MPK Rzeszów testuje autobusy na CNG
Czy widziałeś kiedys w busach miejsca stojące? np. w Sprinterze, albo innym Mercedesie? bo ja jakoś nie. Co do Vecto to skoro jechałes wielokrotnie gazowcami z MPK Rzeszów to moze powiesz, który z tych Vecto nie trzeszczy? założę sie, że wszyskie, nawet 666. Poza tym w 659, którym wtedy jechałem lekko szarpało przy ruszaniu, ale nie wiem, czy w Rzeszowie jest to powszechne zjawisko. Najwyraźniej trudno jest mi przyzwyczaic sie do automatów, ale w Sanoku jest tylko 1. Salus byłby idealnym autobusem. Szczególnie na mniej obciążone linie, np. 39. Ale wszystko zalezy od MPK i od prezydenta, którego najprawdopodobniej Rzeszów zmieni na jesieni. Poza tym tak niekiedy piszesz, że Sanok trzyma sie Autosanów. A MPK Rzeszów o ile wiem eksploatuje także jedyny prototypowy egzemplarz Stokrotki, która cudem została upchnieta do Rzeszowa. W Sanoku i tak by sie nie przydała, gdyż mamy A1010M i jakoś nie narzekamy na nie. A co do miasta to czy wykłada ono jakieś pieniądze na MPK? bo z tego, co wiem na brak kasy w Urzedzie Miasta Rzeszów raczej nie narzeka, a nie wydaje mi się, by MPK kupowało wszystkie autobusy na własną rękę. Co ciekawsze zdziwiło mnie to, iż Urbino 15 CNG z Koszyc nie preszedł pomyślnie testów w Rzeszowie. Przecież ZTCP macie 8 sztuk zwykłych Urbino 15, wiec nawet po sfinalizowaniu zakupu na gazową wersję "longera" nie byłoby problemu z nauczeniem sie obsługiwania tegoż wozu. Ale cóż, w zasadzie Urbino 15 jeżdżą tylko na najważnieszych liniach MPK, jak 0, 18 itd. Chociaz uważam za głupotę posyłanie "piętnastki" do Lutoryża na 3, co czasami ma miejsce zwłaszcza, iż z rok temu, bedąc w Rzeszowie na wakacjach widziałem, jak puścili tam 736.
Podobno prezydent Ferenc podczas prezentacji Supero CNG pod Ratuszem, lekko mówiąc nie był zadowolony, że MPK chce kupować wysokopodłogowce. Tyle, że uznał, iż dyrekcja MPK lepiej wie jakie autobusy są potrzebne, wiec dał wolną rękę dyrektorowi w wyborze autobusu.voy pisze:-> Oczywiście że Ferenc ma wpływ na MPK, rada miasta też ma. Tyle że sobie sprawę MPK olewają i mamy takie kwiatki jak ten głupi przetarg na 10 wysokopodłogowców. Prawda jest taka że MPK i prezydent i rada miasta są winni tego, co się tu wyrabia. Firma powinna przejść jakąś restrukturyzacje, a miasto powinno w miarę potrzeb dofinansować MPK.
O czym ty piszesz? Przecież MPK nie chce póki co kupować dłuższych autobusów niż 12 m. A na testy przyszedł U15, bo wtedy nie było jeszcze U12 CNG. A to, że sie popsuł nie oznacza, że testów nie przeszedł pomyślnie, bo np. spalał mniej niż 15 metrowy MAN NL313 CNG.Adrian_ pisze:Co ciekawsze zdziwiło mnie to, iż Urbino 15 CNG z Koszyc nie preszedł pomyślnie testów w Rzeszowie. Przecież ZTCP macie 8 sztuk zwykłych Urbino 15, wiec nawet po sfinalizowaniu zakupu na gazową wersję "longera" nie byłoby problemu z nauczeniem sie obsługiwania tegoż wozu. Ale cóż, w zasadzie Urbino 15 jeżdżą tylko na najważnieszych liniach MPK, jak 0, 18 itd.
Tak jak napisał Hannibal testy się już skończyły. Jeździł głównie na liniach nocnych, raz pojawił się też na 39. Niestety, ale nie miałem okazji się nim przejechać podczas testów.Adrian_ pisze:A co do testów to do kiedy będziecie testować tego Iveco?
To miałeś szczęście. Ja od czasu do czasu jeżdże rano z Łańcuta busem i niestety 2 razy miałem nieprzyjemność jechać na stojąco. Makabra. Chociaż ostatnio na tym kursie podstawili H9-21. I co mnie zdziwiło jechało nim proporcjonalnie więcej pasażerów.Adrian_ pisze:Czy widziałeś kiedys w busach miejsca stojące? np. w Sprinterze, albo innym Mercedesie? bo ja jakoś nie.
I co z tego? Co to ma do rzeczy?Co do Vecto to skoro jechałes wielokrotnie gazowcami z MPK Rzeszów to moze powiesz, który z tych Vecto nie trzeszczy? założę sie, że wszyskie, nawet 666.
Najwyraźniej.Poza tym w 659, którym wtedy jechałem lekko szarpało przy ruszaniu, ale nie wiem, czy w Rzeszowie jest to powszechne zjawisko. Najwyraźniej trudno jest mi przyzwyczaic sie do automatów
Wiele zależy od prezydenta, słyszałem że także ta nowa 39. A co do jego wymiany to raczej mało prawdopodobne, ma duże poparcie u nas.Salus byłby idealnym autobusem. Szczególnie na mniej obciążone linie, np. 39. Ale wszystko zalezy od MPK i od prezydenta, którego najprawdopodobniej Rzeszów zmieni na jesieni.
Dostajemy dofinansowanie z urzędu miasta w wysokości ok. 6,5 miliona, ale za to i wpływy z biletów musimy się utrzymać, włącznie z zakupem autobusów.A co do miasta to czy wykłada ono jakieś pieniądze na MPK? bo z tego, co wiem na brak kasy w Urzedzie Miasta Rzeszów raczej nie narzeka, a nie wydaje mi się, by MPK kupowało wszystkie autobusy na własną rękę.
Ty zielonego pojęcia nie masz w temacie. Po pierwsze koszycki SU15 CNG który przyjechał na testy był bublem bo jego konstrukcja była wadliwa, na prototypie poprzestano. Teraz wyszła nowa wersja SU15CNG - z wieżą i silnikiem Iveco, która będzie się dobrze sprawować (na wzór U12 CNG). Po drugie u nas nie ma potrzeby kupowania autobusów większych niż 12 metrów. Więc nie ma się co dziwić.Co ciekawsze zdziwiło mnie to, iż Urbino 15 CNG z Koszyc nie preszedł pomyślnie testów w Rzeszowie. Przecież ZTCP macie 8 sztuk zwykłych Urbino 15, wiec nawet po sfinalizowaniu zakupu na gazową wersję "longera" nie byłoby problemu z nauczeniem sie obsługiwania tegoż wozu.
Już nie jeżdżą - i bardzo dobrze. Teraz tylko 18, 19, podmiejskie linie na północ i 0A w weekendy. No chyba że dyspozytor sobie pofantazjuje raz na jakiś czas...Chociaz uważam za głupotę posyłanie "piętnastki" do Lutoryża na 3, co czasami ma miejsce zwłaszcza, iż z rok temu, bedąc w Rzeszowie na wakacjach widziałem, jak puścili tam 736.
Tutaj to ciężko oceniać, bo MAN był w środku srogiej zimy na śliskich ulicach, a wiadomo jak się po takich jeździ. Reszta autobusów była testowana w warunkach, gdy drogi były w miarę bez śniegu. Można by się dowiedzieć od kogoś z Radomia jak się ex-tester obecnie sprawuje.kuki pisze:A to, że sie popsuł nie oznacza, że testów nie przeszedł pomyślnie, bo np. spalał mniej niż 15 metrowy MAN NL313 CNG.
W innych sprawach jakoś reaguje, a tutaj sobie olał sprawę ewidentnie. Powinien powiedzieć - żadnych wysokopodłogowców, mają znaleźć się pieniądze na niską podłogę.Podobno prezydent Ferenc podczas prezentacji Supero CNG pod Ratuszem, lekko mówiąc nie był zadowolony, że MPK chce kupować wysokopodłogowce. Tyle, że uznał, iż dyrekcja MPK lepiej wie jakie autobusy są potrzebne, wiec dał wolną rękę dyrektorowi w wyborze autobusu.
Z Łańcuta? PKS Connex Łańcut posiada Mercedesa Vito, ale ni wiem, czy jak ktoś jest zbyt wysoki to może normalnie wystać sie w busie. Co do trzeszczenia:jak to co to ma do rzeczy? przeciez jeżeli ten problem występuje nie 1 pojeździe, ale np. w większej ilości Vecto MPK powinno zrobić im przegląd i ewentualnie naprawic usterkę. Przytoczyłbym też teze, że mogły zostać nieudolnie zmontowane ale wtedy raczej minął bym się z prawdą. Co do automatów to niestety, w Sanoku mamy tylko (a moze aż) 1 egzemplarz, chociaż ostatnio krążą plotki, że pod koniec roku ma coś nowego przyjść. Jeśli zas chodiz o difnansowanei to MPK gospodaruje całą tą kwotę, czy coś z tego zostaje? bo zauwazyłem, iż ostatnio w Rzeszowie kupuje się autobusy w hurtowych ilościach, niekiedy nawet za caą kwotę. Skąd w takim razie, gdy np. zakupi sie ok.10 wozów CNG wystarcza na utrzymanie obydwu zajezdni itd.? przecież właśnie wymiana taboru i jego użytkowanie pochłania chyba najwięcej funduszy. Co do Rady Miasta to w sumie mogli tego zakazać, a nie dawac wolną rękę w tym temacie dla MPK. Z drugiej jednak strony zawsze będzie to pewnego rodzaju "odmiana" w MPK, bowiem gdyby nie pomyslano o Supero CNG pewnie Rzeszów zakupiłby kolejne Urbino 12 (na CNG oczywiście).
Może i dobrze, ale nie będe przy Tobie popruszał kwestii Solarisów, bowiem jeszcze jakis list miłosny do bolechowskiej fabryki powstanie . Co do komfortu podróży to jak najbardziej "dwunastki Ceengie" pasują bardziej, niz Jelcze, których ma przyjść 18 sztuk. Chociaz z drugiej strony trochę zniesmaczył mnie ryk silnika Urbino 12CNG z Rzeszowa, który odsłuchiwałem na internecie. Mam nadzieję, ze jesli kiedyś jeszcze MPK zamówi te wozy to w miare wyciszy silniki.
A kto powiedział że ja PKS Connex jechałem?Adrian_ pisze:Z Łańcuta? PKS Connex Łańcut posiada Mercedesa Vito, ale ni wiem, czy jak ktoś jest zbyt wysoki to może normalnie wystać sie w busie.
To nie jest usterka, tylko niestety taki zgrzyt jakościowy tego autobusu (zresztą nie jeden). Związane jest to z panelami pod sufitem.przeciez jeżeli ten problem występuje nie 1 pojeździe, ale np. w większej ilości Vecto MPK powinno zrobić im przegląd i ewentualnie naprawic usterkę. Przytoczyłbym też teze, że mogły zostać nieudolnie zmontowane ale wtedy raczej minął bym się z prawdą.
A gdzie zostaje, kończymy każdy rok ze stratą, teraz pewnie ta strata będzie większa niż poprzednio. I masowo autobusów nie kupujemy - 10 sztuk rocznie na 200 autobusów to nie jest wcale tak cacy.difnansowanei to MPK gospodaruje całą tą kwotę, czy coś z tego zostaje? bo zauwazyłem, iż ostatnio w Rzeszowie kupuje się autobusy w hurtowych ilościach, niekiedy nawet za caą kwotę. Skąd w takim razie, gdy np. zakupi sie ok.10 wozów CNG wystarcza na utrzymanie obydwu zajezdni itd.? przecież właśnie wymiana taboru i jego użytkowanie pochłania chyba najwięcej funduszy.
Ale nie zakazuje i tutaj widać że prezydent nie jest idealny. Losem MPK się nie interesuje.Co do Rady Miasta to w sumie mogli tego zakazać, a nie dawac wolną rękę w tym temacie dla MPK.
Dziękuje bardzo za taką odmianę, za ten berlietowski chłam co ma przyjść.Z drugiej jednak strony zawsze będzie to pewnego rodzaju "odmiana" w MPK, bowiem gdyby nie pomyslano o Supero CNG pewnie Rzeszów zakupiłby kolejne Urbino 12 (na CNG oczywiście).
Jakie 18 sztuk? Czy jest coś o czym ja nie wiem? Komfort podróży w Solarisie pozostawia dużo do życzenia - bo jest ciasno i niewygodnie na tych fotelach standardowych.Co do komfortu podróży to jak najbardziej "dwunastki Ceengie" pasują bardziej, niz Jelcze, których ma przyjść 18 sztuk.
Wypowiadasz się jaki to on jest głośny, a nawet nim nie jechałeś - zupełna niekompetencja - i widać to na każdym kroku.Chociaz z drugiej strony trochę zniesmaczył mnie ryk silnika Urbino 12CNG z Rzeszowa, który odsłuchiwałem na internecie. Mam nadzieję, ze jesli kiedyś jeszcze MPK zamówi te wozy to w miare wyciszy silniki.
Jasne, będziesz w kołko powtarzał to swoje o kompetencji? tak sie składa, ze ktoś umieścił na internecie odgłos Urbino 12CNG z MPK Rzeszów w czasie jazdy. Co prawda na podstawie głupiego nagrania mp3 trudno jest wydawac jakiś osąd. Co do 18 sztuk to tyle podobno ma przyjść do Rzeszowa Supero CNG. Pisało o tym nawet na TWB, więc w tym przypadku nie wyjeżdżaj mi, że rozprowadzam nieprawdę. Cóż, może i jest to berlietowski chłam, ale trudno oczekiwać, by MPK zakupiło w końcu gazowce, które uszczęśliwią rzeszowskich MKM-ów. Zresztą zawsze mogło być gorzej, bo aż strach pomyśleć, co by było, jakby zakupili gazowe SOR-y . W takim razie skoro każdy rok zamykacie ze stratami to moze czas, by wskórać u prezydenta miasta wyżsżą dotację na KM. W końcu jest to jedno z najbardziej rozwojowych rzeszowskich przedsiębiorstw. Co do tego słynnego już trzeszczenia dachu to nie da sie tego wyeliminować? zawsze przeciez można zaliczyć to do wad konstrukcyjnych.
To chyba ja zamieściłem taką informację na TWB. To było jeszcze zanim MPK ogłosiło przetarg. Początkowo MPK starało się bowiem o pieniądze z Eko-Funduszu na 18 autobusów. Najwyraźniej dostali jednak fundusze tylko na 10 pojazdów. Zatem przetarg jest na 10. Tak apropo to nie jest powiedziane, że to będzie Supero CNG, bo przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty. Choć sam nie wierzę, żeby mógł wygrać jakiś inny autobus.Adrian_ pisze:Co do 18 sztuk to tyle podobno ma przyjść do Rzeszowa Supero CNG. Pisało o tym nawet na TWB, więc w tym przypadku nie wyjeżdżaj mi, że rozprowadzam nieprawdę. Cóż, może i jest to berlietowski chłam, ale trudno oczekiwać, by MPK zakupiło w końcu gazowce, które uszczęśliwią rzeszowskich MKM-ów.
Mógłby. Wystarczyło by, żeby pojawił sie jakiś godny (albo i niegodny) przeciwnik dla gazowych Super. Ale podejrzewam, iż raczej Supero CNG nie bedą miały az tak znaczącej konkurencji wśród innych modeli CNG, gdyż M125M/4 już eksploatuja, Solarisy zresztą tak samo. Poza tym każdy autobus wygrałby z Supero. Wystarczy tylko, by miał niską podłogę i kilka innych pozytywnych cech.
Tylko, ze MPK nie testowało tych nowych SOR-ów i po niewypale z testami czeskiego SOR-a z Havirova raczej nie zdecydują się na SOR-y. Zresztą one są jeszcze w miarę nowe i znając życie na pewno nie trafią do Polski. Co do tych gazowych Supero w Rzeszowie to mam nadzieję, że przynajmniej MPK zakupi wersje z automatycznymi skrzyniami, bowiem jeśli zakupią manuale to będzie to jeden z najbardziej niepotrzebnych zakupów w tym roku.
Ale mimo wszystko wydajesz. Tak jak próbujesz wszędzie pokazać jaki jesteś znawca tematu, nie zawsze Ci się to udaje. A co do tego dźwięku to ja to nagrałem.Adrian_ pisze:Jasne, będziesz w kołko powtarzał to swoje o kompetencji? tak sie składa, ze ktoś umieścił na internecie odgłos Urbino 12CNG z MPK Rzeszów w czasie jazdy. Co prawda na podstawie głupiego nagrania mp3 trudno jest wydawac jakiś osąd.
Bo rozprowadzasz, co powyższe stwierdzenie o 18 Supero pokazuje.Co do 18 sztuk to tyle podobno ma przyjść do Rzeszowa Supero CNG. Pisało o tym nawet na TWB, więc w tym przypadku nie wyjeżdżaj mi, że rozprowadzam nieprawdę.
Wystarczy że kupią autobusy które będą podobać się pasażerom.Cóż, może i jest to berlietowski chłam, ale trudno oczekiwać, by MPK zakupiło w końcu gazowce, które uszczęśliwią rzeszowskich MKM-ów.
A ciekawe kto po Vecto ciągle jeździ jaki to badziew bo trzeszczy.
Gazowe SOR-y to jest kompletna egzotyka, tego się nie da z niczym porównać.Zresztą zawsze mogło być gorzej, bo aż strach pomyśleć, co by było, jakby zakupili gazowe SOR-y .
Wystarczyłoby jakby oddawali wszystkie zwroty z ulg. A nie jest tak że np. 17 milionów powinno miasto oddać za bilety ulgowe, a oddaje 7, a pozostałe 10 to się nie wyczaruje.W takim razie skoro każdy rok zamykacie ze stratami to moze czas, by wskórać u prezydenta miasta wyżsżą dotację na KM.
Hahaha.W końcu jest to jedno z najbardziej rozwojowych rzeszowskich przedsiębiorstw.
Co do tego słynnego już trzeszczenia dachu to nie da sie tego wyeliminować? zawsze przeciez można zaliczyć to do wad konstrukcyjnych.
Niewypał? Pierwsze słyszę.Tylko, ze MPK nie testowało tych nowych SOR-ów i po niewypale z testami czeskiego SOR-a z Havirova raczej nie zdecydują się na SOR-y.
Rany boskie, ile jeszcze będziesz wypisywać głupot? "najbardziej niepotrzebny zakup" - zastanów się tak chwile przed wysłaniem posta co piszesz.Co do tych gazowych Supero w Rzeszowie to mam nadzieję, że przynajmniej MPK zakupi wersje z automatycznymi skrzyniami, bowiem jeśli zakupią manuale to będzie to jeden z najbardziej niepotrzebnych zakupów w tym roku.
Przepraszam bardzo, ale wszyscy w ciągle powtarzają, że to bardzo zła decyzja (mowa oczywiście o kupnie wysokopodłogowych Jelczy), a tu nagle okazuje się, ze popełniłem bład pisząc, iż jest to niepotrzebny zakup. Może i jest potrzebny, ale na pewno wysoka podłoga nie jest odpowiednim rozwiązaniem. Lepiej by było co prawda naby kolejne niskopodłogowce, ale jak wiadomo przetarg został rozpisany na Supero i tego już nie da się zmienić. Szkoda tylko, że MPK nie wzięło pod uwagę ofert innych firm produkujących autobusy np. Neoplana i ich N4016CNG. Chociaż z drugiej strony skoro w Rzeszowie są już Urbina 15 to zakup kolejnego, wielkopojemnego wozu byłby chyba nietrafiony.
Myślę, iż MAN Lion's City CNG byłby dobrym rozwiązaniem, tylko czy MPK po nieudanym teście MAN-a NL313-15 CNG zdecyduje się testować Lionsa? co prawda MPK posiada już 5 sztuk NL223, ale gdyby Lion's City CNG zdał testy, to czemu nie. A tak BTW chyba w Polsce jeszcze nikt nie testował tego typu MAN-a.