Nowy autobus dla MKS Dębica
Nowy autobus dla MKS Dębica
W ostatnim czasie Miejska Komunikacja Samochodowa w Dębicy wzbogaciła się o nowy autobus , a raczej mikrobus , gdyż jest to Iveco 50C , które posiada zaledwie 16 miejsc siedzących i 6 stojących. Autobus obsługują nową linię nr.15. Przy okazji podaję typy i liczbę eksploatowanych w Dębicy autobusów , gdyż rzadko na forum wspomina się o tym mieście.
Autosan H9-35 LPG - 4szt.
Jelcz PR110M LPG - 2 szt.
Jelcz 120M CNG - 3 szt.
Jelcz 120M LPG - 5 szt.
Jelcz 120M/2 LPG - 9 szt.
PAZ 32051 CNG - 2 szt.
Irisbus Iveco 50C CNG - 1 szt.
W sumie MKS Dębica eksploatuje 26 autobusów. Ciekawostką jest fakt iż zakład stosuje 2 różne rodzaje instalacji gazowej : CNG i LPG.
Autosan H9-35 LPG - 4szt.
Jelcz PR110M LPG - 2 szt.
Jelcz 120M CNG - 3 szt.
Jelcz 120M LPG - 5 szt.
Jelcz 120M/2 LPG - 9 szt.
PAZ 32051 CNG - 2 szt.
Irisbus Iveco 50C CNG - 1 szt.
W sumie MKS Dębica eksploatuje 26 autobusów. Ciekawostką jest fakt iż zakład stosuje 2 różne rodzaje instalacji gazowej : CNG i LPG.
Już dawno się przerzucili , tylko że wcześniej głównie na LPG , od niedawna przechodzą jednak na CNG.Adrian_ pisze:Widzę, że MKS Dębica już całkowicie przerzucił się na autobusy gazowe.
no może , ale jednak jakiś szacunek do MKS Dębica mam , w 1998 roku firma ta zakupiła 9 nowych autobusów Jelcz 120M.1, a przez to znacznie odmłodzili swój park taborowy.plocmaster pisze:Ciekawe, 26 autobusów, ani jeden porządny,
Plocmaster, ale zauważ, ze MKS Dębica to przedsiębiorstwo pokroju sanockiego MKS-u (tylko, ze u nas przejście na CNG nie przeszło, bo było za drogie) . Posiada zbliżona ilość autobusów i w ogóle (jedynie, co ich różni od nas to autobusy na CNG, LPG oraz zapewne większy kapitał). Poza tym widać dla nich 120M są porządnymi wozami, alem prawdę powiedziawszy każdy jeździ tym, na co go stać. Nie każde przedsiębiorstwo stać na Mercedesy, czy też Solarisy. Poza tym nie jest to jedyne przedsiębiorstwo, które eksploatuje wozy CNG (drugie takie jest w moim ulubionym po Sanoku mieście na P) . Zastanawia mnie tylko jedno: czy Iveco złożyło dla Debicy ten autobus jako fabrycznie, czy też po prostu odkupili tego testera, który śmigał po Rzeszowie?
No właśnie. Podobny Iveco albo ten sam jezdził na testach w Rzeszowie. Mam nadzieję, że tam go nie kupią. A Dębica także testowała jakieś inne wozy przed tym zakupem?Zastanawia mnie tylko jedno: czy Iveco złożyło dla Debicy ten autobus jako fabrycznie, czy też po prostu odkupili tego testera, który śmigał po Rzeszowie?
_________________
Jakie drzwi ma ten Iveco, bo jeśli nie automatyczne to na pewno nie ten rzeszowski.
Ostatnio zmieniony 2006-07-27, 08:36 przez marekJG, łącznie zmieniany 1 raz.
Zacznijmy od tego, ze w Rzeszowie ten Iveco był tylko w ramach testów, gdyż MPK rozważało zakup autobusów o małej pojemności na linie nocne. Te Iveca wzięto na testy tylko dlatego, ze w Kutnie założono w nich instalację CNG, a MPK zapatruje sie pozytywnie na tego typu wozy. Wydaje mi się jednak, ze ten Iveco nie zdał tam egzaminu. Co do testowania to nigdzie nie pisało, że MKS Dębica coś testuje, więc pewnie wzięli ten autobus w ciemno (i słusznie, bo przy tamtejszych PAZ-ach to po prostu cud techniki). A jeśli chodzi o tego testera z Rzeszowa to on miał właśnie drzwi otwierane na klamkę .