jeden wyświetlacz LCD 15" kosztuje ok. 500 zł (może nie najwyższej jakości, ale nikomu wzroku nie popsuje), a jakiś sterownik tyle samo, musiałaby wydać ok. 1500 zł na 1 autobus, co daje sumę 630*1500=945 000 zł, i jakieś 5000 na inne wydatki z tym związane, co w sumie dałoby kwotę 950 000 do wydania. Tyle co nowy przegubowy autobus LE średniej jakości.
Wprawdzie w autobusach wielkopojemnych ciągle trzeba będzie stosować informację wewnętrzną z dykty (konieczność zastosowania 2 zewn. wyświetlaczy), ale możnaby później dokupić trochę LCD-ków i stopniowo niwelować tą konieczność.
Inny problem stanowi kształt wyświetlaczy — choinka jest podłużna a wyświetlacz kwadratokształtny, co może stanowić problem przy umieszczaniu numeru linii tak, aby ów był widoczny. Możnaby wprawdzie zastosować wyświetlacze boczne takie jak ten, ale to dodatkowo podwyższa koszty.
Gdyby tak MZA chciała zamontować po 2 wyświetlacze w autobusach (oczywiście tylko takich, które mają wyświetlacze zewnętrzne), miałaby ok. 630 kompletów wyświetlaczy do kupienia.
Zakładając, że jeden wyświetlacz LCD 15" kosztuje ok. 500 zł (może nie najwyższej jakości, ale nikomu wzroku nie popsuje), a jakiś sterownik tyle samo, musiałaby wydać ok. 1500 zł na 1 autobus, co daje sumę 630*1500=945 000 zł, i jakieś 5000 na inne wydatki z tym związane, co w sumie dałoby kwotę 950 000 do wydania. Tyle co nowy przegubowy autobus LE średniej jakości.
Wprawdzie w autobusach wielkopojemnych ciągle trzeba będzie stosować informację wewnętrzną z dykty (konieczność zastosowania 2 zewn. wyświetlaczy), ale możnaby później dokupić trochę LCD-ków i stopniowo niwelować tą konieczność.
Inny problem stanowi kształt wyświetlaczy — choinka jest podłużna a wyświetlacz kwadratokształtny, co może stanowić problem przy umieszczaniu numeru linii tak, aby ów był widoczny. Możnaby wprawdzie zastosować wyświetlacze boczne takie jak ten, ale to dodatkowo podwyższa koszty.
W wielkopojemnych, są też wewnętrzne wyświetlacze, "plecy szafy" są zbędne, a zresztą zewnętrzne boczne, też są zbędne, bo n.p w jelczach jest "okno" na boczny wyświetlacz ( tak jak w MANA-ch). W jelczach te "okna' są wyklejone na czarno, a w mana-ch nie, ciekawe dlaczego tak jest, dlaczego nie można było by zamontować w jelczynach bocznych wyświetlaczy.plocmaster pisze:LCDki to nie jest taki znowu duży koszt.
Gdyby tak MZA chciała zamontować po 2 wyświetlacze w autobusach (oczywiście tylko takich, które mają wyświetlacze zewnętrzne), miałaby ok. 630 kompletów wyświetlaczy do kupienia.
Zakładając, że jeden wyświetlacz LCD 15" kosztuje ok. 500 zł (może nie najwyższej jakości, ale nikomu wzroku nie popsuje), a jakiś sterownik tyle samo, musiałaby wydać ok. 1500 zł na 1 autobus, co daje sumę 630*1500=945 000 zł, i jakieś 5000 na inne wydatki z tym związane, co w sumie dałoby kwotę 950 000 do wydania. Tyle co nowy przegubowy autobus LE średniej jakości.
Wprawdzie w autobusach wielkopojemnych ciągle trzeba będzie stosować informację wewnętrzną z dykty (konieczność zastosowania 2 zewn. wyświetlaczy), ale możnaby później dokupić trochę LCD-ków i stopniowo niwelować tą konieczność.
Inny problem stanowi kształt wyświetlaczy — choinka jest podłużna a wyświetlacz kwadratokształtny, co może stanowić problem przy umieszczaniu numeru linii tak, aby ów był widoczny. Możnaby wprawdzie zastosować wyświetlacze boczne takie jak ten, ale to dodatkowo podwyższa koszty.
To nie to samo co LCD, i tak trzebaby włożyć choinkę.gregory4752 pisze:W wielkopojemnych, są też wewnętrzne wyświetlacze,
Chodzi właśnie o to, żeby LCD-kiem zastąpić choinkę boczną…gregory4752 pisze:zresztą zewnętrzne boczne, też są zbędne, bo n.p w jelczach jest "okno" na boczny wyświetlacz ( tak jak w MANA-ch).
Zgadzam się z tobą, ale zapodaj to do ZARZ¡DU TęGICH MUZGÓW (NIE POPRAWIAC TEGO WYRAZU PLIS), NASTUKAŁEM TO Z PREMEDYTACJ¡56247 pisze:Osobiście opowiadam się za samymi TYLKO display'ami.
Tak ZEWNęTRZNYMI jak i WEWNęTRZNYMI (oczywiście R&G)
Do tego zewnętrzne POWINNY BYć diodowe.
Mam nadzieję że Warszawa wkrótce dołączy do miast,których informacja pasażerska opiera się TYLKO na elektronice.
[ Dodano: 2006-05-11, 11:26 ]Sorry,ale display to nie "tablica".gregory4752 pisze:dwa rodzaje tablic
Nie mylmy pojęć i nie zrównójmy "dech" z dispay'ami
[ Dodano: 2006-05-11, 21:20 ]
R&G (POPULARNA GRABA ROMANA)u2w pisze:Nie wiem jak jest w diodówkach Pixela ale w R&G następuje to automatycznie, jeśli fraza nie mieści się w obrębie wyświetlacza.
Oszczędność? W Gdańskich SU18 są dwa boczne wyświetlacze w oknach, czyli razem daje to 1 przedni, 2 boczne i 1 tyln<font color=blue><b>i</b></font>gregory4752 pisze:ciekawe dlaczego tak jest, dlaczego nie można było by zamontować w jelczynach bocznych wyświetlaczy.
Ostatnio zmieniony 2006-05-12, 14:28 przez jacool, łącznie zmieniany 1 raz.